Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 november 2008, 03:21   #41
Zoethout002
Schepen

Zoethout002's schermafbeelding

Standaard

Ik heb hier de islam al vernietigd: http://forum.politics.be/showthread.php?t=110426

Dag islam, einde verhaal.
Oud 12 november 2008, 14:21   #42
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
LOL
Diejen hadde wel gezien he

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2008, 21:42   #43
filosofisch verzet
Partijlid

Standaard

Als er een stof bestaat die heel de evolutie van straling tot atoom, molecule, planeten, cellen en wij, niet heeft nodig gehad om tot ons bewustzijn te komen,...hebben zowel idealisten als materialisten gelijk...laten wij die stof dan maar het 'goede' noemen,
daar wil ik wel uit voortkomen en naar terugkeren of wat dan ook
Can't you feel it, can't you feel it, can't you feel it(van the song)
filosofisch verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2008, 15:23   #44
Meyyek
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosofisch verzet Bekijk bericht
Als er een stof bestaat die heel de evolutie van straling tot atoom, molecule, planeten, cellen en wij, niet heeft nodig gehad om tot ons bewustzijn te komen,...hebben zowel idealisten als materialisten gelijk...laten wij die stof dan maar het 'goede' noemen,
daar wil ik wel uit voortkomen en naar terugkeren of wat dan ook
Can't you feel it, can't you feel it, can't you feel it(van the song)
Wat je zegt is interessant, maar laten we even focussen op de vragen die wij bewust of onbewust blijven stellen ipv de resultaten, tussen idealisten en materialisten kun je bijvoorbeeld je weg in methoden van wetenschappelijk realisme zoeken, maar er is iets belangrijker dan dit, namelijk de vraag stellen waarom je op een bepaald moment voor die methode kiest waarmee je naar die of die weg gaat? als je ergens aankomt, ga je ook een vraag moeten antwoorden of je rekening houdt met je natuurlijke behoeften tijdens zoektocht naar de weg.

als je ziet, ik heb 'natuurlijke behoeften' geschreven en niet 'behoeften', in de economische wetenschappen maken ze vaak een onderscheid tussen basis behoeften, secundaire behoeten en luxe of tertiaire behoeften, maar ik gebruik hier 'natuurlijke behoeften' om de mens buiten consumptiemaatschappij te zetten zoals hij uit buik van zijn moeder komt, in principe kunnen bepaalde politieke groeperingen oneindig veel behoeften creeren, behofte om bepaalde internet spelletje op Yahoo! te spelen bestaat ook.
Oud 26 december 2008, 16:13   #45
Queensburry
Gouverneur

Queensburry's schermafbeelding

Standaard

Enerzijds moeten we stellen dat die tribale, archaïsche, achterlijke gebruiken niet door de Islam werden gecreëerd. Ze geven gewoon weer hoe men in de zevende eeuw in Arabië leefde.
Maar anderzijds heeft de Islam die achterlijke gebruiken bevroren, zodat ze ten eeuwige dage zullen gelden voor alle gelovigen.
Van alle grote godsdiensten is de Islam het meest op het verleden gericht. In het Christendom worden de levenswijze en de sociale verhoudingen van het jaar nul niet verheerlijkt. Dat is het verschil.
De Islam is een overanderlijk fossiel. Een aanfluiting van het concept 'evolutie' en gewoonweg een belediging voor het vrije denken.

Als je, zoals gebruikelijk in politiek correcte kringen, bijgevolg onze Turkse en Arabische landgenoten op het hart drukt dat ze zeker hun Islamitische roots moeten bewaren, is dat eigenlijk een belediging. Het is is alsof men hen zegt: "Blijven jullie maar achterlijk, lopen jullie maar naar de moskee, terwijl wij aan onze zelfontplooing werken. Stuur je kinderen maar naar de Koranschool terwijl wij onze kinderen naar de universiteit sturen. Ook in de eenentwintigste eeuw hebben we immers mensen nodig die met de vuilniskar moeten rondrijden."
Queensburry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2008, 16:54   #46
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Queensburry Bekijk bericht
Stuur je kinderen maar naar de Koranschool terwijl wij onze kinderen naar de universiteit sturen. Ook in de eenentwintigste eeuw hebben we immers mensen nodig die met de vuilniskar moeten rondrijden."

Die moet ik onthouden...
Dajjal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2008, 17:06   #47
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht

Die moet ik onthouden...
Ja, ik ook. Hoewel, toch weer voorzichtig hanteren want op zich is er niets mis met zulke beroepen.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 26 december 2008 om 17:07.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2008, 13:42   #48
Queensburry
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Ja, ik ook. Hoewel, toch weer voorzichtig hanteren want op zich is er niets mis met zulke beroepen.

Inderdaad niet, maar het was een poging om sarcastisch te zijn

Of was het een poging om het sarcastische en contra-productieve gevolg van het politiek correcte denken bloot te leggen?
Door de moslims te stimuleren hun identiteit verder te laten bepalen door de zevende eeuw, veroordeelt men ze net tot achterlijkheid.
Dat is een contradictie die me erg stoort en het toont volgens mij aan dat er bij links een ontzaglijk (maar onuitgesproken) superioriteitscomplex bestaat dat op denigrerende manier het de Moslims 'gunt' te leven volgens de Islam.
Dat die linksen zelf de grootste anti-regieuse (toch ant-Katholieke) kliek vormt is daarbij blijkbaar geen bezwaar. Dat is de schijnheiligheid die stoort: voor de eigen kinderen wil men een goede opvoeding, zelfontplooiing, verlicht rationalisme, dus humanisme i.p.v. religie. Maar de allochtonen gunt men dat niet onder het mom van 'keuzevrijheid'.
Dat ze bijgevolg niet meekunnen in de 21ste eeuw, tja, dat is jammer. Maar ze kunnen toch een uitkering krijgen, nietwaar? Kunnen ze lekker de hele dag Allah aanbidden. En als de linksen dan eens een uitstapje willen maken met de kinderen wanneer het te koud is om naar de zoo te gaan, dan kunnen ze de Brusselse Zuidmarkt op zondag bezoeken en kunnen ze een muntthee gaan drinken bij Abdullah. En dan kunnen ze zich weer o zoooo multicultureel en superieur voelen!
Echt repect voor die mensen zou betekenen dat men ze met de neus op de feiten drukt (en blijft drukken tot ze het verstaan) dat Allah niet alleen niet bestaat, maar dat het een kwaadaardig en achterlijk relikwie is uit een duister verleden en dat iedereen - zij incluis - veel beter af zouden zijn zonder die onsamenhangende hocus pocus die op geen enkele manier een toetsing aan de wetenschappelijke kennis kan overleven.
Oud 28 december 2008, 13:42   #49
Queensburry
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht

Inderdaad niet, maar het was een poging om sarcastisch te zijn

Of was het een poging om het sarcastische en contra-productieve gevolg van het politiek correcte denken bloot te leggen?
Door de moslims te stimuleren hun identiteit verder te laten bepalen door de zevende eeuw, veroordeelt men ze net tot achterlijkheid.
Dat is een contradictie die me erg stoort en het toont volgens mij aan dat er bij links een ontzaglijk (maar onuitgesproken) superioriteitscomplex bestaat dat op denigrerende manier het de Moslims 'gunt' te leven volgens de Islam.
Dat die linksen zelf de grootste anti-regieuse (toch ant-Katholieke) kliek vormt is daarbij blijkbaar geen bezwaar. Dat is de schijnheiligheid die stoort: voor de eigen kinderen wil men een goede opvoeding, zelfontplooiing, verlicht rationalisme, dus humanisme i.p.v. religie. Maar de allochtonen gunt men dat niet onder het mom van 'keuzevrijheid'.
Dat ze bijgevolg niet meekunnen in de 21ste eeuw, tja, dat is jammer. Maar ze kunnen toch een uitkering krijgen, nietwaar? Kunnen ze lekker de hele dag Allah aanbidden. En als de linksen dan eens een uitstapje willen maken met de kinderen wanneer het te koud is om naar de zoo te gaan, dan kunnen ze de Brusselse Zuidmarkt op zondag bezoeken en kunnen ze een muntthee gaan drinken bij Abdullah. En dan kunnen ze zich weer o zoooo multicultureel en superieur voelen!
Echt repect voor die mensen zou betekenen dat men ze met de neus op de feiten drukt (en blijft drukken tot ze het verstaan) dat Allah niet alleen niet bestaat, maar dat het een kwaadaardig en achterlijk relikwie is uit een duister verleden en dat iedereen - zij incluis - veel beter af zouden zijn zonder die onsamenhangende hocus pocus die op geen enkele manier een toetsing aan de wetenschappelijke kennis kan overleven.
Oud 1 januari 2009, 18:51   #50
Ars_Nova
Minister

