Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 september 2008, 17:18   #41
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
IK vind het nochthans perfect logisch denkwerk

als je nu iedereen zijn inflatiesprong geeft en 5% meer doet werken, heb je de kostprijs van de arbeid niet duurder gemaakt, blijven we dus 100<% competitief versus het buitenland, en zakt de consumptie niet in elkaar want integendeel gaan we allemaal meer verdienen.
Ik werk al 40 uur per week, en mag geen overuren doen van mijn direkte chef, anders zou ik die doen.
Ik wil gerust meer werken, op vrijwillige basis, en daar moet geen "opslag" tegenover staan, gewoon een evenredige inkomstenstijging. 44 uur werken =10% meer op de rekening.

En kom nu niet af dat ik een andermans werk afpak, ik zit al gerust wua werk, want ze vinden geen vervangers voor mij , althans geen die het eerste jaar gaan renderen.
Oud 17 september 2008, 17:20   #42
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

laat iedereen dubbel zo lang werken als nu, dan kunnen we de helft van de werknemers ontslaan.
goed voor de economie.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2008, 17:22   #43
fabianen
Gouverneur

Standaard

Citaat:
IK vind het nochthans perfect logisch denkwerk

als je nu iedereen zijn inflatiesprong geeft en 5% meer doet werken, heb je de kostprijs van de arbeid niet duurder gemaakt, blijven we dus 100<% competitief versus het buitenland, en zakt de consumptie niet in elkaar want integendeel gaan we allemaal meer verdienen.
En dat is je spirit alleen meer verdienen.Zo te lezen,geen bandwerker
fabianen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2008, 17:25   #44
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
?

Als er veel vraag is achter een bepaald profiel in verschillende sectoren heb je toch maar te kiezen?

Net als er veeeeeeel werkzoekenden zijn en weinig banen zit je met het probleem dat je gedwongen wordt iets te doen wat je niet aanstaat. En veel bedrijven kunnen technische profielen gewoonweg niet invullen op dit moment, gaande van monteur, onderhoudstechnieker tot ingenieur en ontwerper.

dat klopt , ik kan bij elke multinational in men geburen ( oa pfizer ) direct beginnen met een diploma autotechnieken gekombineerd met avondschool biochemie ! , echter doe ik dit niet omdat ik anders 11 jaar ancieniteit verlies
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2008, 17:37   #45
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik werk al 40 uur per week, en mag geen overuren doen van mijn direkte chef, anders zou ik die doen.
Ik wil gerust meer werken, op vrijwillige basis, en daar moet geen "opslag" tegenover staan, gewoon een evenredige inkomstenstijging. 44 uur werken =10% meer op de rekening.

En kom nu niet af dat ik een andermans werk afpak, ik zit al gerust wua werk, want ze vinden geen vervangers voor mij , althans geen die het eerste jaar gaan renderen.
je kunt niet andermans werk afpakken maddox, er is bewezen dat die stelling dat als iedereen minder ging werken er meer werk zou zijn voor de werklozen de grooste vakbondzwans is die er ooit verkocht is; Precies die zwans bewijst keer op keer hoe goedgelovig je moet zijn om de vakbonden nog te geloven.

Inderdaad laat iedereen 10% meer werken en 10% meer verdienen;.. EN Belgie zal zijn economie zien bloeien...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2008, 17:47   #46
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Toch heb ik te kiezen welke job ik ga doen na de huidige job.

Tavek heeft er wel een punt mee, mensen met een technische achtergrond komen tegenwoordig sneller aan de bak, dan doorsnee pol en soccer X die geen grote kruiwagen hebben.
We kunnen niet allemaal behoren tot de sector van de yuppies.
Oud 17 september 2008, 17:48   #47
Praetorian

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Dat is je goede recht, maar dan verdien je minder. Moeilijk is dat toch niet zeker?
Wil je nog minder werken, dan is dat ook je goede recht, en dan ga je nog minder verdienen. Easy as that...
Daarom dat ik geloof in de klassenstrijd, de verdeling van de welvaart gebeurt door een voortdurend conflict tussen arbeid en kapitaal. Er is geen goddelijke wet die jouw scenario onderschrijft. Ik kies de kant van de arbeid, jij duidelijk niet.

Laatst gewijzigd door Praetorian : 17 september 2008 om 17:49.
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2008, 17:59   #48
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Daarom dat ik geloof in de klassenstrijd, de verdeling van de welvaart gebeurt door een voortdurend conflict tussen arbeid en kapitaal. Er is geen goddelijke wet die jouw scenario onderschrijft. Ik kies de kant van de arbeid, jij duidelijk niet.
Euhm, ik kies eerder voor een leven in het hier en nu, aangepast aan de wetmatigheden van het hier en nu.
Jouw betoog komt zowat 100 jaar te laat en verliest alleen al daardoor elke relevantie.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2008, 18:16   #49
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
de klassenstrijd ? waar heb jij die nog laatst beleefd ??? Tegen welke klasse zit jij te vechten ???

Weet je, er is geen klassestrijd meer, je hebt geluk en je wordt geboren met een stel hersenen vanboven en je wordt bvb chirurg en verdient 1M euro per jaar, en in het andere geval als zoon van diezelfde chirurg ben je geboren met een stel hersenen ter grootte van een pindanoot, en je zit aan de lopende band weg te kwijnen...
Oud 17 september 2008, 18:25   #50
Praetorian

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Euhm, ik kies eerder voor een leven in het hier en nu, aangepast aan de wetmatigheden van het hier en nu.
Jouw betoog komt zowat 100 jaar te laat en verliest alleen al daardoor elke relevantie.
Als jij het zegt ... Ik lees hier alleszins een bericht dat een werkgeversbons de 48 uren werkweek wil invoeren.
Oud 17 september 2008, 18:26   #51
Praetorian

Standaard

Citaat:
de klassenstrijd ? waar heb jij die nog laatst beleefd ??? Tegen welke klasse zit jij te vechten ???

