![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Minister
|
![]() hindoeïsme. Leuk toch. Kijk maar een naar Heidi Klum (de een of andere celebrity die veel bloot vel en weinig hersens aan de wereld toont)
![]() hier in een kostuum dat de Hindu godin Kali voorstelt. Niet alle Hindu's zien hier de grap van in. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Vreemdeling
|
![]() Heidi Klum is een Duits topmodel. En die verkleding als Vrouwe Kali is toch niet slecht. Bovendien hebben veel Hindoes niet zo'n lange tenen als de joden, christenen en mohamedanen als het op hun goden aankomt. Niet dat ze die belachelijk laten maken hoor, maar ze zijn wel in staat tot relativeren. Dus ja, er zijn waarschijnelijk ook muggenzifters onder die een Heidi Klum als Kali niet zien zitten, indien u met uw laatste zin kwaad bloed wilt zetten, vrees ik dat u op een verkeerd spoor zit. niet alle godsdiensten zijn zo vertekend als het jodendom, het christendom en de islam.
Laatst gewijzigd door Heiden : 4 november 2008 om 16:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En ik vraag me af wat we met de aboriginals moeten doen: die aten namelijk hun doden op, zodat hun kracht niet verloren ging. En dan zijn er nog stammen die hun doden gewoon in huis houden en daar laten ontbinden, mee aan tafel en met het sap dat er uit komt, smeren ze zich in. Volgens mij is dat een goed vermageringsdieet voor een Westerling, maar gezond ... ? Toch komen er bij die mensen minder ziekten voor dan hier. Misschien is het onze hygiëne, die ons zwakker maakt, maar anderzijds: crematie lijkt me inderdaad best. We kunnen misschien een voorbeeld nemen aan New Orleans: daar worden mensen niet ondergronds begraven, maar in bovengrondse grafkelders. Door de temperatuur en het klimaat daar, worden die grafkelders een soort van ovens, die het lichaam langzaam cremeren, tot er niets meer van overschiet. Dat is ook de reden waarom je soms een hele lijst namen vind, op een graf waar je amper 2 lichamen in zou krijgen. Na een jaar ben je er gewoon een hoopje as en komt je volgende overleden familielid er gewoon bij. In de graven liggen dus gewoon een pak as en geen lichamen meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister
|
![]() Citaat:
"Niet alle Hindu's zien hier de grap van in." Laat ik het aanvullen met: "iedere godsdienst heeft zijn zuurpruimen". Ook de Hindu's dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Vreemdeling
|
![]() Welke hindoe laat zich tegenwoordig nog cremeren in open vuur? Dit komt behalve in Varanasi en in sommige bosrijke plattelandsstreken in India al lang niet meer voor.
In dat artikel staat: Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vermits moslims zich hier willen profileren door hun 1400 jaar oude gebruiken ineens in ere te willen herstellen en o.a. hoofddoeken gaan dragen terwijl ze in hun thuislanden enkel nog in Iran VERPLICHT werden om dit te doen n�* 1980, of zoals in Saoudi nog maar een jaar of veertig het gebruik hebben ingevoerd, net zoals de hier wonende Heidenen nu ook als reactie terug beginnen Joelfeest, Ostarafeest en noem maar op, is het niet meer dan normaal dat Hindoes of Hindoestanen dan ook hun eigen gebruiken willen profileren.
Ik wil vb. in een terp worden begraven... onder een Hunnebed... of zoiets in de aard!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je mag ook St Maarten vieren. Laatst gewijzigd door filosoof : 7 november 2008 om 17:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sint Maarten wordt hier al sinds mensenheugnis gevierd buiten Sint Niklaas. Op de grote markt in de stad met zijn naam waren er al decennialang confrontaties tussen die twee; VREEDZAAM wel te verstaan. We hebben het hier niet over de religie van de Wrede hé.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Vreemdeling
|
![]() Sint Maarten en Sinterklaas. Twee feesten met een gezonde heidense oorsprong.
Ik heb niets tegen oude gebruiken en feesten die vanzelf met de tijd mee zijn gegaan. |
![]() |
![]() |