Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 oktober 2008, 07:48   #41
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LastMohican Bekijk bericht
Ik ben voorstander van een systeem van verplichte registratie in openbare databanken, zoals in de US:

http://www.familywatchdog.us/

Ik wil het weten als er zo'n smeerlap in mijn buurt komt wonen. Deze mensen "genezen" toch niet.
Kortom, een gesofisticeerde moderne schandpaal. Is het dat wat we willen ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2008, 08:10   #42
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
moest ik ouder van nog kleine kinderen zijn, dan zou ik effektief wel graag weten dat die nieuwe vriendelijke buurman in feite een gevangenisstraf wegens pedofilie heeft gekregen ja. Dan kan ik mijn kinderen verwittigen dat ze nooit met die mijnheer mogen praten, in plaats van dat ik hem vriendelijk thuis uitnodig, hem vertrouwen geef en hem over mijn kinderen laat babysitten.

Dat degenen die het zo erg vinden dat veroordeelde pedofielen steeds met een schandpaalbriefje rond hun hals moeten lopen, dan maar zelf hun kinderen aan zulke mensen toevertrouwen. (of dachtje dat hij aan jou gaat vertellen dat je je kinderen niet in zijn buurt mag laten spelen?)

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2008, 08:50   #43
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Waarom een woonverbod? Laat hem maar gerust terug in zijn oude buurt gaan wonen. De slachtoffers die zich,zoals gebruikelijk in dit bananenkoninkrijk, door het "gerecht" in de steek voelen gelaten hebben dan minder moeite de oorzaak van hun miserie te vinden en zelf voor gerechtigheid te zorgen.
Het is maar een zijdelingse vraag, maar hoe sta jij tov de rechtstaat?
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2008, 08:57   #44
LastMohican
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Jep. Zo'n smeerlappen verdienen geen greintje medelijden.

Ik zou ze liever op de Grote Markt vierendelen, maar de bleeding heart linksen en politiek correcten zitten nu eenmaal meer in met de "rechten" van het crapuul dan de rechten van de slachtoffers.

Dus onder de huidige omstandigheden denk ik dat de "schandpaal" het minste is wat we kunnen doen.

Ik hoop voor jou dat er niemand ooit een vinger naar je kinderen uitsteekt. Iets als dit verkloot hun hele leven. Die perverten nemen dus niet enkel alles af wat ze ooit hebben gehad, maar ook alles wat ze ooit zullen hebben.

Weg ermee.
LastMohican is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2008, 08:58   #45
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben voorstander van een systeem van verplichte registratie in openbare databanken, zoals in de US:

http://www.familywatchdog.us/

Ik wil het weten als er zo'n smeerlap in mijn buurt komt wonen. Deze mensen "genezen" toch niet.
En wat is de meerwaarde als je dit weet? Charivari gaan uitvoeren door ruiten in te gooien, zijn huis plat te branden, hem in elkaar te rammen ? Je kinderen in een glazen kooitje opsluiten tot ze er 'volwassen' genoeg uitzien? Ik denk dat deze bekendmaking ertoe leidt dat er een paranoïde sfeer wordt gecreëerd en dat je je kinderen niet alleen meer durft laten buitenspelen (om maar een voorbeeld te noemen). En in elke buurt zal ongetwijfeld wel een pedofiel wonen, niet noodzakelijk iemand die al 'gepakt' is, maar iemand die het verborgen kan houden of pedofiele gevoelens koestert. Inderdaad, pedofielen genezen niet, maar het heeft geen meerwaarde dat zij zich voor de gehele gemeenschap bekendmaken (of gemaakt worden). Ander risico is dan dat je een vals gevoel van veiligheid bij de andere buurtbewoners gaat krijgen, terwijl die evengoed, misschien subtieler, zich aan misbruik kunnen bezondigen.

Laten we dus zeker niet de USA achterna hollen. Daar wordt zelfs een jongen van 18 die verkering heeft met een meisje van 17 (in sommige staten) als 'pedo' beschouwd, en ingeschreven als 'sex offender'. Deze achterdochtige sfeer kunnen we missen als kiespijn.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2008, 09:08   #46
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Jep. Zo'n smeerlappen verdienen geen greintje medelijden.

Ik zou ze liever op de Grote Markt vierendelen, maar de bleeding heart linksen en politiek correcten zitten nu eenmaal meer in met de "rechten" van het crapuul dan de rechten van de slachtoffers.

Dus onder de huidige omstandigheden denk ik dat de "schandpaal" het minste is wat we kunnen doen.

Ik hoop voor jou dat er niemand ooit een vinger naar je kinderen uitsteekt. Iets als dit verkloot hun hele leven. Die perverten nemen dus niet enkel alles af wat ze ooit hebben gehad, maar ook alles wat ze ooit zullen hebben.

Weg ermee.
Ik maak me er misschien niet erg populair mee, maar ik stel toch dat er met seksueel misbruik kan verder geleefd worden, ondanks de vele trauma's die het met zich mee brengt. Uiteraard is het belangrijk dat de slachtoffers goed begeleid worden, maar als zij de steun van het gezin en omgeving hebben kunnen ze - zeker 'extern' - seksueel misbruik wel goed te boven komen. Probleem is echter dat het meeste seksueel misbruik binnen het gezin voorkomt. En ga je dan nog 'dezelfde remedie' toepassen? Papa, mama, broer of zus vierendelen op de Grote Markt of aan de schandpaal nagelen. Het kan contradictorisch klinken, maar die kinderen hebben hun 'foute' familieleden nog graag en ze willen niet dat deze te zwaar gepenaliseerd worden. Je doet ze er vaak meer kwaad mee dan goed. Uit mijn eigen ervaringen toen ik kort werkte in de hulpverlening, bleek dat de meeste kinderen er bijvoorbeeld niet op aanstuurden dat hun ouders (meestal vaders of oudere broers) die hen seksueel misbruikt hadden, in de gevangenis moesten vliegen. Nee, zij waren meer gebaat bij intensieve begeleiding en meer preventieve maatregelen om 'herhaling' te vermijden.

Aan je 'betoog' (?) leidt ik duidelijk af dat je geen kaas gegeten hebt van de hulpverlening in deze en dat je uitlatingen gebaseerd zijn op hetgene in de populistische media of internetfora wordt opgeblazen. Daar moet je mee opletten, er is een groot verschil tussen hetgene de sensatiepers of rechtse politieke propaganda verkondigt en de realiteit.
Oud 10 oktober 2008, 09:09   #47
LastMohican
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Deze achterdochtige sfeer kunnen we missen als kiespijn.
Jij misschien. Heb je kinderen ?
Oud 10 oktober 2008, 09:12   #48
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het gaat hem niet om "kat bij de melk" toestanden, maar om het feit dat zijn vroegere slachtoffers nu weer constant met die dader worden geconfronteerd in hun wijk.
Het gaat hem dus niet over nieuwe potentiële slachtoffers (die lopen er inderdaad overal rond, daarom moeten pedofielen ALTIJD worden gemonitored), maar over VROEGERE slachtoffers die nu - zoals te zien in Terzake - volwassen mannen zijn wiens emoties nu terug helemaal opgerakeld worden.

Het is dus aan de dader om ervoor te zorgen dat hij zijn vroegere slachtoffers niet voor de voeten loopt of blijft lopen.
En het is bovendien aan de begeleiders van die daders om ervoor te zorgen dat ze geen nieuwe kleine slachtoffers maken.
Dat zijn twee verschillende dingen, maar in beide gevallen is het wel de dader die verantwoordelijk moet worden gesteld.

