Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 1 oktober 2008, 14:20   #41
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Het valt vaak genoeg voor dat ik dien te stoppen voor een alcoholcontrole waarbij de politie mij lastig valt. Sterker zelfs, als ik dan zeg dat ik totaal geen alcohol heb gedronken en ik ook geen enkele indicatie hiertoe geef, word ik geeneens op mijn woord geloofd en dien ik toch nog vaak te blazen alhoewel ik niets verkeerd gedaan heb.
Dit gebrek aan respect vanwege de politie en de vele vooroordelen waarmee ik als autobestuurder wordt geconfronteerd, laten mij geen andere keuze dan voortaan elk politioneel gezag op alle mogelijke manieren te ondermijnen en de schuld van mijn gedrag uiteindelijk op de maatschappij af te wimpelen.
Geen appelen met peren vergelijken hé.

Ik heb het hier wel niet over een alcoholcontrole, maar wel over jongeren die vaak beschuldigd worden door de politie ook al hebben ze niets gedaan.

Als u morgen onterecht een bekeuring krijgt en moet betalen dan zul je ook heel anders piepen.

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 1 oktober 2008 om 14:20.
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2008, 14:23   #42
Another Jack
Banneling

Standaard

(Smiley, onze meesterspion bevindt zich nu undercover tussen de Maghrebijnse bevolking in het zwoele Molenbeek om ons onwetenden van antwoord te dienen)

Roger out.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2008, 14:28   #43
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Mister Jack speelt liever op de bal dan op de man vandaag, en mijn vrouw heeft me bevolen van zeikers weg te blijven, bij deze...
Misschien is het in uw geval beter om op uwe hoorn gaan te blazen!
Oud 1 oktober 2008, 14:32   #44
Maes_P
Staatssecretaris

Maes_P's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
(Smiley, onze meesterspion bevindt zich nu undercover tussen de Maghrebijnse bevolking in het zwoele Molenbeek om ons onwetenden van antwoord te dienen)

Roger out.
Copy that Jack, he found a 390D on the corner of the Maldegemsesteenweg and the Stationstraat.
Let's hope he makes it out and delivers!
Maes_P is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2008, 14:38   #45
kamiel spieces
Minister

Standaard

Man man man!!

Klein kinderen zijn er niks tegen.

Oud 1 oktober 2008, 14:40   #46
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

[quote=Another Jack;3720313]
Citaat:
Ik wantrouw mensen zoals u wel 3 redenen:
1. De ware islam is zoiets als de ware vrouw, geen van beide bestaan.
De ware islam kan men terugvinden in de islamitische bronteksten die zogenaamde moslim'geleerden' zoveel mogelijk verzwijgen of verdraaien omdat dit het daglicht niet verdragen.

Citaat:
2. Informeren is een beroep, en daar blijven leken liefst mijlenver vanaf.
Zich informeren kan iedereen. Lezen kan iedereen. De islamitische bronteksten lezen kan iedereen. Luisteren naar wat islamologen zoals een Urbain Vermeulen (die tegenwoordig zijn mond dient te houden want die vertelde niet wat de overheid en de neo orientalisten zoals een linda bogaert over islam de wereld wensen in te sturen) of arabisten te vertellen hebben ook. Luisteren naar wat moslims onder elkaar te vertellen hebben en dit weredlwijd kan ook iedereen, net zoals luisteren naar wat minderheden in islamlanden te vertellen hebben, net zoals uisteren naar wat ex-moslims te vertellen hebben. Net zoals je informeren over de geschiedenis.

Citaat:
3. Mag ik, eventueel via PM, de naam van één ex-moslim waarmee u contact heeft en die u ook effectief kent?
Hebt u de link onderaan nog steeds niet gemerkt ? Faithfreedom, Een forum opgericht door ex-moslims (waaronder Dutch). U surft waarschijnlijk liever naar sites gesteunt door de overheid zoals kifkif of dat van de cie in gent of naar eender welk ander islampromotieforum. Daar vertellen zij u immers dingen die jij liever slikt als zoete koek. Of u houd je je, zoals je eerder voorstelde, liever onwetend over de islam, "als leek kan je je er beter mijlenver af houden". U doet maar. Vandaar ook uw reacties uit onwetendheid. Nochtans doen sites opgericht door de overheid er alles aan om de islam aan de bevolking bekent te maken. Zij doen aan desinformatie met hun 'islam is peace'. Zelfs Busch een Blair of een Clinton spreken voor de camera de wereldbevolking toe met de woorden. 'islam is a good and peaceful religion with good teachings and those who commit these acts of terror are misusing this good and peaceful religion' Jij hoort dit natuurlijk veel liever. Slaapt u rustig verder de nare waarheid wil u liever niet weten. Dat is uw goed recht maar belet anderen niet de nare waarheid aan anderen te vertellen. Dit is immers broodnodig, op de overheden die zich, onder breedlachende goedkeuring van een Erdogan een presdient van Iran of de koning van Saoedi Arabie, tot doel stelt de zogenaamde 'islamofobie' te bestrijden, hoef je op correcte informatie alvast niet te rekenen dat past immers niet in hun politiek.

