![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Als de belastingbetaler moet bijspringen om die banken te redden, heeft die ook wel recht op de waarheid (al hoef je die niet onmiddellijk te verwachten van een _politieke_ commissie) lijkt mij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
fortis is weldegelijk bijna genekt door de grootheidswaanzin van een paar topmensen die hun bod niet wilden aanpassen ook al waren er op dat moment redenen genoeg om dat te doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Gouverneur
|
![]() Bedrijven nemen risico en soms teveel, dat staat niet gelijk aan beerput, fraude, oplichting etc...
Van al die zaken die hier al gezegd zijn is nog geen enkel bewijs geleverd. Het enige dat we weten is, te hoge kost voor ABN, te weinig liquiditeiten, teveel gepalaverd over divident. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Waarom spreekt Bos dan van "achtergehouden informatie"? Bewijs is er misschien nog niet en nu wordt precies alles in het werk gesteld om te voorkomen dat dat er komt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Gouverneur
|
![]() Waarom is Bos de enige die daarvan spreekt?
Met 96 procent hebben de aandeelhouders het goedgekeurd en de nederlanders hebben ook de boeken mogen inkijken. Er was toen geen probleem, nu dat blijkt dat Fortis meer risico heeft genomen dan dat zij hadden verwacht zou er sprake zijn van achtergehouden informatie. Sorry, een beetje te makkelijk om een blunder van de nederlandse overheid in de schoenen van fortis te schuiven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Hoe dan ook, laat een onderzoekscommissie (met liefst voldoende onafhankelijk experts) heel het boeltje grondig onderzoeken en de waarheid op tafel leggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Fortis had blijkbaar te maken met een "perfect storm" waar nu eens alles tegensloeg.....gelukkig zijn er nog de mensen die komen helpen.... ![]() Uiteraard,nu Fortis het moeilijk heeft om goed te functioneren als bank zitten ze in de rare situatie dat ze een,vermoedelijk voortreffelijk" onderdeel als ABN-AMRO weer zouden willen verkopen,maar daar niet eens de aankoopprijs voor zullen krijgen... Me Thinks dat ABN AMRO nog bij Fortis zal blijven.... Laatst gewijzigd door kelt : 1 oktober 2008 om 15:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Gouverneur
|
![]() Spinoza en wat wil u nu bewijzen?
Dat Bos een gefrustreerde hollander is die belgie een hak wil zetten of dat hij niet bekwaam is om de balans te lezen? Hij steekt het dan op belgische centrale bank, wat maar al te makkelijk is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Minister-President
|
![]() Dat is helemaal niet te makkelijk. Omdat Fortis een binationale onderneming is, heeft men in het verleden besloten om het toezicht te verdelen over Nederland en Belgie. Omdat de banktak van Fortis grotendeels Belgisch is, is dat stuk de verantwoordelijkheid van de Belgische toezichthouder. Nederland is grotendeels verantwoordelijk voor de verzekeringstak. Wat hadden Bos en Wellink dan moeten zeggen? Wij vertrouwen de Belgische toezichthouder niet, dus wij gaan de balans nog eens controleren? Als de Belgen zeggen dat het klopt, dan moet je daar toch vanuit gaan lijkt me.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Bos weet waar hij over praat. Voor Belgen betekent kloppen heel iets anders dan voor Nederlanders. Laatst gewijzigd door JP Coen : 1 oktober 2008 om 15:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Er zijn vele stinkende putten waar zulke commisies niet in zullen roeren. In dit corrupte strontland blijven de deksels goed gesloten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als Bos niet bekwaam is dat niet onze schuld. En zeggen dat hij enkel de zaak van de verzekeringen heeft bekeken, tja dat is dan jammer voor hem. ALs ik een contract onderteken lees ik ook alles van A tot Z ook al gaat het over een contract dat mij aangegeven wordt door iemand die ik al tientallen jaren ken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik weet niet hoeveel van die staatsschuld wordt beheert door Fortis. Maar ik vermoed een heel pak. Fortis heeft de oude Generale overgenomen. Als nu fortis wordt overgenomen door een buitenlandse bank dan betekent dat voor het eerst het openbreken van die schuld naar 'buiten Belgische handen". Ik kan mij niet indenken dat dit een goede zaak zou zijn. Het strookt ook niet met de Vlaamse politiek. Want het opknippen van het land zou er wel eens nog ingewikkelder door kunnen worden. Is 't er iemand die deze gedachte kan bevestigen of ontkrachten ?
![]() |