Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 september 2008, 16:49   #41
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Is het niet zo dat dat stuk vreemd krapuul, waarvan we er niet genoeg kunnen invoeren, dan 1/3 van zijn straf moet uitzitten, 10 jaar dus?
Ik meende gelezen of gehoord te hebben dat er een afspraak zou zijn gemaakt, vroeger reeds, om hem zijn straf in Polen te laten uitzitten. Daar zal hij het wel minder gezellig krijgen in den bak, en moet minstens de helft van zijn straf uitzitten. Klopt? Gaat dat door?
Nog eens: er blijft straks maar één mogelijkheid meer over... Na een ernstige agressie of moord van een dierbare zelf rechter en beul spelen van zodra de gelegenheid zich voordoet...
Onze maatschappij moet en zal naar de bliksem gaan.
De Poolse houding tegenover zigeuners kennende kan het goed zijn dat hij daar zijn volledige straf zal moeten uitzitten.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2008, 16:51   #42
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als ik op het middagnieuws hoorden dat roofmoord 30 jaar zou opleveren,maar ook slagen en verwondingen met de dood te gevolg wist ik het al
Spreken over een RECHT staat ,wat met de ouders?
Rechtbanken zijn er niet om de wraakzucht van de nabestaanden te bevredigen. Zij kunnen het verdriet van deze mensen ook niet wegnemen.

Adam G. staat terecht voor het schenden van een rechtsregel (de juridische variant van "gij zult niet doden") en het is voor de schending daarvan dat hij door de rechterlijke macht (niet door de ouders) zal gestraft worden. De ouders zijn immers slechts een "partij" en kunnen derhalve niet tegelijk optreden als rechters of juryleden.

Zo wil het de rechtsstaat.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2008, 16:51   #43
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
De Poolse houding tegenover zigeuners kennende kan het goed zijn dat hij daar zijn volledige straf zal moeten uitzitten.
Die loopt hier binnen een aantal jaar weer vrij rond in België
Oud 23 september 2008, 17:04   #44
shaddy
Banneling

Standaard

Diep medeleven aan de ouders. Onbegrijpelijk dat ons rechtsysteem zo faalt.
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2008, 17:04   #45
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door proxy2222 Bekijk bericht
Only in Belgium! ONGELOOFELIJK

Nu eens zien hoeveel jaren die gaat krijgen.
Echt moeilijk begrijpen voor mensen dat de jury ook maar uit gewone burgers bestaat als u en ik.

Mensen als u en ik, die al lange tijd met dit proces bezig zijn, alle pleidooien en experts gehoord hebben. Versus wij die ons baseren op wat we via de pers te horen krijgen.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2008, 17:14   #46
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Echt moeilijk begrijpen voor mensen dat de jury ook maar uit gewone burgers bestaat als u en ik.

Mensen als u en ik, die al lange tijd met dit proces bezig zijn, alle pleidooien en experts gehoord hebben. Versus wij die ons baseren op wat we via de pers te horen krijgen.
Das maar gespeelt beste kay-gell,zie je dat nu nog niet,iemand die iemand anders 7 maal te het uiterste in het lichaam steekt is een moordenaar
Ik dacht juist dat jij een slimme gast was .....
Oud 23 september 2008, 17:15   #47
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Moet een jury unaniem een vonnis vellen in Belgie of is een simpele meerderheid genoeg?
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2008, 17:20   #48
VlaamseKracht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Moet een jury unaniem een vonnis vellen in Belgie of is een simpele meerderheid genoeg?
Ik dacht een simpele meerderheid.
Neem er dan nog eventjes bij dat enkele juryleden er serieus tegen hun goesting zitten of zich laten intimideren door de familie van de dader en je krijgt zulke uitspraken.
Ronduit schandalig!
Gerechtigheid is ver zoek in dit land...Ik vraag mij af wat het vonnis zou geweest zijn indien Jo een allochtoon geweest was en Adam G een Vlaming...
Levenslang zeker?
VlaamseKracht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2008, 17:24   #49
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

linkse franstalige jury.
typisch...
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2008, 17:25   #50
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
linkse franstalige jury.
typisch...
Idd,laat maar lopen idee,verkracht vermoord maar op ....
Oud 23 september 2008, 17:28   #51
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Voor mij mag er nog gerust nog een extremere partij komen als het VB
Oud 23 september 2008, 17:49   #52
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Er zijn mensen die bij een ongeval betrokken zijn en ook moeten voorkomen voor slagen en verwondingen met de dood tot gevolg ...
En moord noemen ze het niet , integendeel , eigenlijk klinkt het in de wetboek alsof beide partijen er schuld aan hebben ...
Citaat:
Iemand doodt een ander tijdens een vechtpartij zonder de intentie te doden: opzettelijke slagen en verwondingen met de dood tot gevolg zonder de intentie te doden, een misdaad
bron

