Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 maart 2004, 20:17   #41
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Even voorstellen toch:
Uit de biografie van Rob "Klop" Verreycken
http://home.planetinternet.be/~jd409750/
Rob Verreycken is een kind van Borgerhout, deelgemeente ('district') van Antwerpen. In het oude gedeelte van Borgerhout loopt het aantal vreemdelingen nu al op tot 33%. Elk jaar slaan honderden Vlamingen er op de vlucht naar groenere gemeenten rond Antwerpen, maar Rob koos ervoor om met zijn gezin en drie kinderen te blijven, om met het Vlaams Blok in het verzet te gaan tegen de islamisering van Borgerhout.

Die keuze was logisch, als voormalig lid van de Vlaams-nationalistische jeugdbeweging VNJ, en als voomalig praesidiumlid van de Nationalistische Studentenvereniging NSV.

Tot in 2000 leidde hij de 8-koppige fractie van het Vlaams Blok in de districtsraad te Borgerhout, die geregeld het nieuws haalde met een stevige oppositie. In 2000 werd hij dankzij zijn voorkeurstemmen gekozen in de Antwerpse gemeenteraad, waar hij de monstercoalitie het vuur aan de schepen legt met tussenkomsten over Borgerhoutse dossiers (Krugerpark, Turnhoutsebaan, AEL-rellen...), over de stadsproblematiek (verzet tegen supermoskee Seefhoek, harde aanpak inbraken in auto's, toestand in OCMW-hospitalen), en het vele gesjoemel in de stad.
In maart 2003 bracht Rob met andere raadsleden een bezoek aan de dienst die de VISA-rekeningen bewaart, waarna de ganse schepencollege moest aftreden.

Intussen werd Rob verantwoordelijke van de juridische dienst van het Vlaams Blok en nam hij als advocaat deel aan de succesvolle verdediging van het Vlaams Blok tegen de aanval van pater Leman, die daardoor in september 2003 zelf moest opstappen.

Vanaf 1 september 2003 is Rob Verreycken fractiesecretaris van de Vlaams Blok-fractie in het Vlaams parlement, en zo een naaste medewerker van Filip Dewinter.

Citaat:
Hoe zou het komen dat hij zijn carriere bij de VMO daarin vergeet
En die "kleine" geschiedenis in de Brederodestraat in Antwerpen, toen hij met wat kameraadjes met een camionette rondtoerde tot hij enkele Turken vond, en die dan vakkundig in mekaar hielp timmeren
Zou hij aan Alzheimer lijden
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2004, 20:27   #42
filosoof
Banneling

Standaard

[dubbel
Oud 30 maart 2004, 20:47   #43
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door franke fritz
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Vexille
Zeker... en de kerkelijke goederen die werden geconfisceerd mogen sito presto teruggegeven worden! Gedaan met al da gezever rond die aalmoeskes die onze eens zo machtige en steenrijke RKK tegenwoordig maar mag ontvangen! Schroef die franskiljonse onteigeningen gerust terug!
ik denk dat die al lang vergoed zijn...maar ik kan mij vergissen.
Speelt daar bovendien niet zoiets als de verkrijgende verjaring na 33 jaar
Oud 30 maart 2004, 20:56   #44
de metser
Banneling

de metser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Even voorstellen toch:
(...)
Citaat:
Hoe zou het komen dat hij zijn carriere bij de VMO daarin vergeet
En die "kleine" geschiedenis in de Brederodestraat in Antwerpen, toen hij met wat kameraadjes met een camionette rondtoerde tot hij enkele Turken vond, en die dan vakkundig in mekaar hielp timmeren
Zou hij aan Alzheimer lijden
(door mij vet gemaakt)

Je mag niet vergeten dat Rob Verreycken al van kinds af een agressief bazeke was. Rob was een leerling met losse handjes. Tijdens een les kreeg hij ruzie met een vrouwelijke leerkracht. Toen die zei dat Rob Verreycken de klas moest verlaten weigerde hij op te stappen. De vrouwelijke leerkracht hield voet bij stuk en de situatie escaleerde . Rob Verreycken werd zo vals dat hij de vrouwelijke leerkracht tegen de muur naast de deur duwde en dan de deur als hefboom gebruikte om haar tot drie maal toe te pletten. De leerkracht werd daarbij gewond, en Rob werd van school gestuurd. (Net zoals Koen Dillen trouwens, maar dat had te maken met andere feiten.)
de metser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2004, 21:09   #45
Mieke 79
Minister

Mieke 79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanne
Mij kan het wel wat schelen ! Voor mij kan het dus niet dat er nog wat extra belastinggeld gespendeerd wordt aan die islamitische kul. Europa heeft geen islamitische traditie. Punt uit.
Europa? Dan behoren Portugal, Spanje, de Balkan, Italië, Griekenland niet tot Europa? Daar is een grote Islamitische traditie geweest gedurende eeuwen. (vooral in Spanje)
Oud 30 maart 2004, 21:20   #46
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79
Citaat:
Mij kan het wel wat schelen ! Voor mij kan het dus niet dat er nog wat extra belastinggeld gespendeerd wordt aan die islamitische kul. Europa heeft geen islamitische traditie. Punt uit.
Europa? Dan behoren Portugal, Spanje, de Balkan, Italië, Griekenland niet tot Europa? Daar is een grote Islamitische traditie geweest gedurende eeuwen. (vooral in Spanje)
Voor Hanne zijn alleen echte Ariërs Europeanen; al de rest is islamitisch gespuis...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2004, 21:23   #47
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maus

De Nederlandse vertaling van het Mausees: Het kan mij betrekkelijk weinig schelen met welke centen die minaretten en moskeëen gebouwd worden. Ik betaal al voor zoveel, waar ik weinig baat bij heb. Dat zal er ook nog wel bijkunnen, zeker.
Mij kan het wel wat schelen ! Voor mij kan het dus niet dat er nog wat extra belastinggeld gespendeerd wordt aan die islamitische kul. Europa heeft geen islamitische traditie. Punt uit. We moeten er geen poten zetten door moskees e.d. te gaan financieren. Er zijn andere prioriteiten, de gehandicaptensector, of het onderwijs bij voorbeeld.
Als ik de keuze zou hebben ging er ook geen eurocent van mijn belastingbijdragen naar de kerkfabrieken. Maar goed, kerken e.d. maken al eeuwen deel uit van ons cultureel patrimonium. Daarom zie ik het door de vingers. En wat de lonen van de pastoors en het religieus personeel betreft, nog een generatie en die begrotingspost valt op 0.
Europa heeft een lange christelijke traditie, in andere topics was je echter zogezegd voorstander van geen enkele steun aan eender welke godsdienst. Of hoe men z'n eigen argumenten aanpast naargelang ze in het juiste kraam passen...
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2004, 21:23   #48
Hanne
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Die "grote" is een overstatement, maar de " is ..geweest" is correct.
Ik herhaal : is geweest -> is het al lang niet meer, en zal het ook nooit worden.
Wil u minaretjes en andere beschavingsremmende misbaksels financieren, mij goed, maar ik pas. Dan liever subsidies voor totempalen voor de indiaanse minderheid in dit land, of voor boeddhistische offerkraampjes, of waarom niet, voor openbare open haarden waar Sinterklaas zijn pakjes kan stockeren, want ook het geloof van de allerkleinsten is belangrijk, niet? En die autochtone allerkleinsten zijn in aantal talrijker dan de islamitische minderheid, niet?
Hanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2004, 21:29   #49
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Ongetwijfeld zal het Blok zich even hard verzetten tegen de erkenning van de Buddhistische religie.
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2004, 21:29   #50
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de metser
Citaat:
Even voorstellen toch:
(...)
(door mij vet gemaakt)

Je mag niet vergeten dat Rob Verreycken al van kinds af een agressief bazeke was. Rob was een leerling met losse handjes. Tijdens een les kreeg hij ruzie met een vrouwelijke leerkracht. Toen die zei dat Rob Verreycken de klas moest verlaten weigerde hij op te stappen. De vrouwelijke leerkracht hield voet bij stuk en de situatie escaleerde . Rob Verreycken werd zo vals dat hij de vrouwelijke leerkracht tegen de muur naast de deur duwde en dan de deur als hefboom gebruikte om haar tot drie maal toe te pletten. De leerkracht werd daarbij gewond, en Rob werd van school gestuurd. (Net zoals Koen Dillen trouwens, maar dat had te maken met andere feiten.)
Krijg die in je klas en je zou om 15 Marokkaantjes bidden... :o
Fysieke aggressiviteit en Alzheimer?
Lijkt dringend aan professionele hulp toe, voor er nog meer "ongelukken" gebeuren, als je 't mij vraagt.... Een lelijke vorm van ADHD misschien??
Oud 30 maart 2004, 21:33   #51
Hanne
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:

