![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Parlementslid
|
![]() Niet iedereen kan een zuinige, schone auto betalen.
![]() |
#43 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() Plakt ge ook op zuinige polokes stickerkes ?
![]() Dan weet ik of ik schrik moet hebben ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Dat die iets duurdere wagens niet zelden een pak milieuvriendelijker en zuiniger zijn, is maar een bijzaak. Het zijn dure wagens, dus ze zijn slecht! ![]() (hier staat binnenkort ook een nieuwe BMW voor mijn deur te blinken; met de meest recente efficientdynamics snufjes die er zijn, waardoor dat beestje amper iets verbruikt en met roetfilter om stofdeeltjes te vermijden, maar ho maar, hoe durf ik het in mijn hoofd halen om een BMW te nemen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verbruikt bijna niets... Zeker als hij stilstaat... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() 1. Het is een auto. Sowieso geen goede klimaatoplossing. 2. BMW (of een andere firma)heeft een fabriek waar ze die roetfilters maken. 3. Het geld voor die auto gaat naar investeringen, uitbreidingen en niet naar herbebossing van de noordpool ![]() 4. Hoe hoger de kwaliteit van je auto, hoe meer hij de aarde belast (een dubbele coating van de lak, een groter motorblok, meer elektronica, whatever). Mijn punt: welke zever merken ook verkopen om de consument het gevoel te geven dat hij 'goed bezig' is, het is het Westerse groeikapitalisme dat het klimaat naar de kloten helpt. Dat is niet jouw schuld en ik leef hier evengoed, maar erken het op zijn minst.http://www.youtube.com/watch?v=I8QEWt1hISo
Het vaderland van de wijze is de wereld. (Heliodorus) Laatst gewijzigd door Goldband : 7 oktober 2008 om 21:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu, ik weet niet hoe lang je ermee rondrijdt. Als je de levensduur rekt tot 10 jaar, zal die bmw een goede keuze zijn, milieu in acht nemend. Zijn laag verbruik zal dan de primaire factor zijn. Doe je hem na 3 jaar weg, zoals vele lease wagens, is dat verbruiksvoordeel bijna nihil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Het gaat hier in de eerste instantie over afgunst, getuige het continue gezever over "aso"-bakken, en het geoorloofd zijn van "stickers plakken, omdat het toch zo'n dure wagens zijn". Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Los daarvan durf ik met redelijke zekerheid te stellen dat BMW een pak doet voor groene innovatie van hun producten. Dat is ookkniet onbelangrijk. Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
"Ik neuk dagelijks mijn hond. Wie daar kritiek op heeft is gewoon jaloers. ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#52 |
Parlementslid
|
![]() De hoeveelheid baarlijke nonsens die hier, niet gehinderd door enige kennis van zaken, wordt uitgekraamd is ontstellend. Er rijden wereldwijd (in India, Afrika, Azië, Rusland, Zuid-Amerika...) miljoenen oude en slecht onderhouden wagens rond, die een oneindig grotere belasting voor het milieu (zouden kunnen) vormen dan die paar tienduizend luxewagens die in ons streepje aan de Noordzee rondkarren. Het marktaandeel van dure en geperfectioneerde auto's �* la BMW, Mercedes, Lexus, Jaguar, en co. (die hier om volkomen onbegrijpelijke redenen 'asobakken' - het woord alleen al! - worden genoemd) is zo klein dat hun impact in het geheel verwaarloosbaar is. Die duurdere auto's zijn bovendien technologisch zo verfijnd dat hun uitstoot tot de meest gunstige op de markt behoort. Bovendien is er een groeiend aantal wetenschappers dat betwijfelt of de huidige klimaatverschijnselen wel een menselijke oorzaak hebben. Stickers gaan plakken op luxe-auto's getuigt dus niet alleen van onderdraagzaamheid en nauwelijks verholen afgunst, maar bovendien ook van een meelijwekkende onnozelheid. Dat zou allemaal niet zo erg zijn, mochten we in het westen geen andere katten te geselen hebben. Zoals de niet meer te vermijden en abrupte duik van ons welvaartsniveau door het vertrekken van alle arbeidsintensieve industrie (zoals de auto-industrie) uit dit sissieland bijvoorbeeld. Als onze sociale zekerheid binnenkort instort, met catastrofale gevolgen voor zieken, ouderen en kansarmen, dan treft halfzachte dromers zoals u, die de klok honderd jaar hebben willen terugdraaien, een loodzware verantwoordelijkheid. "Wir haben es nich gewusst", zal het dan zijn, zeker?
Try al little tenderness (Otis Redding zaliger) Laatst gewijzigd door Jukes : 8 oktober 2008 om 00:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Hopelijk hebt U geen kinderen voortgebracht en bent U dat ook niet van plan... Want U begrijpt dat dit geen oplossing is voor het milieuprobleem... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Parlementslid
|
![]() Heel concreet: waar is mijn repliek 'arrogant'? En wat heeft mijn kinderwens daarmee te maken?
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie is dan de grote asociale vervuiler?
![]() |
![]() |
#56 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wie behoefte voelt zich dergelijke wagen aan te schaffen en van de mannelijke soort is, heeft volgens mij iets nodig om z'n klein pietje en vooral een gebrek aan persoonlijkheid te compenseren. Dat is zielig, maar nog zieliger is het dat bepaalde firma's een asobak als bedrijfswagen of extra-legaal voordeel schenken aan het management in hun middenkader of hoge kader. Dat is totaal ontoelaatbaar ! Waarom straffen ze deze firma's niet fiscaal of worden ze door de overheid financieel ontmoedigd om aan zulke schandalige praktijken paal en perk te stellen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#58 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Verder heb ik het al eens gezegd: ik kijk naar wat anderen hebben, om mijn eigen geluk te kennen, en ik verwacht evenmin dat anderen naar mij kennen om hun geluk te kennen. Au contraire zelfs. Ik zie dus niet in wat er arrogant is. Ik stel gewoon vast; de feitelijkheden kan je eigenhandig lezen in de voorgaande posts in het topic. Citaat:
De opmerking is relevent in zover je klimaatpredikers honderuit ziet fulmineren tegen die stoute vervuilers, terwijl het niet zelden dezelfden zijn die stellen dat iedereen recht heeft op kinderen en dat iedereen recht heeft op onze welvaart. Dat kan een aarde domweg niet aan en daar is de menselijke overpopulatie domweg de oorzaak van. Alleen is dat een gevoelig onderwerp, waar niemand echt wil over beginnen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Blijkbaar vergeet je wel ergens dat het vooral de "zwakke weggebruikers" zijn die zonder kijken straten en rotondes oprijden en denken dat ze zomaar alles mogen, nét omdat ze zo "zwak" zijn.
Het is altijd maar de schuld van de automobilist. Hoeveel keer hoor je niet van dodehoek ongevallen? Wel, ok, dat is allemaal spijtig en jammer, maar in veel gevallen zijn die fietsers vlak naast de wagen/vrachtwagen gaan staan ![]() Ze zouden beter eens werk maken van op school verkeersetiquette aan jongeren bij te brengen in plaats van te neuten over hoe zwak en zielig ze zijn en zeker in hun recht zullen geplaatst worden. Wat heb je er aan om in je recht te zijn als je 3 meter onder de grond ligt? Pfff... whatever, ik maak me zelfs te druk om m'n punt duidelijk uit te kunnen leggen. Laat maar, 'k zwijg
![]() |
#60 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |