![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Vreemdeling
|
![]() Legaliseren, controleren en belasten. Beter dan repressie, in ieder geval.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
|
![]() Goed nieuws voor de gangsters, minder aanbod is hogere prijzen.
Of dacht je misschien de coffeeshop dicht en de mensen stoppen met wiet roken? |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Checkpoint is nu definitief dicht, de tweede coffeeshop sinds vandaag weer open. Toen ze allebei dicht waren, merkte je wel dat de straathandel toe begon te nemen, maar zo zot als pakweg 10 jaar terug is het hier niet meer geworden. Ik ben benieuwd wat het gaat geven hier, nu Bergen op Zoom en Roosendaal dichtgaan. De problematiek daar was namelijk véél ernstiger dan hier. Hier heb je hooguit overlast, daar heb je echt problemen.
![]() |
![]() |
#46 |
|
![]() repressie werkt niet, daar worden alleen criminelen rijk van. hoewel verbieden 'de logische (en makkelijke) morele keuze' is werkt het niet en is gedogen of legaliseren efficiënter en humaner. En dat is bewezen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
|
![]() Ja hoor, rustig discrimineren. Van mij kunnen ze een schot hagel krijgen.
![]() |
#49 |
|
![]() Gaat wel werken denk ik, want de massale trefpunten in iets te kleine gemeenten raken verplaatst/versnipperd, minder grote concentraties van ongewenste gasten die dus minder kans krijgen zich "samen sterk" te voelen en op te stellen, in weer en wind. Enige gedoogpunten zullen waarschijnlijk wel blijven bestaan in grotere plaatsen, waar voldoende politie aanwezig is om hardleerse overlastgevers tot de orde te roepen. Nogmaals, het punt is niet de handel in softdrugs op zich maar de overlast die bepaalde groepen gewend zijn te veroorzaken.
![]() |
#50 |
Minister-President
|
![]() Ik ben bang dat de problemen hiermee noordelijker worden verplaatst. Drugstoeristen vinden het niet erg 10 km verder te rijden voor wat cannabis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
|
![]() Dan zullen er steeds meer gemeenten vergelijkbare maatregelen doorvoeren; maak de indringers dakloos en het Hollandse weer zorgt voor verdere ontmoediging.
![]() |
#52 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Jij staat wel heel vlug klaar met je predikaten, niet? Of is het een typische kleinburgerlijke reactie?
Vreemd hoor, ik heb mezelf nooit beschouwd als zijnde EU-schorem of tuig... ![]()
![]() |
#53 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Mag ik je nu ook beschouwen als tuig of schorem?
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 26 oktober 2008 om 07:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Daarom moet je m.i zoiets ook landelijk regelen. Net als wat Leers zegt, óf overal dicht óf overal open. Wat Bergen op Zoom en Roosendaal doen werkt volgens mij niet, dan gaan de 'toeristen' wel naar Breda of Goes of Terneuzen...
The problem with quotes on the Internet is that it is hard to verify their authenticity - Abraham Lincoln Laatst gewijzigd door Weezer : 26 oktober 2008 om 09:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
|
![]() Ook een liefhebber van drugs dus.
![]() |
#57 |
|
![]() In ons kleine dorpje in het zuidwesten van Frankrijk, waar de familie haar zetel heeft stopte een aantal jaren geleden een Chevrolet Corvette. Zeker in dat deel van Frankrijk bepaald géén volkswagen, met de klemtoon op volk.
Leren pakken, cowboy laarzen, kan het nog stereotyper? Nee dus. De heren wensten een klein pandje te huren, midden in de dorpskern. Doel? Koffiehuis. Koffiehuis cultuur in dat bourgje van 600 inwoners uiteraard volledig onbekend. Maar: het barst er 's zomers van de toeristen en daar ging het natuurlijk om. Nadat ik de burgemeester had uitgelegd waartoe het koffiehuis diende, heeft hij het pandje niet aan hen verhuurd. Alhoewel je verkoop van drugs niet kunt stoppen, kun je wel alle mogelijke moeite doen om te voorkomen dat met name jonge kinderen al vroegtijdig met die rotzooi in aanraking komen. Mijn zuster zit in een inrichting als gevolg van jeugdig gebruik en vandaar mijn schot hagel. Met liefde afgevuurd!
![]() |
#58 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
|
![]() da's natuurlijk niet fijn, maar denkt gij nu echt dat de meerderheid naar een inrichting moet omdat ze niet met mate kunnen gebruiken? er zijn ook afkickcentra voor alkoliekers, wist u dat. Gaat men daarom alcohol afschaffen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
|
![]() Citaat:
![]() Nu en dan poogt er iemand met "dan hebben we er een probleem bij", wat zever is want de mensen doen het zowiezo toch al... |
|
![]() |
![]() |