![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Ondanks de francofone onderdrukking staat de Vlaming nog steeds pal voor onze taal en onze cultuur. met nadruk op 'onze'. Verder vind ik je beledigingen ten opzichte van het land Nederland ver beneden alle peil ![]()
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Parlementslid
|
![]() Precies...maar we moeten ook even gelijk van die term Groot-Nederland af, want dat vind ik ook maar een gedrocht van een naam. Gewoon De Nederlanden is toch beter, of niet dan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Parlementslid
|
![]() Zelfs grote delen van Vlaanderen zijn met succes onderworpen. Ze spreken dan wel geen frans, maar voor de rest...(vul zelf maar in)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Goedenavond! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ut Zijn Toch Wir Die Hollanders ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De gemeenschap wordt geleid door haar natuurlijke open elite, zoals het lichaam door het hoofd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En momenteel wordt Vlaanderen dus geleid door welke elite? Juist, de Belgicistische. Wanneer Vlaanderen ooit over gaat op een zelfstandige koers zal het, gezien de eerder geuite meningen van veel Vlaamsgezinden, zeer snel richting Nederland gaan kijken. Daar doet mijn mening niets aan af, het is pure realiteit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Neen. Laat Vlaanderen voor de Vlamingen en blijf met uw Nederland maar ginds in het noorden. Ik weet wel dat er veel ouderwetse Vlaams-nationalisten (en solidaristen!) graag leuteren over "de nederlanden", "Dietsland", "Groot-Nederland",... Allemaal pathetische kouwe kak! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik beschouw binnen het huidige bestel nergens een heersende elite als een échte elite. De Vlaamsgezinden zijn een kleine minderheid. Als Vlaanderen onafhankelijk wordt (wat ik hoop), zal dat eerder ondanks de Vlaamse beweging zijn dan dankzij de Vlaamse beweging. En ondertussen is er die oerdegelijke eeuwenoude opvatting bij de gewone Vlaming: Hollanders zijn luidruchtig, arrogant, gierig of bedriegen den boel. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Heeft niks met imperialisme te maken! Zie de Rijksgedachte die teruggaat tot in de Europese oudheid. Heeft niks met Derde Rijk of Napoleon of zo te maken. Imperium ja, imperialisme naar buiten uit: neen! Je weet wat ik al zei over Holland: het mag wat mij betreft natuurlijk overstromingsgebied van de Noordzee zijn. Wees toch eens eerlijk: Hoeveel Nederlanders zouden nog geïnteresseerd zijn in Vlaanderen indien het een arm ruraal gebied was met hoge werkloosheid, veel sociale problemen,... een Wallonië in't kwadraat? Antwoord: Bijna geen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() Het is gewoon verachtelijk, al dat "groot-neerlandisme" dat we plots zien, met die kalfskop van een Wilders op kop.
Kijk, waar waren jullie als Hollandse militanten toen de Vlamingen nu al decennialang de kastanjes uit het vuur moe(s)ten halen wat betreft verfransingsdruk vanuit het zuiden? Dan is er nogh de kwestie Friesland: ook niet bepaald een voorbeeld van culturele zelfstandigheid en respect voor hun taal en identiteit, Nederland is wat dat betreft een jacobijnse staat. Wij hebben echt geen zin om een tweede Friesland te worden terwijl onze rijkdom naar het noorden geroofd wordt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens zou ik een exclusief culturele unie ook perfect vinden, economisch gezien heeft Nederland Vlaanderen niet per se nodig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik stel voor dat Nederland al het geld teruggeeft aan Antwerpen dat het na 1585 onrechtmatig heeft vergaard.
Gelieve ook de families terug te geven. Deins er vooral niet voor terug om de helft van uw cultuur even af te staan. Het zal zoiets zijn.
![]() |
![]() |
#60 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |