![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
ze hebben de statuten van de vakbond binnenskamer gewijzigd. zonder de leden ervan in kennis te stellen. na de verandering heeft men de leden buiten gebonjourt. dat is in normale termen een machtsgreep. maar ik was een van de eersten die het hebben meegemaakt. ik heb er geen enkel nadeel van ondervonden, omdat het juist door mijn ontslag in de firma (om reden lid Vlaams Blok), ik geen juridische bescherming meer nodig hadd. oud genoeg om wat te doppen , en dan in vervroegd pensioen gestapt. ook de vakbondsbijdrage heb ik dan niet meer moeten betalen, en met deze som kon ik altijd mijn briefje bussen in Gent. 28 km. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In ieder geval eentje waar ik discriminatie vanuit overheidsinstellingen not done vind.
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Om bevestigd te zien hoe 'superieur' je wel bent tegenover die kansarmen? Omdat neerkijken op mensen je zo goed afgaat?
Henri Lacordaire (1802-1861) Laatst gewijzigd door Patsy Stone : 9 november 2008 om 12:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Ik begrijp trouwens niet waarom iemand met alle geweld lid wil zijn van een organisatie waar hij of zij duidelijk niet welkom is... ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In België hebben vakbonden een sleutelpositie bij onderhandelingen, bij de afhandeling van administratieve verplichtingen, bij werkloosheidsuitkeringen, enz. Daarnaast is er ook nog eens de groepsdruk en bijhorende sociale gevolen in meerdere nijverheidstakken. Daarom wensen mensen én lid te zijn van een vakbond én tegelijkertijd ook lid van een politieke partij van hun keuze. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ook u hebt duidelijk geen enkel benul van hoe de vork in de steel zit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Feit alleen dat ze die mensen buitenzetten bewijst hoe verkeerd u bent.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vakbonden zouden inderdaad volledig vrij kunnen zijn mensen omwille van hun politieke overtuiging te weigeren als ze volstrekte private organisaties zijn en overeenkomstige handelingen stellen. Echter, in de Belgische context zijn ze door de overheid belast met een aantal opdrachten waarvan de resultaten voor alle werknemers binnen een bepaalde sector belangrijk zijn. Daarom valt de houding van de vakbonden niet te rijmen met de wettelijke opdrachten die hen tegemoet vallen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Veebee wil de vakbonden rechtspersoonlijkheid geven als een middel om de strijdorganisaties van de arbeidersklasse te muilkorven.
Bijgevolg is het volstrekt gerechtvaardigd dat de vakbonden alle veebee militanten buiten gooien. Veebee zou ook alle mensen buiten gooien die lid zijn van blokbuster of de antifa beweging eh. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In ieder geval, ik zie dat u niet in gaat op mijn opmerking over het verband tussen de door de overheid aangebrachte taken voor de vakbonden en de daaraan verbonden publiekelijke rol. In dat laatste kan er geen voor- of afkeur zijn van bepaalde politieke keuzes van leden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Niet projecteren Pelgrim. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
Een beetje zoals het verhaal van links en Obama, hoera! Obama is verkozen! Maar moest het een Vlaming zijn zou hij hier achter het cordon vliegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen hebben de vakbonden nog steeds een sleutelpositie bij de sociale onderhandelingen. Hier vertegenwoordigen ze niet alleen hun leden maar tevens ook alle werknemers van een bepaalde bedrijfstak. De overheid geeft de vakbond dus een heel belangrijke, publiek rechtelijke taak. Bijgevolg is het niet aan de vakbond deze taak te schenden door ideologische standpunten in te nemen tegenover de politieke overtuiging van haar leden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, zelfs zodanig dat ze het minst weten te bekomen. De Duitse weten veel beter in welke tijd we leven en door hun houding zijn er veel banen in Duitsland behouden. Door hun halstarrigheid jagen de Belgische vakbonden mensen de werkloosheid in. D�*t is nu eenmaal het grote verschil.
|
![]() |
![]() |