Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 oktober 2008, 14:15   #41
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
een vertegenwoordiger van de arbeiders moet leven aan het gemiddeld loon van een arbeider. Dit om carrieristen te ontmoedigen en om te vermijden dat de arbeidersvertegenwoordigers zich vervreemden van hun klasse.
Bizar, ik ben akkoord met een standpunt van de LSP.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2008, 14:19   #42
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sodomis Bekijk bericht
Buiten referentiekaders denken is blijkbaar een opgave voor jou Chipie
En dat gebruikt Tom Boonen als avatar...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2008, 14:40   #43
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Een van de eisen van de arbeidersbeweging - en deze eis gaat al sinds de Parijse Commune van 1871 mee- is dat een vertegenwoordiger van de arbeiders moet leven aan het gemiddeld loon van een arbeider. Dit om carrieristen te ontmoedigen en om te vermijden dat de arbeidersvertegenwoordigers zich vervreemden van hun klasse.
Je zegt eens iets waar ik me kan in vinden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2008, 14:43   #44
Eichmann
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Bizar, ik ben akkoord met een standpunt van de LSP.
²
Eichmann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2008, 16:12   #45
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Ik ook. Maar dat is als linkiewinkie waarschijnlijk wel iets minder vreemd.
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2008, 16:23   #46
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doedelzak Bekijk bericht
Dit lijkt me een aanvaardbaar loon voor zulk een functie. Bepaalde schepenen en burgmeesters verdienen meer. Parlementariërs en ministers ook, maar die zijn "rechts", zeker?
alle verkozenen - buiten de enkele PVDA-gemeenteraadsleden - omarmen in mindere of meerdere mate het neoliberalisme, en kunnen dus als rechts bestempeld worden.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2008, 17:11   #47
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
alle verkozenen - buiten de enkele PVDA-gemeenteraadsleden - omarmen in mindere of meerdere mate het neoliberalisme, en kunnen dus als rechts bestempeld worden.
Rechts is net het tegenovergestelde van het neoliberalisme. Bestempel ze dan als neoliberalen, maar rechts zijn ze niet.

Laatst gewijzigd door Metternich : 26 oktober 2008 om 17:11.
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2008, 17:38   #48
kunstenaar
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
En Cortebeeck van het ACV 4.000 €...

Is dit voor hun 'enorme' verantwoordelijkheid wel voldoende?
En hoeveel bedraagt hun bruto inkomen?

Als men met hun organisatie volledig boven de wet staat zal hun verantwoordelijkheid wel enorm hoog zijn...

Er wordt hier toch wat afgezeverd op dit forum. En jij spant echt wel de kroon hoor. Groot bakkes, klein verstand heb ik de indruk.

Als je iets zou begrijpen van lonen dat zou je de vraag niet moeten stellen hoeveel ze bruto verdienen. Dat is allemaal wettelijk vastgelegd, zoek eens een bruto-netto calculator op het web.
[edit] Ik heb het eens voor je berekend m.b.h. van de netto-bruto calculator van vacature.com. Ik ken natuurlijk niet de details van dat loon maar heb rekening gehouden met firmawagen, onkostenvergoeding (fictief €400,- en groepsverzekering. Allemaal zaken die heel gewoon zijn bij bedienden en kaderlonen in dit land.

Netto : 4000,00
Voorheffing: - 3146,15
RSZ: - 1022,05
Bijzondere bijdrage: - 51,64

Extra vergoedingen: 400
Bruto = 7819,84

[/edit]

Ik vind dit zeer bescheiden lonen voor dit soort functies.
Cortebeeck leidt een organisatie van meer dan 3.000 personeelsleden en heeft een torenhoge sociaal-economische verantwoordelijkheid op nationaal en internationaal vlak (o.a. binnen de Internationale Arbeidsorganisatie).

Heb je een idee wat een poetsvrouw netto verdient binnen de Europese Unie? Zoek het eens op en vergelijk het eens met de lonen waar jij hier over begint. Kijk eens wat een CEO met gelijkaardige verantwoordelijkheid verdient (als het bedrijf al transparant genoeg is om dat vrij te geven zoals de vakbonden het wel doen). Dan is 4.000 of 5.000 euro een habbekrats.

Ik zou die job niet willen doen voor dat loon.

Laatst gewijzigd door kunstenaar : 26 oktober 2008 om 17:58.
kunstenaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2008, 17:53   #49
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
wat zegt een netto loon nu ?!

mij interesseert wat de voordelen zijn

auto met chauffeur ?
woonvergoeding ?
bonussysteem ?
voor 4.000 euro netto... + alle andere voordelen.
Laat dat potje ook maar goed dicht. Hermetisch...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2008, 17:57   #50
kunstenaar
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
voor 4.000 euro netto... + alle andere voordelen.
Laat dat potje ook maar goed dicht. Hermetisch...
Nog zo ene. Het potje staat open en is zichtbaar voor iedereen die dit wil.

Bonussystemen binnen een vakbond? Què?
Woonvergoedingen binnen een vakbond? Què?

Bedrijfswagens natuurlijk wel. Is dat zo speciaal?

Doe eens het potje van jullie partijfinanciering open. Wie heeft daar zicht op?

Laatst gewijzigd door kunstenaar : 26 oktober 2008 om 18:02.
Oud 26 oktober 2008, 19:24   #51
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kunstenaar Bekijk bericht

Vakbonden scheppen geld en krijgen ruime subsidies :

+/- 138 miljoen euro per jaar, enkel om de werkloosheidsuitkeringen uit te betalen, in België staat slechts een gedeelte op bankrekeningen.

Buitenlandse banken hebben het meest van hun geld op de rekeningen staan.

Ze kunnen hier elk een grote bank redden als ze hun geld terughalen !

simpel

1. 1,5 euro per stem...

2. ruim 25.000 leden aan 12,50 euro
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 26 oktober 2008, 19:26   #52
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Tijdens een persconferentie in de Kamer onthulde het Vlaams Belang vanmiddag een deel van de vakbondsboekhouding van de liberale vakbond ACLVB. Dat de traditionele vakbonden de voorbije jaren een heksenjacht hebben gevoerd tegen het Vlaams Belang, onze mandatarissen en onze verkiezingskandidaten, is intussen genoegzaam bekend. ACV, ABVV en ACLVB zijn immers enkel bekommerd om het eigenbelang en de belangen van het Belgische regime waaraan men zijn voorrechten te danken heeft. In plaats van de belangen van de Vlaamse werknemers te verdedigen, verrijken de kleurvakbonden vooral zichzelf.

Het spreekt voor zich dat niet iedereen binnen de vakbond gediend is met de huidige wanpraktijken. Via een gunstige wind kon de vakbondscel van het Vlaams Belang dan ook de hand leggen op boekhouding van het ACLVB en een rapport van bedrijfsrevisor KPMG. Het resultaat? Nooit eerder kregen we zo’n exclusieve kijk op de geldreserves van een monopolievakbond, en op de manier waarop de uitbetalingsinstellingen misbruikt worden om geld in eigen zakken te stekken.

Laatst gewijzigd door ancapa : 26 oktober 2008 om 19:26.
Oud 26 oktober 2008, 19:54   #53
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er wordt hier toch wat afgezeverd op dit forum. En jij spant echt wel de kroon hoor. Groot bakkes, klein verstand heb ik de indruk.

Als je iets zou begrijpen van lonen dat zou je de vraag niet moeten stellen hoeveel ze bruto verdienen. Dat is allemaal wettelijk vastgelegd, zoek eens een bruto-netto calculator op het web.
[edit] Ik heb het eens voor je berekend m.b.h. van de netto-bruto calculator van vacature.com. Ik ken natuurlijk niet de details van dat loon maar heb rekening gehouden met firmawagen, onkostenvergoeding (fictief €400,- en groepsverzekering. Allemaal zaken die heel gewoon zijn bij bedienden en kaderlonen in dit land.

Netto : 4000,00
Voorheffing: - 3146,15
RSZ: - 1022,05
Bijzondere bijdrage: - 51,64

Extra vergoedingen: 400
Bruto = 7819,84

[/edit]

Ik vind dit zeer bescheiden lonen voor dit soort functies.
Cortebeeck leidt een organisatie van meer dan 3.000 personeelsleden en heeft een torenhoge sociaal-economische verantwoordelijkheid op nationaal en internationaal vlak (o.a. binnen de Internationale Arbeidsorganisatie).

Heb je een idee wat een poetsvrouw netto verdient binnen de Europese Unie? Zoek het eens op en vergelijk het eens met de lonen waar jij hier over begint. Kijk eens wat een CEO met gelijkaardige verantwoordelijkheid verdient (als het bedrijf al transparant genoeg is om dat vrij te geven zoals de vakbonden het wel doen). Dan is 4.000 of 5.000 euro een habbekrats.

Ik zou die job niet willen doen voor dat loon.
U snapt er geen bal van wat voor kunstenaars doodnormaal is...

Ik neem het U dus ook niet kwalijk...

Laatst gewijzigd door Chipie : 26 oktober 2008 om 19:56.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2008, 19:55   #54
kunstenaar
Partijlid

Standaard

Citaat:
Tijdens een persconferentie in de Kamer onthulde het Vlaams Belang vanmiddag een deel van de vakbondsboekhouding van de liberale vakbond ACLVB. Dat de traditionele vakbonden de voorbije jaren een heksenjacht hebben gevoerd tegen het Vlaams Belang, onze mandatarissen en onze verkiezingskandidaten, is intussen genoegzaam bekend. ACV, ABVV en ACLVB zijn immers enkel bekommerd om het eigenbelang en de belangen van het Belgische regime waaraan men zijn voorrechten te danken heeft. In plaats van de belangen van de Vlaamse werknemers te verdedigen, verrijken de kleurvakbonden vooral zichzelf.

Het spreekt voor zich dat niet iedereen binnen de vakbond gediend is met de huidige wanpraktijken. Via een gunstige wind kon de vakbondscel van het Vlaams Belang dan ook de hand leggen op boekhouding van het ACLVB en een rapport van bedrijfsrevisor KPMG. Het resultaat? Nooit eerder kregen we zo’n exclusieve kijk op de geldreserves van een monopolievakbond, en op de manier waarop de uitbetalingsinstellingen misbruikt worden om geld in eigen zakken te stekken.
Wat hebben je beide reacties in hemelsnaam te maken met het onderwerp van dit topic?

Zowel de partijtop van VB als de trouwe militanten slaan in het wilde weg met non-informatie, flauwe beschuldigingen en dergelijke meer. Alles in een poging om toch maar een keer in de aandacht te komen en nog populistischer te zijn dan JMDD.
De angst voor het stemmenverlies moet er wel diep inzitten.
Oud 26 oktober 2008, 20:12   #55
kunstenaar
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
U snapt er geen bal van wat voor kunstenaars doodnormaal is...

Ik neem het U dus ook niet kwalijk...
En heb je ook iets inhoudelijks aan te brengen?

Een tegenargumentje misschien? Een onderbouwd ontkrachten van mijn stelling?

Laatst gewijzigd door kunstenaar : 26 oktober 2008 om 20:14.
Oud 26 oktober 2008, 20:12   #56
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat hebben je beide reacties in hemelsnaam te maken met het onderwerp van dit topic?

Zowel de partijtop van VB als de trouwe militanten slaan in het wilde weg met non-informatie, flauwe beschuldigingen en dergelijke meer. Alles in een poging om toch maar een keer in de aandacht te komen en nog populistischer te zijn dan JMDD.
met wat vakbonden bezig zijn. Marie-Rosse Morel heeft zich daarin vastgebeten. Als het pijn doet... tja, sorry hé.
Non informatie ???

Volgens de Rijksdienst voor Arbeidsvoorziening (RVA) rekenen de vakbonden 14,35 euro per transactie aan, tegen 0,13 euro bij een private onderneming. Voor de uitbetaling van de werkloosheidsvergoedingen krijgen de drie grote vakbonden jaarlijks een ‘administratievergoeding’ van de overheid ten belope van meer dan 130 miljoen euro.

Allez waar zit hier de logica ?
Oud 26 oktober 2008, 20:17   #57
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als je de cijfers van KPMG ook in twijfel wil trekken ?

http://www.vlaamsbelang.org/0/5155

http://www.vlaamsbelang.org/files/20...vakbondcel.pdf
Oud 26 oktober 2008, 20:20   #58
kunstenaar
Partijlid

Standaard

Citaat:
met wat vakbonden bezig zijn. Marie-Rosse Morel heeft zich daarin vastgebeten. Als het pijn doet... tja, sorry hé.
Non informatie ???
O ja, Marie-Rosse (dat heb je mooi aangebracht ) heeft er zich in vastgebeten. En ik wacht nog altijd op het eerste interessante dossier dat ze aanbrengt. Niks nieuws heeft die vakbondscel al opgeleverd. Niets buiten verdachtmakingen en verkrachtingen van de waarheid.

Het enige wat ze doet is pogen te scoren naar de eigen achterban.
En het enige wat die achterban doet is slaafs nazeggen wat hen voorgekauwd wordt.

Da's nooit anders geweest. Alleen wordt die achterban schrikbarend kleiner door het succes van onze superpopulist. Ik vermoed dat ik weet bij wie het pijn doet, véél pijn.
Oud 26 oktober 2008, 20:23   #59
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

dat de vakbonden ook hier een daar nog een kous of schoendoos hebben staan met wat schnabbels is toch een publiek geheim. Vlaams Belangmandatarissen zijn al een hele tijd er mee bezig. Informatie loskrijgen is niet evident. Medewerking krijgen niet evident.
Oud 26 oktober 2008, 20:28   #60
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
O ja, Marie-Rosse (dat heb je mooi aangebracht ) heeft er zich in vastgebeten. En ik wacht nog altijd op het eerste interessante dossier dat ze aanbrengt. Niks nieuws heeft die vakbondscel al opgeleverd. Niets buiten verdachtmakingen en verkrachtingen van de waarheid.

Het enige wat ze doet is pogen te scoren naar de eigen achterban.
En het enige wat die achterban doet is slaafs nazeggen wat hen voorgekauwd wordt.

Da's nooit anders geweest. Alleen wordt die achterban schrikbarend kleiner door het succes van onze superpopulist. Ik vermoed dat ik weet bij wie het pijn doet, véél pijn.

JMDD krijgt eke keer de kans zich op TV te tonen en snel wat populistische uitspraken te doen, hard te roepen en met zijn enige "waardevolle" medewerker poloitiek iets te bereiken.

LDD stelt dan ook weinig of niets voor buiten de JM zelf. Hij speelt ddie slachterofferrol met glans sinds zijn "njet" bij NVA. Iedereen heeft er zowat compassie mee, ook de kiezer... net zoals Vlaams Blok in 2004 na de veroordeling in dat politiek proces van Gent.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be