Weet je, er is geen klassestrijd meer, je hebt geluk en je wordt geboren met een stel hersenen vanboven en je wordt bvb chirurg en verdient 1M euro per jaar, en in het andere geval als zoon van diezelfde chirurg ben je geboren met een stel hersenen ter grootte van een pindanoot, en je zit aan de lopende band weg te kwijnen...
De klasse die blijkbaar de crisis wil afwentelen op degenen die produceren.

Ik geloof ik de gelijkheid tussen de twee. Dat is mijn wereldbeeld.

Laatst gewijzigd door Praetorian : 17 september 2008 om 18:30.
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2008, 18:34   #52
fabianen
Gouverneur

Standaard

Als ik zo lees hier en overal zijn het vooral mensen die met een hoger diploma,bureau,leiding gevend,en goedverdienende,vooral akkoord om langer te gaan werken.
fabianen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2008, 18:38   #53
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De klasse die blijkbaar de crisis wil afwentelen op degenen die produceren.

Ik geloof ik de gelijkheid tussen de twee. Dat is mijn wereldbeeld.
Ik geloof in niets, dat is al veel gemakkelijker
En ik denk dat iedereen ongeveer gelijk is.
Dat ongeveer wijst gewoon noch op inefficienties: bvb veel geld trekt oppurtiniteiten aan, en veel geld trekt ook paria's aan. Dus je bent het rapper kwijt dan je het kunt verdienen.

VOor de rest, er is geen klasse die een crisis wil afwentelen op iemand anders, vergeet dat maar. Er is gewoon een heel kleine groep mensen die wat welvarender zijn dan de andere, en die voelen de crisis wat minder zolang ze uiteraard sober genoeg leven. En die moeten nergens afwentelen en die moeten nergens aankloppen

Als je Belgie als groep bekijkt, en als je redeneert vanuit de groep wat kun je doen om bvb de groep meer te doen verdienen en de crisis te neutraliseren, wel zoek jij maar eens iemand die kan zorgen dat jij 20% meer gaat verdienen bvb. Die mensen die dat kunnen liggen niet dik op straat gezaaid.
Oud 17 september 2008, 19:30   #54
Yves38
Parlementsvoorzitter

Standaard

Voor niks gaan werken kunt ge altijd en overal daar is geen kunst aan.
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2008, 20:08   #55
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fabianen Bekijk bericht
Als ik zo lees hier en overal zijn het vooral mensen die met een hoger diploma,bureau,leiding gevend,en goedverdienende,vooral akkoord om langer te gaan werken.
ik kan me voorstellen dat die mensen ook wel plezier vinden in hun boeiende, afwisselende en geestelijk stimulerende luxejob.

aan den band staan is wel wat anders.
daarvoor is 8 uur per dag ruim voldoende om na een paar jaar in de psychiatrie te belanden.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2008, 20:16   #56
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fabianen Bekijk bericht
Een A3 mechanikaatje als ik, met wat extra praktijkopleidingen ben er ook niet tegen, wat ik al duidelijk schreef.

En ik doe geen bureauwerk, noch geef ik leiding noch verdien ik niet goed. (niet slecht, en in verhouding tot de inspanning de de baas van me krijgt)
Oud 17 september 2008, 20:17   #57
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti Bekijk bericht
'Wie wil, moet zijn werkweek over zes dagen kunnen spreiden en meer dan 38 uur werken.' Met dit voorstel trekt Karel Van Eetvelt van Unizo naar het sociaal overleg. Daar is volgens hem geen ruimte voor loonsverhogingen.

...

Lees hier verder

Zijn ze nu helemaal gek geworden? Langer werken voor hetzelfde loon?
Charles Woeste en consorten kom er maar in.

Nergens lees ik in dat artikel dat men langer moet werken voor hetzelfde loon. Er staat wel in dat UNIZO de mensen de keuze wilt laten om hun uren te spreiden over 6 ipv 5 dagen. Waarom mogen de mensen hun eigen werkweek niet plannen? Ik zie niets verkeerd met dit plan. Ooit was er een voorstel van echte kiekens die een 32-uren week wilden met behoud van loon. Diezelfde kiekens zijn diegenen die hier nu het luidst kakelen.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2008, 20:30   #58
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Toch heb ik te kiezen welke job ik ga doen na de huidige job.

Tavek heeft er wel een punt mee, mensen met een technische achtergrond komen tegenwoordig sneller aan de bak, dan doorsnee pol en soccer X die geen grote kruiwagen hebben.
Als ge overweg kunt met frezen, CNC machines, enz.....zijt ge binnen. We VINDEN zo een mensen gewoonweg niet. Ik sta op het punt om het mij zelf te leren want er is gewoonweg niemand die mijn materiaal kan bewerken. Ik ga geen maanden wachten tot de enigste technieker hier die overweg kan met die apparaten uit ziekenverlof terug is.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2008, 20:33   #59
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
We kunnen niet allemaal behoren tot de sector van de yuppies.
Belgie is het land waarin middelmatigheid regeert. Dat wisten we al langer.

Ik wil graag eens een regering die mensen beloont die hun best doen en top willen zijn....
Oud 17 september 2008, 20:35   #60
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Klassenstrijd, zever. Iedereen die wilt en moeite doet kan zich opwerken.

Ge moet gewoon willen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be