![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ergens in 2002 bezocht ik de Tempel van Hatsjepsut nabij Luxor, waar enkele jaren tevoren een aanslag gepleegd was die 62 doden had geëist. Daar terugdenken aan die gebeurtenis raakte mij meer dan naast Ground Zero te staan. Toeristen zijn geen symbool - ze vertegenwoordigen niets. Als ge een aanslag pleegt, zit daar meestal een reden achter - akkoord. Die reden culmineert echter in een symbool: bijvoorbeeld WTC-torens. Ik zou daar zelfs nog metro- en buslijnen aan toevoegen: "Zie eens hoe we u kunnen raken." Maar toeristen aanvallen heeft geen enkel functioneel nut. Hospitalen binnenvallen nog minder. Ge helpt er uw zaak in de verste verte niet mee.
Laatst gewijzigd door lombas : 27 november 2008 om 07:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dit is dus een regelrechte oorlogsverklaring! Die smeerlappen van een Indiërs herbergen terroristen die het op België gemunt hebben. Wij moeten India binnenvallen en orde op zaken stellen.
![]() |
#43 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wat stelt u voor aan realistische maatregelen?
![]() |
![]() |
#44 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
Kunt u even uitleggen hoe Bush en zijn beleid verantwoordelijk waren voor de aanslagen in Oost-Afrika, op de USS Cole, enz; die plaatsgrepen voor hij aan de macht kwam en voor de aanslagen van 9/11 die gepland en voorbereid werden lang voordat Bush verkozen werd? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
Ongetwijfeld allemaal het rechtstreekse gevolg van het VS-beleid in het Midden-oosten ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Partijlid
|
![]() 100% gelijk, zij wensen oorlog tegen de rest van de wereld (niet-moslims) en voeren die ook. Hoe utopisch ik ook zou willen zijn, als je realistisch denkt dan besef je dat er geen kans is op tussenoplossingen. Ooit, vroeg of laat, zullen we grenzen moeten stellen aan deze waanzin door hen zelf beperkingen op te leggen waar ook de onschuldigen onder hen hinder van zullen ondervinden. Er zullen inderdaad scheidslijnen komen zoals Israel die ook hanteert met haar muur. (waar het aantal aanslagen dardoor fors is verminderd) Jammer (voor hen dan) maar helaas! Hoe meer politici mettertijd het slachtoffer zullen worden van hun terreur (denk aan de europarlementariers die zich thans ook in de oorlogszone Mumbai bevinden) hoe rapper men daartoe zal besluiten! Opdoeken die multicul!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
|
![]() Dat is manifest onjuist. Hoewel jihadi-terroristen verantwoordelijk zijn voor het meeste en het meest dodelijke terrorisme zijn er ook voorbeelden van niet-moslim-terroristen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat is echter ook niet wat dit soort religieuze gekken voor ogen hebben: zij zoeken de polarisatie, oorlog omdat ze ervan overtuigd zijn dat ze sowieso winnen, zeker als ze de zaken op de spits kunnen drijven en de intolerantie overal groeit. Bijvoorbeeld hier ten opzichte van moslims die in hun hele leven nooit zelfs maar gedacht hebben aan terreurdaden maar braafjes bezig zijn met hun eigen huisje, tuintje, kinderen, hun werk en hun tweejaarlijkse vakantie naar Marokko. Maar de terroristen vertrekken doorgaans van een zekere logica die - ik herhaal het - de mijne niet is. Ze zien hoe in Palestina, Irak, Afghanistan, Tjetsjenië, Bosnië evengoed onschuldige mensen, mannen, vrouwen, kinderen, baby's, het slachtoffer zijn van oorlogsgeweld dat in die gevallen vaak door Westerse, christelijke mogendheden wordt uitgevoerd. In hun ogen zijn de Palestijnse, Iraakse, Afghaanse en andere onschuldige slachtoffers evenveel waard als de zakenmensen of toeristen in Mumbai of in het WTC. Zij zien een verband waar wij het niet zien. het is interessant om te onderzoeken welke verbanden zij zien, waar ze hun motivatie vandaan halen. Daar ligt namelijk de sleutel om uit de huidige spiraal van geweld te geraken. Want - dat kan ik garanderen - als de spiraal zich verderzet verliezen niet alleen de moslimterroristen het onderspit, maar doen we dat allemaal voor een stuk. Gedenk de uitspraak van Nietzsche: Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. (wie met monsters vecht, moet opletten dat hij daarbij zelf geen monster wordt. Als je lang in de afgrond staart, staart de afgrond ook in jou)
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 27 november 2008 om 08:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
|
![]() Wat stelt u voor? Dat Israel collectieve zelfmoord pleegt? Want de jihadi's eisen de vernietiging van Israel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wat Israel betreft heb ik niets voor te stellen. Ik ben Israëli noch Palestijn. Ik heb over de kwestie een mening: één seculiere, niet-racistische staat met Jeruzalem als hoofdstad en gelijke rechten voor alle burgers. Twee staten zijn onleefbaar en de verdeling leidt alleen maar tot grotere polarisatie.
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() Citaat:
De vernietiging van de staat Israel is dus ook uw doelstelling. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Overigens is doelstelling een groot woord (12 letters). Ik heb daar een mening over maar ik doe niets om dat te realiseren. Het is geen persoonlijk doel.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 27 november 2008 om 09:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Uw vergelijking is goed geprobeerd, alhoewel lichtelijk voorspelbaar en volkomen afgezaagd, maar niet correct. Citaat:
Als ik uw logica mag volgen, is niemand nog aansprakelijk voor de eigen daden en kan de schuld van geweld altijd wel ergens op één of andere externe factor geschoven worden. Op deze planeet zijn er echter ook voldoende Christenen die vervolgd worden maar dat geeft mij nog niet het recht dit als excuus te gebruiken om links en rechts een aanslag te plegen die dan door naïevelingen zal worden goedgepraat want ik had toch wel een 'just cause' en dit in vraag stellen, zou een ernstige aantasting van mijn godsdienstvrijheid zijn. U wordt in uw eigen posts geconfronteerd met de hypocrisie van uw eigen politieke correctheid namelijk verplicht dienen open te staan voor een verregaande godsdienstvrijheid doch tegelijkertijd het doorgedreven conservatisme dat vervat ligt in elke godsdienst niet kunnen aanvaarden. U mag blij zijn dat u in een land woont dat u toelaat zulk een gedachtegang te ontwikkelen, al is het een verdorven Westerse kolonisator die mede aansprakelijk is voor alle miserie in de ganse wereld. |
||
![]() |
![]() |