![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
bv als er al twee kinderen zijn weggehaald moeten worden uit het gezin, dan mag er toch wel eens nagedacht worden of die bepaalde ouders nog wel kinderen moeten kunnen krijgen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Gouverneur
|
![]() Mij lijkt het niet meer dan normaal dat wanneer wordt vastgesteld dat kinderen opgroeien in een totaal dysfunctioneel, zelfs destructief, gezin, er op zijn minst toch eens wordt nagedacht in welke mate men het deze ouders kan aanraden om niet nog meer kinderen in deze ongelukkige omstandigheden op de wereld te zetten.
Waarom moet dat aanstaande kind gestraft worden voor het niet-functioneren van de ouders ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() overal zie je dat hoe meer kansen vrouwen krijgen om zich persoonlijk te ontwikkelen (studies, opleiding,... ) en hoe meer ze de kans krijgen om zélf te bepalen wanneer en hoeveel kinderen ze krijgen, ... hoe minder kinderen ze krijgen. De oplossing lijkt mij dus eerder onderwijs onderwijs en nog eens onderwijs voor meisjes en vrouwen. wat betreft "falende" of "slechte" moeders: zowel in het belang van het kind als de moeders lijkt het mij nuttiger dat zij serieuze begeleiding krijgen om toch nog een "goeie" moeder/vader/gezin te worden. een voorbeeld: een moeder die aan de drugs zit en ongewenst zwanger wordt, het kind verwaarloost,... als zij daarna echt de moeite doet om af te kicken, werk te zoeken, terug haar leven in handen te nemen,... moet toch ook een tweede kans krijgen om een goeie moeder te zijn voor haar kinderen.
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() men moet voor alles en nog wat certificaten, diploma's, goedkeuringen en dergelijke bekomen, maar gelijke welke debiel mag kinderen op de wereld gooien
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Minister-President
|
![]() Een schandalig voorstel van die Nederlandse sociaal-democrate - de PVDA aldaar (www.pvda.nl) heeft trouwens geen uitstaans met de PVDA van België (www.pvda.be).
Maar los van die vaststelling staat in deze thread een hoop gezwets naast de kwestie. Maar dat is ook niks nieuws. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Indien ze veroordeeld werden voor mishandelingen op hun kinderen of pedofilie mogen ze van mij gerust dat spuitje krijgen...maar aan de andere kant waar trekt men de lijn ? Wat met mensen die onterecht zijn veroordeeld, en waarvan later blijkt dat ze onschuldig waren ? Dus misschien best niet ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() Wat dan te zeggen aan twee-mensen-met-downsyndroom -die-elkaar-graag-zien-en-toch-zo-graag-een-kindje-willen?? Komt wel voor...
Heeft de kinderwens van ouders voorrang op een gelukkig leven van de volwassene die uit dat kind zal groeien?:-s -afraden is eerste optie uiteraard en aanvaardbaar -sterk afraden tweede optie en aanvaardbaar Maar daarna? |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
|
![]() Jammer dat er weer direct massaal hysterisch wordt gereageerd zodat het debat zelfs nauwelijks nog gevoerd kan worden. Iedere 'afwijkende' mening wordt al zodanig gestigmatiseerd dat men ze al niet meer durft verkondigen denk ik.
Maar nogmaals, ik weet van veel mensen die werkzaam zijn in de sociale sector dat het er allemaal niet zo rooskleurig aantoe gaat, waardoor je je soms echt wel vragen stelt. Je moet denken dat je de kinderen die hier geboren worden levenslang geeft hé ... en de ouders, die gaan vrijuit... ![]() Stel je bvb eens de volgende situatie voor: man en vrouw moeten voorkomen voor kindermishandeling en ze worden verwaarloosd. Ze hebben drie kinderen gehad, steeds hetzelfde scenario: resultaat: fysiek en vooral psychisch verminkte kinderen ... Man en vrouw worden bvb schuldig bevonden en komen er met een paar jaar cel en een geldboete vanaf... Maar als ze willen kunnen ze weer opnieuw beginnen met het verwekken van kinderen, terwijl het al voorspelbaar is hoe dat weer zal eindigen... Vinden jullie dat dit zomaar kan? (Kan een rechter btw opleggen om geen kinderen meer te krijgen? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
Maar ik vind de reacties in deze thread vreemd omdat het helemaal niet gaat over iq's, schoonheid, rijkdom, eq's, het gaat zelfs niet over mensen met ziektes of handicaps, over bepaalde afkomsten, of over bepaalde opleidingen (en maar goed ook!!! - behalve dan wat betreft die ziektes en handicaps misschien)... maar over mensen die bewezen hebben dat ze het eigenlijk niet waard zijn een kind te hebben omdat ze er niet deftig voor zorgen ... Als je, als je je deze vraag stelt, het verwijt krijgt een fascist te zijn ... stel ik me eerder de vraag of dat verwijt niet beter in de omgekeerde richting verloopt. Of het zou moeten zijn dat deze mensen wereldvreemd zijn/zich afsluiten voor bepaalde dingen die er gebeuren. Of zouden deze mensen graag het kind zijn van een ouder die mishandelt? ![]() Een kind nemen betekent dat je er ook verantwoordelijkheid moet dragen, en als men je vorige zoon of dochter heeft moeten afnemen omdat men vreesde voor zijn veiligheid zie ik geen reden om te beginnen juichen als deze persoon opnieuw de beslissing neemt om kinderen te maken. ![]() Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 31 oktober 2008 om 22:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Gouverneur
|
![]() Mensen nu straffen omdat ze meer kans hebben een eventuele toekomstige misdaad te plegen? En dan nog straffen met medicatie. Twee zware verplegers die een schreeuwende, huilde vrouw meesleuren waarna een dokter haar een hoop hormonen inspuit die niet zonder neveneffecten zijn. En dit om de drie maanden? 20 jaar lang?
Misdaad preventie is allemaal goed en wel, maar preventief straffen? Gaat me toch wat te ver. Als iemand kinderen verwaarloost, straf ze dan ervoor. Krijgen ze meer kinderen, geef ze dan begeleiding en als ze het weer doen, pak hen dan die kinderen af. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heeft de indiener van het wetsvoorstel zelf kinderen eigenlijk? Wat vind u van volgend totalitair voorstel? Vooraleer u een relatie met een partner mag aangaan wordt u verplicht tot een compatibiliteitstest die de kans op echtelijke problemen voorspeld zodat we het mogelijk toekomstige kind een serene opvoedingsomgeving kunnen bezorgen. Indien u zich misdragen heeft in uw jeugd zal u uiteraard geen kinderen mogen hebben, en uw relatie zal onder streng toezicht staan. Een sterilizatie zal in ieder geval nodig zijn vooraleer u toestemming krijgt een relatie aan te gaan. Controles moeten natuurlijk kunnen ongeacht de plaats waar u zich bevind in 'uw' wooneenheid. Ik wil maar zeggen. Wat nu toekomstmuziek lijkt zal morgen een werkelijkheid kunnen zijn, want geboren uit dezelfde 'neiging' die het menselijk gedrag aan banden wil leggen, stapje voor stapje. Het zal nooit genoeg zijn. En ondertussen maar zagen over het totalitarisme van gegenen die wonen aan de andere kant van de berg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() Citaat:
Ik denk eerder dat de discussie gaat over mensen die hoedanook en liefst ten alle prijze géén kinderen willen (toch zeker niet de lasten die ze met zich meebrengen) maar te laks zijn om de maatregelen te nemen die ervoor zorgen dat ze er ook effectief geen krijgen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
En wat als ze nadat je de laatste keer dat je de kinderen afpakte je ze vijf maanden later liet lopen met een 'dikke buik'? Oeps... ze waren ietwat onvoorzichtig geweest. Maar vrijzinnig als ze zijn vinden ze dat ze de natuur maar hun gang moeten laten gaan... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() [quote=Groentje-18;3778629]Jammer dat er weer direct massaal hysterisch wordt gereageerd zodat het debat zelfs nauwelijks nog gevoerd kan worden. Iedere 'afwijkende' mening wordt al zodanig gestigmatiseerd dat men ze al niet meer durft verkondigen denk ik.
Maar nogmaals, ik weet van veel mensen die werkzaam zijn in de sociale sector dat het er allemaal niet zo rooskleurig aantoe gaat, waardoor je je soms echt wel vragen stelt. Je moet denken dat je de kinderen die hier geboren worden levenslang geeft hé ... en de ouders, die gaan vrijuit... ![]() Stel je bvb eens de volgende situatie voor: man en vrouw moeten voorkomen voor kindermishandeling en ze worden verwaarloosd. Ze hebben drie kinderen gehad, steeds hetzelfde scenario: resultaat: fysiek en vooral psychisch verminkte kinderen ... Man en vrouw worden bvb schuldig bevonden en komen er met een paar jaar cel en een geldboete vanaf... Maar als ze willen kunnen ze weer opnieuw beginnen met het verwekken van kinderen, terwijl het al voorspelbaar is hoe dat weer zal eindigen... Vinden jullie dat dit zomaar kan? (Kan een rechter btw opleggen om geen kinderen meer te krijgen? ![]() En hoe ga je d�*t klaarspelen? Ze verplicht steriliseren ? Want gewoon zeggen "ge moogt ni meer neuke !", dat gaat niet pakken denk ik... ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kinderen die geplaatst zijn hebben het dikwijls geen sikkepit beter dan voorheen.
Dus al die sociale maatschappelijke verlichte geesten zouden beter wat gas terug nemen. Uiteraard een misbruikt kind moet beschermd worden. Maar ik denk niet dat dit enkel in arme gezinnen zo is. Integendeel zelfs. Rijke gezinnen zullen het wat beter kunnen wegsteken.
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Leeftijd, gezondheid(?), gezinsamenstelling, inkomen, geloof soms ook: daar wordt er dan wél rekening mee gehouden. Laatst gewijzigd door filosoof : 31 oktober 2008 om 23:25. |
|
![]() |
![]() |