![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En het feit dat je eerder in klassen dan in volkeren denkt is ook een hint?
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 8 december 2008 om 06:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() Je praat Nederlands zoals je kunt, en je hebt duidelijk intellectuele beperkingen. Ik vind dat niet erg, je kunt daar niets aan doen, t'is genetisch zeker, maar ik vind toch dat je daar niet moet over stoeffen. Wat je van ABN vind doet ook al niet terzake, maar dat is zeker niet iets voor "dikke nekken ". Ga jij mischien even bepalen hoe de mensen hun taal moeten spreken ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() [quote=Lincoln;3846111]
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is net daartegen dat ik me, na jaren forumervaring, indekte. Het was helemaal geen verwijt naar jou toe.
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat was nog eens een prachtige nickname!
![]() |
#50 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dan stelt u zo'n vraag waarvan u weet dat ze denigrerend is en dan hebt u nog het lef om verontwaardigd te zijn omdat u geen vriendelijk antwoord terug krijgt, wat niemand in zijn plaats u zou gegeven hebben. Welk antwoord had u dan verwacht? U kaapt zelf deze hele draad omwille van één persoon met vreemde roots die het geslacht van bepaalde zelfstandige naamwoorden niet zou kennen, krijgt een vrij voorspelbaar antwoord en besluit dan dat dat het één en het ander aantoont. Inderdaad, vooroordelen worden hier bevestigd. Voornamelijk door u. Dat deze draad deze wending heeft genomen vind ik persoonlijk zeer typerend voor wat ik eerder al aanhaalde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sorry he Moser; ik vond de ondertoon van Sus helemaal niet beschuldigend en Linnie reageert nu ook niet echt 'diplomatisch'.
Wat jij nu doet ; alle schuld bij Sus leggen vind ik onjuist want hij heeft wel een punt; jongeren zoals Linnie die thuis geen Nederlands leerden en de school hun enige bron was om die taal te leren lopen een blijvende achterstand op! IK heb daar voorbeelden genoeg van gezien, de taalachterstand van Linnie( want die is er) is te wijten denk ik aan ouders die het belang van actieve taalontwikkeling thuis en binnen sociale omgeving niet willen zien omdat hun eigen taal als onderdeel wordt gezien van identiteit. Waarmee ik niet wil zeggen dat dit mensen moet hinderen om mee te praten op het forum maar waar Sus op wijst klopt ook! |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||||||||||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Neen ik heb daar geen moeite mee, al zou ik liever een paar Venussen, Isissen of Matrona's meer zien ipv zoveel Maria's. Maar dat is nu eenmaal de heersende godsdienst hier (geweest). Kerstmis vier ik zelf ook. Ik vond het altijd belachelijk dat in België en Nederland de kinderen met Sinterklaas haast evenveel of meer cadeau's krijgen als met Kerst. En dan klagen dat December een dure maand is, jaja. Maar enfin, het past wel bij de mentaliteit van de Lage Landen. Citaat:
Citaat:
Het is hier corrupt tot en met. Wanneer je fiets gestolen wordt, raadt de politie je doodleuk aan gewoon een andere te stelen. En herinnert zich iemand nog de kredietkaartencrisis van enkele jaren terug? Er waren mensen in mijn vriendenkring die het heel gewoon vonden dat politici en ambtenaren wat meer dan de gewone sterveling mogen. Hallo? Maar ja, er zijn ook nog genoeg koningsgezinden. Positief: te veel om op te noemen ![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Heiden : 8 december 2008 om 12:40. Reden: Vermijden dat Sus Istratus een aanval op mij lanceert |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Die Lincoln was er helemaal niet trots op, niet correct Nederlands te schrijven. En ik deel Mosers mening: alleen omdat iemand een paar typfouten maakt, moet die toch niet uitgemaakt worden, te meer het niets met de topic te doen heeft. Ik vraag mij trouwens af, Sus Istratus, Piraat en Alice, of jullie in het echte leven (dat voorbij de pc, weetjewel) ook tegen een Marokkaan/moslim zullen beginnen zeveren wanneer deze een verkeerd taalgebruik hanteert. Ik denk het niet, toch niet wanneer het om een adolescente, fitte Marokkaan, omringd door zijn vrienden, gaat. Lage Landen slaat volgens mij niet enkel op de geografische ligging. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zeker omdat hij zelfs de moeite doet om zijn huisgenoten enige notitie van het Nederlands bij te brengen. Spijtig genoeg is het niet bepaald een compliment voor zijn huisgenoten en onderstreept het juist het probleem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||||||
Banneling
|
![]() Dat was ik ook, en ben ik nog steeds.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En "stijf van de haat staande creaturen"? Wie of wat bedoelt u daar precies mee? Citaat:
Omgekeerd had ik wel gewoon op een nette en beschaafde manier een concreet antwoord gegeven op zo'n vraag, maar ja, wie ben ik? Ik verwachtte geen specifiek antwoord, het kon immers van alles zijn waarom hij gebrekkig Nederlands spreekt, ondanks het feit dat hij hier geboren en getogen is. Dat heb ik overigens ook al aangegeven. Citaat:
En het gaat niet alleen over het geslacht van zelfstandig naamwoorden, maar ook de interpunctie, het verkeerd gebruik van woorden, het door elkaar haspelen van uitdrukkingen, en wat al dies meer zij, zijn ver onder peil. De andere allochtonen die op de vragen van de topic-starter hebben geantwoord, hebben daar in het geheel niet of nauwelijks last van. Het is die personen dus blijkbaar wél gelukt om het Nederlands onder de knie te krijgen. Hoe dan ook, als ik van die persoon een lomp, ombeschoft en agressief antwoord terug krijg, waarin bovendien op een verkapte manier halve bedreigingen worden geuit, dan bevestigt dat in zekere zin de algemeen heersende vooroordelen dat jonge Marokkanen veelal agressief en onbeschoft zijn, zich nauwelijks wensen te integreren, enzovoorts. Jammer, ik had op iets anders gehoopt. Citaat:
Ik kan u hier bijna "de vuile racistische blokker", of zaken van gelijke strekking horen denken. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heiden, ik voer dagelijks gesprekken met allochtonen en heb me nog nooit laten intimideren door een clubje jongeren en ben dit ook niet van plan.
Dus waar uw volkomen van de pot gerukte commentaar op slaat; leg maar uit! Moser; ben benieuwd naar jou antwoord. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het antwoord op uw vraag of ik dat ook zou doen in de door u hierboven geschetste situatie luidt dan ook; ja dat doe ik zonder meer. Mocht er dan op nonverbale, fysiek agressieve manier gereageerd worden door deze adolescente, fitte Marokka(a)n(en), dan ben ik zeer zeker niet ongenegen om het aangezicht van deze of gene fysieke agressor blijvend, én naar eigen inzicht te reconconstrueren. Laatst gewijzigd door Sus Iratus : 8 december 2008 om 16:03. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Vreemdeling
|
![]() Tja, dan des te beter.
Sus Iratus (het woedende zwijn?), dat je je eraan ergert dat bepaalde mensen spelling en grammatica met hun voeten vegen, wil ik je wel nageven. (Ik heb trouwens je naam verkeerd geschreven, sorry). Maar de manier waarop je Lincoln daarop attent maakte, was gewoon arrogant. Want wat is nu belangrijker: een juist taalgebruik of een goede verstandhouding. Uiteraard kun je iemand op zijn spellingsfouten wijzen, maar tijdens typen onderlopen nu eenmaal sneller schrijffouten dan bij het schrijven en/of spreken. Ik schrijf ook wel eens de meest absurde dingen (voorbeeld: kredeitcrisis i.p.v. kredietcrisis). Ga je mij er dan ook van verdenken de taal niet te beheersen? Spelfouten op fora staan slordig, maar getuigen ook van een gering gebruik van het dashboard en dus van de PC*. En we zijn nu toch wel echt off-topic bezig. Ik neem aan dat je nu vanalles tegenwerpt, zoiets van: "... juist taalgebruik is de basis van een vreedzame verstandhouding enz ..." Tja, bij dezen laat het mij koud wat je verder te melden hebt. Ik (en Moser blijkbaar ook) vind dat je dat ook op een wat vriendelijker, minder aanmatigende manier kunt zeggen. Alice, inderdaad, als jij elke dag met allochtonen verkeerd, dan is mijn commentaar wat jou betreft volledig "van de pot gerukt". Oh, en even terzijde: je hebt gelijk. Door thuis lustig verder de moedertaal te blijven bavarderen, heb ik zulke fantastische uitdrukkingen als "van de pot gerukt", "zwanzen" en weet ik wat voor leuke geluiden jullie Vlamingen nog allemaal uit jullie strot wurgen, helaas moeten missen. Ach, die achterstand zal me een leven lang dwars blijven liggen. |
![]() |
![]() |