Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 november 2008, 18:05   #41
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Patsy Stone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door uilenspiegeltje Bekijk bericht
Het is inderdaad nu het moment bij uitstek om te staken.
Inderdaad. Werknemers zijn nu zo stilaan wel genoeg bestolen geweest door het kapitalisme.
Patsy Stone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2008, 18:12   #42
uilenspiegeltje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone Bekijk bericht
Inderdaad. Werknemers zijn nu zo stilaan wel genoeg bestolen geweest door het kapitalisme.
Inderdaad. Laat ons er staatsbedrijven van maken.
uilenspiegeltje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2008, 18:17   #43
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Patsy Stone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door uilenspiegeltje Bekijk bericht
Inderdaad. Laat ons er staatsbedrijven van maken.
Patsy Stone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2008, 18:21   #44
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

En dan is men verbaasd dat de ondernemingszin in Belgie tot de laagste van de wereld hoort. Jaja, vakbonden zijn goed voor de werkgelegenheid...
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2008, 18:30   #45
uilenspiegeltje
Banneling

Standaard

De NMBS heeft net bewezen dat staatsbedrijven buitengewoon goed zijn.
Alleszins toch voor de vakbonden.
Oud 10 november 2008, 18:37   #46
jbl
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
En dan is men verbaasd dat de ondernemingszin in Belgie tot de laagste van de wereld hoort. Jaja, vakbonden zijn goed voor de werkgelegenheid...
Inderdaad, de vakbonden zijn compleet zot geworden, als er genoeg of teveel werk is dan staken ze tegen de werkdruk, is het wat minder zelfs dan leggen ze de carrefour plat, sluit er een onderneming wie komt er als eerste uitleg geven op het nieuws...inderdaad de vakbond die in geuren kleuren uitlegt hoe het komt er wat er moet gebeuren, wie krijgt er tegenwoordig 8 miljoen euro om de sociale vrede af te kopen ja de vabonden (dit terwijl de prijzen voor de consument 5.8% stijgen).
Ik vraag mij af waarom de vakbondsleiders zelf geen bedrijf starten ze weten toch alles beter en zouden hun werknemers waarschijnlijk fortuinen betalen om enkele uurjes per week te werken.
Stop die waanzin, de enigen die echt sociaal bezig is echt voor de maatschappij zorgt zijn diegenen die werkgelegheid schepppen hier heb ik respect voor.
Het huidige anti ondernemers klimaat is nefast voor onze welvaart, de vakbonden zullen en kunnen hier niet voor zorgen, verwacht ook van de overheid niet teveel want die klungelen tegen de sterren op en van peeters en pichal (het anti-ondernemen radio1 programma)zal het ook niet komen, wel van de private bedrijven die erin slagen geld te verdienen en hiermee hun maatschappelijke taak kunnen nakomen. Begin nu aub niet over de banken als voorbeeld want die speelden onder een hoedje met de overheid, de gevolgen zijn duidelijk.
jbl is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2008, 18:39   #47
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pierette Bekijk bericht
bedoel de tijdsgeest, de armoede, inperking van rechten, afschaffen van minimumlonen, afpakken van stemplicht
Allemaal zaken dus die bij gratie van de vereniging van de werknemers en arbeiders en dus de vakbond gestopt werden.

