Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 november 2008, 10:00   #41
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Zeg Antoontje, ik stel voor dat je eens uw posts mbt Obama herleest.
Misschien met je dan voor jezelf toch vaststellen dat men niet zo mis was met den Barack?
Ik geloof in de Amerikaanse democratie. Als Amerikaan had ik voor McCain gekozen. Maar net als de Amerikanen aanvaard ik de President-Elect als de toekomstige President. Ook McCain heeft in zijn mooie speech gezegd : "From 20 January on, Barack Obama will be my President." Dat kennen ze hier in Europa niet. Hier blijft men kakken op de tegenpartij, verkozen of niet.

Citaat:
Nu goed, los van dat merk ik toch weer op dat vele ideoloogjes graag op den underdog-bandwagon springen. Vandaag blijkt Iran en Ahmedinejad de hero te worden van linkiewinkies. Fijn, maar verbaasd ben ik niet.
What else is new?
Oud 10 november 2008, 10:05   #42
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
Klopt niet helemaal. Obama heeft tijdens zijn campagne al gesproken van de 'Ene en ondeelbare hoofdstad Jeruzalem'
Juist. Hij heeft ook volledig terecht de moordenaars van Hamas terug op hun plaats gezet. De leider van Hamas, Mashaal, liet weten dat hij bereid was om Obama te ontmoeten (sic). Obama antwoordde hierop dat hij met Hamas ging praten wanneer zij de staat Israel erkennen, geweld tegen de Israelische burgers afzweren en alle getekende afspraken tussen Israel en de Palestijnen respecteren. Een beetje wat Bush steeds weer heeft gezegd, maar ook wat de rest van de wereld reeds jaar en dag vasthoudt.

Citaat:
Met een chef-staf als Emmanuel Rahm (bijnaam 'Rahm-bo') ben ik daar al iets minder zeker van... Laat ons hopen.
Een geweldige keuze, die Rahm. Hij was ook reeds tewerk onder Clinton. Heeft uitstekend werk verricht.
Oud 10 november 2008, 10:07   #43
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Het lijkt mij een beetje vroeg om hier gevolgtrekkingen aan te verbinden. Maar het lijkt mij weinig wereldschokkend dat ook Obama tegen een nuclear gewapend Iran is. Iedereen die liever geen tientallen miljoenen doden in het Midden-Oosten ziet is daar tegen.
Voor de linkiewinkies is dit zo schokkend als maar kan. Wees daar maar zeker van.
Oud 10 november 2008, 10:13   #44
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Voor de linkiewinkies is dit zo schokkend als maar kan. Wees daar maar zeker van.
Arme "linkiewinkies". En straks zullen ze moeten zien hoe Obama meer troepen gaat sturen naar Afghanistan en meer interventies in Pakistan gaat goedkeuren.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2008, 10:31   #45
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Arme "linkiewinkies". En straks zullen ze moeten zien hoe Obama meer troepen gaat sturen naar Afghanistan en meer interventies in Pakistan gaat goedkeuren.
... en ook mbt Irak: "Obama overweegt een aantal Republikeinen in zijn team op te nemen of, in het geval van Robert Gates, op hun stoel te laten. Gates zou aldus beloond worden voor zijn realistische aanpak van Irak/Afghanistan.(De Tijd)"

De enige 'CHANGE' op dat gebied wordt dus een grotere inspanning van de rest van de wereld , inclusief de Europeanen, zowel financieel als op het gebied van de actuele inzet van troepen.

Laatst gewijzigd door Antoon : 10 november 2008 om 10:32.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2008, 10:38   #46
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Mooi zo! Nucleaire wapens, nucleaire technologie en fundamentalisme vormen sowiezo een gevaarlijke combinatie.
Oud 10 november 2008, 19:36   #47
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Félicien Bwanatongo Bekijk bericht
Daarom alleen al: leve Ahmadinejad!
Iran is een soevereine staat en niemand anders heeft het recht te beslissen welke energiebronnen of wapens dat land mag bezitten of uitbouwen.
Inderdaad !

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2008, 19:41   #48
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Deze linkiewinkie heeft de campagne van Obama gevolgd dus komt het niet als een schock voor mij. Nu ja. Ik ben dan ook maar een extremist. Wie ben ik om van mijn democratisch progressieve "vrienden" te verlangen dat ze het programma van de heer Obama beter eens zouden lezen vooraleer hem heilig te verklaren.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 10 november 2008 om 19:44.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2008, 19:42   #49
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
... en ook mbt Irak: "Obama overweegt een aantal Republikeinen in zijn team op te nemen of, in het geval van Robert Gates, op hun stoel te laten. Gates zou aldus beloond worden voor zijn realistische aanpak van Irak/Afghanistan.(De Tijd)"

De enige 'CHANGE' op dat gebied wordt dus een grotere inspanning van de rest van de wereld , inclusief de Europeanen, zowel financieel als op het gebied van de actuele inzet van troepen.
Ik vermoed ook dat hij op een constructievere (Gennez zou zeggen "progressievere") manier zijn wil zal opleggen aan zijn bondgenoten.
Oud 10 november 2008, 19:45   #50
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 Bekijk bericht
Mooi zo! Nucleaire wapens, nucleaire technologie en fundamentalisme vormen sowiezo een gevaarlijke combinatie.

Heb je het nu over de VS onder Bush, Israël onder Likoed, Pakistan onder Musharraf of Iran.
Oud 10 november 2008, 19:48   #51
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ook McCain heeft in zijn mooie speech gezegd : "From 20 January on, Barack Obama will be my President." Dat kennen ze hier in Europa niet. Hier blijft men kakken op de tegenpartij, verkozen of niet.What else is new?

Dat komt omdat de Republikeinen en Democraten twee takken zijn van een éénpartijstaat die en fond dezelfde belangen verdedigd.
Oud 10 november 2008, 21:21   #52
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Deze linkiewinkie heeft de campagne van Obama gevolgd dus komt het niet als een schock voor mij. Nu ja. Ik ben dan ook maar een extremist. Wie ben ik om van mijn democratisch progressieve "vrienden" te verlangen dat ze het programma van de heer Obama beter eens zouden lezen vooraleer hem heilig te verklaren.
Respect. Jouw bericht is niets minder dan de waarheid.
Oud 10 november 2008, 21:22   #53
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vermoed ook dat hij op een constructievere (Gennez zou zeggen "progressievere") manier zijn wil zal opleggen aan zijn bondgenoten.

En weeral met je eens. Er zijn van die dagen ...
Oud 10 november 2008, 21:24   #54
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat komt omdat de Republikeinen en Democraten twee takken zijn van een éénpartijstaat die en fond dezelfde belangen verdedigd.

Hier ben ik het al veel minder eens.

Niet verwarren met een kommunistische dictatuur, hé?

De enige belangen die de verschillende kandidaten van nagenoeg alle meedingende partijen gemeen hebben zijn de belangen van de U.S.of A.
Oud 10 november 2008, 21:47   #55
Geert C

Standaard

Citaat:
Denk jij werkelijk dat jouw democratisch progressieve "vrienden" voorstanders zijn van een nucleair Iran?
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2008, 12:15   #56
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Denk jij werkelijk dat jouw democratisch progressieve "vrienden" voorstanders zijn van een nucleair Iran?
Geen enkele Amerikaan is daarvoor te vinden. Behalve een aantal extremisten.
Oud 14 november 2008, 14:53   #57
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist. Hij heeft ook volledig terecht de moordenaars van Hamas terug op hun plaats gezet. De leider van Hamas, Mashaal, liet weten dat hij bereid was om Obama te ontmoeten (sic). Obama antwoordde hierop dat hij met Hamas ging praten wanneer zij de staat Israel erkennen, geweld tegen de Israelische burgers afzweren en alle getekende afspraken tussen Israel en de Palestijnen respecteren. Een beetje wat Bush steeds weer heeft gezegd, maar ook wat de rest van de wereld reeds jaar en dag vasthoudt.
Vrij vertaald: Onvoorwaardelijk steun aan de Israëlische politiek, de bezetting of illegale nederzettingenpolitiek wordt niet in vraag gesteld,...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Een geweldige keuze, die Rahm. Hij was ook reeds tewerk onder Clinton. Heeft uitstekend werk verricht.
Voor een fundamentalist als jij is Rahm waarschijnlijk een goede keuze ja: volle kracht, recht vooruit de afgrond in... Extremisten als Rahm zullen een oplossing zeker niet dichterbij brengen.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2008, 15:09   #58
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Over Buitenlandse Politiek herhaalde Obama dat een Iran-met-kernwapens onaanvaardbaar is :"On the foreign affairs front, Obama reiterated that he believes a nuclear-armed Iran would be "unacceptable" (sic CNN).
U titel is niet correct: Obama heeft het duidelijk over nucleaire wapens, niet over civiele toepassingen. Dat ligt volledig in de lijn met wat Iran zegt: zij wensen geen nucleaire wapens, wel de - volgens het NPT volstrekt legale - bouw van kerncentrales voor burgerlijke doeleinden.

Overigens beschikt ook het IAEA over geen enkele aanwijzing dat Iran nucleaire wapens wil produceren.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2008, 15:24   #59
Kritische Theorie
Gouverneur

Kritische Theorie's schermafbeelding

Standaard

Laatst gewijzigd door Kritische Theorie : 14 november 2008 om 15:26.
Kritische Theorie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2008, 15:24   #60
Kritische Theorie
Gouverneur

Kritische Theorie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In zijn eerste perconferentie als 'President-elect' had Barack Obama het uiteraard over de prioriteit om de economische crisis aan te pakken.

Verder bedankte hij George Bush voor diens uitnodiging om een zachte en efficiënte overdracht van de macht te wensen, alsook een samenwerking om de problemen aan te pakken.

Over Buitenlandse Politiek herhaalde Obama dat een Iran-met-kernwapens onaanvaardbaar is :"On the foreign affairs front, Obama reiterated that he believes a nuclear-armed Iran would be "unacceptable" (sic CNN).

En verder ... Obama added "Iran's support of terrorist organizations, I think is something that has to cease."

Allee, hij begint al goed.
Dat Obama als liberaal de oorlogsindustrie nodig heeft om het kapitalisme te voeden, is vanzelfsprekend. Ik vraag me echter af wat u daar goed aan vindt?

Kritische Theorie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be