Mij kan het wel wat schelen ! Voor mij kan het dus niet dat er nog wat extra belastinggeld gespendeerd wordt aan die islamitische kul. Europa heeft geen islamitische traditie. Punt uit. We moeten er geen poten zetten door moskees e.d. te gaan financieren. Er zijn andere prioriteiten, de gehandicaptensector, of het onderwijs bij voorbeeld.
Als ik de keuze zou hebben ging er ook geen eurocent van mijn belastingbijdragen naar de kerkfabrieken. Maar goed, kerken e.d. maken al eeuwen deel uit van ons cultureel patrimonium. Daarom zie ik het door de vingers. En wat de lonen van de pastoors en het religieus personeel betreft, nog een generatie en die begrotingspost valt op 0.
Europa heeft een lange christelijke traditie, in andere topics was je echter zogezegd voorstander van geen enkele steun aan eender welke godsdienst. Of hoe men z'n eigen argumenten aanpast naargelang ze in het juiste kraam passen...
Maar nee snulleke. Ga je weer katholieker dan de paus preken?
Het liefst betaal ik geen cent aan al die achterhaalde religieuse poespas. Maar net omdat ik accepteer dat Europa een christelijke traditie (bijna ) achter de rug heeft en weet dat het religieus personeel een uitstervend specimen is, gedoog ik het nog net dat met mijn belastingscenten de laatste explaren van dat rariteitenkabinet in leven wordt gehouden.
Maar een budget reserveren om een nieuwe eredienst te gaan financieren, dat is te gek om los te lopen in een Europa dat een scheiding van staat en kerk voorstaat, en dus ook een scheiding van mijn belastingbijdragen en kerk.
Ik sta erop dat mijn belastingbijdragen naar R&D gaan. Daar geloof ik met name in.
Oud 30 maart 2004, 21:36   #52
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Er zijn er hier die graag persoonlijke aanvallen lanceren.
Als ze de pedigree van anderen willen uitpluizen, dat ze dan ook de hunne er naast publiceren.
Oncontroleerbare beschuldigingen als: 'losse handjes' zijn dermate laag, dat alleen een onbeschoft onbenul dergelijke onzin kan uitkramen.

Waarom ook altijd het Vlaams Blok beschuldigen van haatcampagnes.
Nog nooit in de Belgische geschiedenis heeft een partij ook maar één stem gewonnen met haat.
Het bewijst nog maar eens, ten overvloede, hoe oninteressant de lieden zijn die met degerlijke argumenten komen aandragen.

Mag ik ze vragen in het vervolg hun taalgebruik wat in te tomen en, als ze geen argumenten hebben, hun mond te houden.

Ik ben helemaal geen Vlaams Blokker, nooit geweest, maar op dit ogenblik is het de enige partij die een werkbare oplossing aandraagt voor de integratie: herstel van de veiligheid.

Als er een speeltuin is waar enkele allochtoontjes komen rel schoppen, dan zullen alle allochtonen daar op aangesproken worden. Schakel de relschoppers uit en de goedwillige vreemden zullen moeiteloos aanvaard worden, en integreren.

Dat is realistisch. De rest is flauwe kul.
Een stem voor het Vlaams Blok is op dit ogenblik de enige realistische stem.
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2004, 21:38   #53
ieveke
Vreemdeling

Standaard

Wat Rob Verreyken vraag kan gewoon niet. De islam is een erkende godsdienst zoals het christendom dus als we de grondwet respecteren zullen we betalen. Ik stap ook al jaren geen kerk meer binnen en in sommige kerken (van de volgelingen van Opus Dei) wordt ook nogal wat afgeluld en vergeten dat in principe het christendom een verdraagzame godsdienst pretendeert te zijn. Blijkbaar zijn grote godsdiensten altijd in hetzelfde bedje ziek. En Robje klaagt over het onveiligheidsgevoel waarschijnlijk? Ik voel me niet veilig met het Blok in mijn buurt, ze hebben echt geen provocatie nodig om er op los te kloppen. Dat kan een kaasverkoper op de markt in Leuven getuigen.
ieveke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2004, 21:39   #54
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik sta erop dat mijn belastingbijdragen naar R&D gaan. Daar geloof ik met name in.
Hanne,
Ik maak er geen regel van, maar die zin van jou onderschrijf ik 100%
Oud 30 maart 2004, 21:40   #55
Mieke 79
Minister

Standaard

Citaat:
Citaat:

Die "grote" is een overstatement, maar de " is ..geweest" is correct.
Ik herhaal : is geweest -> is het al lang niet meer, en zal het ook nooit worden.
Wil u minaretjes en andere beschavingsremmende misbaksels financieren, mij goed, maar ik pas. Dan liever subsidies voor totempalen voor de indiaanse minderheid in dit land, of voor boeddhistische offerkraampjes, of waarom niet, voor openbare open haarden waar Sinterklaas zijn pakjes kan stockeren, want ook het geloof van de allerkleinsten is belangrijk, niet? En die autochtone allerkleinsten zijn in aantal talrijker dan de islamitische minderheid, niet?
Wat een discriminatie. Hanne! U vindt de natuurgodsdienst van de Indianen en de kraampjes van de boeddhisten meer waard dan de Islam, die (ik citeer toevallig mijn professor 'Geschiedenis van het Jodendom' van vanmiddag.) eenzelfde achtergrond en traditie heeft als het Christendom en het Jodendom.
Oud 30 maart 2004, 21:40   #56
Hanne
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de metser
(door mij vet gemaakt)

