Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 september 2008, 10:59   #41
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

De rechtvaardige rechter's schermafbeelding

Standaard

Ik vond de houding van de N-VA de afgelopen 15 maanden wel goed. iedere onredelijke franstalige eis werd door N-VA tegehouden. Alleen spijtig de houding van CD&V.

Laatst gewijzigd door De rechtvaardige rechter : 24 september 2008 om 10:59.
De rechtvaardige rechter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 11:08   #42

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
De staatshervorming was bij mijn weten ook beloofd door CD& .
De NVA is elke keer het geheugensteuntje geweest van het kartelprogramma, of het was reeds lang in de diepvires.
Stond "onafhankelijkheid" in het "gemeenschappelijk" kartelprogramma of was het "staatshervorming" ??? Mij dunkt dat er een erg groot verschil is.
alter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 11:14   #43

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik geloof niet in uw gespeelde naiviteit. u bent wellicht de 'alter' ego maw dubbelnick van een of ander belgicist.

1 in het partijprogramma van de CD&V staat confederalisme. u moet daar wereldwijdt de betekenis eens van opzoeken.
2 de N-Va is een separatistische partij, maar wel eentje die gelooft dat dit doel te bereiken is via stap-voor-stap onderhandelingen (quod non zie mijn post daarvoor)
U heeft het blijkbaar erg moeilijk om mijn argumenten te weerleggen nietwaar ..
Oud 24 september 2008, 11:23   #44
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alter Bekijk bericht
Stond "onafhankelijkheid" in het "gemeenschappelijk" kartelprogramma of was het "staatshervorming" ??? Mij dunkt dat er een erg groot verschil is.
Rol maar met uw oogskes.

Er was een grote staatshervorming aangekondigd, niet voor de show, maar net om dat we hefbomen nodig hebben om Vaanderen te redden van een wurggreep die ons niet toelaat een beleid op maat te maken.
vb : haven van antwerpen of 700 vacatures die niet ingevuld raken in Zavantem terwijl er enkele kilometers verder in Brussel wemelt van de werkloosheid.

Van onafhankelijk was nog geen sprake.
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 11:56   #45
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Waal Bekijk bericht
de glazen bol in de handen van het vb, dat word lachen....
Bedankt voor deze alweer uiterst zinvolle bijdrage aan een discussie, *knip*

Laatst gewijzigd door Starfire : 24 september 2008 om 19:55.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 12:03   #46

Standaard

Citaat:
Rol maar met uw oogskes.

Er was een grote staatshervorming aangekondigd, niet voor de show, maar net om dat we hefbomen nodig hebben om Vaanderen te redden van een wurggreep die ons niet toelaat een beleid op maat te maken.
vb : haven van antwerpen of 700 vacatures die niet ingevuld raken in Zavantem terwijl er enkele kilometers verder in Brussel wemelt van de werkloosheid.

Van onafhankelijk was nog (???)geen sprake.

U bevestigt dus mijn stelling : geen onafhankelijkheid wel staatshervorming.
En voor wat betreft het woordje "nog" ... Bij mijn weten heeft CD&V nog nooit in zijn programma "onafhankelijkheid" als doel voorgesteld ??? Trouwens indien dit het geval is of was zou deze partij heel wat van zijn electoraat verliezen..

Overigens om bij het onderwerp te blijven : is de kartelbreuk te wijten aan NVA of aan CD&V ?? Ik meen dat NVA hier schuldig is.. Door de CD&V en zijn boegbeeld (Mister 800000) in een onmogelijk te houden situatie te werken was het kartel onhoudbaar... Of vindt u het eerder logisch dat een Leterme om zijn kartel te redden voor een derde keer naar de Koning zou gestapt zijn ???
Oud 24 september 2008, 12:07   #47
Vette Pois(s)on

Standaard

Citaat:
En voor wat betreft het woordje "nog" ... Bij mijn weten heeft CD&V nog nooit in zijn programma "onafhankelijkheid" als doel voorgesteld ??? Trouwens indien dit het geval is of was zou deze partij heel wat van zijn electoraat verliezen..

