Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 oktober 2008, 12:39   #41
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
geen idee.
Dan baseer je je mening wel op heel weinig informatie.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2008, 08:27   #42
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseKracht Bekijk bericht
Heb je als eens onze Allahtone medemens zien lopen in het weekend?
Pint in de hand,wit poeder in de neus en vrouwen lastig vallen...en dat tijdens de ramadan.
naturlich freund. sie habe das..;
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2008, 09:31   #43
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ja, u zal wel gelijk hebben ofzo.
Tja mijn beste, dat komt ervan af en toe K&K eens te verlaten. Dan willen mensen wel eens een ernstige discussie aangaan.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2008, 17:15   #44
Diplomatius
Minister

Diplomatius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Hasselt is dan ook Borgerhout (nog) niet. Ik heb in (de) Limburg zelfs moslims openlijk alcohol zien drinken, dat is in het Antwerpse quasi onvoorstelbaar.
De 'de' is overbodig...

Citaat:
U zegt dat 'geen alcohol' schenken hun goed recht is. Verschoning: alcohol niet drinken, dat is volgens mij hun goed recht. En hun klanten de mogelijkheid geven om te kiezen tussen al dan niet een alcoholische bestelling, daar kan ik mee akkoord gaan. Maar nu worden we er bijna gedwongen wat we gaan drinken (en als Bourgondische Belg zweer ik bij m'n wijntje bij het eten). In die restaurants ziet men mij inderdaad niet meer terug, ik heb al een 'zwarte' lijst van onverdraagzame restaurants waar ze me (en mijn gezelschap) niet zullen treffen. Geen cent verdienen deze fanatici nog aan mij (zelfs niet als ik m'n eigen flesje wel zelf mag meebrengen).
Ja en neen. Geen alcohol drinken is hun goed recht als mens-met-een-overtuiging. Geen alcohol schenken in hun eigen zaakis eveneens hun goed recht als handelaar-met-een-keuze.

Er waren vroeger overigens genoeg café's in dit land die geen sterke drank schonken (destijds weliswaar ook ingegeven door de dure vergunningen).

Ik zie het probleem eigenlijk niet ?

Als ik frieten wil eten, ga ik naar een frituur, niet naar een chinees. Als ik steak wil eten, ga ik naar een steakhouse, niet naar een Japans restaurant. Als ik sushi wil, naar een Japanner, niet naar een Mexicaans restaurant. Wie mij niet geeft als klant wat ik wil, die heeft aan mij geen klant, zo simpel is dat...

En laten we eerlijk zijn: pita, kebab en andere vettigheid eet een mens toch alleen maar als hij al meer dan genoeg gezopen heeft (althans, ik toch... )

Laatst gewijzigd door Diplomatius : 2 oktober 2008 om 17:16.
Diplomatius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2008, 21:21   #45
Mbeya
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Maar ook bij multiculturele feestjes is alcohol ( voor Vlamingen dan wel te verstaan!) verboden, indien dit niet wordt gerespecteerd komt er geen enkele allochtoon en trekken partners ( moslims) zich terug.
Het is dus of een multicultureel feest op hun voorwaarden of niemand werkt mee of komt.
zever, ik ben al op genoeg multiculturele feestjes, recepties,... geweest, privé en via het werk waar alcohol geserveerd werd en waar niemand problemen rond maakte, alle, het was niet eens een issue, feestje = alcohol punt uit.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be