Wat wij en vele andere fatsoenlijke en niet geheel irrationele intellectuelen bedoelen, is dat de discussie ook over het wezen van de islam moet gaan. Veel linkse vrienden verkiezen een blakende onwetendheid omtrent die godsdienst. Maar het is absoluut noodzakelijk te begrijpen dat onze termen - al onze dierbare civiele vrijheden, waar het neutraliteitsbeginsel een structurerend principe van is - betekenisloos zijn binnen de theologische ruimte van de Profeet.

Geert Van Istendael
bericht aan weldenkend links
http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...7fe7ca3bc1574e

Islam vredelievend? Enkel in onze dromen.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=38289

Laatst gewijzigd door smiley : 1 oktober 2008 om 14:47.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2008, 14:51   #47
Another Jack
Banneling

Standaard

[quote=smiley;3720400]
Citaat:

De ware islam kan men terugvinden in de islamitische bronteksten die zogenaamde moslim'geleerden' zoveel mogelijk verzwijgen of verdraaien omdat dit het daglicht niet verdragen.

Zich informeren kan iedereen. Lezen kan iedereen. De islamitische bronteksten lezen kan iedereen. Luisteren naar wat islamologen zoals een Urbain Vermeulen (die tegenwoordig zijn mond dient te houden want die vertelde niet wat de overheid en de neo orientalisten zoals een linda bogaert over islam de wereld wensen in te sturen) of arabisten te vertellen hebben ook. Luisteren naar wat moslims onder elkaar te vertellen hebben en dit weredlwijd kan ook iedereen, net zoals luisteren naar wat minderheden in islamlanden te vertellen hebben, net zoals uisteren naar wat ex-moslims te vertellen hebben. Net zoals je informeren over de geschiedenis.

Hebt u de link onderaan nog steeds niet gemerkt ? Faithfreedom, Een forum opgericht door ex-moslims (waaronder Dutch). U surft waarschijnlijk liever naar sites gesteunt door de overheid zoals kifkif of dat van de cie in gent of naar eender welk ander islampromotieforum. Daar vertellen zij u immers dingen die jij liever slikt als zoete koek. Of u hou je je, zoals je eerder voorstelde, liever onwetend over de islam, "als leek kan je je er beter mijlenver af houden". U doet maar. Vandaar ook uw reacties uit onwetendheid. Nochtans doen sites opgericht door de overheid er alles aan om de islam aan de bevolking bekent te maken. Zij doen aan desinformatie met hun 'islam is peace'. Zelfs Busch een Blair of een Clinton spreken voor de camera de wereldbevolking toe met de woorden. 'islam is a good and peaceful religion with good teachings and those who commit these acts of terror are misusing this good and peaceful religion' Jij hoort dit natuurlijk veel liever. Slaapt u rustig verder de nare waarheid wil u liever niet weten. Dat is uw goed recht maar belet anderen niet de nare waarheid aan anderen te vertellen. Dit is immers broodnodig, op de overheden die zich, onder breedlachende goedkeuring van een Erdogan een presdient van Iran of de koning van Saoedi Arabie, tot doel stelt de zogenaamde 'islamofobie' te bestrijden, hoef je op correcte informatie alvast niet te rekenen dat past immers niet in hun politiek.

Wat wij en vele andere fatsoenlijke en niet geheel irrationele intellectuelen bedoelen, is dat de discussie ook over het wezen van de islam moet gaan. Veel linkse vrienden verkiezen een blakende onwetendheid omtrent die godsdienst. Maar het is absoluut noodzakelijk te begrijpen dat onze termen - al onze dierbare civiele vrijheden, waar het neutraliteitsbeginsel een structurerend principe van is - betekenisloos zijn binnen de theologische ruimte van de Profeet.

Geert Van Istendael
bericht aan weldenkend links
http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...7fe7ca3bc1574e

Islam vredelievend? Enkel in onze dromen.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=38289
1. Is dat dan de soenitische of de sjiitische tak die u bedoeld?
Waarmee al gesteld is dat er geen 'ware' islam kan zijn.

