Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 november 2008, 18:51   #41
eric v68
Burgemeester

eric v68's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Félicien Bwanatongo Bekijk bericht
Hola, ik zeg nergens dat Vlamingen een moedig volk zijn, meer nog, Vlamingen beschouw ik als een zwak volk! Maar ik zeg ook niet dat ze laf zijn, van Hollanders daarentegen...
ik zeg wél dat Vlamingen een moedig volk zijn.

Ondanks de francofone onderdrukking staat de Vlaming nog steeds pal voor onze taal en onze cultuur.
met nadruk op 'onze'.

Verder vind ik je beledigingen ten opzichte van het land Nederland ver beneden alle peil

ceterum censeo Belgicam delendam esse
eric v68 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2008, 10:58   #42
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eric v68 Bekijk bericht
Derk,

mocht je deze posting nog zien.

Hoe krijg ik in hemelsnaam onze vlag als smiley op stand.nl

Op eigenschappen prikken en posten als gif-afbeelding!
Maar ik zou het niet doen.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2008, 18:25   #43
Unie der Provinciën
Parlementslid

Unie der Provinciën's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Misschien is George Lucas geïnteresseerd door uw scenario..................voor zijn volgende science-fiction film.
Dit keer moet ik je gelijk geven. Het zou de eerste echte leuke komische science-fictionfilm uit de geschiedenis worden.
Unie der Provinciën is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2008, 18:26   #44
Unie der Provinciën
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Heim ins Reich?

Ik ga niet akkoord met dit alles.
verbanden met Frans-Vlaanderen en Oost-Friesland: dik ok.
Maar Groot-Nederland hoeft echt geen romantische blut und boden project te worden.
Precies...maar we moeten ook even gelijk van die term Groot-Nederland af, want dat vind ik ook maar een gedrocht van een naam. Gewoon De Nederlanden is toch beter, of niet dan?
Oud 5 november 2008, 18:29   #45
Unie der Provinciën
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Vanaf het moment dat het Frans grondgebied werd al. Zelfs het grotendeels Duitse Elzas-Lotharingen werd met succes in korte tijd verfranst.
Zelfs grote delen van Vlaanderen zijn met succes onderworpen. Ze spreken dan wel geen frans, maar voor de rest...(vul zelf maar in)
Oud 5 november 2008, 18:33   #46
Unie der Provinciën
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Duitsland hoeft just niemendalle over te dragen. Hollanders verdienen geen Rijk, hoogstens verdienen ze het om net als de Vlamingen opgenomen te worden in een Continentaal Europees Rijk dat gedragen wordt door Midden-Europa, zijnde Duitsland. Hollanders zijn lafaards gebleken sinds het einde van hun gouden eeuw. Laffe en/of zwakke volkeren verdienen minder. Elk volk heeft recht op het zijne, en dat is dus niet elk evenveel. In tegenstelling tot andere N-SA'ers en Vlaams-nationalistjes krijg ik het vliegend schijt van al dat groot-kaaskoppenland gedoe.
Ach ja...maar we hebben wel onze onafhankelijkheid kunnen behouden. Dat steekt natuurlijk best wel voor menig Vlaming, dat begrijp ik best wel. Tot op de dag van vandaag hebben de Vlamingen nog geen zelfbeschikking, zelfs niet als medeburgers van België. Dat jij nog in het Nederlands wenst te redeneren snap ik al niet, spreek in je moerstaal! Voor jou waarschijnlijk frans.
Oud 5 november 2008, 18:45   #47
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Duitsland hoeft just niemendalle over te dragen. Hollanders verdienen geen Rijk, hoogstens verdienen ze het om net als de Vlamingen opgenomen te worden in een Continentaal Europees Rijk dat gedragen wordt door Midden-Europa, zijnde Duitsland. Hollanders zijn lafaards gebleken sinds het einde van hun gouden eeuw. Laffe en/of zwakke volkeren verdienen minder. Elk volk heeft recht op het zijne, en dat is dus niet elk evenveel. In tegenstelling tot andere N-SA'ers en Vlaams-nationalistjes krijg ik het vliegend schijt van al dat groot-kaaskoppenland gedoe.

Goedenavond!
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2008, 18:31   #48
Unie der Provinciën
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Tot daar het respect van deze "groot-nederlander" voor de Vlamingen zie!!! Ontmaskerd!

Het enige waar jullie op uit zij met jullie begerige oogjes is de rijkdom van Vlaanderen, geef het toch toe.

Jaloers op jullie hoge staatsschuld? Jaloers op Vlaanderen sowieso? Echt niet kul! Dat jullie maar het rijkste volk ter wereld mogen worden in jullie misere!

Nog een geluk dat de doorsnee Vlaming een gezonde afkeer heeft van Hollanders die hij als luidruchtige arrogante kwetteraars aanziet die ofwel gierig ofwel bedriegend bezig zijn. In onze streek is het zelfs een gezegde: "Als je door een Hollander niet bedrogen bent, dan is hij het vergeten".

En dan te weten dat het gros der Hollanders nazaat is van Vlaamse en Brabantse inwijkelingen en immigranten door de eeuwen heen. Eigenlijk geldt hier dan het spreekwoord: Door je eigen luizen wordt het je het hardst gebeten.

Wie werkt een gemiddelde Vlaming het meest op de zenuwen tijdens vakantie? Antwoord: Rijke Russen, Amerikanen en onbetwist aan de top sinds jaren: Hollanders.

Neen, geef ons maar ons zelfstandig Vlaanderen in een Rijks-Europa! En dat Holland mag wat mij betreft als natuurlijk overstromingsgebied aan onze Noordzee geschonken worden.
Rijks Europa? Wat voor imperialistisch droompje is dat nou weer? En trouwens...met wie zit je in dat Rijks-Europa van je...tataratarataaaa..
Ut Zijn Toch Wir Die Hollanders
Oud 6 november 2008, 20:59   #49
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom zou ik dan überhaupt naar u luisteren? Uw gedachtegang doet er immers niet toe, die van uw gemeenschap wel. Laten we maar eens zien wat Vlaanderen wil via referenda.
Uiteraard hoeft u niet naar mij te luisteren.
De gemeenschap wordt geleid door haar natuurlijke open elite, zoals het lichaam door het hoofd.
Félicien Bwanatongo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2008, 21:01   #50
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eric v68 Bekijk bericht
ik zeg wél dat Vlamingen een moedig volk zijn.

Ondanks de francofone onderdrukking staat de Vlaming nog steeds pal voor onze taal en onze cultuur.
met nadruk op 'onze'.

Verder vind ik je beledigingen ten opzichte van het land Nederland ver beneden alle peil
Moedig kan zijn, maar ook zwak. Zwak omdat ze nog steeds binnen belgië leven hoewel in de meerderheid qua aantal en sterker op diverse andere vlakken. Daarom is het Vlaamse volk een zwak volk van stille voortwerkende kruipers. En kijk, ik ben zelf een Vlaming dus...
Oud 6 november 2008, 21:02   #51
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteraard hoeft u niet naar mij te luisteren.
De gemeenschap wordt geleid door haar natuurlijke open elite, zoals het lichaam door het hoofd.
En momenteel wordt Vlaanderen dus geleid door welke elite? Juist, de Belgicistische. Wanneer Vlaanderen ooit over gaat op een zelfstandige koers zal het, gezien de eerder geuite meningen van veel Vlaamsgezinden, zeer snel richting Nederland gaan kijken. Daar doet mijn mening niets aan af, het is pure realiteit.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2008, 21:04   #52
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Unie der Provinciën Bekijk bericht
Precies...maar we moeten ook even gelijk van die term Groot-Nederland af, want dat vind ik ook maar een gedrocht van een naam. Gewoon De Nederlanden is toch beter, of niet dan?

Neen. Laat Vlaanderen voor de Vlamingen en blijf met uw Nederland maar ginds in het noorden. Ik weet wel dat er veel ouderwetse Vlaams-nationalisten (en solidaristen!) graag leuteren over "de nederlanden", "Dietsland", "Groot-Nederland",... Allemaal pathetische kouwe kak!
Oud 6 november 2008, 21:05   #53
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen. Laat Vlaanderen voor de Vlamingen en blijf met uw Nederland maar ginds in het noorden. Ik weet wel dat er veel ouderwetse Vlaams-nationalisten (en solidaristen!) graag leuteren over "de nederlanden", "Dietsland", "Groot-Nederland",... Allemaal pathetische kouwe kak!
Voor mijn part, Vlaanderen is nog altijd voor Nederland een betere onderhandelingspartner gebleken dan België. België is immers een anti-Nederlands (en dus anti-Vlaams) concept. Het is in het voordeel van beide dat Vlaanderen sowieso onafhankelijk wordt.
Oud 6 november 2008, 21:06   #54
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
En momenteel wordt Vlaanderen dus geleid door welke elite? Juist, de Belgicistische. Wanneer Vlaanderen ooit over gaat op een zelfstandige koers zal het, gezien de eerder geuite meningen van veel Vlaamsgezinden, zeer snel richting Nederland gaan kijken. Daar doet mijn mening niets aan af, het is pure realiteit.

Ik beschouw binnen het huidige bestel nergens een heersende elite als een échte elite.

De Vlaamsgezinden zijn een kleine minderheid. Als Vlaanderen onafhankelijk wordt (wat ik hoop), zal dat eerder ondanks de Vlaamse beweging zijn dan dankzij de Vlaamse beweging. En ondertussen is er die oerdegelijke eeuwenoude opvatting bij de gewone Vlaming: Hollanders zijn luidruchtig, arrogant, gierig of bedriegen den boel.
Oud 6 november 2008, 21:20   #55
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Unie der Provinciën Bekijk bericht
Rijks Europa? Wat voor imperialistisch droompje is dat nou weer? En trouwens...met wie zit je in dat Rijks-Europa van je...tataratarataaaa..
Ut Zijn Toch Wir Die Hollanders

Heeft niks met imperialisme te maken! Zie de Rijksgedachte die teruggaat tot in de Europese oudheid. Heeft niks met Derde Rijk of Napoleon of zo te maken.
Imperium ja, imperialisme naar buiten uit: neen!

Je weet wat ik al zei over Holland: het mag wat mij betreft natuurlijk overstromingsgebied van de Noordzee zijn.

Wees toch eens eerlijk:
Hoeveel Nederlanders zouden nog geïnteresseerd zijn in Vlaanderen indien het een arm ruraal gebied was met hoge werkloosheid, veel sociale problemen,... een Wallonië in't kwadraat? Antwoord: Bijna geen!
Oud 6 november 2008, 21:25   #56
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik beschouw binnen het huidige bestel nergens een heersende elite als een échte elite.

De Vlaamsgezinden zijn een kleine minderheid. Als Vlaanderen onafhankelijk wordt (wat ik hoop), zal dat eerder ondanks de Vlaamse beweging zijn dan dankzij de Vlaamse beweging. En ondertussen is er die oerdegelijke eeuwenoude opvatting bij de gewone Vlaming: Hollanders zijn luidruchtig, arrogant, gierig of bedriegen den boel.
Lijkt op het luidruchtige na meer op de doorsnee Waal dan de doorsnee Hollander, maar ik kan me vergissen. Als Vlaanderen bij Nederland komt weet je tenminste dat het hele land min of meer dezelfde taal en cultuur deelt. Wallonië is in principe gewoon Frankrijk.
Oud 6 november 2008, 21:32   #57
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Het is gewoon verachtelijk, al dat "groot-neerlandisme" dat we plots zien, met die kalfskop van een Wilders op kop.

Kijk, waar waren jullie als Hollandse militanten toen de Vlamingen nu al decennialang de kastanjes uit het vuur moe(s)ten halen wat betreft verfransingsdruk vanuit het zuiden?

Dan is er nogh de kwestie Friesland: ook niet bepaald een voorbeeld van culturele zelfstandigheid en respect voor hun taal en identiteit, Nederland is wat dat betreft een jacobijnse staat. Wij hebben echt geen zin om een tweede Friesland te worden terwijl onze rijkdom naar het noorden geroofd wordt!
Oud 6 november 2008, 21:37   #58
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is gewoon verachtelijk, al dat "groot-neerlandisme" dat we plots zien, met die kalfskop van een Wilders op kop.

Kijk, waar waren jullie als Hollandse militanten toen de Vlamingen nu al decennialang de kastanjes uit het vuur moe(s)ten halen wat betreft verfransingsdruk vanuit het zuiden?

Dan is er nogh de kwestie Friesland: ook niet bepaald een voorbeeld van culturele zelfstandigheid en respect voor hun taal en identiteit, Nederland is wat dat betreft een jacobijnse staat. Wij hebben echt geen zin om een tweede Friesland te worden terwijl onze rijkdom naar het noorden geroofd wordt!
Dat is nochtans niet mijn doel; de meeste Nederlanders weten helemaal niets van Friesland. Het zou makkelijk meer zelfbestuur kunnen krijgen als het dat wou; wat het niet wil, wegens financiële overwegingen. Vlaanderen zou juist door haar rijkdom relatief veel meer macht dan Holland in Nederland uitvoeren. Wees dus niet te negatief wat dit betreft.

Overigens zou ik een exclusief culturele unie ook perfect vinden, economisch gezien heeft Nederland Vlaanderen niet per se nodig.
Oud 6 november 2008, 21:41   #59
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Ik stel voor dat Nederland al het geld teruggeeft aan Antwerpen dat het na 1585 onrechtmatig heeft vergaard.

Gelieve ook de families terug te geven. Deins er vooral niet voor terug om de helft van uw cultuur even af te staan. Het zal zoiets zijn.
Oud 7 november 2008, 14:39   #60
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nederland is wat dat betreft een jacobijnse staat.
euhm... en u verdedigde fascisme, niet waar?
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be