Als je de tijd van Daens als voorbeeld ziet, dan snap je dat vakbonden en de strijd van de werknemers belangrijk is en juist ondersteund moet worden.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2008, 18:39   #48
uilenspiegeltje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jbl Bekijk bericht
Inderdaad, de vakbonden zijn compleet zot geworden, als er genoeg of teveel werk is dan staken ze tegen de werkdruk, is het wat minder zelfs dan leggen ze de carrefour plat, sluit er een onderneming wie komt er als eerste uitleg geven op het nieuws...inderdaad de vakbond die in geuren kleuren uitlegt hoe het komt er wat er moet gebeuren, wie krijgt er tegenwoordig 8 miljoen euro om de sociale vrede af te kopen ja de vabonden (dit terwijl de prijzen voor de consument 5.8% stijgen).
Ik vraag mij af waarom de vakbondsleiders zelf geen bedrijf starten ze weten toch alles beter en zouden hun werknemers waarschijnlijk fortuinen betalen om enkele uurjes per week te werken.
Stop die waanzin, de enigen die echt sociaal bezig is echt voor de maatschappij zorgt zijn diegenen die werkgelegheid schepppen hier heb ik respect voor.
Het huidige anti ondernemers klimaat is nefast voor onze welvaart, de vakbonden zullen en kunnen hier niet voor zorgen, verwacht ook van de overheid niet teveel want die klungelen tegen de sterren op en van peeters en pichal (het anti-ondernemen radio1 programma)zal het ook niet komen, wel van de private bedrijven die erin slagen geld te verdienen en hiermee hun maatschappelijke taak kunnen nakomen. Begin nu aub niet over de banken als voorbeeld want die speelden onder een hoedje met de overheid, de gevolgen zijn duidelijk.
Geen slechte post.
Oud 10 november 2008, 18:41   #49
uilenspiegeltje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Allemaal zaken dus die bij gratie van de vereniging van de werknemers en arbeiders en dus de vakbond gestopt werden.

Als je de tijd van Daens als voorbeeld ziet, dan snap je dat vakbonden en de strijd van de werknemers belangrijk is en juist ondersteund moet worden.
Inderdaad als men de tijd van Daens als voorbeeld neemt.

Daarentegen als men evenwel de huidige tijd als voorbeeld...
Oud 10 november 2008, 18:55   #50
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Zonder vakbonden zaten we nu nog steeds aan de 72 uren week.

Mensen vergeten dat soms wel eens.

Ook leuk:
http://www.abvv.be/code/nl/fram024.htm
Onder geschiedenis kijken.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 10 november 2008 om 19:01.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2008, 18:57   #51
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Zonder vakbonden zaten we nu nog steeds aan de 72 uren week.

Mensen vergeten dat soms wel eens.
En omdat ze ooit iets goed gedaan hebben mogen we ze nooit in twijfel trekken, zijn ze vrij van corruptie, zijn ze perfect?
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2008, 19:00   #52
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
En omdat ze ooit iets goed gedaan hebben mogen we ze nooit in twijfel trekken, zijn ze vrij van corruptie, zijn ze perfect?
Ik zeg alleen maar dat we zonder vakbonden het heel wat slechter zouden hebben.

Aangezien ik hier stemmen zie opgaan die pleiten voor het afschaffen van vakbonden.

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 10 november 2008 om 19:03.
Oud 10 november 2008, 19:05   #53
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat was het verleden. Maar mèt de vakbonden gaan we het in de toekomst weer heel wat slechter hebben.
Oud 10 november 2008, 19:11   #54
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:

Aangezien ik hier stemmen zie opgaan die pleiten voor het afschaffen van vakbonden.
Ik zeg gewoon, vakbonden hadden een nut, ik heb gewoon het gevoel dat ze hun bestaansreden vergeten zijn. Vind je het normaal dat vakbonden verdienen aan de werkloosheid, dat ze mafia praktijken toepassen (recent artikel, NMBS betaalt zoveel miljoen per jaar voor "sociale vrede", klinkt mij in de oren als beschermgeld dat de mafia eist), dat ze mensen zelfs willen verbieden te gaan werken,...? Ze kunnen nog een rol hebben maar we moeten af van de verzuiling en de vakbonden moeten uitgezuiverd worden van de corruptie, een herbronning zou ook geen kwaad kunnen. Er zijn veel mensen die geen begrip kunnen opbrengen voor bepaalde acties, je kan moeilijk beweren dat ze allemaal gebrainwasht zijn door "het kapitaal".
Oud 10 november 2008, 19:14   #55
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Ik zeg gewoon, vakbonden hadden een nut, ik heb gewoon het gevoel dat ze hun bestaansreden vergeten zijn. Vind je het normaal dat vakbonden verdienen aan de werkloosheid, dat ze mafia praktijken toepassen (recent artikel, NMBS betaalt zoveel miljoen per jaar voor "sociale vrede", klinkt mij in de oren als beschermgeld dat de mafia eist), dat ze mensen zelfs willen verbieden te gaan werken,...? Ze kunnen nog een rol hebben maar we moeten af van de verzuiling en de vakbonden moeten uitgezuiverd worden van de corruptie, een herbronning zou ook geen kwaad kunnen. Er zijn veel mensen die geen begrip kunnen opbrengen voor bepaalde acties, je kan moeilijk beweren dat ze allemaal gebrainwasht zijn door "het kapitaal".
Euh met de huidige globalisering..........................
Zouden we de vakbonden nog wel eens nodig kunnen hebben.

Herinnert iemand zich die ontslagen bij grote autofabrieken hier in België........................

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 10 november 2008 om 19:15.
Oud 10 november 2008, 19:21   #56
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:

Vakbonden die zich gedragen alsof ze in het verleden leven, enkel omdat ze in dat verleden wat goeie dingen gedaan hebben, maken zichzelf overbodig en zijn een bedreiging voor de werknemers die ze geacht worden te verdedigen.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2008, 19:23   #57
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Vakbonden die zich gedragen alsof ze in het verleden leven, enkel omdat ze in dat verleden wat goeie dingen gedaan hebben, maken zichzelf overbodig en zijn een bedreiging voor de werknemers die ze geacht worden te verdedigen.
Niemand verplicht u om lid te worden van een vakbond.

Alleen achteraf niet komen klagen over "naakte" ontslagen wanneer uw bedrijf beslist dat mensen in een of ander lageloon land uw job goedkoper doen.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 10 november 2008 om 19:25.
Oud 10 november 2008, 19:24   #58
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

De vakbond heeft niet veel keus. Veel van de mensen in de groothandels (carrefour, Ikea, Colruyt, ...) zijn half getraumatiseerd. Zij komen uit fabrieken die steeds weer rationaliseerden, herstructureerden (de rage kreeg altijd wel een naam). Het zijn deze mensen die hun welstand gestadig hebben zien achteruit gaan, die steeds flexibeler zijn moeten gaan werken. En nu zien ze weer de trukendoos verschijnen. En die mensen kunnen niet meer de kop in het zand steken (het waait wel over, niet bij ons) want weten ondertussen uit ondervinding dat eens iemand in de sector bepaalde nieuwe methoden implementeerd de rest weer niet anders kan dan volgen en zij weer het slachtoffer worden.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2008, 19:26   #59
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
Euh met de huidige globalisering..........................
Zouden we de vakbonden nog wel eens nodig kunnen hebben.

Herinnert iemand zich die ontslagen bij grote autofabrieken hier in België........................
Proficiat, je hebt compleet naast mijn post geantwoord, een hele prestatie. Nergens heb ik gesteld dat ze afgeschaft meoten worden, ik zeg dat ze gezuiverd meoten worden.
Oud 10 november 2008, 19:28   #60
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Niemand verplicht u om lid te worden van een vakbond.
Ik bij een vakbond gaan?
When hell freezes, lijkt me daar goed op zijn plaats.

En inderdaad, niemand verplicht mensen om lid te worden van een vakbond, maar het is niet meer dan logisch dat de vakbond anderen niet verplicht hun standpunten te volgen.

Citaat:
Alleen achteraf niet komen klagen over "naakte" ontslagen wanneer uw bedrijf beslist dat mensen in een of ander lageloon land uw job goedkoper doen.
Dat is letterlijk het minste van mijn zorgen. Het zal immers niet "onze" Belgische vakbond zijn die dat gaat verhinderen; au contraire...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be