Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Politieke crisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 oktober 2008, 18:03   #41
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
voil�*, over de grenzen kan er perfect samengewerkt worden.
Ik verwacht wel problemen en anti-betogingen de dag dat het gebeurt...........
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2008, 18:05   #42
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
En u blijft gewoon in België, blaffend over een droom (alvast volgens u) die nooit werkelijkheid zal worden.
Nou ja, dat een weg uit deze impasse er komt, met een duurzame oplossing, lijkt mij ook niet makkelijk voorstelbaar. België zal nog wel een aantal jaar verder blijven aanmodderen, maar uiteindelijk denk ik dat België geen bestaansrecht meer heeft. Niet economisch, niet cultureel, en zeker niet op politiek gebied. Daar komt nog bij dat de sfeer helemaal is verpest.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2008, 18:06   #43
N-VA
Parlementsvoorzitter

N-VA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niets, maar het land splitsen is maar een droom. Als ze al niet BHV kunnen splitsen, wat wil u verwachten met België?
Als B-H-V niet gesplitst raakt kan dat ervoor zorgen dat België sneller uiteenvalt dan je denkt.
N-VA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2008, 18:25   #44
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA Bekijk bericht
Als B-H-V niet gesplitst raakt kan dat ervoor zorgen dat België sneller uiteenvalt dan je denkt.
Daarentegen: Zolang BHV niet gesplitst is, zal de verfransing doorgaan en blijven idiote ideeen als corridors komen.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2008, 18:30   #45
Confucius
Gouverneur

Standaard

Ik meen ergens gelezen te hebben dat KB 8,5% per jaar moet betalen op die staatswaarborg. Dat lijkt me geen slechte zaak voor de staatskas. Als de waalse regering garant staat dat ook SONACA jaarlijks dezelfde intrest zal betalen op het geïnvesteerde bedrag dan zou ik zeggen doen... Maar ik vrees dat het in het geval van Sonaca gewoon om een gift zal gaan.
Oud 30 oktober 2008, 18:33   #46
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Geachte Meneer de Schoofzak,

Iedereen mag hier zijn mening verkondigen. Dus niet alleen jij.

Met vr. groeten.
Ge moet zo formeel niet doen, we zijn hier niet op 't gemeentehuis, 't is maar een forum ...

Voorts, als ge mijn bericht herleest, zal je merken dat ik zeker en vast niemand wil verbieden om zijn/haar mening te verkondigen. Absoluut integendeel.
Jouw post hierboven doet bij de vluchtige lezer vermoeden dat ik tegen de vrije meningsuiting zou zijn. Dat is een grof en onterecht verwijt.

Daarom nog eens duidelijk wat wel mijn bedoeling was:

als een bubber beweert dat een flamingant nog altijd Vlaanderen kan verlaten om zich elders te vestigen,
dan zal ik sistematisch vragen of hij bedoelt dat maar iedereen met een afwijkende politieke gedachte het moet afbollen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2008, 18:34   #47
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Daarentegen: Zolang BHV niet gesplitst is, zal de verfransing doorgaan en blijven idiote ideeen als corridors komen.
Let maar op, twee jaar geleden was een federale Vlaamse minderheidsregering een idioot idee.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2008, 18:55   #48
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Nou ja, dat een weg uit deze impasse er komt, met een duurzame oplossing, lijkt mij ook niet makkelijk voorstelbaar. België zal nog wel een aantal jaar verder blijven aanmodderen, maar uiteindelijk denk ik dat België geen bestaansrecht meer heeft. Niet economisch, niet cultureel, en zeker niet op politiek gebied. Daar komt nog bij dat de sfeer helemaal is verpest.
Dat weet ik niet. Wat ik wel weet, is dat ik niet meer denk met de naam België maar wel met de naam France. Frankrijk beschouw ik al als mijn land, ik voel me veel meer met dit land verbonden dan met België zelfs als niet alles rooskleurig in dit land is. Het probleem in België is dat alles monotoon, saai is. Het leeft niet.........
Oud 30 oktober 2008, 19:07   #49
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA Bekijk bericht
Een land splitsen is totaal iets anders dan een arrondissementeke splitsen. De splitsing van het land is al aanwezig in de geesten maar voordat het een realiteit in de feiten wordt, kan je nog heel lang wachten. Bovendien, wat is België? Het land van het immobilisme. En over immobilisme gesproken : hoe lang bestaat nu de Ijzerdevaart? DE evenement van het jaar voor alle Vlaams-Nationalisten? Met alle respect voor de mensen die ernaartoe gaan, ieder zijn/haar hobby, maar het bestaat nu al zoveel jaren en ja, we leven nog steeds in België. Waarom gaat bijna niemand meer in Vlaanderen naar zo'n evenement? 5000 mensen. Wat is dat, 5000 mensen vergeleken met de hele Vlaamse bevolking? Niets. Zouden de Vlaams-Nationalisten zich niet eens vragen stellen hoe het komt dat hun bevolking in het algemeen geen interesse voor "de Vlaamse zaak" heeft?
Oud 30 oktober 2008, 19:11   #50
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een land splitsen is totaal iets anders dan een arrondissementeke splitsen. De splitsing van het land is al aanwezig in de geesten maar voordat het een realiteit in de feiten wordt, kan je nog heel lang wachten. Bovendien, wat is België? Het land van het immobilisme. En over immobilisme gesproken : hoe lang bestaat nu de Ijzerdevaart? DE evenement van het jaar voor alle Vlaams-Nationalisten? Met alle respect voor de mensen die ernaartoe gaan, ieder zijn/haar hobby, maar het bestaat nu al zoveel jaren en ja, we leven nog steeds in België. Waarom gaat bijna niemand meer in Vlaanderen naar zo'n evenement? 5000 mensen. Wat is dat, 5000 mensen vergeleken met de hele Vlaamse bevolking? Niets. Zouden de Vlaams-Nationalisten zich niet eens vragen stellen hoe het komt dat hun bevolking in het algemeen geen interesse voor "de Vlaamse zaak" heeft?
Ik heb voor mijzelf België altijd vergeleken met een onlosmaakbare knoop. Je hebt mensen die ermee willen leven, accepteren dat de knoop nooit los zal raken (belgicisten), je hebt mensen die hem tevergeefs willen oplossen (confederalisten), en je hebt mensen die hem gewoon willen doorknippen (Vlaams-nationalisten). Doorknippen lijkt mij nog altijd de simpelste, snelste en effectiefste oplossing.
Oud 30 oktober 2008, 19:18   #51
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb voor mijzelf België altijd vergeleken met een onlosmaakbare knoop. Je hebt mensen die ermee willen leven, accepteren dat de knoop nooit los zal raken (belgicisten), je hebt mensen die hem tevergeefs willen oplossen (confederalisten), en je hebt mensen die hem gewoon willen doorknippen (Vlaams-nationalisten). Doorknippen lijkt mij nog altijd de simpelste, snelste en effectiefste oplossing.
En je hebt mensen die al naar het buitenland kijken omdat ze wel beseffen dat België op niets meer trekt (zoals ikzelf). Ik denk dat België meer en meer Belgen gewoon koud en onverschillig laat. Ze zijn niet tegen België, ze zijn niet voor België, ze leven erin maar in feit hebben ze bijna alle interesse voor dit land verloren.
Oud 30 oktober 2008, 19:24   #52
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Want u denkt eerlijk dat die verfransing zou stoppen als BHV gesplitst wordt?
Oud 30 oktober 2008, 19:32   #53
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ge moet zo formeel niet doen, we zijn hier niet op 't gemeentehuis, 't is maar een forum ...

Voorts, als ge mijn bericht herleest, zal je merken dat ik zeker en vast niemand wil verbieden om zijn/haar mening te verkondigen. Absoluut integendeel.
Jouw post hierboven doet bij de vluchtige lezer vermoeden dat ik tegen de vrije meningsuiting zou zijn. Dat is een grof en onterecht verwijt.

Daarom nog eens duidelijk wat wel mijn bedoeling was:

als een bubber beweert dat een flamingant nog altijd Vlaanderen kan verlaten om zich elders te vestigen,dan zal ik sistematisch vragen of hij bedoelt dat maar iedereen met een afwijkende politieke gedachte het moet afbollen.
Ik denk dat het meer een grap was dan iets anders.

Laatst gewijzigd door Everytime : 30 oktober 2008 om 19:33.
Oud 30 oktober 2008, 19:40   #54
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat het meer een grap was dan iets anders.
Nou, als je de gemiddelde BUB-tekst kent...

Er zijn trouwens ook veel Belgicisten die zeggen dat Vlamingen die het Groot-Nederlandse gedachtegoed aanhangen, maar moeten oprotten naar Nederland.
Oud 30 oktober 2008, 20:27   #55
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nou, als je de gemiddelde BUB-tekst kent...

Er zijn trouwens ook veel Belgicisten die zeggen dat Vlamingen die het Groot-Nederlandse gedachtegoed aanhangen, maar moeten oprotten naar Nederland.
In Franstalig België is er een partij die voor de aansluiting van Brussel en Wallonië met Frankrijk pleit : de RWF. Waar zijn ze op de politieke schaal? Nergens en dat is niet echt verbazend. Wat mij betreft, denk ik dat Nederland en Frankijk niet hebben zich te bemoeien met wat er in België gebeurt. Als België slecht draait, is het de schuld van België zelf en het is dus aan België zelf om haar eigen problemen op te lossen.
Oud 30 oktober 2008, 20:35   #56
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En u blijft gewoon in België, blaffend over een droom (alvast volgens u) die nooit werkelijkheid zal worden.
Ik blaf niet en ik droom liever over wat anders hoor! Misschien is het wel zo dat bepaalde lieden aan de overkant van de taalgrens wel eens het koude zweet voelen uitbreken als hun Belgique met inbegrip van gebruiksklare Vlaamse melkkoe teveel in vraag word gesteld? Zo van die periodes waar ze allemaal een "Belgische vlag" aan hun gevel moeten hangen... Zo van die periodes waar ze beseffen dat ze zonder de Vlamingen gewoon failliet zouden zijn. Dat verklaart waarom die veronderstelling bij hen meteen gevolgd word door "en dan zullen Frankrijk of Europa ons wel helpen enz. "Zelfstandig hun plan leren trekken, ze denken er nog niet eens aan...
En of dat splitsen nooit een werkelijkheid zal worden? Je zult het niet leuk vinden maar het onderwerp geraakt gewoon niet meer uit het nieuws: trek er uw conclusies uit.

Laatst gewijzigd door andev : 30 oktober 2008 om 20:44.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2008, 20:48   #57
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In Franstalig België is er een partij die voor de aansluiting van Brussel en Wallonië met Frankrijk pleit : de RWF. Waar zijn ze op de politieke schaal? Nergens en dat is niet echt verbazend. Wat mij betreft, denk ik dat Nederland en Frankijk niet hebben zich te bemoeien met wat er in België gebeurt. Als België slecht draait, is het de schuld van België zelf en het is dus aan België zelf om haar eigen problemen op te lossen.
Als België slecht draait, dan is dat de schuld van het franstalig landsgedeelte met haar PS-profitariaatsstaat! Moest de PS er zonder werklozen vallen hebben ze niets meer te betekenen, en dat mag niet gebeuren, nietwaar!
"Solidarité", d�*t moeten ze hebben. Zelfs Reynders heeft ze al een aftandse 19de eeuwse club genoemd die Wallonië in het sukkelstraatje houden!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2008, 21:06   #58
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Ik blaf niet en ik droom liever over wat anders hoor! Misschien is het wel zo dat bepaalde lieden aan de overkant van de taalgrens wel eens het koude zweet voelen uitbreken als hun Belgique met inbegrip van gebruiksklare Vlaamse melkkoe teveel in vraag word gesteld? Zo van die periodes waar ze allemaal een "Belgische vlag" aan hun gevel moeten hangen... Zo van die periodes waar ze beseffen dat ze zonder de Vlamingen gewoon failliet zouden zijn. Dat verklaart waarom die veronderstelling bij hen meteen gevolgd word door "en dan zullen Frankrijk of Europa ons wel helpen enz. "Zelfstandig hun plan leren trekken, ze denken er nog niet eens aan...
En of dat splitsen nooit een werkelijkheid zal worden? Je zult het niet leuk vinden maar het onderwerp geraakt gewoon niet meer uit het nieuws: trek er uw conclusies uit.
Veel blabla en niets concreets. De Gordel bestaat nog altijd terwijl er nog evenveel Franstaligen in Vlaanderen leven. Nooit genoeg, natuurlijk! Op de Ijzerbedevaart herhaalt Jan Klaassen sinds jaren dat België moet barsten terwijl we nog steeds in België zijn. Best mogelijk dat veel Vlamingen Franstaligen niet graag hebben maar dat is niet ons probleem.
Oud 30 oktober 2008, 21:09   #59
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Als België slecht draait, dan is dat de schuld van het franstalig landsgedeelte met haar PS-profitariaatsstaat! Moest de PS er zonder werklozen vallen hebben ze niets meer te betekenen, en dat mag niet gebeuren, nietwaar!
"Solidarité", d�*t moeten ze hebben. Zelfs Reynders heeft ze al een aftandse 19de eeuwse club genoemd die Wallonië in het sukkelstraatje houden!
En van het Vlaams landsgedeelte met hun belachelijke Vlaams-Nationalisme. Dat ze gewoon accepteren dat Frans een taal is, dat Franstaligen mensen zijn en dat het niet het einde van de wereld is als Franstaligen met vakantie naar Vlaanderen gaan of er komen wonen. Vlamingen zullen daarvoor niet sterven.
Oud 30 oktober 2008, 21:50   #60
Mr. Orange
Parlementslid

Mr. Orange's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En van het Vlaams landsgedeelte met hun belachelijke Vlaams-Nationalisme. Dat ze gewoon accepteren dat Frans een taal is, dat Franstaligen mensen zijn en dat het niet het einde van de wereld is als Franstaligen met vakantie naar Vlaanderen gaan of er komen wonen. Vlamingen zullen daarvoor niet sterven.
Het enige wat we vragen is het gebruik van het Nederlands bij officiële instanties die eentalig Nederlands zijn. Blijkbaar is dat er al te veel aan.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be