Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 november 2008, 13:32   #41
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ik denk niet dat die kok er nog ooit intrapt om een gerecht te maken verbonden met de naam van een al dan niet dode politicus.
Oud 2 november 2008, 19:37   #42
Blaft
Lokaal Raadslid

Blaft's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
probleem is dat ik nu nog niet weet hoe ik forel in botersaus moet maken.

Tenzij het die "forelbleu"... of truites bleus zijn zeker? levend? gekookte forel in een krulleke?
en op een gasvuurtje uiteraard
Blaft is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2008, 23:13   #43
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Vraagje aan Roskam, beschermer van de zwakken, de onwetenden en de democratie: zou volgens u, onze superkok Jeroen iemand 'kwetsen', mocht hij een kookprogramma maken met bv de lievelingssnack van ene zekere Mohammed uit de 7-de eeuw en geillumineerd stichter van een onderwerpingsideologie, wat nader toelichten ?
Wie de kronieken der geschiedenis raadpleegt, kan moeilijk ontkennen dat deze door een bepaalde bevolkingsgroep aanbeden leidersfiguur, eveneens niet op een litertje bloed meer of minder keek, om nog maar te zwijgen van de maatschappelijke toestanden en gevolgen van de praktische handleiding, die deze verlichte zandstuiver aan de hedendaagse wereld heeft nagelaten.

Of ziet u hier dan weer geen enkele graat in, beste democraat ?
Ofwel snapt u het niet ofwel wilt u het niet snappen. Ik herhaal mijn vraag: Hoe pas jij Adolf Hitler in het rijtje van cultuur-iconen zoals Salvador Dali, Maria Callas, Jacques Brel, Freddy Mercury en Roahl Dahl? Omdat Hitler aquarellen schilderde om aan de kost te komen toen hij nog in een tehuis voor daklozen woonde in Wenen? Ik zie nog steeds het verband niet. Of waren die andere geciteerde vijf in hun vrije tijd ook massamoordenaars?
roskam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2008, 23:18   #44
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Tenzij het die "forelbleu"... of truites bleus zijn zeker? levend? gekookte forel in een krulleke?
Heb je daar een forelleke un jullie partij waar je mee wil afrekenen?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2008, 23:18   #45
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone Bekijk bericht
En daarom mag er in het een of ander flutprogramma op de een of andere flutzender niet meer over forel met botersaus gesproken worden?

Komaan zeg...
Het probleem is - of was - dat Hitler vermeld werd in een lijstje tussen artiesten, mensen die een artistieke, positieve meerwaarde hadden zoals Johnny Cash, Jacques Brel, Salvador Dali, Roald Dahl enz.

Ongeacht persoonlijke smaak, zijn het allemaal internationaal erkende artiesten. Hitler was een psychopaat en een massamoordenaar, en past simpelweg niet in een dergelijk lijstje, net zomin als Dutroux, Idi Amin of Jack the Ripper.

Indien het programma "lievelingsgeruchten van illustere figuren" had geheten, had men hoogstens eens de schouders opgehaald.

Het was een inschattingsfout, waar zowel Meeus als de VRT verantwoordelijk voor zijn.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2008, 23:23   #46
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

http://nl.youtube.com/watch?v=0_O7pEV8QUQ
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2008, 00:02   #47
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roskam Bekijk bericht
Ofwel snapt u het niet ofwel wilt u het niet snappen. Ik herhaal mijn vraag: Hoe pas jij Adolf Hitler in het rijtje van cultuur-iconen zoals Salvador Dali, Maria Callas, Jacques Brel, Freddy Mercury en Roahl Dahl? Omdat Hitler aquarellen schilderde om aan de kost te komen toen hij nog in een tehuis voor daklozen woonde in Wenen? Ik zie nog steeds het verband niet. Of waren die andere geciteerde vijf in hun vrije tijd ook massamoordenaars?
Afgaande op de VRT-tekst gaat het niet alleen over zgn cultuur-iconen, maar ook over minder fraaie figuren:
Citaat:
In de reeks Plat Préféré gaat Jeroen Meus op zoek gaat naar culinaire verhalen uit het leven van beroemde en beruchte personen uit de geschiedenis. Eén van de afleveringen ging over de eetgewoonten van Adolf Hitler.
http://www.zangtalent.be/actueel_nie...p?newsid=22831
Niet alleen beroemde kunstenaars dus, wat uw vooraanname daarover wegveegt.

Vandaar mijn eerdere vraagstelling daarover, of deze poco-heisa ook zo'n proporties zou aannemen als deze waarin de beproefde smaakpappillen van Hitler worden opgevoerd, indien straks zou blijken dat het bevoorrechte snackske van ene Stalin, Mao, Pol Pot, Idi Amin of Mohammed, ook een uitgebreide televisionele beurt zou krijgen.
'k Vroeg 't me maar af, meer niet.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 3 november 2008 om 00:03.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2008, 00:10   #48
willem1940NLD

Standaard

Toch is heus niet iedereen die een forel in botersaus cq het klaarmaken daarvan lekker vindt, per se slecht, gek en/of gevaarlijk.
Oud 3 november 2008, 00:22   #49
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Wat is het probleem? Laat die jongen toch een Hitler-gerecht maken!
Oud 3 november 2008, 07:48   #50
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
Afgaande op de VRT-tekst gaat het niet alleen over zgn cultuur-iconen, maar ook over minder fraaie figuren:

Niet alleen beroemde kunstenaars dus, wat uw vooraanname daarover wegveegt.

Vandaar mijn eerdere vraagstelling daarover, of deze poco-heisa ook zo'n proporties zou aannemen als deze waarin de beproefde smaakpappillen van Hitler worden opgevoerd, indien straks zou blijken dat het bevoorrechte snackske van ene Stalin, Mao, Pol Pot, Idi Amin of Mohammed, ook een uitgebreide televisionele beurt zou krijgen.
'k Vroeg 't me maar af, meer niet.
Tot nog toe zijn het alleen culturen-iconen geweest die de revue zijn gepasseerd. We zullen afwachten wie er door Canvas Meus nog zal worden opgevoerd. Natuurlijk zou ik dan protesteren alleen, Meus koos voor Adolf Hitler en vreemd genoeg voor geen enkele andere massamoordenaar. Bij mijn weten staat er tot nog toe ook geen enkele andere geprogrammeerd ook niet één van die namen die jij opnoemt.

Ps: Wat mij betreft mag Meus gerust het favoriete gerecht van gelijk welke dictator of killer maken maar dan wel in ZIJN achtertuin en niet in MIJN voortuin op kosten van de gemeenschap.
Oud 3 november 2008, 10:08   #51
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

punt 1 :-men trekke een blik siklon B open...
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2008, 10:22   #52
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Gezwicht voor de industrie
Oud 3 november 2008, 10:24   #53
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Is dat het product dat de Nazi's gebruikten net naast hun officieren-messe?
Oud 3 november 2008, 12:37   #54
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Die 'humor' van extreemrechts is nog steeds dezelfde gebleven: even aangebrand als vroeger.
Oud 3 november 2008, 12:55   #55
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Die 'humor' van extreemrechts is nog steeds

dezelfde gebleven: even aangebrand als vroeger.
pardon ?
Hitlers gerecht linken aan siklon B vindt ik meer gepast dan linken aan een forel...
(mijn excuses als het humoristisch overkwam)

Laatst gewijzigd door jogo : 3 november 2008 om 13:05.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2008, 15:41   #56
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tot nog toe zijn het alleen culturen-iconen geweest die de revue zijn gepasseerd. We zullen afwachten wie er door Canvas Meus nog zal worden opgevoerd. Natuurlijk zou ik dan protesteren alleen, Meus koos voor Adolf Hitler en vreemd genoeg voor geen enkele andere massamoordenaar. Bij mijn weten staat er tot nog toe ook geen enkele andere geprogrammeerd ook niet één van die namen die jij opnoemt.
Helemaal niet zo vreemd, want ik denk niet dat een Meus of gelijk wie van de VRT verdacht kan worden van enig rechtse sympathie, maar mss 'ziet' een poco of een links ideoloog niet zo goed de destructieve kant van die andere oorlogsvedetten.
Kwestie van 'smaak', zeker ?

De u onbekende reden waarom alleen Adolf hier word opgevoerd en die andere bengels helemaal niet, is vrij simpel: de institutionele poco-prop heeft z'n rood-dogmatische werk weer uitstekend gedaan en met de verkiezingen volgend jaar (en alle vorige), is elke negatieve associatie met een Vlaamse partij goed genoeg.
Alsof ze dat programma-scenario een (half) jaartje of zo geleden nog niet wisten, bij de VRT-bonzen.

Citaat:
Ps: Wat mij betreft mag Meus gerust het favoriete gerecht van gelijk welke dictator of killer maken maar dan wel in ZIJN achtertuin en niet in MIJN voortuin op kosten van de gemeenschap.
Er zijn nog wel een paar andere maatschappelijke items en dikwijls van een veel gevaarlijker kaliber, die ik liever ook niet in mijn achtertuin zie gepromoot worden met m'n eigenste belastingsgeld en daar kan ik ook niet tegen protesteren, gesteld dat ik dit zou willen, maar het principe van freedom of speech, ligt me dan ook iets nauwer aan het hart, dan welke kronkelige censuur- en smoeltoe wetgeving ook die, de verlichting en de rede in acht genomen, wel uit een dictatoriale geest moet ontsproten zijn.

Anyway, de vette high-fives zullen weeral luid klinken, in de beschermde periferie van roodfluwelen kantoren aan de Reyerslaan en de Rue de Loi, al zal dit politieke gegeven u ook wsl ontgaan zijn.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2008, 17:38   #57
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
Helemaal niet zo vreemd, want ik denk niet dat een Meus of gelijk wie van de VRT verdacht kan worden van enig rechtse sympathie, maar mss 'ziet' een poco of een links ideoloog niet zo goed de destructieve kant van die andere oorlogsvedetten.
Kwestie van 'smaak', zeker ?
Nee, van fatsoen en de kunst om een en ander in de juiste context te kunnen plaatsen, door zich bijvoorbeeld bij voorbaat goed te informeren wat en hoe men precies iets in beeld gaat brengen. Dat werd hier vergeten.

Citaat:
De u onbekende reden waarom alleen Adolf hier word opgevoerd en die andere bengels helemaal niet, is vrij simpel: de institutionele poco-prop heeft z'n rood-dogmatische werk weer uitstekend gedaan en met de verkiezingen volgend jaar (en alle vorige), is elke negatieve associatie met een Vlaamse partij goed genoeg..
Die associatie onderhouden ze zelf wel, dat hoeven wij niet te doen. Past waarschijnlijk in hun strategie van slachtofferrol. Brengt het meeste stemmen op.

Citaat:
Alsof ze dat programma-scenario een (half) jaartje of zo geleden nog niet wisten, bij de VRT-bonzen..
Zou kunnen, maar ik wist het nauwelijks één week vooraleer het onding zou uitgezonden worden en heb dan pas kunnen reageren met het gekende resultaat: zelfcensuur door de VRT. We hebben nooit gevraagd om het ding niét uit te zenden, geen verbod dus, maar ze waren ons voor op de Reyerslaan. Uit schaamte misschien?

Citaat:
Er zijn nog wel een paar andere maatschappelijke items en dikwijls van een veel gevaarlijker kaliber, die ik liever ook niet in mijn achtertuin zie gepromoot worden met m'n eigenste belastingsgeld en daar kan ik ook niet tegen protesteren, gesteld dat ik dit zou willen, maar het principe van freedom of speech, ligt me dan ook iets nauwer aan het hart, dan welke kronkelige censuur- en smoeltoe wetgeving ook die, de verlichting en de rede in acht genomen, wel uit een dictatoriale geest moet ontsproten zijn..
Vrijheid van meningsuiting houd ook in dat anderen uw mening kunnen afkeuren en contesteren. Ps: racisme is geen mening maar een misdrijf, maar dat wist u al.

Citaat:
Anyway, de vette high-fives zullen weeral luid klinken, in de beschermde periferie van roodfluwelen kantoren aan de Reyerslaan en de Rue de Loi, al zal dit politieke gegeven u ook wsl ontgaan zijn.
Dat denk ik niet. Op de Reyerslaan waren ze niet bepaald gehaast om het onding niét uit te zenden. Er is serieus wat druk aan te pas moeten komen vooraleer ze bereid waren hun blunder af te voeren ook al zagen ze niet - en zien ze nog steeds niet - wat er precies verkeerd aan was. Hoeft ook niet voor mij, je kan tenslotte niet van iedereen verwachten dat ze alles weten of de zaken juist kunnen inschatten. Het zou wel geholpen hebben als ze ook hun eigen prima historische reeksen hadden bekeken [sic]

Hoedanook, het recht op vrije mening blijft een prachtige waarde, wel op voorwaarde dat iedereen dat recht mag aanwenden tegenover gelijk wie.

Tot slot: ik vind het nog steeds jammer dat er door de VRT/Canvas top zo spaarzaam werd gecommuniceerd. Ik heb slechts één mail van ed VRT ontvangen op 24 okt, waarop ze zich verontschuldigden maar toch gingen uitzenden. Daarna niks meer. Tot op heden weigeren ze verder elke commentaar of toelichting te verstrekken omtrent hun beslissing. Ook wel vreemd.

Intussen denkt iedereen dat Joods Actueel ('de Joden' dus) achter heel die anti-forelcampagne zit, omdat die natuurlijk het meest in beeld kwamen en geciteerd werden. De waarheid zit wel even anders in elkaar.
Oud 4 november 2008, 11:14   #58
Daphne
Provinciaal Statenlid

Standaard

Dit "incident" bevestigt de macht van de Joodse Gemeenschap in België.
Hun macht gaat uit van (overwegend) Franstalige MR-liberale loges die banden hebben met de ULB/VUB en de grote financiële groepen. Het aldaar beheerde geld komt vooral uit Congo. Gezien de financiële macht van meerdere prominenten aldaar, mag men die organisaties zonder grote foutmarge "Het Establishment" noemen.
Het is derhalve lachwekkend hoe de zelfverklaarde "flaminganten" tot op vandaag hun pijlen blijven richten op arbeidersorganisaties en ecologisten terwijl de uitbuitingskaptalisten buiten schot worden gehouden en zelfs verdedigd worden. Dit alles om de "Vlaamse zaak" te dienen. In die loges wordt uiteraard bulderend gelachen.
Voor de goede orde: ik ben zelf Joodse van origine maar ik ben niet religieus.

Laatst gewijzigd door Daphne : 4 november 2008 om 11:16.
Daphne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2008, 12:15   #59
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

het was gewoon een crap idee van een crappy zender die vnl van zichzelf denkt dat ze betere televisie uitzenden.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2008, 12:33   #60
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone Bekijk bericht
Ik vind de kruiperigheid van Jeroen over deze onnozele prutsen véle malen wansmakelijker dan het plan om Hitler's favoriete gerecht te bereiden. Temeer daar hij niet degene is die zich moet verontschuldigen, maar de VRT die zijn naam misbruikt heeft tot meerdere eer en glorie van de heilige Kijkcijfers.

Het meest wansmakelijke is echter de wijze waarop jij Jeroen hier Hitler- en nazi-sympathieën in de schoenen probeert te schuiven, terwijl daar zelfs in de verste verte geen aanleiding voor bestaat. Walgelijk vind ik dat.

dat is eenmaal de taktiek van links en rood om in een paar zinnen iemand in het nazi of neo-nazi hoekje te duwen... en te vermorzelen.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be