![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wie zou nu niet weten dat " Obama " nieuwe president wordt van Amarika
![]()
![]() |
#43 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() McCain...als enige republikein? De rest trok zich terug.
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Ps ik zeg dat ook altijd tegen mijn vriendin ![]()
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 4 november 2008 om 16:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Natuurlijk gaat obama het heel moeilijk hebben na bush, net zoals de huidige belgische "regering" het moeilijk heeft na het begrotingdebacle van paars. sp.a roept op alles van leterme, terwijl ze zelf mee de schuld dragen aan de huidige problemen. Dat mag nu ook niet meer gezegd worden, maar waarom eigenlijk en waarom mag men niet naar de bush-puinhoop verwijzen? Zolang het maar geen dooddoender wordt als het over problemen gaat. (bedoel je dat?) Ik denk dat obama het beter gaat doen, maar het gaat heel moeilijk worden. Beginnen met een financiele crisis, internationale problemen, twee oorlogen, slecht imago, verhoogde werkeloosheid, outsourcing, milieu-problematiek, gezondheidszorg, ..., ik zou niet in zijn schoen willen staan. Hopelijk wordt de vier jaar van obama geen leterme-scenario, die wilde ook een grote verandering en bakt er niets van. Obama gaat het heel moeilijk krijgen zijn verandering door te drukken en hij zal veel tegenwind krijgen en de republikijnen zullen al zijn nauwlettend in de gaten houden. it is gonna get nasty.
Laatst gewijzigd door Miguelito : 4 november 2008 om 17:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
|
![]() Het leukste aan de verkiezingen is dat er vanalles gratis wordt uitgedeeld aan mensen die gestemd hebben.
Crispy Kreme geeft donuts, Starbucks gratis koffie, ![]() I love America. En het leuke aan Obama vind ik dat Europa hem zo doodgeknuffeld heeft. Nu zal Europa, als Oob wint, wel wat vriendelijker met USA moeten omspringen. Want zoals de "EU" ![]() Doeg! Ik ga lekker kijken naar de resultaten op TV. Met popcorn, en Budweiser. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Afijn, als hij begint met die terugtrekking uit Irak is dit de feitelijke toegeving verslagen te zijn door het Iraaks verzet, de oorlog die ze niet konden of kunnen winnen. En indien hij er blijft, dan sneuvelen er nog meer yanks terwijl de rekening oploopt. Wat het ook wordt, de anti-amerikanen gaan plezier beleven. ![]() Laatst gewijzigd door Félicien Bwanatongo : 4 november 2008 om 18:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Obama (of McCain) afrekenen omdat hij de rotzooi die 8 jaar Bush hebben opgeleverd, zonder daarbij rekening te houden met zijn voorganger, is pertinent oneerlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Europees Commissaris
|
![]() Arm amerika, ze zouden beter eens wat meer naar een held http://nl.youtube.com/watch?v=TG4fe9GlWS8 luisteren.
Obama gaat van de VS een land van bange wezels maken en dan hou ik mijn hart vast, de wereld zal er niet veiliger om worden. ![]()
![]() |
![]() |
#50 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De popcorn staat hier ook klaar, wat cola en een biertje (een ideaal electionnight-avondje)
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Maar ik denk dat voor jou, als 'Europese republikein' Obama sowieso niets goeds kan doen en je sowieso al klaar zal staan om hem te veroordelen. Niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De wereld zal pas veiliger zijn als Amerika een zware militaire nederlaag lijdt die gepaard gaat met een zeer zware economische crisis. Aangezien de uSA een afkalvende grootmacht is, wordt de kans dat dit gebeurt groter en groter... Amerika was en is imperialistisch, oorlogszuchtig. Zij hebben geweld gestart, niemand anders. Hoeveel agressieoorlogen heeft Iran, Syrië, Cuba of Venezuela al gestart? Geen enkele! De USA verdienen het een veelvoud van de Vietnamoorlog op te lopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vooral over de puinhoop die Bush achterlaat, en die Obama (waarschijnlijk) zal mogen opkuisen.
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bush heeft de VS dan ook op het randje vd afgrond gebracht.
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#56 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
Wij rekenen erop dat hij de eerste drie jaar aan het puinruimen is - zal moeten zijn - en dat er mogelijkerwijze daarna iets constructiefs zal kunnen gaan gebeuren. Met de mikljoenen daklozen op straat en de hardliners nog steeds in het zadel, zou het me niet verbazen als het in de loop van de wintermaanden tot een volksopstand komt. Ik denk dat de republikeinen dit weten en het toneel af zullen wachten. We zien wel waar het schip Obama strandt dan wel welke koers hij gaat varen!
![]() |
![]() |
#58 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Een beetje jammer dat ze dit wenst, de soldaten die zulke oorlogen strijden zijn mensen zoals u en ik.
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]() Citaat:
De enige die nog enigszins een stem verdient is Ralph Nader. En dan nog enkel als "lesser evil".
![]() |
![]() |
#60 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat is er mis met die reactie? Obama is naar amerikaanse normen links. Obama wenst de wapenwet federaal te hervormen (ik geloof dat dit het voorrecht van de staten dient te blijven) en voor Dems is hervormen van het 2de automatisch het inperken van die vrijheid. (Blijkbaar is de grondwet niet alleen voor Leterme I een vodje papier). en over Irak het volgende. Het aantal doden is nog nooit zo lag geweest sinds de bevrijding. Nu het Obama-beleid volgen voor Irak is catastrofaal voor deze jonge democratie (kijk maar even de standpunten de koerden, christenen, de Shia in Najaf na).
![]() |
![]() |