Overigens om bij het onderwerp te blijven : is de kartelbreuk te wijten aan NVA of aan CD&V ?? Ik meen dat NVA hier schuldig is.. Door de CD&V en zijn boegbeeld (Mister 800000) in een onmogelijk te houden situatie te werken was het kartel onhoudbaar... Of vindt u het eerder logisch dat een Leterme om zijn kartel te redden voor een derde keer naar de Koning zou gestapt zijn ???
Denk gewoon hier nog even aan : "we stappen niet in een regering voor dat BHV is gesplitst"
Oud 24 september 2008, 12:13   #48
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

ik zou het logischer gevonden hebben, mocht Leterme na zijn 1e keer of in het slechtste geval na de 2e keer, zijn conclussies had getrokken.
Oud 24 september 2008, 12:18   #49
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Ik denk het niet, ik hield (hou) rekening met een (fluwelen) (r)evolutie, jij niet en jij hebt het momenteel nog bij het rechte eind.
even toch voor de duidelijkheid :

ik zie in een in het Vlaams Parlement uitgeroepen onafhankelijkheid nog altijd een legitieme fluwelen revolutie hoor

t is niet omdat je weigert verder te stamelen te bedelen bij de poort dat er meteen een burgeroorlog zit aan te komen !
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 12:20   #50
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
U heeft het blijkbaar erg moeilijk om mijn argumenten te weerleggen nietwaar ..

ik herhaal : zoek de betekenis van het woord confederalisme eens op. (voor al u het nog niet mocht doorhebben : daarmee waren al uw argumenten weerlegd trouwens)
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 12:28   #51
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2 de N-Va is een separatistische partij, maar wel eentje die gelooft dat dit doel te bereiken is via stap-voor-stap onderhandelingen (quod non zie mijn post daarvoor)
Bij de cd&v zou het kunnen dat er bepaalde maatregelen genomen worden om het (con)federalisme te versterken.
Voor de n-va is dat ondenkbaar.

Stel dat er een federale maatregel kan gevonden worden om de geluidsoverlast in Vlaams-Brabant te verminderen. Zou niet kunnen voor de verstarde rechtlijnigen van de b-va want geen enkele Vlaamse bevoegdheid kan weer naar het federale niveau, ook niet als de (Vlaamse) mensen er beter van worden.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 12:44   #52

Standaard

Citaat:
Denk gewoon hier nog even aan : "we stappen niet in een regering voor dat BHV is gesplitst"
Inderdaad .. Een zuiver electorale slogan, die een Leterme wel heeft willen waar maken (cf. de lange regeringsonderhandelingen), maar waarvan iedere (ervaren) politicus op voorhand wist dat deze niet kon waar gemaakt worden... Men onderhandelt immers niet op basis van oekazes..

Terloops ook NVA heeft deze regering gesteund, zonder er deel van uit te maken, kwestie van een soort "maagdelijkheid" op te houden nietwaar.. Maar eerlijk kan u nu CD&V iets verwijten waarmee NVA ook (weliswaar schoorvoetend) instemde ??

Als u dus deze slogan opwerpt tegen CD&V geldt dit ook voor NVA..
Oud 24 september 2008, 12:47   #53
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Zonder de steun van de leden, is de "macht" van een vakbondsman gelijk aan NUL.
Btw, op 25 jaar is het loon van mijn leden zo goed als verdrievoudigd (en dat is niet omdat mijn werkgever zo gul was, maar door gezameilijke syndicale strijd). Ik mag gerust zeggen dat, indien ik het bedrijf verlaat, het met opgeheven hoofd zal zijn.
U bent dus medeplichtig aan de overconsumptie en de vernietiging van ons milieu...

Onze kinderen zijn U dankbaar...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 12:59   #54
De Waal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Bedankt voor deze alweer uiterst zinvolle bijdrage aan een discussie, *knip*.
oei het doet precies zeer, last van eksterogen vberke
het toont weer mooi aan hoe de vbers denken over vrije meningsuiting, *knip*

blijkbaar ben ik niet de enige

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=269

Laatst gewijzigd door Starfire : 24 september 2008 om 19:56.
De Waal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 13:00   #55
Vette Pois(s)on

Standaard

Citaat:
Inderdaad .. Een zuiver electorale slogan, die een Leterme wel heeft willen waar maken (cf. de lange regeringsonderhandelingen), maar waarvan iedere (ervaren) politicus op voorhand wist dat deze niet kon waar gemaakt worden... Men onderhandelt immers niet op basis van oekazes..