Voor ne stomme mp-3 speler !!!
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2008, 17:53   #53
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht

Als de advokaat van de verdediging het goed kan uitleggen kunnen de juryleden zich laten meeslepen in z'n stelling ...
Een assisenadvokaat is een meester in't bespelen van de mensen, dat maakt meer uit dan urenlang gezever van experts hoor ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2008, 18:03   #54
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
linkse franstalige jury.
typisch...
Ge bedoelt: linkse franstalige islamitische jury.

Wel correct blijven hé.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2008, 18:33   #55
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Patsy Stone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ik vrees dat je dan niet goed begrijpt wat "moord" precies betekent (de intentie te doden mét voorbedachte rade). Hij werd niet eens beschuldigd van moord. Hij is vrijgesproken voor doodslag, wat simpelweg betekent dat de jury niet overtuigd was dat hij de intentie had te doden. Ik denk dat zij beter geplaatst zijn om daarover te oordelen dan jij. Zij kennen immers alle feiten.
Dat is wel juist, Edina, maar alle juridische spitsvondigheden ten spijt, kan je toch niet voorbijgaan aan het feit dat Joe Van Holsbeeck dood is en dat Adam G. en Marius O. daar rechtstreeks verantwoordelijk voor zijn. Mij maakt het uiteindelijk niet zo geweldig veel uit hoe deze misdaad juridisch omschreven wordt, maar wel of hij al dan niet op gepaste wijze bestraft wordt, zodat niet alleen de misdadigers zelf tot het besef komen dat dergelijke misdaden niet kunnen getolereerd worden, maar dat ook de ouders van Joe niet achterblijven met het gevoel dat ze compleet in de steek gelaten werden door het gerecht. Zij hebben immers hun kind moeten afgeven zonder dat ze zelfs de kans kregen afscheid van hem te nemen. Zij worden voor de rest van hun leven gestraft. Zal dat voor Adam G. en voor Marius O. ook het geval zijn, of lopen zij binnen een jaartje of twee weer over de straten, op zoek naar een nieuw slachtoffer?
Patsy Stone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2008, 18:37   #56
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

een jongeman zit op een boordje naar zijn MP3's te luisteren. Hij krijgt !!!! 7 !!!! mes-steken en zijn mp3-speler wordt gestolen... en dit noemen ze niet roofmoord?
Je moet gewoon de video bekijken waarin hij aangevallen wordt... ik zag niks van een vechtpartij of eventuele 'uitlokking' door Joe... schandalig dat dit nog maar gesuggereerd wordt.

debielen... echt....
belgiche justitie op zen best. 't is misschien om de zigeuner ouders van Adam niet te veel voor het hoofd te stoten.. die mensen emmen al wa meegemaakt he ! >_>

Joe zijn ouders zijn wel levenslang getekend. meneerke zal binnen een paar jaarkes, dankzij ons uiterst efficiënt belgisch gevangenissysteem, weer op vrije voeten zijn.
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."

Laatst gewijzigd door lollysticky : 23 september 2008 om 18:40.
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2008, 18:43   #57
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Ik kan met die uitspraak leven...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2008, 18:48   #58
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
8 op 12 = schuldig
7 op 12 = hof beslist
6 op 12 = onschuldig
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2008, 18:49   #59
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Ge bedoelt: linkse franstalige islamitische jury.

Wel correct blijven hé.
Correct blijven hé,ook de Walen zijn linkse trevers

PSPSPSps ps ps ps ps sp,ps

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 23 september 2008 om 18:51.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2008, 18:51   #60
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ik vrees dat je dan niet goed begrijpt wat "moord" precies betekent (de intentie te doden mét voorbedachte rade). Hij werd niet eens beschuldigd van moord. Hij is vrijgesproken voor doodslag, wat simpelweg betekent dat de jury niet overtuigd was dat hij de intentie had te doden. Ik denk dat zij beter geplaatst zijn om daarover te oordelen dan jij. Zij kennen immers alle feiten.
dus als je met een schietgeweer rondloopt en wat in het rond begint te schieten dan zou dit ook geen doodslag moeten zijn omdat er geen intentie tot doden achterzit? En als er dan toch toevallig iemand dodelijk wordt geraakt, dan heeft die gewoon brute pech.

Of scheelt het naargelang het kleurtje van de dader?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be