Het hoort nochtans bij de slachtofferbegeleiding om met zulke 'confrontaties' te kunnen omgaan. Is het dan zo veel beter om die pedofiel honderd kilometer te deporteren en hem daar een anoniem bestaan te laten leiden? Dan kan hij daar onopvallend nieuwe slachtoffertjes maken. Trouwens, als die misbruikte kinderen volwassen zijn, gaan die meestal alleen wonen en komen ze vanzelf in een andere buurt, of tenminste straat terecht.
Oud 10 oktober 2008, 09:13   #49
LastMohican
Banneling

Standaard

Citaat:
Aan je 'betoog' (?) leidt ik duidelijk af dat je geen kaas gegeten hebt van de hulpverlening in deze en dat je uitlatingen gebaseerd zijn op hetgene in de populistische media of internetfora wordt opgeblazen. Daar moet je mee opletten, er is een groot verschil tussen hetgene de sensatiepers of rechtse politieke propaganda verkondigt en de realiteit.
Waarom tijd en geld investeren in een pervert die niet met z'n poten van kinderen kan afblijven ?

Probleem kan voor 0,15 euro opgelost worden. En dan zullen andere pedo's wel 2 keer nadenken voor ze hun fantasietjes proberen uit te leven.

Als je de pedo's uit de vergelijking wegneemt is de hulpverlening ook niet meer nodig.
Oud 10 oktober 2008, 09:14   #50
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Jij misschien. Heb je kinderen ?
Ik vraag mij af waarom ik deze vraag bij deze altijd gesteld krijg? Nee, en dan ???

Dit heeft niets met mijn opinie te maken. Ik ken overigens ook mensen met kinderen die dezelfde mening zijn toegedaan. Niet toevallig mensen die ook in de hulpverlening zitten en wel van wanten weten, in tegenstelling tot de forummers die hier onredelijke, populistische eisen of straffen stellen.
Oud 10 oktober 2008, 09:24   #51
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het hoort nochtans bij de slachtofferbegeleiding om met zulke 'confrontaties' te kunnen omgaan. Is het dan zo veel beter om die pedofiel honderd kilometer te deporteren en hem daar een anoniem bestaan te laten leiden? Dan kan hij daar onopvallend nieuwe slachtoffertjes maken. Trouwens, als die misbruikte kinderen volwassen zijn, gaan die meestal alleen wonen en komen ze vanzelf in een andere buurt, of tenminste straat terecht.
U spreekt zichzelf tegen;

Dat zo'n pedofiel die zijn straf heeft uitgezeten "ergens" moet kunnen wonen is een feit.
Dat hij dan in alle gevallen steevast moet blijvend worden gemonitored ZOU er standaard hoeven bij te horen.

Dat hij dan terug in de buurt wil gaan wonen waar hij een twintigtal kinderen heeft gemolesteerd is er helemaal over.
Als de kinderen ondertussen volwassen zijn en verhuisd, dan wil dat niet zeggen dat de ouders het o zo leuk vinden om zo iemand terug naast hun deur te hebben wonen, wetende dat die hun toenmalige kinderen heeft verkracht.

Uw opmerking dat slachtoffers daar maar therapie voor moeten volgen (het staat er niet zo direct, maar daar komt het wel op neer) is de verantwoordelijkheid verleggen.

Het leest als: "indien Jantje niet kan verdragen dat zijn vroegere verkrachter terug naast hem komt wonen, dan moet Jantje maar naar de psychiater gaan".....

Nee hoor: pedofielen moeten NAAST HUN STRAF, tevens het verbod krijgen om nog in contact te komen met hun slachtoffers of hun familie. Net zomin als dat gekende pedofielen na hun straf geen job meer mogen uitoefenen waarbij ze met kinderen in aanraking komen.
En ja, in de "nieuwe" buurt waar ze dan komen wonen, kunnen ze effektief "onopvallend" nieuwe slachtoffers maken. Daarom moeten ze constant begeleid worden. En voor mijn part mogen de buren het ook wel weten dat hij veroordeelde pedofiel is.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 10 oktober 2008, 09:43   #52
Fourtis
Banneling

Standaard

Citaat:
moest ik ouder van nog kleine kinderen zijn, dan zou ik effektief wel graag weten dat die nieuwe vriendelijke buurman in feite een gevangenisstraf wegens pedofilie heeft gekregen ja. Dan kan ik mijn kinderen verwittigen dat ze nooit met die mijnheer mogen praten, in plaats van dat ik hem vriendelijk thuis uitnodig, hem vertrouwen geef en hem over mijn kinderen laat babysitten.

Dat degenen die het zo erg vinden dat veroordeelde pedofielen steeds met een schandpaalbriefje rond hun hals moeten lopen, dan maar zelf hun kinderen aan zulke mensen toevertrouwen. (of dachtje dat hij aan jou gaat vertellen dat je je kinderen niet in zijn buurt mag laten spelen?)
Gisteren maakte dat extreem-linkse kneusje dat Ter Zake soms presenteert, de opmerking dat het weigeren dat die pedofiel zou terugkeren naar zijn woonplaats eigenlijk toch wel een "populistische" gedachtegang is.

Ik hoop dat dat extreem-links betweterig kneusje ooit de daad bij het woord voegt en haar kindjes toevertrouwt aan die pedo als lieve buurman/babysit.

Want volgens extreem-links verdienen pedo's toch wel een 2de kans.
Het liefst zou ik willen hebben dat pedo's die 2de kans uitoefenen op de kinderen van extreem-linksen en progressieven.
Fourtis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2008, 09:50   #53
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fourtis Bekijk bericht
Gisteren maakte dat extreem-linkse kneusje dat Ter Zake soms presenteert, de opmerking dat het weigeren dat die pedofiel zou terugkeren naar zijn woonplaats eigenlijk toch wel een "populistische" gedachtegang is.

Ik hoop dat dat extreem-links betweterig kneusje ooit de daad bij het woord voegt en haar kindjes toevertrouwt aan die pedo als lieve buurman/babysit.

Het liefst zou ik willen hebben dat pedo's die 2de kans uitoefenen op de kinderen van extreem-linksen en progressieven.
De kinderen van linksen zijn ook maar kinderen, die kunnen nu eenmaal niet kiezen waar ze geboren worden.

Stel het u maar voor he, in zo'n links gezin geboren worden...

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2008, 10:02   #54
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fourtis Bekijk bericht

ook het stulpje gezien waar die pedofiel vroeger in gewoond had?

Oud 10 oktober 2008, 10:07   #55
freespirit
Minister-President

Standaard

Heel deze discussie toont nog maar eens aan dat de publieke opninie meestal geen goede raadgever is in zulke gevoelige kwesties. Ergens ook logisch, als men raakt aan kinderen, toch zowat het kostbaarste goed in onze samenleving, dan worden mensen uiteraard altijd wat minder objectief en wat minder subtiel. Bepaalde politieke stromingen staan natuurlijk onder enorme electorale druk en verkondigen allerhanden populistische maatregelen om de gevaarlijke pedofielen te beteugelen, die vaak onrealistisch, niet proportioneel en meestal gewoon absurd zijn. Daarom is het goed dat bijvoorbeeld onze rechters niet gewoon verkozen worden door het volk. Zij kunnen hun hoofd koel houden en zich wars van volksdemagogie bezig houden methet zoeken van en uitspreken van proportionele en adequate maatregelen. Die vele mensen uiteraard te soft vinden (als ouder van een misbruikt kind zou ik dit ongetwijfeld ook geen gerechtigheid vinden, maar ik ben dan niet de 'objectieve' partij uiteraard).

Laatst gewijzigd door freespirit : 10 oktober 2008 om 10:08.
Oud 10 oktober 2008, 10:11   #56
LastMohican
Banneling

Standaard

Citaat:
Heel deze discussie toont nog maar eens aan dat de publieke opninie meestal geen goede raadgever is in zulke gevoelige kwesties. Ergens ook logisch, als men raakt aan kinderen, toch zowat het kostbaarste goed in onze samenleving, dan worden mensen uiteraard altijd wat minder objectief en wat minder subtiel. Bepaalde politieke stromingen staan natuurlijk onder enorme electorale druk en verkondigen allerhanden populistische maatregelen om de gevaarlijke pedofielen te beteugelen, die vaak onrealistisch, niet proportioneel en meestal gewoon absurd zijn. Daarom is het goed dat bijvoorbeeld onze rechters niet gewoon verkozen worden door het volk. Zij kunnen hun hoofd koel houden en zich wars van volksdemagogie bezig houden methet zoeken van en uitspreken van proportionele en adequate maatregelen. Die vele mensen uiteraard te soft vinden (als ouder van een misbruikt kind zou ik dit ongetwijfeld ook geen gerechtigheid vinden, maar ik ben dan niet de 'objectieve' partij uiteraard).
Objectivity is severely overrated.
Oud 10 oktober 2008, 10:15   #57
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allez, we zullen er dan maar van uitgaan dat Marius en Adam buren worden van de ouders van Joe nadat ze hun straf hebben uitgezeten.... wat let hen?

Oud 10 oktober 2008, 10:37   #58
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Allez, we zullen er dan maar van uitgaan dat Marius en Adam buren worden van de ouders van Joe nadat ze hun straf hebben uitgezeten.... wat let hen?
Rare vergelijking, die twee criminelen woonden volgens mij toch niet in de buurt van Joe. Als ze er zich zouden vestigen zou dat wel echt een teken van slechte wil zijn en dat mag men gerust verbieden. Het gaat er hier eerder over of een pedofiel gedwongen moet verhuizen uit de buurt waar hij 'toesloeg' en niet het feit dat deze pedo zich bewust in de buurt van zijn vroegere slachtoffers zou vestigen. Dat laatste is uiteraard onaanvaardbaar.
Oud 10 oktober 2008, 10:43   #59
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Objectivity is severely overrated.
Misschien wel, maar de moderne rechtsstaat kan niet anders dan de schijn van objectiviteit institutioneel in stand te houden. Of gaan we liever terug naar het vroeg-middeleeuwse germaanse gewoonterecht, waar de familie van het slachtoffer naar goeddunken mag bepalen wat er met de dader gebeurt? We zouden dan een opeenvolging van ongecontroleerde wraakacties en barbaarse lichaamsstraffen krijgen, totaal niet denkbaar in onze huidige samenleving. Dat zulk 'rechtvaardig' gewoonterecht niet in stand te houden viel, had men bijna duizend jaar geleden al door. Toen begon men al meer afstandelijke rechtspraak te institutionaliseren en meer rationeel te beoordelen, zij het nog met lijfstraffen of doodstraf als penalisering. Maar onze traditie van zo goed mogelijk uitvoerbare objectiviteit was een feit.
Oud 10 oktober 2008, 11:25   #60
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Rare vergelijking, die twee criminelen woonden volgens mij toch niet in de buurt van Joe. Als ze er zich zouden vestigen zou dat wel echt een teken van slechte wil zijn en dat mag men gerust verbieden. Het gaat er hier eerder over of een pedofiel gedwongen moet verhuizen uit de buurt waar hij 'toesloeg' en niet het feit dat deze pedo zich bewust in de buurt van zijn vroegere slachtoffers zou vestigen. Dat laatste is uiteraard onaanvaardbaar.
STEL nu even dat ze in de buurt van Joe hadden gewoond.

Dan vind jij het normaal dat ze n�* het uitzitten van hun straf naast de papa van Joe terug komen wonen?

Mogge buurman! goed geslapen?

--------------

ps. er was effektief een woonverbod ingesteld door de rechter in het geval van de pedofiel: woonverbod GEDURENDE de periode dat hij in het gevang zat! Kafka is nooit ver weg in de rechtbanken.

Laatst gewijzigd door circe : 10 oktober 2008 om 11:26.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be