Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 september 2008, 13:25   #41
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Merci Circe, blijkbaar zijn er echt mensen op deze aardkloot die deze schending van mensenrechten willen relativeren, wat toch wel 'vreemd' is.
Alice, gelooft ge dat die "mensenrechten" universeel zijn? Of hebben ze misschien toch een zeker verleden? Wie heeft die mensenrechten eigenlijk uitgevonden?

Bij mijn weten niet de Congolezen, de Burundezen, de Tanzanianen, de Brazilianen, de Indiërs, de Cambodianen, de Papuas, de Mexicanen, de Oeigoeren, de Koreanen, de Nepalezen, de Tadzjieken, de Beninezen, de Namibiërs, de Turkmenen, de Jordaniërs, de Algerijnen, de Sri Lankanen, de Indonesiërs of de Senegalezen.

Volgens mij moeten we toch eens nakijken of die "mensenrechten" niet gewoon een koloniaal instrument zijn.

Er zijn een aantal slimme mensen die vinden van wel. Ik kan u daar wel een paar voorbeelden van geven, als ge wilt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Vrouwen worden vooral geinfantiliseerd door mannen die denken dat hun schaamlippen afsnijden, hen leren zichzelf te bedekken, uithuwelijken zodat ze de rest van hun leven in de keuken van de schoonmoeder moeten doorbrengen, het onder een toezicht plaatsen van een voogd die voor hen geslist iets is waar ze blij en fier van worden!
Maar ge veralgemeent nogal. Hebt ge ooit landen bezocht waar veel meisjes besneden worden? Hebt ge ooit met die meisjes gesproken?

Heel duidelijk niet.

Alice, ge zijt misschien toch het prototype van de brave Westerse mens die denkt dat zijn cultuur superieur is en de anderen eens moet uitleggen hoe ze moeten leven, en dat hun tradities achterlijk zijn.

Zéér 19de eeuws is dat.

Wist ge dat Congo gekoloniseerd werd om "die arme vrouwen daar, die door hun eigen mannen onderdrukt worden, te gaan bevrijden"?

Nee, ge wist dat niet. Want als ge de geschiedenis van de Westerse koloniale beeldvorming en van het alteriteitsdenken een beetje kent, zoudt ge niet zo zeker zijn van uw stuk. Dan zoudt ge uzelf vragen stellen over de universaliteit van uw zogenaamde mensenrechten.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2008, 13:29   #42
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Inderdaad. Dat is wetenschappelijk aangetoond.

Niet iedereen kan met de soms tegen-intuïtieve bevindingen van de wetenschap overweg. Ik heb daar soms ook moeite mee. Maar ge moet uw best doen, en proberen u te verheffen over uw eigen vooronderstellingen over de werkelijkheid - die stemmen dikwijls niet overeen met wat de wetenschap vindt.
in dat geval rest ons maar één uitweg.

Om te beginnen worden alle +18jarige meisjes met een schaamlippencomplex stante pede op het vliegtuig gezet richting afrikaans besnijdenisland.

daar zullen ze dan onverdoofd van hun verkeerde schaamlippen en dito clitoris worden ontdaan, zodat ze menen dat ze "bij te groep" horen.

Om te vermijden dat we verdere generaties met getraumatiseerde hangschaamlippen krijgen wordt vanaf nu elk meisje vanaf zes met vliegtuig richting Afrika gestuurd om daar de nodigie initialisaties te krijgen.

Zeg dat C2C het gezegd heeft!

---------------

en verder vind ik dat ze evengoed buiten het onverdoofd besnijden van het voorhuidje bij de jongetjes, ineens een correctie moet gebeuren aan het scrotum, want bij sommigen ziet dat er ook maar uit als een uitgerekt zakje voor pingpongballekes.

Allez hop! allemaal naar afrika! kunnen ze daar ineens die zakskes ook onverdoofd verwijderen. Schijnt dat maar 10% dat overleeft maar die mogen er dan ook wel fier op zijn hé C2C?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 27 september 2008 om 13:31.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2008, 13:38   #43
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Wat heeft individualisme met de invloed van de media te maken? Je zou eerder stellen dat de zwakke burger, de massa, die zich door de media en de omgeving laat verleiden tot dure en soms zinloze ingrepen eerder het slachtoffer zou zijn van iets collectivistisch.
Individualisme is inderdaad het meest gemarkete en gemediatiseerde product dat ooit door het Westen is voortgebracht.

Citaat:
Voor de rest vind ik dat ieder verstandig zelfstandig denkend mens het recht heeft te beslissen lichaamscorrecties te laten uit te voeren, vrouwen en mannen, op welk lichaamsdeel ook.
En ik vind dat elke Westerse mens het recht heeft om correct ingelicht te zijn, te beseffen dat hij trends volgt, en dat hij moet kunnen luisteren naar wetenschappers.

Voorts vind ik dat commerçanten die producten en wereldbeelden verkopen die slecht zijn voor de geestelijke gezondheid van mensen, vervolgd moeten worden.

Het verkopen van de idee dat schaamlipcorrecties plots belangrijk zijn, is een van die ideeën die bijdraagt tot de psychiatrische problemen van meisjes. Die verkoops- en marketingstruuks, alsook het product en het idee zelf, moeten dus gebannen worden.

Want ze dragen bij tot de geestesziekten waar onze meisjes mee te kampen hebben.

Geen enkele van die vrouwen die een esthetische schaamlipcorrectie ondergaat, maakt die keuze bewust als volwassen weldenkend mens. Het onderzoek toont dat mooi aan. Die vrouwen maken die "keuze" uit psychische dwang. (Da's niks nieuws; trendonderzoek, praxeologie en de sociologie van het individuele handelen kent de werking van deze mechanismen al langer).

Citaat:
Je geeft stellig de indruk dat dit een louter vrouwenfenomeen is. Of wil je je profileren als beschermengel van de vrouwen ? Zinloos, ik vrees dat vrouwen het stillekesaan beu zijn dat mannen bepalen wat goed of slecht voor hen is. Die tijd is voorbij, mijn gedacht.
Oh nee hoor, Westerse vrouwen doen voor mijn part wat ze (denken) te willen. Dat laat me koud.

Ik wijs hen er alleen maar op dat wetenschappers hebben gevonden dat hun keuzes artificieel zijn, en dat ze, als ze dat willen ook een échte vrouw kunnen zijn. Maar dat dit, gegeven de omstandigheden waarin ze hier leven, niet makkelijk is.

Voorts vind ik het gewoon jammer dat onze cultuur er maar niet in slaagt de vele interessante eigenschappen van mensen te appreciëren, en dat ze in de plaats daarvan voortdurend de commercie opzoekt, en waanbeelden hanteert om de verkoop aan te zwengelen.

Maar beschermen? Verre van. Ik heb wel wat beters met mijn tijd te doen. Vrouwen zonder karakter vind ik de moeite van het beschermen niet waard.

Er zijn genoeg vrouwen op deze planeet die wél zelfstandige persoonlijkheden zijn, en die tevreden zijn over zichzelf, en niet zwichten onder platte commercie. Die vrouwen wil ik beschermen.

Niet de Betty's en de Nancy's die denken dat ze nu plots een schaamlipverkorting nodig hebben omdat de boekskes zeggen dat dat vandaag moet.

Laatst gewijzigd door C2C : 27 september 2008 om 13:39.
Oud 27 september 2008, 13:41   #44
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn genoeg vrouwen op deze planeet die wél zelfstandige persoonlijkheden zijn, en die tevreden zijn over zichzelf, en niet zwichten onder platte commercie. Die vrouwen wil ik beschermen.
Mag ik eens weten waar je het absurde idee haalt dat zulke vrouwen nèt door jou zouden moeten "beschermd" worden?
Ik vrees eerder dat ze héél hard zullen gaan lopen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 27 september 2008, 13:44   #45
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
in dat geval rest ons maar één uitweg.

Om te beginnen worden alle +18jarige meisjes met een schaamlippencomplex stante pede op het vliegtuig gezet richting afrikaans besnijdenisland.
Ge kunt ook naar oplossingen zoeken, en de kern van het probleem onderzoeken.

Waarom moeten vrouwen voortdurend door trends tot slaaf gemaakt worden?

Vanwaar komt eigenlijk plots dat idee dat grote schaamlippen niet sexy zijn (onderzoek bewijst trouwens dat mannen grote schaamlippen juist wél sexy vinden - maar daar zullen we maar niet dieper op ingaan, want dan krijgen we hysterische feministische uitvallen over het feit dat mannen vooral geen mening mogen hebben over dit soort dingen).

Dus, de kernvragen:

-hoe komt het dat er 10 jaar geleden geen mens wakkerlag over de grootte van de schaamlippen?

-hoe komt het dat die trend van de schaamlipverkorting toch maar weer uit Amerika komt overgewaaid? Da's niet toevallig hé.

-hoe komt het dat artsen en psychiaters tégen deze trend zijn?

-hoe komt het dat Westerse vrouwen, en ook meer en meer mannen, niet in staat zijn om hun eigen beeld over seksualiteit en schoonheid zelf op te bouwen, maar dat ze in de plaats daarvan zo makkelijk vallen voor de infantilisering van de seksualiteit?

-hoe komt het dat die mensen dan nog durven zeggen dat hun totaal gestoorde beeld van de werkelijkheid superieur zou zijn aan dat van andere culturen?

Ik vind dat we die vragen wel eens mogen stellen én beantwoorden, vooraleer we ons zomaar neerleggen bij wéér een nieuwe platte commerciële trend, zoals de schaamlipverkorting.
Oud 27 september 2008, 13:47   #46
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mag ik eens weten waar je het absurde idee haalt dat zulke vrouwen nèt door jou zouden moeten "beschermd" worden?
Ik vrees eerder dat ze héél hard zullen gaan lopen.
Kijk, Circe, snij jij maar rustig je schaamlippen af omdat je denkt dat dat moet. Veel plezier. En als ze binnen 10 jaar zeggen dat nu plots lange schaamlippen in zijn en dat alle vrouwen er maar moeten aan beginnen trekken en investeren in vergroten - dan moet je niet komen janken.

Blijf jij maar de trends volgen. Maar val alstublieft geen normale vrouwen lastig met uw gestoorde beeld over de vrouwelijke seksualiteit dat zo uit Californië is komen overwaaien.

Onderwerp jij je maar aan de markt, de trends en de platte commercie. Jij kiest ervoor om slaaf te zijn. Ik hou u niet tegen.

Laatst gewijzigd door C2C : 27 september 2008 om 13:49.
Oud 27 september 2008, 14:16   #47
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk, Circe, snij jij maar rustig je schaamlippen af omdat je denkt dat dat moet. Veel plezier. En als ze binnen 10 jaar zeggen dat nu plots lange schaamlippen in zijn en dat alle vrouwen er maar moeten aan beginnen trekken en investeren in vergroten - dan moet je niet komen janken.

Blijf jij maar de trends volgen. Maar val alstublieft geen normale vrouwen lastig met uw gestoorde beeld over de vrouwelijke seksualiteit dat zo uit Californië is komen overwaaien.

Onderwerp jij je maar aan de markt, de trends en de platte commercie. Jij kiest ervoor om slaaf te zijn. Ik hou u niet tegen.
je kent enkel het ON/OFF knopje zo te zien.

Er is wel een verschil tussen het zelf doelbewust verkiezen tegenover het dwangmatig ondergaan (hoeveel? 5 vrouwen?) van een bepaalde schoonheidstrend, en de relativiteit ervan inzien (wat C2C niet kent), en dat dan gaan vergelijken met mensonwaardige martelingen van kinderen van zes jaar en jonger die een blijvende marteling blijven gedurende de rest van hun leven, en d�*t dan als "identiteitsvormend" willen neerzetten!

Als JIJ dat verschil niet inziet, ga ik nu met mijn originele schaamlippen lekker open en bloot in het zonnetje liggen!

en nu gij!

----------------

trouwens in mijne jongen tijd stond er nog haar op die schaamlippen, dus was er van de lengte en de vorm niet al te veel te zien.

het tegenwoordige islamitische modeverschijnsel van kaalkutjes zal er wel niks mee te maken hebben zeker?

Laatst gewijzigd door circe : 27 september 2008 om 14:19.
Oud 27 september 2008, 14:35   #48
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
je kent enkel het ON/OFF knopje zo te zien.

Er is wel een verschil tussen het zelf doelbewust en dwangmatig ondergaan (5 vrouwen?) van een bepaalde schoonheidstrend [correctie: lelijkheidstrend
Citaat:
en de relativiteit ervan inzien (wat C2C niet kent)
De dwang waaronder Westerse vrouwen - inclusief Circe dus - leven valt niet te relativeren. Die dwang is zo enorm en catastrofaal, dat ze door meer dan 200 top-psychiaters als een van de grootste maatschappelijke problemen wordt omschreven.

Citaat:
"The consequences of the sexualisation of girls in media today are very real," said Dr Eileen Zurbriggen, chair of the group and associate professor of psychology at the University of California, Santa Cruz.

"We have ample evidence to conclude that sexualisation has negative effects in a variety of domains, including cognitive functioning, physical and mental health, and healthy sexual development."
De dokters roepen op tot revolte:

Citaat:
"As a society, we need to replace all of these sexualised images with ones showing girls in positive settings - ones that show the uniqueness and competence of girls.

"The goal should be to deliver messages to all adolescents - boys and girls - that lead to healthy sexual development."
Het rapport:
http://www.apa.org/releases/sexualization.html

Er valt niks te relativeren aan de slavernij waarin onze vrouwen leven en aan de terreur die opgroeiende meisjes dagelijks ondergaan.

Citaat:
en dat dan gaan vergelijken met mensonwaardige martelingen van kinderen van zes jaar en jonger
De vergelijking is perfect legitiem.

Onze meisjes worden geterroriseerd en raken nooit meer af van de psychische consequenties ervan. En wanneer ze een volwassen vrouw zijn, worden ze nog eens volop onder dwang gehouden door absurde trends en waanbeelden.

Westerse meisjes zijn dus van hun geboorte tot hun dood onvrij. Permanent, dag in dag uit, jaar in jaar uit, moeten ze voldoen aan achterlijke, vernederende stereotiepen.

Hun identiteit en persoonlijkheid wordt er helemaal gestoord door. Het resultaat zijn onzekere, karakterloze, zwakke, makkelijk door mannen te domineren vrouwen, die een laag zelfbeeld hebben en nooit meer van hun kwalen afgeraken. Er is geen ontsnappen aan de terreur.

Ik vind deze vorm van omgang met identiteit en vrijheid nogal zwak. Ik vind ons systeem een flutsysteem.

Daarom kijk ik ook eens naar andere systemen. En daar verloopt alles toch heel anders. Bij die niet-Westerse meisjes gaat dat zo: ge ondergaat één keer een ritueel, en daarna is het voor altijd gedaan, daarna laten we u met rust, daarna zijt ge een volwaardig lid van de groep.

Na dat ritueel zijt ge een compleet mens, en appreciëren we u ook als zodanig. Ge moet u daarna niet meer verantwoorden. Eén ritueel en dat volstaat. Wij houden vanaf dan van u, en erkennen u zoals ge zijt.

Persoonlijk vind ik dat een veel rationeler, minder schadelijk systeem van omgaan met identiteit en vrijheid.

Citaat:
Als JIJ dat verschil niet inziet, ga ik nu met mijn originele schaamlippen lekker open en bloot in het zonnetje liggen!
Als ik u was zou ik toch beginnen twijfelen over die linkerflap van u, want die is 2 millimeter te lang. Begin al maar te bibberen en te twijfelen.

En vergeet niet, de nieuwste trend is bleachen, dus niet te lang in de zon blijven liggen hé. Een bruin tintje is trouwens ook helemaal uit.

En toon vooral uw silicone-tieten niet, want grote tieten zijn uit. Ge zult dus al die plastieke rommel die ge nog maar pas had bijgestoken, alweer moeten verwijderen.

Veel succes. Genieten van de zon zult ge duidelijk niet. Want ge gaat de boekskes liggen lezen, en daar staan 101 regels en trends in waaraan ge nog niet voldoet.

Laatst gewijzigd door C2C : 27 september 2008 om 14:39.
Oud 27 september 2008, 15:28   #49
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik noteer uit bovenstaande dus nogmaals enkel en alleen dat C2C het onverdoofd martelen van kinderen prefereert boven het westerse schoonheidsbeeld.

Van de onweerstaanbare dwang die het flairbeeld zou opleggen heb ik raar genoeg nog maar héél weinig gemerkt. Ik situeer me dan alvast in een ander sociaal milieu dan C2C, die met zijn uitdrukking naar mijn normen iets te dicht bij de salafistische imams blijkt te staan. Ook die fulmineren zo graag over de onvrijheid van de westerse vrouwen die allemaal verplicht zijn zich te hoereren om aan eten te geraken.

Beetje teveel Al Jazeera gekeken C2C? Of reeds gerecruteerd door de moskee?

via MEMRI kan je zo'n aantal toespraken van die sheikhs opzoeken. Echt leuk hoor, lijkt dus op jouw betoog met 100% dwangmatige schaamlipcorrectors in het westen en lieftallig huppelende gemutileerde afrikaanse meisjes die o zo content zijn dat ze niet enkel hun clitoris maar bovendien heel die schaamlippenbedoening kwijt zijn. dat laat ze "tot de groep" behoren volgens C2C..... en wat dan met degenen die hier "tot de groep behoren" door zich onder volledige narcose 2mm van hun schaamlip te laten ontdoen? dat zijn FOEI meisjes volgens de C2C!!! stenigen moet je doen met die hoeren ! is het niet jongen?

Laatst gewijzigd door circe : 27 september 2008 om 15:38.
Oud 27 september 2008, 15:29   #50
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Veel succes. Genieten van de zon zult ge duidelijk niet. Want ge gaat de boekskes liggen lezen, en daar staan 101 regels en trends in waaraan ge nog niet voldoet.
ge hebt nog gelijk ook. Ik lees de biografie van Ayaan Hirsi Ali....

Oud 27 september 2008, 16:54   #51
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ayaan Hirsi Ali....
Inderdaad een prototype voorbeeld van de onvrije, onzekere, karakterloze vrouw van onze tijd, die als een schizofreen sukkelt met haar identiteit. Van extreem-links, naar links, naar liberaal, naar rechts, naar extreem-rechts, en terug, en maar huppelen en niet weten wat ze wil.

Circe, het feit dat gij niet begrijpt hoe onvrij ge zijt is juist typisch. Mocht ge het wel weten, zoudt ge hier al lang niet meer vertoeven.

De analyse van de tradities en sociale regels bij niet-Westerse volkeren heeft menig observator er al toegebracht te menen dat deze volkeren inderdaad veel vrijer en gelukkiger in het leven staan. Dat wordt nu ook meer en meer met harde cijfers aangetoond (de groeiende geïntegreerde wetenschap van het geluk, bijvoorbeeld, toont dat mooi aan).

Zo toonde recent een mooie studie aan dat van alle mensen zij die op Vanuatu leven, de meest gelukkige zijn. Het wil lukken dat die Vanuatezen er zeer barbaarse, primitieve, gewelddadige overgangsrituelen op nahouden. Mannen hun penis wordt bijvoorbeeld in hun lichaam gestoten met een peniskoker (een van de meest pijnlijke rituelen ooit door antropologen opgetekend), en vrouwen hun tanden worden er zonder verdoving tot punten afgevijld, terwijl ze hun schaamlippen geperforeerd zien worden.

En toch zijn dat de meest gelukkige en vrije mensen.

Terwijl de mensjes hier zeer ongelukkig en onvrij zijn, maar wel "vrij kunnen kiezen" (niet dus) om mee te doen met infantiele trends die hen hun leven lang karakterloos houden en slaafs onderdrukken.

't is maar dat we het weten hé.
Oud 27 september 2008, 17:05   #52
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad een prototype voorbeeld van de onvrije, onzekere, karakterloze vrouw van onze tijd, die als een schizofreen sukkelt met haar identiteit. Van extreem-links, naar links, naar liberaal, naar rechts, naar extreem-rechts, en terug, en maar huppelen en niet weten wat ze wil.

Circe, het feit dat gij niet begrijpt hoe onvrij ge zijt is juist typisch. Mocht ge het wel weten, zoudt ge hier al lang niet meer vertoeven.

De analyse van de tradities en sociale regels bij niet-Westerse volkeren heeft menig observator er al toegebracht te menen dat deze volkeren inderdaad veel vrijer en gelukkiger in het leven staan. Dat wordt nu ook meer en meer met harde cijfers aangetoond (de groeiende geïntegreerde wetenschap van het geluk, bijvoorbeeld, toont dat mooi aan).

Zo toonde recent een mooie studie aan dat van alle mensen zij die op Vanuatu leven, de meest gelukkige zijn. Het wil lukken dat die Vanuatezen er zeer barbaarse, primitieve, gewelddadige overgangsrituelen op nahouden. Mannen hun penis wordt bijvoorbeeld in hun lichaam gestoten met een peniskoker (een van de meest pijnlijke rituelen ooit door antropologen opgetekend), en vrouwen hun tanden worden er zonder verdoving tot punten afgevijld, terwijl ze hun schaamlippen geperforeerd zien worden.

En toch zijn dat de meest gelukkige en vrije mensen.

Terwijl de mensjes hier zeer ongelukkig en onvrij zijn, maar wel "vrij kunnen kiezen" (niet dus) om mee te doen met infantiele trends die hen hun leven lang karakterloos houden en slaafs onderdrukken.

't is maar dat we het weten hé.
Ge vergeet hierbij dus wel grandioos dat net Ayaan het genot heeft mogen smaken om middels zo'n schitterend overgangsritueel haar clitoris en schaamlippen kwijt te geraken.

En wat betreft de vrijheid van die Vanatuezen of Vanatuanen: hebben ze de KEUZE???? blijkbaar heb je geen idee wat "keuze" betekent.
Ik kan men hier nog niemand voorstellen die verplicht werd om haar schaamlippen op te trekken of haar borsten te siliconizeren, maar ik weet wel dat de door U zo geprezen mutilaties van genetalien in door U zo verafgode gebieden helemaal geen keuze zijn, doch zuivere onmacht om het te vermijden.

Toch nog wat naar Memri TV kijken!

Oud 27 september 2008, 17:05   #53
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat C2C het onverdoofd martelen van kinderen prefereert boven het westerse schoonheidsbeeld.
Ja, we kennen dat, wanneer Westerlingen beweren dat andere volkeren hun mensen martelen.

Een paar jaar later staat de koloniaal meestal die mensen af te zwepen.

Niet doen, Circe, ge kent die mensen niet, ge hebt hen niks te zeggen, ge hebt hen niks te bieden.

