Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 oktober 2008, 13:47   #41
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Niet denigrerend: Het was een grote, kleine, blanke, zwarte, man, vrouw.
Wel denigrerend: Het was weer een grote, kleine, blanke, zwarte, man, vrouw.

Nuance is duidelijk niet uwe sterkste kant .
Waar ziet u "weer" staan in de zin:

"die zwarte heeft niet leren werken zeker"?
(beboet met drie maanden loon als schadevergoeding).
(of bedoelt U dat middels anagram-toestandjes, je uit bovenstaand zinnetje weldegelijk het gewraakt woord "weer" kan vinden?)

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 12 oktober 2008 om 13:48.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 13:55   #42
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Waar ziet u "weer" staan in de zin:

"die zwarte heeft niet leren werken zeker"?
(beboet met drie maanden loon als schadevergoeding).
(of bedoelt U dat middels anagram-toestandjes, je uit bovenstaand zinnetje weldegelijk het gewraakt woord "weer" kan vinden?)
Niet denigrerend: Die blanke, zwarte doet zijn job niet goed.
Denigrerend: Die blanke, zwarte heeft niet leren werken zeker.

Again: nuance.
De gevoelswaarde van de twee is verschillend.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 14:06   #43
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

goed zo jongen! blij dat ik nog voorstanders vindt van boetes ter hoogte van drie maanden loon omdat men de verkeerde zinswending gebruikt.

Ben altijd al taalpurist geweest. Maar in mijn tijd kregen we gewoon minder punten van de juf.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 12 oktober 2008, 14:29   #44
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
goed zo jongen! blij dat ik nog voorstanders vindt van boetes ter hoogte van drie maanden loon omdat men de verkeerde zinswending gebruikt.

Ben altijd al taalpurist geweest. Maar in mijn tijd kregen we gewoon minder punten van de juf.
Ik zeg niet dat die strafmaat van drie maanden loon gegrond is. Dit is betwistbaar, maar aangezien wij het onderzoek niet kennen kunnen we daar niet veel meer over zeggen.

Het enige dat ik zeg is dat de ondertoon van die uitspraak wel degelijk racistisch is.
Plus iemand die voor je werkt zul je ook wel bij naam kennen denk ik dan.

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 12 oktober 2008 om 14:31.
Oud 12 oktober 2008, 14:34   #45
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zeg niet dat die strafmaat van drie maanden loon gegrond is. Dit is betwistbaar, maar aangezien wij het onderzoek niet kennen kunnen we daar niet veel meer over zeggen.

Het enige dat ik zeg is dat de ondertoon van die uitspraak wel degelijk racistisch is.
Plus iemand die voor je werkt zul je ook wel bij naam kennen denk ik dan.
het ging over een COLLEGA kelner schreef ik reeds.

Janneke, Franske en Abdulleke ... Janneke en Franske liepen de benen vanonder hun lijf en Abdulleke (die toevallig zwart van vel was) stond te lanterfanten. Janneke zei daarop tegen Franske: die zwarte heeft nooit leren werken zeker!

Het lijkt me toch wel héél moeilijk om het verhaal aan je verstand te brengen.

Ik neem aan dat jij ook klacht gaat neerleggen als je gaat werken en een ervaren collega die je ziet lanterfanten zegt: dat blondje heeft nooit leren werken zeker?

Oud 12 oktober 2008, 14:44   #46
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
het ging over een COLLEGA kelner schreef ik reeds.

Janneke, Franske en Abdulleke ... Janneke en Franske liepen de benen vanonder hun lijf en Abdulleke (die toevallig zwart van vel was) stond te lanterfanten. Janneke zei daarop tegen Franske: die zwarte heeft nooit leren werken zeker!

Het lijkt me toch wel héél moeilijk om het verhaal aan je verstand te brengen.

Ik neem aan dat jij ook klacht gaat neerleggen als je gaat werken en een ervaren collega die je ziet lanterfanten zegt: dat blondje heeft nooit leren werken zeker?
Ze kenden dus elkanders naam.....................
http://forum.politics.be/showpost.ph...0&postcount=38
Hij had dus zijn naam kunnen gebruiken.

En over blond:
http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=31

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 12 oktober 2008 om 14:45.
Oud 12 oktober 2008, 17:37   #47
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
dus 6 van de 10 zijn wel terecht? En dat is niet onthutsend?
Vier op tien klachten zijn onterecht, men kan zich vergissen. Ik denk soms ook ten onrechte dat men me discrimineert, wie niet?

Zes op tien klachten zijn inderdaad racistisch. Je leest het goed: de klachten zelf zijn gestoeld op racisme, niet wat men aanklaagt.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 21:55   #48
alvinvdv
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
dus 6 van de 10 zijn wel terecht? En dat is niet onthutsend?
alvinvdv is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2008, 01:51   #49
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

We kunnen nu eenmaal niet iedereen een gratis reisje Amsterdam aanbieden als ''straf'' hé.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2008, 01:55   #50
Saturnedge
Vreemdeling

Standaard

ja ik hoor ook vaak mensen mij rasiz noemen. Ik denk dan altijd, Ras izt wass?

Mijn hoofd gaat dan door en zegt me ras is niks. Plezier, liefde en vrede (niet de Qor'aan , nee) is alles.

Oh ja en ik doe dan bewust aan struisvogelpolitiek, want de Aussies hebben ons ook nodig... MWAHAHAH.

Over hoeveel gevallen hebben we het? 4 op tien van de duizend? dat is

dus 4/10 van 1000 is 400 gedeeld door 11 miljoen?

mmm wat een rotzakken. misschien kunnen we die terugsturen.

Laatst gewijzigd door Saturnedge : 13 oktober 2008 om 01:58.
Saturnedge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2008, 06:09   #51
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uit de link die u gegeven heeft:

Voor alle BV'ers die bij hoog en bij laag beweren dat het gerecht allochtonen onvoorwaardelijk bijtreed.
Zou het gerecht dan toch misschien onbevooroordeeld zijn???????????

Maarja ik vermoed dat men in de volgende posts mij gaat proberen uit te leggen dat die 70 procent klachten van autochtonen zijn en de rest klachten zijn van allochtonen.

Nope dat werd er waarschijnlijk niet gezegd.
Ik weet niet over welke posts je het allemaal hebt, maar in het algemeen heeft men het over de bealachelijk lage straffen van ons gerecht als allochonen verdacht/schuldig zijn.
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.
TypO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2008, 18:01   #52
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TypO Bekijk bericht
Nope dat werd er waarschijnlijk niet gezegd.
Ik weet niet over welke posts je het allemaal hebt, maar in het algemeen heeft men het over de bealachelijk lage straffen van ons gerecht als allochonen verdacht/schuldig zijn.
Ik weet niet over welke processen je het hebt, kan je aantonen dat allochtonen belachelijk lage straffen krijgen als zij schuldig zijn. Een straf krijgen als je enkel verdacht bent, en niet schuldig, zou zeker belachelijk zijn.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2008, 19:09   #53
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

De beleggersvereniging Dolor dient maandag klacht in tegen premier Yves Leterme in het Fortis-dossier. Volgens Dolor is de regeling die door de regering werd uitgewerkt voor de Fortis-aandeelhouders discriminerend en wordt driekwart van de gedupeerden uitgesloten. Dat zegt voorzitter Hendrik Boonen. De klacht wordt ingediend bij het Centrum voor Gelijke Kansen en Racismebestrijding (CGKR).

"Het plan van de regering om een aantal aandeelhouders te laten delen in de mogelijke meerwaarde van de deelname in BNP Paribas sluit 75 procent van de mensen uit", legt Boonen uit. "Hoe zal er worden uitgemaakt wie een goed huisvader is en wie niet? Bovendien moeten de aandeelhouders gekocht hebben voor 1 augustus en moeten ze de aandelen nog in hun bezit hebben. Wie dus als een goed huisvader de aandelen van de hand deed om zijn verliezen te beperken, wordt gestraft." Boonen neemt het ook niet dat de pensioenspaarfondsen zijn uitgesloten van de regeling.

http://www.tijd.be/nieuws/ondernemin...089683-429.art

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2008, 01:04   #54
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik weet niet over welke processen je het hebt, kan je aantonen dat allochtonen belachelijk lage straffen krijgen als zij schuldig zijn. .

Ik kan er zelfs aantonen waar ze geen straf kregen, tenzij je natuurlijk een gratis reisje Amsterdam een straf wil noemen voor het plegen van een fysiek racistische aanval in bende op een groep joodse kinderen.

Laatst gewijzigd door daiwa : 14 oktober 2008 om 01:07.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2008, 09:46   #55
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Citaat:
Ik weet niet over welke processen je het hebt, kan je aantonen dat allochtonen belachelijk lage straffen krijgen als zij schuldig zijn. Een straf krijgen als je enkel verdacht bent, en niet schuldig, zou zeker belachelijk zijn.
Ik kan er zelfs aantonen waar ze geen straf kregen, tenzij je natuurlijk een gratis reisje Amsterdam een straf wil noemen voor het plegen van een fysiek racistische aanval in bende op een groep joodse kinderen.
Kan je het volledige verhaal vertellen? Liefst met verwijzing naar een bron.
Verder mag je nog altijd aantonen dat allochtonen belachelijk lage straffen krijgen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2008, 09:50   #56
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan je het volledige verhaal vertellen? Liefst met verwijzing naar een bron.
Verder mag je nog altijd aantonen dat allochtonen belachelijk lage straffen krijgen.
Belachelijke lage straffen? Géén straffen bedoel je.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2008, 11:31   #57
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Zou dat ei kunnen zijn daar op dat gezicht van U?
Is dat het enige dat je uit te kramen hebt wanneer je op je multicul-nummertje gezet wordt?
Ik zal maar nog wat verder mijn kranten en het internet doornemen zodat ik een halve dag kan vullen met de prestaties van het voor 95% allochtoons krapuul dat hier loopt te stelen, in te breken, agressief te zijn, de sociale zekerheid uit te melken met leugens en valse papieren enz enz
Vecht jij maar verder tegen het "raciesssme" waarvan bovenvermelde soort toch zo'n last heeft!
Ben ondertussen klaar met het extra beveiligen van vensters die via een gaatje boren gemakkelijk open kunnen worden geduwd. En maar hopen dat de eventuele inbreker die toch binnengeraakt niet op zijn smoel valt want anders ben ik nog verantwoordelijk en "racist" als hij zich pijn heeft gedaan!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2008, 11:39   #58
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
dus 6 op 10 terecht en hoeveel werden verworpen wegens "gebrek aan bewijs", omdat er geen getuigen of schriftelijke stukken waren?
Dergelijke demagogische krantenkoppen zou men ook over vrouwenmishandeling, kinderverkrachting etc kunnen maken.

En ondertussen lullen de blokkers maar continu uit hun nek over "gedachtenpolitie", "inquisitie", "allochtonen krijgen steeds gelijk" ea dikke BS

Van San in haar inmiddels berucht rapport deed het anders: die bekeek enkel de aangiften, niet hoeveel er onterecht waren.
Dat er zelfs advocaten zijn die hun allochtone echte of vermeende "slachtoffers" meteen de raad geven om te doen alsof het om racisme ging "want dat heeft meteen meer succes" zoals we onlangs nog konden lezen, dat artikel heb je ook overgeslagen zeker?
En wie niet staat te juichen bij het aanschouwen van al die vreemde probleemgevallen die hier constant blijven binnenwaaien is een... "VBer" of een "racist"!
En klaar is Kees.
Oud 29 oktober 2008, 11:46   #59
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kritiek leveren op een niet-werkende collega is niet denigrerend.
Als men echter die kritiek levert op een niet-werkende collega met behulp van vooroordelen of fysieke kenmerken is dat wel denigrerend.
En maar blijven zeveren en rond de pot draaien...
Alsof dat iets verandert aan de werkelijkheid! Enfin, misschien slaag je erin om jezelf te overtuigen, wie weet.
Oud 29 oktober 2008, 11:49   #60
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Versta jij je eigen gezever wel? Denk je dat je zo dat soort "problemen" gaat oplossen?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be