2. Zich informeren kan iedereen, zich een gefundeerd en wetenschappelijk oordeel vormen, weinigen.
Dat u veel naar moslims onderling luistert lijkt heel ongeloofwaardig, of klopt mijn Molenbeek-parodie vooralsnog?

3. U kent forumleden die zich als ex-moslim uiten!!
Tegen zulke betrouwbare bronnen kan niemand op natuurlijk

Laatst gewijzigd door Another Jack : 1 oktober 2008 om 14:52.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2008, 15:01   #48
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

[quote=Another Jack;3720433][quote=smiley;3720400]

Citaat:
1. Is dat dan de soenitische of de sjiitische tak die u bedoeld?
Waarmee al gesteld is dat er geen 'ware' islam kan zijn.
Jawel. De islam zoals 'de profeet' die uitoefende.

Citaat:
2. Zich informeren kan iedereen, zich een gefundeerd en wetenschappelijk oordeel vormen, weinigen.
Als u enkel naar gefundeerde wetenschappers wenst te luisteren die hetzelfde vertellen als wat ik hier doe waarom luisterd u dan niet naar hen ?

Citaat:
Dat u veel naar moslims onderling luistert lijkt heel ongeloofwaardig, of klopt mijn Molenbeek-parodie vooralsnog?
Ik heb jaren op Engelstalige islamfora vertoeft waar moslims over de hele wereld elkaar met koranverzen om de oren slaan. Nog iets dat je wenst te weten ? Of ik zelf wel moslims in levende lijve ken mischien ? Jazeker. Mijn buren zijn bvb zeer vriendelijke mensen die zichzelf moslim noemen of toch tenminste denken dit te zijn. Nog iets ?

Citaat:
3. U kent forumleden die zich als ex-moslim uiten!!
Tegen zulke betrouwbare bronnen kan niemand op natuurlijk
En die ook samenkomen in levende lijve. Zou u in de jaren 30 ook zo hebben zitten reageren tegen diegenen die waarschuwden voor het nazisme ? Of zou u net zoals nu liever de weg van de chamberlains hebben ingeslagen, de weg van de dialoog en de verdraagzaamheid.
Oud 1 oktober 2008, 15:21   #49
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij mijn weten is dat niet zo...

Verwacht u dat ik ze opbel of wat? Om te checken?
woon je in molenbeek of een ander gevaarlijke wijk kan dit misschien effe duren
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2008, 15:41   #50
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aan uw islam-obcessie kan inderdaad niemand tippen.
obsessie of abcessie? Zeg maar gerust een flinke abces!
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2008, 15:48   #51
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
Geen appelen met peren vergelijken hé.

Ik heb het hier wel niet over een alcoholcontrole, maar wel over jongeren die vaak beschuldigd worden door de politie ook al hebben ze niets gedaan.

Als u morgen onterecht een bekeuring krijgt en moet betalen dan zul je ook heel anders piepen.
Krijgt iedereen niet altijd onterechte bekeuringen ?
Jongeren nog meer dan ouderen denk ik.
Het zijn immers toch altijd de anderen die in fout zijn of ons niet begrijpen?
Indien er echt misbruiken zijn kan men klacht indienen bij comité P.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2008, 16:04   #52
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En dat weten jongeren maar al te goed; velen hebben het nummer voor comite P in hun GSM staan en dienen bij het minste klacht in.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2008, 16:43   #53
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
woon je in molenbeek of een ander gevaarlijke wijk kan dit misschien effe duren
Daar wachten ze wel tot het gevaar geweken is!

Alé hier aan't noordstation in Brussel is dat toch zo.
Oud 1 oktober 2008, 16:56   #54
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Krijgt iedereen niet altijd onterechte bekeuringen ?
Neen dat vind ik niet dat iedereen altijd onterechte bekeuringen krijgt. Maar het zal natuurlijk wel eens voorvallen natuurlijk.

Citaat:
Jongeren nog meer dan ouderen denk ik.
Tuurlijk ze rijden over het algemeen ook meer rond dan ouderen.

Citaat:
Het zijn immers toch altijd de anderen die in fout zijn of ons niet begrijpen?
Vindt u dat?

Neen hier moet u iets relativeren vind ik persoonlijk.

Citaat:
Indien er echt misbruiken zijn kan men klacht indienen bij comité P.
Idd, die mensen behandelen klachten van burgers tegen politiemensen.

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 1 oktober 2008 om 16:58.
Oud 1 oktober 2008, 17:01   #55
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
En dat weten jongeren maar al te goed; velen hebben het nummer voor comite P in hun GSM staan en dienen bij het minste klacht in.
Beetje relativeren mag wel hoor!

Ik ken heel veel jongeren en de meesten hebben nog nooit van comité P gehoord, uitgesloten de allochtonen dan.
Oud 1 oktober 2008, 19:19   #56
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen dat vind ik niet dat iedereen altijd onterechte bekeuringen krijgt. Maar het zal natuurlijk wel eens voorvallen natuurlijk.
Precies.
Maar de meeste mensen vinden dat natuurlijk wel als ze zelf bekeurd worden.
Dat meende ik ook te kunnen opmaken uit uw post.
Citaat:
Het valt vaak genoeg voor dat de politie jongeren lastig vallen die niets verkeerd gedaan hebben en zelfs verdenken van zaken die ze niet gedaan hebben.
Citaat:
Tuurlijk ze rijden over het algemeen ook meer rond dan ouderen.
Zou dat de reden zijn ?

Laatst gewijzigd door Bobke : 1 oktober 2008 om 19:21.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2008, 17:08   #57
Chrilord
Lokaal Raadslid

Standaard jongeren benden

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Vreemd dat hier zo weinig over terug te vinden is in de online kranten. Heb je een idee welke dag dit gebeurde?

En ja, ik heb dit maar onder 'immigratie' gezet want ik weet zeker dat ----enz.
Ja ,ik heb dat ook ergens gevonden op een van de laatste bladzijden van H L N die zich toch uitgeeft als een onafankelijk krant,en dan in een klein nietszeggend artikkeltje.Ik ben wel door deze krant uitvoerig geinformeerd over de perikkelen bij het V B.Grote tittels boven lange komentaren.
Oud 3 oktober 2008, 12:48   #58
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Kamiel, al dat welzijnswerk leidt nergens toe omdat ze enkel jongeren bekrachtigen in de slachtofferrol.
Dat werkt natuurlijk niet...te veel jongeren krijgen thuis enkel primaire opvoeding mee en de samenleving is niet in staat dit recht te trekken bij al die jongeren wiens vader opvoedt tot aan de voordeur en vervolgens thee drinkt in de vzw...
Evenmin zie ik het als de rol van een samenleving om de volledige opvoeding over te nemen, dit kan selchts als het om een problematische opvoedingssituatie gaat die dan ook door ouders als dusdanig erkend moet worden.

Dat die welzijnswerkers dus niets bereiken komt omdat ze slechts de slachtofferrol bevestigen en net als thuis jongeren niet wijzen op eigen verantwoordelijkheden.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2008, 19:34   #59
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik wantrouw mensen zoals u wel 3 redenen:
1. De ware islam is zoiets als de ware vrouw, geen van beide bestaan.
2. Informeren is een beroep, en daar blijven leken liefst mijlenver vanaf.
3. Mag ik, eventueel via PM, de naam van één ex-moslim waarmee u contact heeft en die u ook effectief kent?
mijn beste ik ken vele ex moslims of afvallige die gaan zich zeker niet bekend maken aan een doorsnee poco - zoals u opkomt voor de islam dat is voor hen nefast en jammer nochtans hopen deze mensen dat onze regering iets doet aan de extremisten die iedereen opjutten
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2008, 20:18   #60
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Kamiel, al dat welzijnswerk leidt nergens toe omdat ze enkel jongeren bekrachtigen in de slachtofferrol.
Dat werkt natuurlijk niet...te veel jongeren krijgen thuis enkel primaire opvoeding mee en de samenleving is niet in staat dit recht te trekken bij al die jongeren wiens vader opvoedt tot aan de voordeur en vervolgens thee drinkt in de vzw...
Evenmin zie ik het als de rol van een samenleving om de volledige opvoeding over te nemen, dit kan selchts als het om een problematische opvoedingssituatie gaat die dan ook door ouders als dusdanig erkend moet worden.

Dat die welzijnswerkers dus niets bereiken komt omdat ze slechts de slachtofferrol bevestigen en net als thuis jongeren niet wijzen op eigen verantwoordelijkheden.
Och ja, iedereen meent wel een oplossing te hebben om al deze problemen op te lossen, maar tenslotte blijft alles toch steeds bij het oude en verandert er niks. Wij als maatschappij in het algemeen hebben er één grote soep van gemaakt en nu zitten we met de gebakken peertjes. Een chaos die niet meer te stoppen is!

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 3 oktober 2008 om 20:19.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be