Terloops ook NVA heeft deze regering gesteund, zonder er deel van uit te maken, kwestie van een soort "maagdelijkheid" op te houden nietwaar.. Maar eerlijk kan u nu CD&V iets verwijten waarmee NVA ook (weliswaar schoorvoetend) instemde ??

Als u dus deze slogan opwerpt tegen CD&V geldt dit ook voor NVA..
Ja, ik neem het de CD& kwalijk dat ze de NVA misbruikt hebben puur voor electoraal gewin.
Zonder de NVA zou er zo geen verkiezingsoverwinning zijn behaald.
Nva is steeds redelijk gebleven en heeft enkel het reeds fel afgezwakte kartelprogramma blijven verdedigen.

De vaudeville die ze met Jean Marie Dedekker hebben voorgehad is wederom zo uitgedraaid door bemoeinis van de CD&. want anders ging het kartel aan diggelen.
Bart Dewever heeft toen Jm Dedekker op een onsierelijk manier moeten buitenzetten, om maar trouw te blijven aan die CD&
Het spijt achteraf was oprecht, doch te laat.

CD& moest en zou de primier leveren, koste wat kost, daarmee al dei onmogelijke spreidstand die ze de NVA hadden opgedrongen om al steunend "maagdelijk" te blijven.

En wat BHV betreft, ergens moet het stoppen.
Stel u voor, we spreken hier over een grondwet, ook al is ze van een apenland dat al lang moest zijn opgehouden met bestaan.
Oud 24 september 2008, 13:07   #56
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

t is niet omdat je weigert verder te stamelen te bedelen bij de poort dat er meteen een burgeroorlog zit aan te komen !
Toch denk ik dat de Belgische staat en de Franstaligen een soort geweld zullen aanwenden indien Vlaanderen bv. dreigt te stoppen met de betaling van haar jaarlijkse onderhorigheidsbetaling van pakweg aan tien miljard (met als effect ondermeer dat de pensioenen in Wallonië 8% hoger liggen dan in Vlaanderen: 'solidariteit' noemen ze dat). In eerste instantie zal het gaan om administratief geweld, bv. stopzetting van betaling van pensioenen enz. Vlaamse politici weten dit ook; ze hebben dus erg veel moed nodig om de stappen te zetten die nochtans aan de orde zijn.

Men mag nooit vergeten dat de Belgische staat in wezen nog altijd een Franstalige bezettingsstaat is. Alleen de façade is veranderd. Er is bv nu Nederlandstalig hoger onderwijs toegelaten, wat 80 jaar geleden nog was verboden. In mijn jonge jaren was de grondwet alleen in het Frans officieel voorhanden; nu is er ook een Nederlandstalige versie. Maar dat is decorum; de kern is dezelfde gebleven.

http://www.amazon.co.uk/gp/reader/18...54#reader-link
Oud 24 september 2008, 13:07   #57
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze hadden het dan ook nooit over onafhankelijkheid, enkel over een grote staatshervorming. Allez, "groot" moet je met een korrel zout nemen. De staatshervorming die het kartel nu wilde was maar klein bier met de resoluties goedgekeurd door alle Vlaamse partijen, inclusief VLD en SPA.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 13:08   #58
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
oei het doet precies zeer, last van eksterogen vberke
het toont weer mooi aan hoe de vbers denken over vrije meningsuiting, Mr den Ezel.

zou ik nu eens op het knopje drukken, ach nee dat laat ik over aan uw soort ezels

blijkbaar ben ik niet de enige

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=269
Wie zegt het:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=110730

http://forum.politics.be/showpost.ph...17&postcount=8

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 24 september 2008 om 13:09.
Oud 24 september 2008, 13:13   #59
De Waal
Banneling

Standaard

volledig uit zijn verband, wat hebt u daar mee te maken..........
zit ik niet meer in uw negeer lijstje dan, jammer hoor
De Waal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 13:16   #60
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

volledig uit zijn verband, wat hebt u daar mee te maken..........
zit ik niet meer in uw negeer lijstje dan, jammer hoor
Je bent gewoon te grappig om te negeren, man. Om nog maar te zwijgen van je netslet-fotoalbum.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be