![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
maar wat ik van jouw leer is dat de banken dus teveel risico hebben genomen en nu daardoor een beetje uitgeleverd zijn aan de genade vd overheden die anderzijds dan weer idd verplicht worden om erin te investeren kwestie van dat de overheden het machtspel nu slim blijven verder spelen denk ik dus en de touwtjes vd banken in handen blijven houden - zo kan men bvb ook in de toekomst toezien op al te veel risicos nemen en ook vermijden dat de banken overheden ooit nog voor gedwongen keuzes kunnen/zullen plaatsen.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 1 oktober 2008 om 17:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister
|
![]() Citaat:
2) Yep. Alleen zijn de overheden het niet verplicht, ze kunnen het alleen wel inschatten als een verstandige investering, om te voorkomen dat de crisis erger wordt en daarmee het vertrouwen van bedrijven en burgers in dit land aantasten, wat slecht zou zijn voor de economie. 3) Ik denk niet dat de overheden uit zijn op touwtjes in handen. Wel zullen er maatregelen komen die voorkomen dat zich opnieuw een crisis als deze voordoet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() in ieder geval lijkt 49 percent aandelen behouden me daar een goede maatregel voor
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 1 oktober 2008 om 18:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Minister
|
![]() De overheid heeft juist als beleid (mede gestimuleerd door Europa) om staatsbedrijven te privatiseren. Ze zal die 49% dus niet willen behouden voor de langere termijn. Ik denk dat er extra regelgeving komt, extra toezicht en zodra de markten zijn gestabiliseerd, wordt die 49% verkocht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ergens zijn mensen naar de notaris gestapt op dat op te richten, de nv fortis in dit geval. Dus wie zijn dat? Nu allemaal goed en wel maar als ik u volg dat "iedere aandeelhouder mede eigenaar is" dan rest me deze vraag; als de bank 51% in bezit heeft, en de overheid 49% in bezit heeft, hebben alle andere aandeelhouders dan 0% samen? Dus ik volg niet meer. of heeft de overheid 49% van de "beschikbare aandelen" gekocht, een kapitaalsverhoging? Rest dan de vraag, want tenslotte ging het om de kleine spaarder zogenaamd, hoeveel minder zijn hun aandelen dan waard geworden. U ziet, het is chinees.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 1 oktober 2008 om 19:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Europa is te log om accurate details op te leggen. Europa heeft meer oog voor de context (zichzelf) dan voor de zelfstandigheid en specifieke noden van een 'case'. Ze gaat daarmee de USA netjes achterna. Citaat:
Citaat:
Citaat:
En Europa is in de hele zaak nog niet uitgepraat. Het viel mij op dat de meeste 'quotes' over Dexia (op maandag jl) op de vrt kwamen van Franstalige politici. Ik houd het nog steeds voor mogelijk dat de redding van Dexia er is gekomen onder druk van het aloude wafelijzer principe. Zonder het principe, geen Belgisch akkoord voor Fortis. Zal Kroes daar rekening mee houden ? Ik vrees van niet. Bereid u maar voor op een mogelijk onfrisse Europese inmenging.
![]() |
![]() |
#47 | |
Minister
|
![]() Citaat:
België kennende zou het best kunnen dat er rond de steun aan Dexia een geurtje hangt. Is Fortis puur Vlaams, of was het een puur Belgisch bedrijf? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
En het is gewoon een gevoel gebaseerd op vooral Waalse Politici op de VRT die geïnterviewd werden over de Dexia 'ingreep'. Dus nee ik kan dat niet hard maken. Gewoon Guts. De VRT zal indien mogelijk Vlaamse Politici in beeld brengen. Citaat:
Lippens heeft meer gelogen. Dus laten we Smit-Kroes maar geloven. Maar toch. Smit-Kroes laat onderzoeken of de Belgische ingreep legaal was. Gewoon dat al doet mijn huid kriebelen. Alsof België (en Nederland) een andere keuze had. (Persoonlijk denk ik van niet dus)
![]() |