![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nou ja, dat een weg uit deze impasse er komt, met een duurzame oplossing, lijkt mij ook niet makkelijk voorstelbaar. België zal nog wel een aantal jaar verder blijven aanmodderen, maar uiteindelijk denk ik dat België geen bestaansrecht meer heeft. Niet economisch, niet cultureel, en zeker niet op politiek gebied. Daar komt nog bij dat de sfeer helemaal is verpest.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Europees Commissaris
|
![]() Daarentegen: Zolang BHV niet gesplitst is, zal de verfransing doorgaan en blijven idiote ideeen als corridors komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Gouverneur
|
![]() Ik meen ergens gelezen te hebben dat KB 8,5% per jaar moet betalen op die staatswaarborg. Dat lijkt me geen slechte zaak voor de staatskas. Als de waalse regering garant staat dat ook SONACA jaarlijks dezelfde intrest zal betalen op het geïnvesteerde bedrag dan zou ik zeggen doen... Maar ik vrees dat het in het geval van Sonaca gewoon om een gift zal gaan.
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voorts, als ge mijn bericht herleest, zal je merken dat ik zeker en vast niemand wil verbieden om zijn/haar mening te verkondigen. Absoluut integendeel. Jouw post hierboven doet bij de vluchtige lezer vermoeden dat ik tegen de vrije meningsuiting zou zijn. Dat is een grof en onterecht verwijt. Daarom nog eens duidelijk wat wel mijn bedoeling was: als een bubber beweert dat een flamingant nog altijd Vlaanderen kan verlaten om zich elders te vestigen, dan zal ik sistematisch vragen of hij bedoelt dat maar iedereen met een afwijkende politieke gedachte het moet afbollen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Let maar op, twee jaar geleden was een federale Vlaamse minderheidsregering een idioot idee.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een land splitsen is totaal iets anders dan een arrondissementeke splitsen. De splitsing van het land is al aanwezig in de geesten maar voordat het een realiteit in de feiten wordt, kan je nog heel lang wachten. Bovendien, wat is België? Het land van het immobilisme. En over immobilisme gesproken : hoe lang bestaat nu de Ijzerdevaart? DE evenement van het jaar voor alle Vlaams-Nationalisten? Met alle respect voor de mensen die ernaartoe gaan, ieder zijn/haar hobby, maar het bestaat nu al zoveel jaren en ja, we leven nog steeds in België. Waarom gaat bijna niemand meer in Vlaanderen naar zo'n evenement? 5000 mensen. Wat is dat, 5000 mensen vergeleken met de hele Vlaamse bevolking? Niets. Zouden de Vlaams-Nationalisten zich niet eens vragen stellen hoe het komt dat hun bevolking in het algemeen geen interesse voor "de Vlaamse zaak" heeft?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Everytime : 30 oktober 2008 om 19:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Franstalig België is er een partij die voor de aansluiting van Brussel en Wallonië met Frankrijk pleit : de RWF. Waar zijn ze op de politieke schaal? Nergens en dat is niet echt verbazend. Wat mij betreft, denk ik dat Nederland en Frankijk niet hebben zich te bemoeien met wat er in België gebeurt. Als België slecht draait, is het de schuld van België zelf en het is dus aan België zelf om haar eigen problemen op te lossen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En of dat splitsen nooit een werkelijkheid zal worden? Je zult het niet leuk vinden maar het onderwerp geraakt gewoon niet meer uit het nieuws: trek er uw conclusies uit. Laatst gewijzigd door andev : 30 oktober 2008 om 20:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Solidarité", d�*t moeten ze hebben. Zelfs Reynders heeft ze al een aftandse 19de eeuwse club genoemd die Wallonië in het sukkelstraatje houden! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |