![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil gerust meer werken, op vrijwillige basis, en daar moet geen "opslag" tegenover staan, gewoon een evenredige inkomstenstijging. 44 uur werken =10% meer op de rekening. En kom nu niet af dat ik een andermans werk afpak, ik zit al gerust wua werk, want ze vinden geen vervangers voor mij , althans geen die het eerste jaar gaan renderen.
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() laat iedereen dubbel zo lang werken als nu, dan kunnen we de helft van de werknemers ontslaan.
goed voor de economie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
dat klopt , ik kan bij elke multinational in men geburen ( oa pfizer ) direct beginnen met een diploma autotechnieken gekombineerd met avondschool biochemie ! , echter doe ik dit niet omdat ik anders 11 jaar ancieniteit verlies
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Inderdaad laat iedereen 10% meer werken en 10% meer verdienen;.. EN Belgie zal zijn economie zien bloeien... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() We kunnen niet allemaal behoren tot de sector van de yuppies.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
|
![]() Daarom dat ik geloof in de klassenstrijd, de verdeling van de welvaart gebeurt door een voortdurend conflict tussen arbeid en kapitaal. Er is geen goddelijke wet die jouw scenario onderschrijft. Ik kies de kant van de arbeid, jij duidelijk niet.
Laatst gewijzigd door Praetorian : 17 september 2008 om 17:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jouw betoog komt zowat 100 jaar te laat en verliest alleen al daardoor elke relevantie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weet je, er is geen klassestrijd meer, je hebt geluk en je wordt geboren met een stel hersenen vanboven en je wordt bvb chirurg en verdient 1M euro per jaar, en in het andere geval als zoon van diezelfde chirurg ben je geboren met een stel hersenen ter grootte van een pindanoot, en je zit aan de lopende band weg te kwijnen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
|
![]() Als jij het zegt ... Ik lees hier alleszins een bericht dat een werkgeversbons de 48 uren werkweek wil invoeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
Ik geloof ik de gelijkheid tussen de twee. Dat is mijn wereldbeeld. Laatst gewijzigd door Praetorian : 17 september 2008 om 18:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Gouverneur
|
![]() Als ik zo lees hier en overal zijn het vooral mensen die met een hoger diploma,bureau,leiding gevend,en goedverdienende,vooral akkoord om langer te gaan werken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik denk dat iedereen ongeveer gelijk is. Dat ongeveer wijst gewoon noch op inefficienties: bvb veel geld trekt oppurtiniteiten aan, en veel geld trekt ook paria's aan. Dus je bent het rapper kwijt dan je het kunt verdienen. VOor de rest, er is geen klasse die een crisis wil afwentelen op iemand anders, vergeet dat maar. Er is gewoon een heel kleine groep mensen die wat welvarender zijn dan de andere, en die voelen de crisis wat minder zolang ze uiteraard sober genoeg leven. En die moeten nergens afwentelen en die moeten nergens aankloppen Als je Belgie als groep bekijkt, en als je redeneert vanuit de groep wat kun je doen om bvb de groep meer te doen verdienen en de crisis te neutraliseren, wel zoek jij maar eens iemand die kan zorgen dat jij 20% meer gaat verdienen bvb. Die mensen die dat kunnen liggen niet dik op straat gezaaid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Voor niks gaan werken kunt ge altijd en overal daar is geen kunst aan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
aan den band staan is wel wat anders. daarvoor is 8 uur per dag ruim voldoende om na een paar jaar in de psychiatrie te belanden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik doe geen bureauwerk, noch geef ik leiding noch verdien ik niet goed. (niet slecht, en in verhouding tot de inspanning de de baas van me krijgt)
![]() |
![]() |
#57 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nergens lees ik in dat artikel dat men langer moet werken voor hetzelfde loon. Er staat wel in dat UNIZO de mensen de keuze wilt laten om hun uren te spreiden over 6 ipv 5 dagen. Waarom mogen de mensen hun eigen werkweek niet plannen? Ik zie niets verkeerd met dit plan. Ooit was er een voorstel van echte kiekens die een 32-uren week wilden met behoud van loon. Diezelfde kiekens zijn diegenen die hier nu het luidst kakelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() Als ge overweg kunt met frezen, CNC machines, enz.....zijt ge binnen. We VINDEN zo een mensen gewoonweg niet. Ik sta op het punt om het mij zelf te leren want er is gewoonweg niemand die mijn materiaal kan bewerken. Ik ga geen maanden wachten tot de enigste technieker hier die overweg kan met die apparaten uit ziekenverlof terug is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |