![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Burger
|
![]() Ik ga iets in het kort zeggen, de rest heeft geen zin, studeer zelf en denk zelf na.
Er zijn niet geen ongelovige wetenschappers, maar de wetenschappers zijn theïsten en vooral monotheïsten. Citaat:
Citaat:
Tot slot: Wetenschap en Geloof in de Koran http://www.flwi.ugent.be/cie/bogaert/bogaert5.htm Er zijn niet geen ongelovige wetenschappers, maar de wetenschappers zijn theïsten en vooral monotheïsten.
Naast het toerisme, de architectuur, de interreligieuze dialoog, de tolerante religieuze cultuur, wetenschap, filosofie, recht en sociale wetenschappen was al-Andaloes een paradijs van schoonheid en kunst. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||||||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote=Ahmes;3714419]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De camelboys waren trouwens de saoedis en co in de bakermat van de islam, voor dat westerlingen er hen op hadden gewezen wat zij met de olie onder hun zandbak zoal konden aanvangen. Zoniet waren zij nog steeds camelboys met een koran in de hand. Islam voor ongelovigen http://koenraadelst.bharatvani.org/a...oorongel1.html Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68 Laatst gewijzigd door smiley : 28 september 2008 om 05:54. |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Blijkbaar zijn er nog andere "achterlijke culturen". enkele voorbeelden van boeken verbrandingen. http://nl.wikipedia.org/wiki/Boekverbranding Ik voeg er nog graag aan toe. Eén of andere paus die alle evangelies vernietigde (inclusief het evangelie volgens Maria) behalve die vier die we kennen, omdat ze niet in zijn kraam pasten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
|
![]() Sommige godsdienstwaanzinnigen zijn blijkbaar voor niets meer beschaamd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
Man man man, mensen en hun onsterfelijke superwezens met bovennatuurlijke krachten die aanbeden moeten worden. Gaat de mens nu nooit deze dwaze aanbidderij te boven komen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een taal leer je niet voor de lol, maar om materiaal in die taal te lezen. Ik vroeg eerder reeds aan dit forum of iemand me een Arabische Aristophanes, Plato, Herodotus, Tacitus of Apuleius kon opnoemen. Waar is de Arabische Shakespeare? De Arabische Chaucer? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.arabieren.be/index_ned.htm Over de boekverbranding als bewijs van een "achterlijke cultuur" ben je uitgepraat? Je knipt dit deel zelfs weg uit mijn antwoord dat je citeert. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
M.a.w. je kan er zelf niet EEN opnoemen uit je hoofd? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"een volk dat alle boeken in de bibliotheek van Alexandrië verbrandt" Bedoelde je deze? "De bibliotheek van het Serapeum in Alexandrië, verbrand en geplunderd door christenen in 392, daarbij aangemoedigd door hun bisschop." bron : http://nl.wikipedia.org/wiki/Boekverbranding Is boeken verbranding niet of minder verwerpelijk als de verbranding buiten de bibliotheek gebeurd? Omdat er selectiever verbrand wordt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar waar blijven de namen van Grote Arabische Klassieke Schrijvers? Heb je die niet kunnen vinden op het grote internet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik wilde je aantonen dat de Arabische cultuur zich niet beperkt tot de Islam. Ik antwoordde niet "kijk eens rond op het internet" Ik gaf een link door om al eens te beginnen. http://www.arabieren.be/index_ned.htm |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs de "flamenco" is volgens die site van islamitische oorsprong. Nochtans hebben de spanjaarden altijd geleerd dat die in de eerste plaats ontstaan was aan het hof van Filips de Schone toen die met zijn Vlaamse Edelen ginds in spanje klompendanskes uitvoerden. maar nee hoor! we betalen ervoor om te moeten leren aan onze kindjes dat het allemaal van Mohammed komt! Lucas Catherine heeft er ook zijn best voor gedaan... een grotere antisemiet loopt er bij de VRT niet meer rond.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb dan herhaaldelijk gevraagd wat er dan wel in het Arabisch te lezen valt, maar we zitten nu al voorbij reactie nr 50 en ik weet het nog steeds niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kan je dit aantonen? Of bestaat je bericht enkel uit laster? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
pffff..... lees het originele artikel van Savasorda : Lucas Catherine ontmaskerd kijk ook eens op lucas catherine lees Eurabia van Bat Ye'or *knip* Persoonlijke aanvallen zijn niet toegestaan.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 28 september 2008 om 10:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
|
![]() Het word de bange blanke man allemaal wat teveel.
Gewoon effe het raam open zetten, dat zal wel voldoen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En inderdaad, de literaire productie is in het Arabisch taalgebied schrikwekkend laag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Europees Commissaris
|
![]() Alleen al het feit dat het de gemeenschappelijke officiële taal is van heel wat verschillende landen maakt het de moeite waard om op zijn minst de vraag te mogen stellen. Natuurlijk zul je in dergelijke discussies weer de bekrompenheid van de onverdraagzamen tegenkomen die alles wat nog maar lijkt op niet-westers onmiddelijk zullen afschieten , maar bon dat zijn we intussen wel gewoon.
Geschiedkundig is Arabisch een belangrijke wereldtaal. Wie dat ontkent , maakt zichzelf belachelijk. Heel wat Europese talen gebruiken woorden ontleend aan het Arabisch. Frans , Portugees , Spaans , zelf het Engels. Er zijn tal van belangrijke of interessante documenten in het Arabisch te lezen en die hebben niet noodzakelijk allemaal met religie te maken. Natuurlijk heb je de Koran, maar ook poezie bvb is een belangrijk onderdeel van de Arabische literatuur. Maar ook hier weer , onbekend maakt onbemind. Men leeft in het westen en denkt blijkbaar dat enkel onze talen en de talen waarop die gebaseerd zijn de moeite waard zijn , over navelstaarderij gesproken. Natuurlijk kent niemand hier Arabische literatuur , omdat we nu eenmaal volledig gefocust zijn op onze eigen cultuur , wat al breed genoeg is. Dat betekent niet dat ze niet bestaat , maar wat voor zin heeft om te wijzen op het bestaan van een klassieke en een moderne Arabische cultuur , als sommigen hier al geen fluit weten van bvb de huidige moderne Franse cultuur? Er zijn klassieke Arabische schrijvers, moderne Arabische schrijvers , net zoals er Arabische popzangers en zangeressen , Arabische films, Arabische schilderijen en kunstwerken enzov. zijn , en dat geldt voor eender welke andere cultuur. Het is een soort westers superioriteitsgevoel dat bij sommigen aanwezig is dat verhindert die dingen te ontdekken. Ik ken niet 1 Chinees schilder uit het hoofd , maar dat betekent toch niet dat er geen Chinese schilderijen zijn die ik mss wel veel mooier zou kunnen vinden dan pakweg een Rubens of een Matisse? Er zijn zoveel culturen waar ik weinig van afweet , maar dat maakt ze echt niet minderwaardig t.o.v. de onze. Als ik de reacties hier weer lees , dan ben ik idd voorstander van een serieuze injectie van buitenlandse cultuur in deze samenleving. De aversie tegen buitenlandse (lees : niet-westerse) invloeden heeft bij mij een averechtseffect (tegendradigaard als ik ben). Het zou een pak onwetendheid en bekrompenheid wegnemen. Concl: Het klassiek Arabisch is voor ons misschien niet even belangrijk als het Latijns of het Grieks , maar op wereldschaal en geschiedkundig valt de cruciale rol van die taal niet te ontkennen. Dat geldt overings voor nog heel wat andere talen. Dat betekent niet dat ik pleit voor het onderwijzen van Arabisch in het secundaire , maar eventueel als een mogelijke optie voor leerlingen die dat wensen zou ik dat best interessant vinden. Maar met de huidige hatelijke mentaliteit in deze samenleving is dat echt nog niet voor vandaag. |
![]() |
![]() |