Ars_Nova's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Voor mij is er geen onderscheid tussen de twee.
Mijn favoriete onderwerp!! De vrije wil: de grootste illusie die er is! (h)

Citaat:
Een beschaving, of samenleving kan je bezien als een eigen organisme, doorgaans is het gezond, maar hier en daar zitten er ziektekiemen, en het organisme zal deze aanpakken. In dit geval zijn de ziektekiemen de zaken die door de maatschappij of beschaving beschouwd worden als 'buiten de norm', een dief bv, valt 'buiten de norm', maar het kan ook subtieler, bv anders gelovigen, homosexuelen, mensen van andere origine, al deze kunnen door een maatschappij als 'buiten de norm' beschouwd worden, en het kan zelfs zover gaan dat voor een groep mensen, een samenleving of beschaving iets als slavernij als zijnde ethisch & moralistisch goed & aanvaardbaar is. Hiermee wil ik gewoon aantonen dat iets als moraliteit & ethiek enorm onderhevig is aan de maatschappij, veel meer dan aan religie alleen (zelfs zonder religie kan je tot een naar onze normen degelijke ethiek & moraliteit).
My god, er loopt nog iemand rond zoals mij!! Hurray!!
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2009, 01:29   #51
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Regels voor de islam (en andere godsdiensten):

Citaat:
Het moet duidelijk maken dat op een aantal verworvenheden niet zal worden toegegeven: de mensenrechten (dus ook godsdienstvrijheid en de vrijheid om een godsdienst te verlaten, de vrijheid van meningsuiting en de gelijkheid tussen man en vrouw), de autonomie van de wetenschap (dus geen creationisme in de biologieles), de autonomie van de rechtstaat (dus geen sharia). Maar tegelijk moet gesteld worden dat de islam een plaats kan krijgen in onze samenleving, mits het aan die voorwaarden voldoet. Elke vorm van emancipatorisch en liberaal denken binnen de islam moet ondersteund worden. We moeten verhinderen dat de islam vastgepind wordt op partiële informatie: Hamas is niet gelijk aan dé islam, de islam is niet ‘van nature’ een gewelddadige religie. Zo’n essentialistisch beeld is in tegenspraak met de sociologie en geschiedenis van religies en met de kritische theologie. Jawel, ook dit laatste bestaat in de islam – ook al is ze op dit moment weinig invloedrijk.
Bron: http://www.liberales.be/essays/loob
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2009, 14:19   #52
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ja daar gaan we weer... nog eentje die hier aan Dawa komt doen, en wil overtuigen dat islam de bron is voor de mensheid en alsof we domme kiekens zijn moeten we de juiste vragen stellen om vervolgens de juiste antwoorden te krijgen....geen discussie waard dus, enkel rond de pot gedraai en aangeleerde kunstjes die gericht zijn op overtuigen en bekeren!
Maar amuseer je jullie maar ermee; aan het gezelschap te zien gaat dat best lukken en ik heb nu al medelijden met Meyyek!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2009, 06:45   #53
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Allez Alice, bekeer U.
[exorcist]It's the power of Mohammed that compels you![/exorcist]

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be