Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 november 2008, 16:36   #41
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

hotschizodiscocop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
oh, hysterie is mij vaak niet vreemd hoor (man is beast he). Je moet dat proberen kanaliseren.
Zo, zitten wij lekker op dezelfde golflengte.
hotschizodiscocop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2008, 16:42   #42
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

En wie zou nu niet weten dat " Obama " nieuwe president wordt van Amarika
Oud 4 november 2008, 16:44   #43
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
En wie zou nu niet weten dat " Obama " nieuwe president wordt van Amarika
McCain...als enige republikein? De rest trok zich terug.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2008, 16:46   #44
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
McCain...als enige republikein? De rest trok zich terug.
tja

Ps ik zeg dat ook altijd tegen mijn vriendin

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 4 november 2008 om 16:49.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2008, 17:01   #45
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Maar ik denk niet dat het zo'n vaart zal lopen. Normaal gezien heeft Obama niet meer of minder kans dan een ander te worden neergeschoten, met of zonder complottheorie.
Obama's kans neergeschoten te worden is vele malen groter. Vele hervorminggezinden werden doelwit van de rural right religious. (no offence)
Natuurlijk gaat obama het heel moeilijk hebben na bush, net zoals de huidige belgische "regering" het moeilijk heeft na het begrotingdebacle van paars. sp.a roept op alles van leterme, terwijl ze zelf mee de schuld dragen aan de huidige problemen. Dat mag nu ook niet meer gezegd worden, maar waarom eigenlijk en waarom mag men niet naar de bush-puinhoop verwijzen?
Zolang het maar geen dooddoender wordt als het over problemen gaat. (bedoel je dat?)
Ik denk dat obama het beter gaat doen, maar het gaat heel moeilijk worden. Beginnen met een financiele crisis, internationale problemen, twee oorlogen, slecht imago, verhoogde werkeloosheid, outsourcing, milieu-problematiek, gezondheidszorg, ..., ik zou niet in zijn schoen willen staan.

Hopelijk wordt de vier jaar van obama geen leterme-scenario, die wilde ook een grote verandering en bakt er niets van.

Obama gaat het heel moeilijk krijgen zijn verandering door te drukken en hij zal veel tegenwind krijgen en de republikijnen zullen al zijn nauwlettend in de gaten houden.
it is gonna get nasty.

Laatst gewijzigd door Miguelito : 4 november 2008 om 17:07.
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2008, 18:11   #46
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Het leukste aan de verkiezingen is dat er vanalles gratis wordt uitgedeeld aan mensen die gestemd hebben.

Crispy Kreme geeft donuts, Starbucks gratis koffie, een sexwinkel gratis vibrators (echt waar!), en Ben & Jerry geven gratis roomijs.

I love America.

En het leuke aan Obama vind ik dat Europa hem zo doodgeknuffeld heeft.
Nu zal Europa, als Oob wint, wel wat vriendelijker met USA moeten omspringen.
Want zoals de "EU" zich de laatste jaren gedraagt boezemt me veel schaamte in.

Doeg! Ik ga lekker kijken naar de resultaten op TV. Met popcorn, en Budweiser.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2008, 18:18   #47
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Volgens alle peilingen en alle waarnemers is de kans nog maar heel klein, om niet te zeggen onbestaand, dat McCain het haalt.

We kunnen er dus van uitgaan dat Obama vanaf januari de nieuwe President van de V.S. wordt.

Benieuwd wat deze "halfgod" ervan zal bakken.
Hetzelfde als de vorige presidenten van dat land. Ten gronde verandert er niks.

Afijn, als hij begint met die terugtrekking uit Irak is dit de feitelijke toegeving verslagen te zijn door het Iraaks verzet, de oorlog die ze niet konden of kunnen winnen. En indien hij er blijft, dan sneuvelen er nog meer yanks terwijl de rekening oploopt. Wat het ook wordt, de anti-amerikanen gaan plezier beleven.

Laatst gewijzigd door Félicien Bwanatongo : 4 november 2008 om 18:21.
Félicien Bwanatongo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2008, 18:18   #48
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Zoals ik reeds een paar berichten eerder schreef : het wordt in de legislatuur van Obama allemaal Bush dit en Bush dat, waarmee zijn aanhangers hem al op voorhand willen dekken voor de aangekondigde mislukking. Pffff.
Logisch. Je kant och niet ontkennen dat Bush' beleid zijn stempel zal drukken op de termijn van zijn opvolger? Een put van biljoenen dollars, het wespennest in Irak, de vertroebelde relaties met een groot deel van de wereld, zelfs de oude vrienden in Europa,...

Obama (of McCain) afrekenen omdat hij de rotzooi die 8 jaar Bush hebben opgeleverd, zonder daarbij rekening te houden met zijn voorganger, is pertinent oneerlijk.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2008, 18:21   #49
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Arm amerika, ze zouden beter eens wat meer naar een held http://nl.youtube.com/watch?v=TG4fe9GlWS8 luisteren.
Obama gaat van de VS een land van bange wezels maken en dan hou ik mijn hart vast, de wereld zal er niet veiliger om worden.

Oud 4 november 2008, 18:23   #50
garfield
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht

Doeg! Ik ga lekker kijken naar de resultaten op TV. Met popcorn, en Budweiser.
idem
De popcorn staat hier ook klaar, wat cola en een biertje (een ideaal electionnight-avondje)
Oud 4 november 2008, 18:24   #51
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Maar wanneer ik mij dan luidop afvraag wat die man ervan zal bakken, dan gaan jullie allemaal samen Bush uit de kast halen. Tja.... Dat belooft.
Wanneer is Obama, indien hij verkozen wordt, in jouw ogen dan 'geslaagd'? Als hij binnen zijn termijn de Amerikaanse economie weer op rolletjes doet lopen en en passant ook nog eens vrede heeft gebracht in Irak? Dat is utopisch, en dat weet je. En dat het utopisch is, is voor een aanzienlijk deel ook de verantwoordelijkheid van Bush.

Maar ik denk dat voor jou, als 'Europese republikein' Obama sowieso niets goeds kan doen en je sowieso al klaar zal staan om hem te veroordelen. Niet?
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2008, 18:24   #52
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
Arm amerika, ze zouden beter eens wat meer naar een held http://nl.youtube.com/watch?v=TG4fe9GlWS8 luisteren.
Obama gaat van de VS een land van bange wezels maken en dan hou ik mijn hart vast, de wereld zal er niet veiliger om worden.

De wereld zal pas veiliger zijn als Amerika een zware militaire nederlaag lijdt die gepaard gaat met een zeer zware economische crisis. Aangezien de uSA een afkalvende grootmacht is, wordt de kans dat dit gebeurt groter en groter...

Amerika was en is imperialistisch, oorlogszuchtig. Zij hebben geweld gestart, niemand anders. Hoeveel agressieoorlogen heeft Iran, Syrië, Cuba of Venezuela al gestart? Geen enkele!

De USA verdienen het een veelvoud van de Vietnamoorlog op te lopen.
Félicien Bwanatongo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2008, 18:25   #53
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Net wat ik dacht, ze beginnen allemaal over Bush. Maar het gaat over jullie held en halfgod Obama hé?
Vooral over de puinhoop die Bush achterlaat, en die Obama (waarschijnlijk) zal mogen opkuisen.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2008, 18:26   #54
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals ik reeds een paar berichten eerder schreef : het wordt in de legislatuur van Obama allemaal Bush dit en Bush dat, waarmee zijn aanhangers hem al op voorhand willen dekken voor de aangekondigde mislukking. Pffff.
Bush heeft de VS dan ook op het randje vd afgrond gebracht.
Oud 4 november 2008, 18:28   #55
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De eerste die een normale reactie neerpent. Hopelijk heb je ook gelijk.

De meeste forumleden hier ( en met hem ongeveer alle fans van Obama) roepen hysterisch de naam Obama, maar wanneer je hen vraagt wat deze zal brengen, dan beginnen ze meteen over Bush.
Uiteraard, Bush heeft zijn opvolger ook met een bijna uitzichtloze puinhoop opgezadeld.
Oud 4 november 2008, 18:29   #56
Johnny Blaze
Minister

Johnny Blaze's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht

hahaha, die reacties onder dat filmpje. Om er ééntje tussen uit te pikken:

Citaat:
Get out and vote for McCain everyone! Obama sucks! Obama wants to pull out of the war in defeat when we have just started winning! Obama wants to raise taxes and take away your gun rights! Obama is an extreme leftist! There is no hope in Obama. McCain/Palin 08!
Te geestig gewoon.
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2008, 18:31   #57
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Wanneer je opgezadeld wordt met de loodzware erfenis van een van de slechtste Amerikaanse presidenten ooit, mag daar toch wel naar gerefereerd worden? We kunnen het dus ook anders stellen: jij probeert een eventuele mislukking van Obama volledig in zijn schoenen te schuiven en probeert hiermee jouw halfgod Bush te vrijwaren. Pffff.
Ik geloof dat dit welongeveer de juiste benadering is. De ware Obama zal zich niet alleen moeten laten zien maar ook waarmaken.
Wij rekenen erop dat hij de eerste drie jaar aan het puinruimen is - zal moeten zijn - en dat er mogelijkerwijze daarna iets constructiefs zal kunnen gaan gebeuren.
Met de mikljoenen daklozen op straat en de hardliners nog steeds in het zadel, zou het me niet verbazen als het in de loop van de wintermaanden tot een volksopstand komt. Ik denk dat de republikeinen dit weten en het toneel af zullen wachten.
We zien wel waar het schip Obama strandt dan wel welke koers hij gaat varen!
Oud 4 november 2008, 18:32   #58
garfield
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Félicien Bwanatongo Bekijk bericht
De wereld zal pas veiliger zijn als Amerika een zware militaire nederlaag lijdt die gepaard gaat met een zeer zware economische crisis. Aangezien de uSA een afkalvende grootmacht is, wordt de kans dat dit gebeurt groter en groter... .
Onzin, een veilige wereld is een stabiele wereld en dwz één of 2 militaire grootmachten om lokale dictatortje (Cuba, Iran, PR Korea) onder controle te houden

Citaat:
Amerika was en is imperialistisch, oorlogszuchtig. Zij hebben geweld gestart, niemand anders. Hoeveel agressieoorlogen heeft Iran, Syrië, Cuba of Venezuela al gestart? Geen enkele! .
Tuurlijk, de VS heeft Pearl Harbor aangevallen, de VS overviel het westers gerichte Zuid-korea, De VS starte en steunde de Vietcong in het souvereine Zuid-Vietnam en tenslotte de VS vloog in de WTC-torens. aub zeg

Citaat:
De USA verdienen het een veelvoud van de Vietnamoorlog op te lopen.
Een beetje jammer dat ze dit wenst, de soldaten die zulke oorlogen strijden zijn mensen zoals u en ik.
Oud 4 november 2008, 18:36   #59
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens alle peilingen en alle waarnemers is de kans nog maar heel klein, om niet te zeggen onbestaand, dat McCain het haalt.

We kunnen er dus van uitgaan dat Obama vanaf januari de nieuwe President van de V.S. wordt.

Benieuwd wat deze "halfgod" ervan zal bakken.
McCain en Obama zijn beiden betaald door het Groot kapitaal, en zullen het agenda van de kapitalisten naleven. McCain en Obama zullen beiden verdere aanvallen op de arbeidersklasse uitvoeren.

De enige die nog enigszins een stem verdient is Ralph Nader. En dan nog enkel als "lesser evil".
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2008, 18:37   #60
garfield
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze Bekijk bericht
hahaha, die reacties onder dat filmpje. Om er ééntje tussen uit te pikken:

Te geestig gewoon.

Wat is er mis met die reactie? Obama is naar amerikaanse normen links.
Obama wenst de wapenwet federaal te hervormen (ik geloof dat dit het voorrecht van de staten dient te blijven) en voor Dems is hervormen van het 2de automatisch het inperken van die vrijheid. (Blijkbaar is de grondwet niet alleen voor Leterme I een vodje papier).
en over Irak het volgende. Het aantal doden is nog nooit zo lag geweest sinds de bevrijding.
Nu het Obama-beleid volgen voor Irak is catastrofaal voor deze jonge democratie (kijk maar even de standpunten de koerden, christenen, de Shia in Najaf na).

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be