![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines. |
Bekijk resultaten enquête: Kan Yves Leterme zonder Vlaamse meerderheid aanblijven als premier? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
13 | 22,41% |
nee |
![]() ![]() ![]() |
45 | 77,59% |
Aantal stemmers: 58. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Minister-President
|
![]() Dus SPA gaat deze regering steunen, ook al krijgen ze geen minister, ook al rijkt deze regering zichzelf een brevet van onbekwaamheid uit?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Partijlid
|
![]() Er is ruimte tussen een motie van wantrouwen en volop steunen... . Sorry, ik weet echt niet hoe ze zich zullen positioneren, maar eerlijk gezegd, heeft de SPA veel keuze ? Ze zijn nog lang niet uit het dal van de vorige verkiezingsnederlaag, ideologisch zijn ze na acht jaar paars de weg kwijt (Tobback heeft gelijk gekregen)... . Ik denk dat ze zich vooral op de vlakte zullen houden, meedoen waar het kan en vooral alle opties open houden.
![]() |
#43 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Partijlid
|
![]() Op federaal vlak, natuurlijk niet, ze maken geen deel uit van de regering. En ik denk dat ze het op een akkoordje zullen moeten gooien met het vlaams blok om het vlaamse parlement op stelten te zetten.
---------------------------------------------------------------------- Democracy is the name we give the people whenever we need them. (Marquis de Flers Robert and Arman de Caillavet) Laatst gewijzigd door Sante : 24 september 2008 om 22:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Minister-President
|
![]() Maar indien ze nu beslissen om een motie van wantrouwen in te dienen in het federaal parlement?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Partijlid
|
![]() Ik weet eigenlijk niet wat een motie van wantrouwen kan betekenen, maar ik vermoed dat het onvoldoende is om een regering ten val te brengen. Misschien kan iemand die hier beter van op de hoogte is helderheid brengen.
![]() |
#47 |
Minister-President
|
![]() 't Hangt ervan af of ruime steun aan de regering aan Franstalige kant voldoende is om aan te blijven. Maar een regering zonder meerderheid qua vertrouwen in 't parlement ligt er. Alleen is België geen normaal land en kunnen Vlamingen hier bestuurd worden door Franstalige ministers die zij niet gekozen hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Partijlid
|
![]() Meerderheid ? Tja, op federaal vlak hebben de vlamingen niet langer de meerderheid na het vertrek van de nva... schitterend nieuws voor het consortium VLD-MR (wat natuurlijk niet bestaat, ook al beweert Reynders van wel, maar Somers zegt van niet, dus de vlamingen geloven Somers... enzovoort...). Ik denk dat je voor het laten vallen van de regering nu een franstalige regeringspartij nodig hebt, maar ik kan verkeerd zijn.
---------------------------------------------------------------------- Democracy is the name we give the people whenever we need them. (Marquis de Flers Robert and Arman de Caillavet) Laatst gewijzigd door Sante : 24 september 2008 om 23:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Uiteindelijk kreeg de Vlaamse regering het vertrouwen van het Vlaams Parlement met 70 ja-stemmen (van CD&V, Open VLD en SP.A+Vl.Pro) bij 41 tegenstemmen (N-VA, Vlaams Belang, Groen! en Lijst Dedecker) en 2 onthoudingen (naast Geert Bourgeois ging het om zijn partijgenoot Jan Loones).
![]() |
![]() |
#51 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Vreemdeling
|
![]() Natuurlijk kan/mag hij dit niet doen ! Om hier tegen te protesteren : http://www.bedanktcdenv.tk
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() een beeld zegt meer dan duizend woorden ...
Na de V Ook de D Weg Uit CD&V? Filip van Laenen http://www.brusselsjournal.com/node/3552 Laatst gewijzigd door Anna List : 25 september 2008 om 09:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() plaats die aub als reactie daar op TBJ ! Laatst gewijzigd door Anna List : 25 september 2008 om 09:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Mja, er valt iets voor te zeggen, alleen vraag ik me af of u dan ook de redenering zuiver wilt houden en ermee akkoord kan gaan om allerhande "beschermingsmodules" af te schaffen zodat de democratie in dit land weer zichzelf kan zijn...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, en daar gaat het ook mij in de eerste plaats om. Leterme heeft er iedere keer weer voor gezorgd dat hij eerdere beloftes verbreekt daarbij doende alsof zijn neus bloedt. Volgens de wet kan een regering zonder meerderheid aan Vlaamse kant, maar de vraag is alleen of deze "Leterminator" wel nog enig zelfrespect heeft. Indertijd heeft ook hij Verhofstadt voortdurend verweten zich aan de macht om de macht vast te klampen; nu doet hij evenwel juist hetzelfde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |