Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 oktober 2008, 20:27   #41
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Ik ben het tegenovergestelde van promiscue en wil dat zo houden. Dat mag ook niet van Allah. Maar ja, Hij moet er dan maar voor zorgen dat mannen op aarde zich gedragen en mij niet doen walgen met hun gedrag, waardoor ik helemaal geen zin meer heb om weet-ik-veel-wat met weet-ik-veel-wie te doen.
Dan doet Allah geen goeie job he?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 14:50   #42
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht

Great minds think alike.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 14:54   #43
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Dan doet Allah geen goeie job he?
Nou ja, misschien houdt Hij er ook gewoon van om mensen te testen.
Oud 12 oktober 2008, 14:58   #44
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Great minds think alike.
hard to get spelen...de meest doorzichtige techniek die er bestaat.

je geloofd jezelf toch niet
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 15:12   #45
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
hard to get spelen...de meest doorzichtige techniek die er bestaat.

je geloofd jezelf toch niet
Ik speel helemaal niets. What you see is, jammer maar helaas voor sommigen, what you get.
Oud 12 oktober 2008, 15:23   #46
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik speel helemaal niets. What you see is, jammer maar helaas voor sommigen, what you get.
Ik zie niks... Buiten een mega rare avatar een bizare nick en posts die mij wel vaak doen lachen.

Natuurlijk speel je dat alleen
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 16:41   #47
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Een Britse vrouw die deze week haar 105de verjaardag gevierd heeft, schrijft haar lange leven toe aan haar vrijgezellenbestaan. Volgens de vrouw betekenen seksuele relaties vooral "veel ellende".

"De mensen vragen me of ik homoseksueel ben en dan antwoord ik neen", zei Clara Meadmore, die haar verjaardag vierde met een glaasje wijn in een rusthuis in Perran Bay, in het zuidwesten van het Engeland.

"Ik ben gewoon nooit geïnteresseerd geweest in seks", legde de vrouw uit. "Ik kan me voorstellen dat dat veel ellende met zich brengt. Bovendien was ik steeds met andere dingen bezig."

Clara, die in 1903 in Schotland geboren werd, woonde in Canada, Nieuw-Zeeland en vanaf de jaren twintig in Groot-Brittannië, waar ze onder meer als secretaresse werkte. Tijdens de Tweede Wereldoorlog diende ze de Britse belangen in Egypte en leidde vervolgens met haar katten een vreedzaam bestaan in Cornwall.

Belga

---------------------------------------------------------------------

EN DAN KRIJG JE DIT eronder:

Meer artikels over:

seks -relaties -leeftijd -ouderdom -pensioen
Gerelateerd

Promiscue als een pimpelmees

Te vroeg klaarkomen is niet psychisch
Polygamie was tienduizenden jaren de norm
Belg maakt zich zorgen over pensioen
Testosteron bepaalt seksuele aantrekkingskracht

--------------------------------------------------

dan ben je al eens maagd op je 105ste verjaardag! wordt je vergeleken met een pimpelmees begot!
De HLN website doet soms erger. Bij een artikel over Joe van Holsbeeck een reclame plaatsen over het winnen van een gratis mp3-speler en zo. Heb die foto ervan staan op mijn werk-laptop maar die heb ik op het werk laten liggen.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 12 oktober 2008, 16:53   #48
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Mja, circe, soms zou ik ook denken dat maagden gemiddeld langer leven dan mensen met een seksleven. Vaak veel langer.

Vergelijk maar eens de statistieken van de gemiddelde leeftijd van een non tegenover een gehuwde vrouw.

Vergelijk maar eens de gemiddelde leeftijd van een ongehuwde vrouw tov een gehuwde vrouw.

Trouwens, het aandeel ongehuwde eeuwelingen is bijlange niet evenredig als bv ongehuwden boven bijv de veertig in het algemeen.

Veel gehuwde eeuwelingen waren kinderenloos (wat natuurlijk niet impliceert dat die gehuwde kinderloze vrouwen nog maagden waren, maar het kan) of zij hadden tenminste een klein gezin.

Maar ik denk dat dit eerder ligt dat vele drachten niet bepaald goed zijn voor het lichaam van een vrouw.

En ik had het uitsluitend over de vrouwen. Bij de mannen is het net het omgekeerde. Ongehwude mannen leven gemiddeld minder lang dan gehuwde mannen. En mannen wiens vrouw lang in leven blijft leven dan nog langer dan mannen wiens vrouw jonger overleed.

Maar dat zal dan ook wel deels te maken hebben met de verzorging.

MAW; MANNEN KUNNEN NIET ZONDER SEKS, VROUWEN WEL.
Ik wil goed geloven dat nonnen in absolute termen langer leven dan gehuwde vrouwen. Ik ga daar zelfs een gewaagde stelling bij zetten: dat is meestal zo geweest, sinds het begin der nonnendom.

Want een groot geschiedkundig licht is met u niet verloren gegaan. De gemiddelde welstand en het welzijn van nonnen lag doorheen de tijden véél hoger dan bij gehuwde, werkende vrouwen. Een non had en heeft minder kans op ziekte, geen kans op geldproblemen en zware levensbedreigende externe factoren, &c.

Laatst gewijzigd door lombas : 12 oktober 2008 om 16:53.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 16:58   #49
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik wil goed geloven dat nonnen in absolute termen langer leven dan gehuwde vrouwen. Ik ga daar zelfs een gewaagde stelling bij zetten: dat is meestal zo geweest, sinds het begin der nonnendom.

Want een groot geschiedkundig licht is met u niet verloren gegaan. De gemiddelde welstand en het welzijn van nonnen lag doorheen de tijden véél hoger dan bij gehuwde, werkende vrouwen. Een non had en heeft minder kans op ziekte, geen kans op geldproblemen en zware levensbedreigende externe factoren, &c.
Of in het kort:

Als je een non bent dan eet je gratis... meestal nog gezond ook. Je hebt geen stress want je levensritme ligt vast en er worden geen target dates van je gevraagd. Je moet je hoofd niet zot maken over mogelijke geliefden en die hele handel waarmee gewone mensen depressief van worden... namelijk

1. houdt hij wel echt van me?
2. ben ik nog wel goed genoeg voor hem?
3. hij doet toch raar tegenwoordig.
4. ik denk dat hij drinkt.

Als je al die zorgen niet hebt dan leef je langer natuurlijk.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 12 oktober 2008, 17:12   #50
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ook niet vergeten dat er vroeger heel veel vrouwen stierven in het kinderbed zodat de gemiddelde leeftijd van de gehuwde vrouw/moeder drastisch naar beneden duikelde. Iets waar de nonnen natuurlijk geen last van hadden.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 23:19   #51
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het is enerzijds wel juist wat jij en jazeker zeggen, en dat wist ik ook wel uiteraard, maar je mag dit niet onderschatten, die zogenaamde beschermde levensstandaard vd nonnen.

Ook nonnen hadden hun taken, en bij meninge kon daar stress aan verbonden zijn, hoe disciplinair het levensritme ook mocht worden vastgelegd. Sterker nog: dit kon zelfs meer stress veroorzaken omdat men eventueel geen uitweg meer zou kunnen zien op beterschap.

Er was ook de hiëarchie, en het waren -al waren ze godsvruchtig- allemaal mensen. Er konden ook spanningen zijn voor de kleinste bagatel.
Oud 12 oktober 2008, 23:19   #52
MaGNiFiCaT

Standaard

En de gemiddelde leeftijd voor de nonnen ligt niet hoger dan de gehuwde vrouw, maar véél hoger.
Oud 12 oktober 2008, 23:28   #53
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is enerzijds wel juist wat jij en jazeker zeggen, en dat wist ik ook wel uiteraard, maar je mag dit niet onderschatten, die zogenaamde beschermde levensstandaard vd nonnen.

Ook nonnen hadden hun taken, en bij meninge kon daar stress aan verbonden zijn, hoe disciplinair het levensritme ook mocht worden vastgelegd. Sterker nog: dit kon zelfs meer stress veroorzaken omdat men eventueel geen uitweg meer zou kunnen zien op beterschap.

Er was ook de hiëarchie, en het waren -al waren ze godsvruchtig- allemaal mensen. Er konden ook spanningen zijn voor de kleinste bagatel.
Vele vormen van uitwendige stress vallen weg: relatiebreuken, sterven in 't kraambed, sterven door mortiergranaten, belastingspapieren, alcoholverslavingen, bomen die op u vallen terwijl ge in 't veld aan 't werken zijt, ...

Jaja.
Oud 12 oktober 2008, 23:31   #54
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Vele vormen van uitwendige stress vallen weg: relatiebreuken, sterven in 't kraambed, sterven door mortiergranaten, belastingspapieren, alcoholverslavingen, bomen die op u vallen terwijl ge in 't veld aan 't werken zijt, ...

Jaja.
Geef toe, de meeste zijn niet meer van toepassing eh. De vallende bomen, mortiergranaten, kraambed...
En van belastingspapieren en liefdesperikelen gaat men niet dood hoor.
Meer nog: de nonnen hebben nooit de geneugten van het leven gekend, dus die extra boost hebben ze nooit gekregen.
Oud 12 oktober 2008, 23:35   #55
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geef toe, de meeste zijn niet meer van toepassing eh. De vallende bomen, mortiergranaten, kraambed...
En van belastingspapieren en liefdesperikelen gaat men niet dood hoor.
Meer nog: de nonnen hebben nooit de geneugten van het leven gekend, dus die extra boost hebben ze nooit gekregen.
Meer zelfs, nonnen zelf zijn ook nauwelijks nog van toepassing hier.

Een nicht van mijn vader is non. Toffe madam. Ze is de jongste in 't klooster en doet de externe communicatie en boodschappen en zo. Rijdt met een sportwagen (alfa romeo) en kent de nieuwste pc-snufjes nog voor Bill Gates ze goed heeft kunnen absorberen. Ze wordt gewoon behandeld alsof ze nog thuis leeft (geen geldzorgen, niet te hard werken binnenhuis, niks buitenhuis) maar heeft er alle voordelen van volwassenheid bij (zelfstandigheid, weinig mensen om direct verantwoording aan af te leggen) &c.

Had ik al eens gezegd dat ik lange tijd een SJ op termijn achter mijn naam wou zien verschijnen?
Oud 12 oktober 2008, 23:46   #56
MaGNiFiCaT

Standaard

Idd, de laatste nonnen hebben het wel erg goed mbb doordat ze tegenover weinigen nog verantwoording moeten afleggen en zij ook niet meer in zo'n verstikkend systeem leven.

Al stoort me het wel dat men tegenwoordig nonnen ziet zonder nonnenkap. Dit hoort er toch gewoon bij? Toch een beetje folklore is toch niets teveel gevraagd?
Oud 12 oktober 2008, 23:48   #57
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Had ik al eens gezegd dat ik lange tijd een SJ op termijn achter mijn naam wou zien verschijnen?
Aha, twas voor het zoete gemak?
Oud 12 oktober 2008, 23:54   #58
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Al stoort me het wel dat men tegenwoordig nonnen ziet zonder nonnenkap. Dit hoort er toch gewoon bij? Toch een beetje folklore is toch niets teveel gevraagd?
Hangt af van de orde en of het echt nonnen (en dus geen zusters) zijn, me dunkt.
Oud 12 oktober 2008, 23:55   #59
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aha, twas voor het zoete gemak?
Nee, voor de dienstbaarheid en de intellectuele kansen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be