![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Voor de rest: België zit met grote schrik. Goed, ze hebben er nu even de handrem op gekregen door alles te laten verzinken in een praatbarak maar ik denk dat ze met grote angst naar juni volgend jaar gaan kijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En daarnaast: ik denk dat we nooit radikaal genoeg tegen belgië kunnen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik ben Berlusconi niet. En we zijn geen Italianen. Ik ga niet akkoord met het kopiëren van buitenlandse formules en termen. Dan kunnen we evengoed "Force Flamand" gaan heten... Citaat:
![]() LDD helemaal niet extreem? behalve economische dan. Kom, kom. Volgens mij, zero, zit je voornamelijk in "mijn" partij, omdat de specifieke - lees goed: specifiek, de andere hebben het daarom niet minder - principes, de stijl en de menselijkheid je meer aanspreken en omdat de partij meer inhoudt dan enkele namen.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 24 september 2008 om 16:09. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
![]() Nee, serieus, ik denk dat je me niet goed begrijpt hoor. - Ik zeg niet dat er massaal stemmen gaan komen, ze zijn "welkom". - Het VB zal na de onafhankelijkheid sowieso transformeren in een ander geheel, als het al niet 100% verdwijnt.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 24 september 2008 om 16:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik begrijp je héél goed, en je hebt het mis. Wat heeft een vis noch vlees partij als de N-VA in onafhankelijk Vlaanderen aan de kiezer nog te bieden (ik zeg ten onrechte ‘nog’; zelfs geen garnaal kwam erin de N-VA-pan). In een Onafhankelijk Vlaanderen zullen thema’s als veiligheid, criminaliteit en het migrantenprobleem actueler zijn dan ooit. Meer dan ooit zullen die hete hangijzers op de agenda staan. Alleen het Vlaams Belang heeft en geeft hierop een antwoord. Vlaanderen onafhankelijk => Vlaams Belang onmisbaarder dan ooit |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
|
![]() Citaat:
In een bevrijd Vlaanderen gaat centrum-rechts daar zelf bezig mee zijn. Ze kunnen gewoonweg niet anders. Los het communautaire op, en je kan pas beginnen met die thema's. Citaat:
![]()
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 24 september 2008 om 16:44. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
De geschiedenis in Vlaanderen leert ons dat het origineel altijd beter is dan de kopie. Veiligheid, criminaliteit en het migrantenvraagstuk zijn Vlaams Belang thema's. Thema's waar andere partijen altijd hun neus voor opgehaald hebben. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
Het origineel van de parlementaire Vlaamsgezinde partijen was federalisme. Vind je dat beter? neen, want we evolueren. Het VB was zelf eerst tegen het origineel om een beter te vinden. Ik wil zeggen: "originelen" zijn enkel origineel binnen een bepaalde periode. Federalisme is uiteindelijk overgenomen door la belgique zelve. Het origineel van het VB was vlaamse onafhankelijkheid, daar zijn ze zelf van afgeweken door het te verschuiven naar v,c en m vraagstuk. Ik ga daar ook geen oordeel over vellen, want uiteindelijk zijn die thema's ook belangrijk. Kun je uit de grond van je hart beweren dat die thema's nooit aan bod gekomen zijn of zullen zijn bij andere partijen? Kun je beweren dat in een onafhankelijk Vlaanderen er enkel de huidige partijen zullen zijn, zonder evoluties, versmeltingen, enz...?
![]() |
![]() |
#50 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Al ben ik niet volledig akkoord met Steben zijn posts, toch denk ik wél een klein beetje te begrijpen wat hij wil zeggen...
Bij het VB is Vlaamse onafhankelijkheid een groot programmapunt, eenmaal we zover zijn, en de andere partijen ook bezig zijn met de splitsing van het land, hoeven de mensen die enkel VB stemden voor dat ene programmapunt niet meer te stemmen op het VB, maar dan kan je gewoon terug op iedereen stemmen. Waar ik niet mee akkoord ben is dat je denkt (correctie: laat uitschijnen) dat het VB niets meer dan dat inhoud. Het grote deel van de stemmen komt volgens mij niet door de Vlaamse onafhankelijkheid (of toch niet alleen dat) noch de anti-politiek zoals velen beweren. Je lijkt ook te vergeten, Steben, dat wanneer er dan een onafhankelijk Vlaanderen komt, het voor het VB een reclamepunt van je welste zal zijn, en de andere partijen zullen zeggen "he mannekes, jullie pleiten hier al zo lang voor, toon 't nu es hoe 't moet". En dan is hun kans om te scoren, of te mislukken. Niet vroeger.