Dus moei u daar niet mee. Kijk eerst eens naar de martelingen in uw eigen maatschappij.
Oud 27 september 2008, 17:07   #54
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, we kennen dat, wanneer Westerlingen beweren dat andere volkeren hun mensen martelen.

Een paar jaar later staat de koloniaal meestal die mensen af te zwepen.

Niet doen, Circe, ge kent die mensen niet, ge hebt hen niks te zeggen, ge hebt hen niks te bieden.

Dus moei u daar niet mee. Kijk eerst eens naar de martelingen in uw eigen maatschappij.
gij hebt het toch over het o zo geprezen besnijdenisritueel waarbij kinderen het uitkraaien van de "pret" zeker hé?

Oud 27 september 2008, 17:07   #55
Ahmes
Burger

Ahmes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik besta, ik ben er en echt waar.

Compleet politiek misbruikt.
Naast het toerisme, de architectuur, de interreligieuze dialoog, de tolerante religieuze cultuur, wetenschap, filosofie, recht en sociale wetenschappen was al-Andaloes een paradijs van schoonheid en kunst.
Ahmes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2008, 17:09   #56
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
blijkbaar heb je geen idee wat "keuze" betekent.
Ik kan men hier nog niemand voorstellen die verplicht werd om haar schaamlippen op te trekken of haar borsten te siliconizeren, maar ik weet wel dat de door U zo geprezen mutilaties van genetalien in door U zo verafgode gebieden helemaal geen keuze zijn, doch zuivere onmacht om het te vermijden.
Als je nu een beetje had opgelet in de eerste lessen sociologie in de eerste kandidatuur, of gewoon het rapport van de APA had gelezen, dan had je geweten dat individuele keuzevrijheid zoals die in het Westen wordt verbeeld, louter een mytheem is.

Neem gewoon eens een handboek sociologie ter hand.

Of laat mij de link nog eens posten: http://www.apa.org/releases/sexualization.html

Westerse mensen zijn wellicht de minst vrije op de planeet. Ze marketen wel het meest het concept van individuele keuze-capaciteit - waardoor ze zichzelf op de koop toe nog kosmisch belachelijk maken ook.
Oud 27 september 2008, 17:13   #57
Ahmes
Burger

Ahmes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
gij hebt het toch over het o zo geprezen besnijdenisritueel waarbij kinderen het uitkraaien van de "pret" zeker hé?
En dat is wetenschappelijk bewezen dat het goed is.

http://www.gezondheid.be/index.cfm?f...rt&art_id=4108

En er zijn dingen die men nog niet weet, hoe goed het is zal ook nog in de loop van de tijd ontdekt worden want de wetenschap is nooit stil en evolueert steeds.

Je moet je niet bemoeien met kinderen van moslims, ze hebben dat bij mij ook gedaan en ik ben nu volwassen, ik weet gewoon niet hoe ik mijn ouders moet bedanken.

Over martelaren gesproken, die kindjes worden in ieder geval gebombardeerd met alle soorten wapens. Weet je dat niet of zit je nog steeds achter zionistische memri tv te kijken ?
Naast het toerisme, de architectuur, de interreligieuze dialoog, de tolerante religieuze cultuur, wetenschap, filosofie, recht en sociale wetenschappen was al-Andaloes een paradijs van schoonheid en kunst.

Laatst gewijzigd door Ahmes : 27 september 2008 om 17:14.
Ahmes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2008, 17:14   #58
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, ik heb het over een eeuwenoude traditie en een ritueel dat mensen hun identiteit biedt, lichaamsbeelden definieert, gender-rollen invult, leeftijdscategorieën installeert, de groep samenhoudt, en sociale regels kleurt.

Dat soort rituelen is heel nuttig. Het creëert mensen met een gezonde geest en met een duidelijke visie op hun rol in de familie, in de ruimere sociale groep, en in de maatschappij als geheel.

Bij ons zijn die rituelen als gevolg van de moderniteit verdwenen, en vervangen door identiteitsvormende mechanismen die bepaald worden door de markt en de media. Onderzoek toont aan dat die mechanismen verschrikkelijk veel schade aanrichten en psychisch gestoorde mensen voortbrengen.

Laatst gewijzigd door C2C : 27 september 2008 om 17:16.
Oud 27 september 2008, 17:24   #59
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Zeg, Circe, nu we toch bezig zijn. Antwoord eens gewoon op de vraag:

-wat is er verkeerd met grote schaamlippen, en wel in die mate dat men u hier aanbiedt om er stukken te laten van afsnijden, wat toch geen lichtzinnige ingreep is.

Wat is er zo verkeerd met grote schaamlippen, die door de grote meerderheid van mannen als sexueel opwindend en erotisch worden gezien, en die in sommige culturen zelfs het ultieme teken van schoonheid zijn.

Antwoord daar eens op.

En antwoord ook eens op de hogergestelde vragen.

-hoe komt het dat er 10 jaar geleden geen mens wakkerlag over de grootte van de schaamlippen?

-hoe komt het dat die trend van de schaamlipverkorting toch maar weer uit Amerika komt overgewaaid? Da's niet toevallig hé.

-hoe komt het dat artsen en psychiaters tégen deze trend zijn?

-hoe komt het dat Westerse vrouwen, en ook meer en meer mannen, niet in staat zijn om hun eigen beeld over seksualiteit en schoonheid zelf op te bouwen, maar dat ze in de plaats daarvan zo makkelijk vallen voor de infantilisering van de seksualiteit?

-hoe komt het dat die mensen dan nog durven zeggen dat hun totaal gestoorde beeld van de werkelijkheid superieur zou zijn aan dat van andere culturen?

Antwoord eens.

Want ik ga hier niet mijn punt blijven herhalen. Mijn case is duidelijk gemaakt.

Nu is het uw beurt: waarom moet gij u ongerust maken over het hebben van te grote schaamlippen? (Waarom, om te beginnen al, moet die ongerustheid precies gaan over te grote schaamlippen, terwijl ze net had kunnen gaan over te kleine schaamlippen...)
Oud 27 september 2008, 17:30   #60
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

uw case is gewoon dat ge checkmate zijt jongen!

er is hier niemand die beweert dat grote schaamlippen FOEI zijn, in het artikel is er sprake van 800 mensen die op volwassen leeftijd op eigen initiatief vonden dat ze onder verdoving wat bijwerking aan hun schaamlippen konden gebruiken. Vraag het aan die 800 vrouwen misschien?

Anderzijds denk ik dat het nogal moeilijk is om aan die miljoenen afrikaanse en islamitische vrouwen te gaan vragen hoe leuk en gezellig ze het wel vinden dat ze enkel nog pijnlijke sex kunnen hebben, en dat bij elke bevalling ze terug open worden geknipt en nadien lekker gezellig terug in een minuscuul holletje worden omgetoverd. Maar "ze horen er wel bij" volgens C2C....

Stel nu even dat die 800 schaamlipcorrecteuses er ook "bij willen horen"... moeten ze dan eerst bij jou om toestemming vragen?

Aan je arrogant machotoontje te horen lijkt het erop dat je zelfs nog denkt dat ze zoiets zouden willen ook! Maar jongetje toch! zorg maar dat je je besneden eikeltje niet tezeer kwetst. Er zou wel eens eelt op kunnen groeien. Maar dat is vast ook niks (16000 reeds dit jaar) want dat bepaald ook jouw "identiteit" zeker hé?

en o ja: over de infantilisering van vrouwelijke genitalien: heb ik al beantwoord. Ik vermoed dat dit te maken heeft met het verplicht kaalplukken van kutjes door islamitische vrouwen: ze moesten waarschijnlijk op de negenjarige aisha lijken zeker?

Laatst gewijzigd door circe : 27 september 2008 om 17:32.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be