Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 november 2008, 16:00   #41
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Is het nog niemand opgevallen dat hier iets geëvolueerd is?

In HLN van 13/12/2006 lezen we onder de titel "Minister stopt eedaflegging burgemeester Middelkerke":

Citaat:
De bouw van een ijspiste in het asielcentrum Zon en Zee werd toen toegewezen aan de vzw Kiosk-on-ice van senator Jean-Marie Dedecker.
JMDD's vzw werd toen blijkbaar verdacht in een corruptiezaak:

Citaat:
Burgemeester Landuyt wordt samen met zijn gemeentesecretaris, directeur toerisme en twee verhuurders van ijspistes voor de Brugse correctionele rechtbank beticht van bedrieglijk opzet bij de toewijzing van de ijspiste in 2001 in Westende.
Maar wat lezen we twee jaar later?:

Citaat:
De firma PG van Hans Dedecker, zoon van politicus Jean-Marie Dedecker (LDD), mag de ijsbaan in de gemeente Hoei bouwen.
Het is maar een veronderstelling, maar heeft JMDD zijn "vzw", nadat hij ei zo na de dans ontsprongen was, op naam van zijn zoon gezet?

Iemand (van Oostende, misschien) die er meer van weet?
Oud 24 november 2008, 16:06   #42
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jbl Bekijk bericht
Ok de flaminganten dan.
Ik ben geen liefhebber van JMDD dus een lofzang aan deze politieker is aan mij niet besteed. Ik vind gewoon de heisa rond de ijspiste en de houding van vlaamsnationalisten waarbij zij menen elke vlaming in te delen in een groep slechte vlamingen of goede vlamingen dermate degoutant dat ik denk dat binnekort er geen of toch heel weinig vlamingen gaan overblijven die aan deze eisen kunnen voldoen. Want als je de taalgrens oversteekt en je wordt gespot dan verlies je waarschijnlijk onmiddellijk je statuut van goede vlaming kwijt. Kortom derelijke discussies zijn niet meer van deze tijd dat wil ik aantonen.
Wat provocateurs hier neerschrijven kan me, tenzij ze persoonlijk worden, gestolen worden. Ik ben geen soort van forumgeweten dat zich iedere uitspraak van anderen persoonlijk ga beginnen aantrekken. Ik heb buiten dit forum namelijk ook nog een leven.

Het enige wat mij in heel deze zaak dan ook interesseert is: waarom heeft de MR een motie van wantrouwen ingediend tegen de beslissing van burgemeester Lizin? En waarom is haar beslissing 'niet democratisch'?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2008, 16:36   #43
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pierette Bekijk bericht
Zoon Jean-Marie Dedecker mag ijspiste Hoei bouwen

De firma PG van Hans Dedecker, zoon van politicus Jean-Marie Dedecker (LDD), mag de ijsbaan in de gemeente Hoei bouwen. De toerismedienst van de stad mag de firma daar vanaf nu het octrooi voor verlenen. Dat heeft de gemeenteraad deze voormiddag unaniem beslist.

Nadat een stemming over de kwestie in de gemeenteraad van gisteren was uitgesteld, kondigde oppositiepartij MR aan een motie van wantrouwen te zullen indienen tegen burgemeester Anne-Marie Lizin. Ze zou zich volgens de liberalen "niet democratisch" gedragen. (belga/de standaard / en anderen )

De eerste beloningkskes voor de verrader van de Walen lopen alvast binnen....
en vele felicitaties vanwege het koningshuis om het VB uit te roken....
Complot! Moord! Brand! En die mensen in Oost-Congo maar zeuren.
Oud 24 november 2008, 16:38   #44
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Een logica hier op het forum: als een politicus iets doet wat niet helemaal zuiver is is het een Belgicist. heel grappig
Oud 24 november 2008, 16:50   #45
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Een logica hier op het forum: als een politicus iets doet wat niet helemaal zuiver is is het een Belgicist. heel grappig
Inderdaad...

Corruptie en vriendjespolitiek zijn inherent aan de mens en bestaan overal, zeker ook in Vlaanderen. Maar "België" bestaat enkel mits corruptie en vriendjespolitiek, van bij zijn ontstaan tot nu anno-Leterme, en dat lijkt uniek in de beschaafde wereld.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 24 november 2008 om 16:51.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2008, 22:21   #46
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jbl Bekijk bericht
amaai gij kun ook een stukske overdrijven zeg! Zelfs het woord collaboratie val hier en dat vanuit vlaamse of moet ik zeggen dietse hoek, kan tellen.
Met een zaak ga ik akkkorrd, de maskers vallen af da's juist het blijkt dat na de verkiezingen van vorig jaar het hoog communautair spel zich gekeerd heeft tegen het vlaams nationalisme. Poltici beseffen eindelijk en meer en meer dat de bevolking hier niet mee bezig was.
De verkiezingen waren totaal fout geïnterpreteerd, dit waren de laatste verkiezingen met de laatste politieke vleugel (NVA) vanuit de vlaams nationalistische hoek. Want deze zal in de toekomst geen enkele rol van betekenis meer spelen.
Zelfs het dopingsagentschap WADA vindt volgens een artikel in De Morgen vandaag heel die opsplitsing van BE onzin. Er zijn nu in Vlaanderen, Wallonië en Duitstalig BE verschillende normen. Hoe kun je dan volgens de WADA efficiënt zijn.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2008, 23:52   #47
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Zelfs het dopingsagentschap WADA vindt volgens een artikel in De Morgen vandaag heel die opsplitsing van BE onzin. Er zijn nu in Vlaanderen, Wallonië en Duitstalig BE verschillende normen. Hoe kun je dan volgens de WADA efficiënt zijn.
Volgens mij is één van de drie de meest effisiënte, een andere de minste en een derde zit er tussenin.
Alhoewel een gelijkspel ook tot de mogelijkheden behoort, maar dat mag de lol in mijn eerste zin niet bederven.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be