![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Burger
|
![]() Multiversum en/of oneindigheid zijn andere woorden voor God zou ik zeggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Europees Commissaris
|
![]() Komt nog wel. Niet Uzelf maar uw geloof, omdat ik er nu eenmaal van overtuigd ben dat er geen Schepper is.
![]() |
#43 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Die ontdekking zou al onze wetenschap over het begrip "ruimte" overhoop halen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bedankt,teminste ene ongelovige die me niet direct aanvalt. Liberalist_Nl@ Zoals ik in een andere topic al zei ; zijn Joden verplicht om uit te zoeken of God wel of niet bestaat,het mag niet enkel door opvoeding komen die hij van zijn vader gekregen heeft. Een Jood moet wanneer hij een Mitswa(goede daad) doet voor 100% zeker zijn dat hij dat voor God doet.(en niet de God die misschien bestaat,omdat zijn papa en leraar heeft verteld) Ik zal voor jou geloof niet plakken op enkel de monotheïstische dogma's,enkel wat ik in die film zag. Zie je wat ik bedoelde met mijn topic over de infantiliteit van de ethiek der monotheïsmen? Deze godsdiensten staan een volwassen, humane ethiek in de weg.
120 kg klier ![]() Laatst gewijzigd door The_fat_bloke : 17 september 2008 om 16:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||||||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Liefhebbers die dit ook als "gezond verstand" beschouwen? 'k Ben eens curieus... Citaat:
In het echte leven heet ik Napoleon Bonaparte. Geloof je me niet? Toch is het waar, want ik zeg het zélf. Citaat:
Als niet-gelovigen God pogen te falsifiëren, hanteren zij duidelijk een heel andere definitie van het begrip "God". Maar dan wel één waarin gelovigen zich allerminst terugvinden. Citaat:
Citaat:
Maar de geloofscrisis die ik als jongvolwassene doormaakte staat wel garant voor mijn persoonlijke geloofsbeleving die in méér dan één opzicht verschilt van die van mijn ouders. Uit ervaring weet ik dat dit bij de meeste gelovigen het geval is. En ja, elke gelovige heeft heel wat ruimte om een persoonlijke invulling te geven aan de boodschap waarvan de Kerk de behoedster is. De Kerk is immers geen sekte, waar een goeroe de touwtjes strak in handen houdt en niet het minste afwijkende geluid tolereert. Citaat:
Er zijn ook andere types van bekeringen, waaraan geen "tegenslagen" of "zwakke momenten" te pas komen. Een collega-organist die samen met me op het conservatorium zat, en die in zijn jonge jaren overtuigd atheïst was, wist zich op een bepaald ogenblik geraakt door de fuga van Bach die hij op dat moment aan het instuderen was. Kennelijk werd hij er zodanig door geraakt dat... hij tot de slotsom kwam dat die muziek niet louter door de mens Bach werd gecreëerd, maar dat de toondichter wel hulp moét hebben gehad van een Hogere Instantie. Ik vind hem sedertdien veel béter Bach vertolken. En je voélt aan zijn orgelspel dat hij achter zijn speeltafel zit te bidden. Een goed kerkorganist hoeft niet eens een virtuoos te wezen - zelf ben ik dat allerminst - maar wél moet hij in de eerste plaats een gelovig mens zijn. Anders gelooft geen kat hem. O ja... bekeringen zijn per definitie een eerder zeldzaam fenomeen. Zelden betreft het spectaculaire gebeurtenissen. Echte, diepe bekeringen voltrekken zich in alle discretie. Citaat:
Ben jij toevallig hier geboren? Of was het Toeval? Citaat:
Verre van mij om van "toeval" per definitie "Toeval" te maken, daar niet van... Citaat:
Is dit ook niet een klein beetje schaamteloos en zielig...?
Voilà, nu weten jullie het eens van een ander, zie... ![]() Laatst gewijzigd door ElFlamencoLoco : 17 september 2008 om 16:53. |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door AbdulAlhazred : 18 september 2008 om 22:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Staatssecretaris
|
![]() en om de hoeveel jaar worden er verkiezingen gehouden wie God mag zijn in het universum? Als burger van het universum eis ik hierin stemrecht of anders is God gewoon een dictator die door de VN-vredestroepen moet worden afgezet wegens slecht bestuur.
![]() |
#49 |
Staatssecretaris
|
![]() "magnificat-mode" Het is Hare Majesteit Koningin Fabiola die heerst over alle universa en het is alleen in Vlaanderen waar men er niet in slaagt om in te zien hoe geweldig Zij wel niet is!! "/magnificat-mode"
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro. Laatst gewijzigd door Rapture : 18 september 2008 om 23:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Dus jullie weten het niet. Volgens jullie bestaat de wereld toch al miljoenen jaren.En na al die tijd is er nog altijd geen bewijs,beter nog men weet het zelfs niet.Ze proberen het nog uit te vissen. De wereld is niet van zichzelf gemaakt,iets/iemand(of ik weet wat) bovenkrachtelijk heeft dat gedaan.Jan en Mieke hebben de wereld zeker niet gemaakt !Nu hang jij(en de velen anderen) vast aan een theorie dat een oerknal de wereld gemaakt heeft maar er is na al die jaren geen enkel logica hoe die oerknal Überhaupt kon onstaan. Ik zal het voor je gemakkelijker maken.Volgens de Joods en Spaans geleerde Ramban(stierf in 1200) heeft God de wereld door een 'Bing Bang' gemaakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
"Ze proberen het uit te vissen" is nog altijd beter dat blind geloven. Ze zijn nog maar enkele decennia aan het zoeken en ze komen er elke dag dichterbij. God vd Bijbel daarentegen, is 3000 jaar (of zoiets) geleden uitgevonden en niemand heeft kunnen bewijzen dat hij werkelijk bestaat. Mensen die tegen braamstruiken praten zijn IMO niet betrouwbaar.
![]() |
![]() |
#53 |
Minister
|
![]() Voor mijn ouders geldt nu eens identiek hetzelfde, zie...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog steeds antwoorden jullie op dezelfde wijze als een gelovige zal antwoorden, nl. door een onbewezen stelling als waarheid te verkondigen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Gouverneur
|
![]() Welke stelling?
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je een analyse maakt, vanuit de veronderstelling dat je niets weet over onze ontstaanswijze, ons levensdoel, etc..., dan kun je redelijk stellen dat de Bijbel hoogstwaarschijnlijk niet erg aannemelijk is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Denkt u nou werkelijk dat als God zijn zoon zou sturen om ''de waarheid'' te verkondigen, dat hij zijn verhaal door mensen zou laten neerpennen? Natuurlijk niet, hij zou het grafferen in een honderd meter hoge muur van diamant om ervoor te zorgen dat het zo onwijzigbaar zou zijn als de onheilige Koran. Of we moeten dan veronderstellen dat God misschien toch niet zo wijs is... Welke van de twee wordt het? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |