![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Inderdaad. Werknemers zijn nu zo stilaan wel genoeg bestolen geweest door het kapitalisme.
|
|
|
|
|
#42 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#43 | ||
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#44 |
|
Minister-President
|
En dan is men verbaasd dat de ondernemingszin in Belgie tot de laagste van de wereld hoort. Jaja, vakbonden zijn goed voor de werkgelegenheid...
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Banneling
|
De NMBS heeft net bewezen dat staatsbedrijven buitengewoon goed zijn.
Alleszins toch voor de vakbonden. |
|
|
|
|
|
#46 | |
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
Ik vraag mij af waarom de vakbondsleiders zelf geen bedrijf starten ze weten toch alles beter en zouden hun werknemers waarschijnlijk fortuinen betalen om enkele uurjes per week te werken. Stop die waanzin, de enigen die echt sociaal bezig is echt voor de maatschappij zorgt zijn diegenen die werkgelegheid schepppen hier heb ik respect voor. Het huidige anti ondernemers klimaat is nefast voor onze welvaart, de vakbonden zullen en kunnen hier niet voor zorgen, verwacht ook van de overheid niet teveel want die klungelen tegen de sterren op en van peeters en pichal (het anti-ondernemen radio1 programma)zal het ook niet komen, wel van de private bedrijven die erin slagen geld te verdienen en hiermee hun maatschappelijke taak kunnen nakomen. Begin nu aub niet over de banken als voorbeeld want die speelden onder een hoedje met de overheid, de gevolgen zijn duidelijk. |
|
|
|
|
|
|
#47 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Als je de tijd van Daens als voorbeeld ziet, dan snap je dat vakbonden en de strijd van de werknemers belangrijk is en juist ondersteund moet worden.
|
|
|
|
|
#48 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#49 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Daarentegen als men evenwel de huidige tijd als voorbeeld... |
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Zonder vakbonden zaten we nu nog steeds aan de 72 uren week.
Mensen vergeten dat soms wel eens. Ook leuk: http://www.abvv.be/code/nl/fram024.htm Onder geschiedenis kijken.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 10 november 2008 om 19:01. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
|
#52 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Aangezien ik hier stemmen zie opgaan die pleiten voor het afschaffen van vakbonden.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 10 november 2008 om 19:03. |
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat was het verleden. Maar mèt de vakbonden gaan we het in de toekomst weer heel wat slechter hebben.
|
|
|
|
|
|
#54 |
|
Minister-President
|
Ik zeg gewoon, vakbonden hadden een nut, ik heb gewoon het gevoel dat ze hun bestaansreden vergeten zijn. Vind je het normaal dat vakbonden verdienen aan de werkloosheid, dat ze mafia praktijken toepassen (recent artikel, NMBS betaalt zoveel miljoen per jaar voor "sociale vrede", klinkt mij in de oren als beschermgeld dat de mafia eist), dat ze mensen zelfs willen verbieden te gaan werken,...? Ze kunnen nog een rol hebben maar we moeten af van de verzuiling en de vakbonden moeten uitgezuiverd worden van de corruptie, een herbronning zou ook geen kwaad kunnen. Er zijn veel mensen die geen begrip kunnen opbrengen voor bepaalde acties, je kan moeilijk beweren dat ze allemaal gebrainwasht zijn door "het kapitaal".
|
|
|
|
|
|
#55 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Zouden we de vakbonden nog wel eens nodig kunnen hebben. Herinnert iemand zich die ontslagen bij grote autofabrieken hier in België........................
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 10 november 2008 om 19:15. |
|
|
|
|
|
|
#56 |
|
Banneling
|
Vakbonden die zich gedragen alsof ze in het verleden leven, enkel omdat ze in dat verleden wat goeie dingen gedaan hebben, maken zichzelf overbodig en zijn een bedreiging voor de werknemers die ze geacht worden te verdedigen.
|
|
|
|
|
|
#57 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Alleen achteraf niet komen klagen over "naakte" ontslagen wanneer uw bedrijf beslist dat mensen in een of ander lageloon land uw job goedkoper doen.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 10 november 2008 om 19:25. |
|
|
|
|
|
|
#58 |
|
Banneling
|
De vakbond heeft niet veel keus. Veel van de mensen in de groothandels (carrefour, Ikea, Colruyt, ...) zijn half getraumatiseerd. Zij komen uit fabrieken die steeds weer rationaliseerden, herstructureerden (de rage kreeg altijd wel een naam). Het zijn deze mensen die hun welstand gestadig hebben zien achteruit gaan, die steeds flexibeler zijn moeten gaan werken. En nu zien ze weer de trukendoos verschijnen. En die mensen kunnen niet meer de kop in het zand steken (het waait wel over, niet bij ons) want weten ondertussen uit ondervinding dat eens iemand in de sector bepaalde nieuwe methoden implementeerd de rest weer niet anders kan dan volgen en zij weer het slachtoffer worden.
|
|
|
|
|
|
#59 |
|
Minister-President
|
Proficiat, je hebt compleet naast mijn post geantwoord, een hele prestatie. Nergens heb ik gesteld dat ze afgeschaft meoten worden, ik zeg dat ze gezuiverd meoten worden.
|
|
|
|
|
|
#60 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
When hell freezes, lijkt me daar goed op zijn plaats. En inderdaad, niemand verplicht mensen om lid te worden van een vakbond, maar het is niet meer dan logisch dat de vakbond anderen niet verplicht hun standpunten te volgen. Citaat:
|
||
|
|
|