![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe dat precies juridisch ziet weet ik niet. Er lopen veel gekken rond, laatst nog in Opsporing Verzocht een man die drie paarden had verkracht en de paardenverzorger bijna had gewurgd. ook hij kreeg een lage straf en GEEN TBS. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Face it. Klaag niet. En maak er het beste van. Door zijn daden kan de ex gedetineerde tonen wie hij werkelijk is, en mensen kunnen haatdragend zijn, maar ook vergevingsgezind. Ik heb vroeger in ieder geval nog mensen aangenomen die andere mensen gedood hadden, mensen die 'slechte' dingen gedaan hadden die ik een kans wou geven, omdat ik geloofde in hun fundamentele 'goedheid'. Ik zal zeker niet de enigste zijn die daartoe bereid is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar uiteindelijk maakt het voor een ex-gedetineerde niet zoveel meer uit. Want zelfs de mensen die jij hebt aangeworven bleven waarschijnlijk ook alleen maar bij u werken omdat ze wisten dat ze ergens anders weinig kans konden maken met hun verleden. Dus ze hebben change gehad u tegen te komen, maar tegelijk waren ze ook afhankelijk van u. Ikzelf heb ook een strafblad van ochere nu toch al 20 jaar en meer geleden. Nog steeds moet ik nergens aankloppen. En nochtans ik had niemand fysiek iets aangedaan. Financieel wel een beetje, dan nog uitzonderlijk.
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar niet echt waarschijnlijk.
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Heel anders word het indien men te maken heeft met ziekelijke types, in de trent van sadisten en verkrachters. Viespeuken die een oude vrouw sexueel misbruiken mogen wat mij betreft uit de weg geruimd worden, die gaan in de bak zeker niet beter worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Straf betekent straf, niet "beter worden". Straf bekende ooit dat je door jezelf in een positie te plaatsen die je anderen hebt aangedaan, je zèlf zou kunnen gaan begrijpen wat dat effect op andere mensen heeft gehad. niks "beter worden", wel "begrijpen en mede-leven met wat men anderen heeft aangedaan": empathie leren krijgen door straf dus. oog om oog, tand om tand, maar dan iets gesofisticeerder. Wat men ervan gemaakt heeft is een ridicuul lachertje, ontworpen door degenen die de maatschappij eigenhandig "maakbaar" achtten... communisten dus. Die gingen ook "heropvoeden".
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 22 oktober 2008 om 22:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Behalve voor uitschot, dat het onvergeefbare uitgehaald heeft :die moeten zelfs niet hun straf gaan uitzitten, maar mogen direct dit tranendal verlaten. Voor eens en altijd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
|
![]() Denk je dat we dat bereiken door mensen mensonwaardig te behandelen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om even op het onderwerp terug te komen:
ik heb nog al mijn tanden. ik vraag me af of ik in voorkomend geval de moed zou hebben om eens ferm door te bijten.... ernstig hoor. het is OF bijten, of niet weten hoe ik me moet beveiligen met zo'n ding in mijn mond. Ik snap dus niet hoe die gasten denken dat ze daar nog een zweem van genot uit kunnen halen met hun besneden piemelke. Dat moet dus écht enkel tussen hun oren zitten. Even ter lering voor degenen die het niet wisten én vooral voor die pubers die helemaal niet weten waar ze mee bezig zijn! (allez! als ge even goed nadenkt, buiten het feit dat die gastjes dus standaard "vrouw is akker" zijn opgevoed, wie steekt verdorie zijn piemel nu onder zijn ploegmasjien?)
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
Please man, hou er mee op om de situatie's en wedervaren van alle gedetineerden te spiegelen aan jou persoonlijke situatie en wedervaren. Ja, we weten het allemaal al.
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En bij strafmaat komt altijd her-integratie automatisch als voorwaarde om terug vrij te komen. Welnu dat bestaat niet. Je hebt je straf en punt uit. Ik zou niet weten wat her-integratie is dat ze hier telkens bedoelen. Of misschien een vast adres hebben en een uitkering.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 22 oktober 2008 om 23:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
Nu, ze had het mes tegen het hoofd, ze kon niet veel anders. En het was volgens mij die gasten niet te doen om genot, maar enkel om vernedering. Je moet wel heel erg neerkijken op je slachtoffer om zoiets te eisen. En eigenlijk staat de handeling nog niet expliciet omschreven, missch was het niet de voorkant maar wel de achterkant dat zij moest aandoen. Nu, in elk geval heeft deze mevrouw een trauma van haar leven opgelopen. 'Maar ze leeft nog', dus zal om haar lot wrsch niet al te veel moeite gedaan worden....
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
Uw houding van HAMC heeft het meegemaakt dus het is niet waar is redelijk infantiel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
|
![]() Och allemaal samen.
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|