Lijkt dringend aan professionele hulp toe, voor er nog meer "ongelukken" gebeuren, als je 't mij vraagt.... Een lelijke vorm van ADHD misschien??
Zou hij een fan zijn van Sharon?
Krijg die in je klas en je mag onmiddellijk de hoofddoekjes thuis laten en in maliënkolder plaats nemen : je weet maar nooit dat hij zijn katapult liever inruilt voor een paar goed gerichte Apache-rakketjes, gehandicapt of niet
Oud 30 maart 2004, 21:43   #57
Mieke 79
Minister

Standaard

Mja, Hanne, je moet realistisch blijven hé. Spijtig genoeg kunnen we zelf niet volledig kiezen waar ons belastinggeld voor gebruiken. Wij kiezen daar vertegenwoordigers voor in ons parlement.
Oud 30 maart 2004, 21:44   #58
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Verreycken
Minaretten en moskeeën binnenkort gebouwd met UW belastinggeld!

Protesteer bij VLD en CD&V!

Op dit ogenblik wordt in het Vlaams Parlement het ‘Moskeedecreet’ van VLD, SP.a en Groen besproken. Met dit decreet wil Vlaams minister Van Grembergen (SP.a-Spirit) ervoor zorgen dat tientallen moskeeën in Vlaanderen officieel erkend worden, waarna honderdduizenden euro Vlaams belastinggeld zullen gebruikt worden om nieuwe moskeeën neer te zetten en minaretten te bouwen in Vlaanderen. Er is geen enkele waarborg tegen fundamentalistische moskeeën; wie wordt voorgedragen door het zogenaamde ‘Moslimexecutief’ wordt erkend, ook al heeft de staatsveiligheid onlangs gezegd dat in dat volledig Franstalige ‘Moslimexecutief’ 8 fundamentalisten zetelen……

Het Vlaams Blok vertraagt de bespreking van het Decreet al twee weken, maar de media zwijgen dit verzet dood, en SP.a en VLD zetten alles op alles om het Decreet deze week gestemd te krijgen. ‘Oppositiepartij’ CD&V steunt het Decreet…

Na het vreemdelingenstemrecht zou dit de tweede ongelooflijke knieval zijn die de VLD op korte tijd voor de vreemdelingen maakt.

Bent u ermee akkoord dat moskeeën en minaretten zullen gebouwd worden met uw belastinggeld?
Bent u ermee akkoord dat VLD, SP.a en CD&V uw geld geven aan moskeeën die erkend worden door het ‘Moslimexecutief’, waar volgens de staatsveiligheid 8 fundamentalisten in zetelen?

Als dat niet zo is, protesteer dan via de enige vrije media die er nog zijn: Internet en email!
Dat Groen en SP.a de islam aanbidden is bekend, maar misschien kunnen VLD en CD&V nog tot gezond verstand gebracht worden.

Daarom deze oproep:

1. STUUR BELEEFDE MAAR KORDATE PROTESTMAILS

Ik ga er wel geen brieven voor schrijven, ik weet wat me te doen staat bij de verkiezingen!!! Als dit juist is wat u hier aanbrengt dan is voor mij de maat ook vol!!

En dan zal men hier nog maar eens moeten ondervinden waarom het blok toch zo vooruit blijft gaan. Alle andere alternatieven zijn voor mij nog veel veel slechter.

En voor de anti-blokkers: 20-25 pct van de stemmen halen kan nog moeilijk betekenen dat 25 pct van het kiezerspubliek extreem rechtse fascisten zijn... Zolang andere partijen zulke dwaasheden als hierboven blijven doorvoeren en de kop in het zand blijven steken over de ganse lijn zal het blok blijven groeien. Doe jullie ogen eens open en maak eens tabula rasa van uw vastgeroest links denken.
Oud 30 maart 2004, 21:45   #59
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:
Nu wel

Europa had 2000 jaar geleden ook geen christelijke traditie... Dingen veranderen, get used to it!
ik word nooit moslim

ik word nooit homo

ik word nooit anti-vlaming

get used to this
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2004, 21:45   #60
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Zou hij een fan zijn van Sharon?
Krijg die in je klas en je mag onmiddellijk de hoofddoekjes thuis laten en in maliënkolder plaats nemen : je weet maar nooit dat hij zijn katapult liever inruilt voor een paar goed gerichte Apache-rakketjes, gehandicapt of niet
Zoals het een echte VB-er past zie ik hem eerder overschakelen naar de "goedendag", model 1302 Al die moderne techniek is zo ingewikkeld...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be