Laatst gewijzigd door bentje : 25 september 2008 om 08:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bwa ik heb dat argument nooit geloofd. Als je veebee stemt dan weet je toch dat je op een partij stemt die de Belze staat wil splitsen, dus zelfs als het je niet interesseert ben je ook niet tégen. Het merendeel daarentegen gaat wel separatisme als een hoofdmotief hebben, en gezien het feit dat veel VB stemmers onder meer uit voormalige sp kringen komen, zou het me niet verbazen dat ze na de onafhankelijkheid effectief het VB weer verlaten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Minister
|
![]() Citaat:
VB is ideaal als numerieke hulp om bepaalde zaken door de strot van het establisment te duwen, ... Echter, NV-A verdient in mijn ogen meer respect dan VB, en wel om de eenvoudige reden dat zij het niet bij brullen gelaten hebben maar zelf ook een poging (enfin, pogingen) hebben gewaagd. Overigens, NV-A laat zich niet kenmerken door een voorzitter die zich niet stoort aan de Apartheid en een veroordeelde commissaris, .... om nog maar te zwijgen van de negationisten en ander gespuis dat hun rangen vult, en zonder scrupules mag blijven zitten. Waarom kalft VB af? de mensen willen boter bij de vis, ze hangen graag de betweter uit, maar zelf es proberen? ho maar, .... NV-A koppelt geloofwaardigheid en doorzettingsvermogen aan het nakomen van beloftes, een programma dat symbool staat voor humaan vlaams-nationalisme, een nationalisme dat perfect combineren valt met de toestand, op alle vlakken, in de 21ste eeuw. om VB te kunnen volgen, moet je contra alles zijn, bij NV-A moet je vooruit denken zonder weliswaar een aantal fundamentele principes te verloochenen.
denk eer ge doende zijt, en doende denk dan nog !!!! http://www.indiancountrytoday.com/ Laatst gewijzigd door the outlaw torn : 25 september 2008 om 10:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
je zou eens grondig moeten analyseren WAT het VB zegt, ipv HOE ze dat dikwijls verwoorden. ![]() Verder lijkt het mij een uitgemaakte zaak dat Bart De Wever het ideologisch leiderschap van CD&V de voorbije jaren in wezen heeft overgenomen. Hij haalt het intellectueel ook vrij makkelijk van het VB, en nog gemakkelijker van LDD. Wat Vlaanderen nodig heeft is een Vlaamse CSU. En voor alle duidelijkheid, noch die Wilders-islamofobie noch die Dedecker-platitudes zijn inhoudelijke, dus fundamenteel, te verzoenen met conservatieve en vrijheidslievende inzichten. NVA kan daar een begin van zijn. Als ze keuzes maken. NVA alleen, daar zie ik toch niet veel electorale toekomst in om eerlijk te zijn. Laatst gewijzigd door TVDD : 25 september 2008 om 10:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Minister
|
![]() Citaat:
SPA is nu synoniem voor zakkenvullers, bedrog, eigen postjes eerst en pamperen van allochtonen. Dat alles zal geen fluit zal veranderen in een Onafhakelijk Vlaanderen. Nee, geen VB'er die nog op SPA zal stemmen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Minister
|
![]() Citaat:
een forza flandria met brulkikker dedecker? ik weet nog altijd niet of die mens nu echt ervoor wil gaan of - zoals ik en vele anderen denken - gewoon voor de postjes gaat en zijn mening wel verandert naargelang de situatie :/ ik heb an sich niks tegen het VB, maar VB en N-VA tesamen zal kiezers afschrikken en de vlaamse zaak schade berokkenen!
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |