Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 december 2008, 06:55   #41
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Nederlandse nationaliteit (vaders kant), sinds jaar en dag wonende in België. Heb nooit de Belgische nationaliteit aangevraagd.

Qua afkomst aan moederszijde, mijn nickname geeft al een goede indicatie.

Koppel dat vervolgens aan mijn eerste/vorige nickname en je weet ook meteen in welke periode mijn ouders elkaar hebben ontmoet.

Nog een kleine tip, ik heb een licht mediterraan uiterlijk.
Heeft een klein opgeblazen, maar bloeddorstig Caudillo'tje er mee te maken?
En het feit dat je eerder in klassen dan in volkeren denkt is ook een hint?

Laatst gewijzigd door driewerf : 8 december 2008 om 06:55.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2008, 07:07   #42
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Volgens de gangbare definities ben ik het, al beschouw ik me zelf niet zo.
Mogen wij ook weten van waar je afkomstig bent ?
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2008, 07:08   #43
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Heeft een klein opgeblazen, maar bloeddorstig Caudillo'tje er mee te maken?
En het feit dat je eerder in klassen dan in volkeren denkt is ook een hint?
Oud 8 december 2008, 07:13   #44
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lincoln Bekijk bericht
Ik schrijf nederlands zoals ik die praat, dat ABN gedoe is niets voor mij ,wel iets voor dikke nekken en groot bazekes !

Ps: dat NL gedoe is hier irrelevant op BE !!!
Je praat Nederlands zoals je kunt, en je hebt duidelijk intellectuele beperkingen. Ik vind dat niet erg, je kunt daar niets aan doen, t'is genetisch zeker, maar ik vind toch dat je daar niet moet over stoeffen. Wat je van ABN vind doet ook al niet terzake, maar dat is zeker niet iets voor "dikke nekken ". Ga jij mischien even bepalen hoe de mensen hun taal moeten spreken ?
Oud 8 december 2008, 07:14   #45
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Zonder in semantische discussies te treden over het woord "ethnisch":

Joods, met familie afkomstig uit Roemenië, Oekraïne, Duitsland, Hongarije, Polen.
Ik dacht al zoiets..
Oud 8 december 2008, 07:16   #46
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Half gebroken Nederlands dus.
Kijk, ik probeer te communiceren, en een duidelijk, verzorgd taalgebruik is een instrument dat mij daarbij helpt. U vindt dat blijkbaar niet nodig en dat mag van mij hoor, maar u moet er dan niet raar van opkijken als u met zo'n houding niet altijd en niet overal door iedereen serieus genomen wordt. Of dat uw schrijfsels zonder meer door iedereen begrepen worden.

Bij mijn weten is Nederlands nog altijd één van de officiële talen in België en vooralsnog niet de straattaal uit Borgerhout, maar ik kan me vergissen natuurlijk.
Die mannen willen iedereen doen afdalen naar hun kelder-niveau, dan voelen ze zich beter, zonder ook maar één enkele inspanning te doen.
Oud 8 december 2008, 07:19   #47
piraat
Banneling

Standaard

[quote=Lincoln;3846111]
Citaat:
Is dat een streefdoel om op het forum aanwezig te zijn ? Geloof mij, er is een groot verschil met mijn schrijfsel in vergelijk met vier jaar geleden op dit forum en nu ! En als ik mij zou onthouden van het forum omdat ik gebroken nederlands praat (volgens u ) of dat ik niet serieus zou genomen worden door andere, dan zou ik inzekere zin noch nederlands kunnen spreken noch schrijven !
I don't care hoe jij tov mij denkt, dat is één !

Een punt die je in de toekomst in acht zal nemen !
Dat je Nederlands er op vooruit gegaan is door op forums te komen, lijkt mij eerder positief , maar waarom verdedig je dan je oorspronkelijk achterbuurt-taaltje ? Da's niks om over op te scheppen, als men een taal radbraakt, gelijk welke taal ?!
Oud 8 december 2008, 08:27   #48
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
liefst niet, anders zijn we een tijdje bezig
(je mag wel zeggen hoe ik die vraag anders had kunnen stellen)
Wel, hoe je de vraag ook formuleert, je riskeert altijd eindeloze (en weinig boeiende) semantische haarkloverij.
Het is net daartegen dat ik me, na jaren forumervaring, indekte.
Het was helemaal geen verwijt naar jou toe.
Oud 8 december 2008, 08:29   #49
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Koppel dat vervolgens aan mijn eerste/vorige nickname en je weet ook meteen in welke periode mijn ouders elkaar hebben ontmoet.
Dat was nog eens een prachtige nickname!
Oud 8 december 2008, 10:11   #50
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Als dat zo is, is dat dus een slechte tot matige vorm van integratie, zeker voor iemand die hier geboren en getogen is.

Meestal begrijp ik hem wel enigzins ja, maar vaak ook niet, en dan vind ik het erg lastig om telkens weer te moeten vragen wat deze of gene nu precies bedoelt.
Ik heb ook liever dat moslims meepraten dan wegblijven, al was het maar om te weten wat er in hun omgaat, maar het zou wel bevorderlijk voor de communicatie en wederzijdse uitwisseling van ideeën zijn als men toch wat nauwkeuriger uit kon leggen waar men het over heeft. Een poging doen om een zo correct als mogelijk Nederlands te schrijven helpt ook daarbij.

En dat geldt overigens ook voor autochtonen hoor, maar Lincoln reageert gelijk met insinuaties over discriminatie o.i.d. aan mijn adres, zie bericht #15 in deze draad, komt daarna alleen nog op agressieve wijze uit de hoek met "I don't care hoe jij tov mij denkt, dat is één !" gevolgd door "Een punt die je in de toekomst in acht zal nemen !", en verder in elk bericht van hem een uitroepteken na elke zin. En dat alles terwijl ik hem op beschaafde wijze een vraag stelde, en die vraag ook nog uitgediept en verduidelijkt heb.
Kortom, er wordt door hem hier gereageerd op een wel heel erg archetypische manier, waarmee hij zelf dus meteen een aantal vooroordelen over moslims/Marokkanen meer dan bevestigt.
U moet wel ernstig blijven hé. U was de eerste en enige die het nodig vond om helemaal off-topic en zonder aanleiding iemand een persoonlijke vraag te stellen waarvan de ondertoon op zijn minst beschuldigend te noemen was. Het leek bijna alsof u het nodig vond die persoon tot verantwoording te roepen. Komend van iemand die in andere threads zich de benen van onder het lijf loopt om stijf van de haat staande creaturen hun gebrekkig taalgebruik te vergeven, maakt dat uw vraag des te hilarischer.

Dan stelt u zo'n vraag waarvan u weet dat ze denigrerend is en dan hebt u nog het lef om verontwaardigd te zijn omdat u geen vriendelijk antwoord terug krijgt, wat niemand in zijn plaats u zou gegeven hebben. Welk antwoord had u dan verwacht? U kaapt zelf deze hele draad omwille van één persoon met vreemde roots die het geslacht van bepaalde zelfstandige naamwoorden niet zou kennen, krijgt een vrij voorspelbaar antwoord en besluit dan dat dat het één en het ander aantoont. Inderdaad, vooroordelen worden hier bevestigd. Voornamelijk door u. Dat deze draad deze wending heeft genomen vind ik persoonlijk zeer typerend voor wat ik eerder al aanhaalde.
moser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2008, 10:51   #51
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Sorry he Moser; ik vond de ondertoon van Sus helemaal niet beschuldigend en Linnie reageert nu ook niet echt 'diplomatisch'.
Wat jij nu doet ; alle schuld bij Sus leggen vind ik onjuist want hij heeft wel een punt; jongeren zoals Linnie die thuis geen Nederlands leerden en de school hun enige bron was om die taal te leren lopen een blijvende achterstand op!
IK heb daar voorbeelden genoeg van gezien, de taalachterstand van Linnie( want die is er) is te wijten denk ik aan ouders die het belang van actieve taalontwikkeling thuis en binnen sociale omgeving niet willen zien omdat hun eigen taal als onderdeel wordt gezien van identiteit.
Waarmee ik niet wil zeggen dat dit mensen moet hinderen om mee te praten op het forum maar waar Sus op wijst klopt ook!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2008, 12:10   #52
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Sorry he Moser; ik vond de ondertoon van Sus helemaal niet beschuldigend en Linnie reageert nu ook niet echt 'diplomatisch'.
Wat jij nu doet ; alle schuld bij Sus leggen vind ik onjuist want hij heeft wel een punt; jongeren zoals Linnie die thuis geen Nederlands leerden en de school hun enige bron was om die taal te leren lopen een blijvende achterstand op!
IK heb daar voorbeelden genoeg van gezien, de taalachterstand van Linnie( want die is er) is te wijten denk ik aan ouders die het belang van actieve taalontwikkeling thuis en binnen sociale omgeving niet willen zien omdat hun eigen taal als onderdeel wordt gezien van identiteit.
Waarmee ik niet wil zeggen dat dit mensen moet hinderen om mee te praten op het forum maar waar Sus op wijst klopt ook!
Ik vind dat ook prima dat slecht Nederlands pratende allochtonen mee komen praten, ook al was het maar om Nederlands te leren, en op de belgen kritiek te komen uitoefenen, als het geen verwijten zijn (racist, onverdraagzaam, nazi enz enz). Maar als ze nu , inplaats van moeite te doen om de taal machtig te worden, eerder fier zijn op hun tekortkomingen, heb ik toch moeite om ze te begrijpen ?! Ik zou in Lincoln zijn plaats net moeite doen om perfect Nederlands te leren, zodat men mij op dat gebied alvast niets kan verwijten...Maar ja, gemakzucht, dat is mischien gewoon aangeboren ? Hoe moet je dat anders gaan uitleggen ? En in dat geval is het natuurlijk zijn schuld niet, de natuur is in werking en daar valt niks aan te doen. Inch dinges zeker ?
Oud 8 december 2008, 12:10   #53
Heiden
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Orange Bekijk bericht
1. Wat is uw visie op het leefmilieu? Hoe staat u bijvoorbeeld tegenover het langer openhouden van kerncentrales?
Het milieu moet in de gaten gehouden worden, maar we moeten ook wel aan werkgelegenheden denken, wat moeilijk te combineren valt. Mensen hebben natuurlijk nu werk en geld nodig, maar hoe zit het met de toekomst?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Orange Bekijk bericht
2. In hoeverre vindt u de Vlaamse ontvoogdingsstrijd t.o.v. België interessant? (laten we puur kijken naar het streven naar Vlaamse autonomie, en dus niet het anti-migranten standpunt van 1 bepaalde partij).
Ik zou toch nieuwsgierig zijn naar hoe het zou zijn, indien Vlaanderen onafhankelijk wordt. Maar ik ben te weinig bezig met onze economie om te weten welke gevolgen dat zou hebben. Er wordt altijd wel gezegd dat Vlaanderen massa's geld in Wallonië pompt, maar wat er echt aan is, weet ik niet. In ieder geval ben ik wel overtuigd dat een land beter functioneert met één taal.

Citaat:
3. Vindt u het Nederlands een mooie taal? Heeft u ooit problemen gehad met het leren van deze taal? (moest dat ooit nodig geweest zijn)
Bwah, valt wel mee. Het AN in Vlaanderen is mooier dan in Nederland, maar Vlaams vind ik afgrijselijk. Ik heb geen problemen gehad het te leren.

Citaat:
4. Wat is uw mening t.o.v. bepaalde progressieve ideeën (euthanasie, homohuwelijk)?
Euthanasie en abortus ben ik voor, al schud ik mijn hoofd wanneer ik soms lees dat bepaalde mensen al om euthanasie krijsen alleen omdat ze incontinent of seniel worden. Er mag niet lichtvaardig mee worden omgesprongen. Homohuwelijken en -adoptie vind ik ook okee.

Citaat:
5. Vindt u dat u uw geloof voldoende kan beleiden? Vindt u het seculiere staatsmodel goed?
Secularisme is prima (wat anders?). Mijn geloof is privé-gebeuren, al moest het natuurlijk fantastisch zijn het ook in het openbaar te beleiden, wat hier en daar ook wel mogelijk is.

Citaat:
6. Moeten werkloosheidsuitkeringen beperkt worden in tijd? Doet de overheid genoeg moeite om werklozen aan de slag te krijgen?
Van die beperking: misschien wel. Van die andere vraag: mja, ik was een halfjaar schoolverlater en heb af en toe eens via de VDAB of interims gewerkt, en ja, de VDAB leek me soms toch wel wereldvreemd wanneer ze me vacatures toestuurden met jobs voor mensen met qualiteiten en ervaringen over die ik niet beschikte.

Citaat:
7. Indien u niet-christen bent, heeft u persoonlijk "moeite" met katholieke symbolen in het straatbeeld (kerstmis, sinterklaas,...)?
Is elke Belg dan een christen?
Neen ik heb daar geen moeite mee, al zou ik liever een paar Venussen, Isissen of Matrona's meer zien ipv zoveel Maria's. Maar dat is nu eenmaal de heersende godsdienst hier (geweest). Kerstmis vier ik zelf ook. Ik vond het altijd belachelijk dat in België en Nederland de kinderen met Sinterklaas haast evenveel of meer cadeau's krijgen als met Kerst. En dan klagen dat December een dure maand is, jaja. Maar enfin, het past wel bij de mentaliteit van de Lage Landen.

Citaat:
8. In hoeverre volgt u de dagelijkse (politieke) toestand van uw geboorteland (of indien u hier geboren bent, het land van uw (groot)ouders)?
Ik wil weten wat er zich bij ons thuis afspeelt, ja. Mag dat niet? ben ik nu een staatsvijand? Mijn grootouders, al mijn verwanten leven nog in mijn geboorteland, dus dan mag ik toch wel bezorgd zijn om de situatie daar. Het was trouwens ook niet mijn keuze naar België te komen. Un jour viendra, je partirai, je partirai sans aucun regret!

Citaat:
9. Wat vindt u persoonlijk positief/negatief aan België/Vlaanderen?
Negatief: de mensen doen vanzelf heel familiair, tutoyeren al meteen na de eerste keren kennismaking, maar als men dan op zijn verjaardag trakteert of op een andere manier familiair doet, dan doen ze alsof je niet goed wijs bent. Schijnheilig zijn ze hier. Enfin, niet allen.
Het is hier corrupt tot en met. Wanneer je fiets gestolen wordt, raadt de politie je doodleuk aan gewoon een andere te stelen. En herinnert zich iemand nog de kredietkaartencrisis van enkele jaren terug? Er waren mensen in mijn vriendenkring die het heel gewoon vonden dat politici en ambtenaren wat meer dan de gewone sterveling mogen. Hallo? Maar ja, er zijn ook nog genoeg koningsgezinden.

Positief: te veel om op te noemen

Citaat:
10. Welk Europees/Belgisch/Vlaams culinair gerecht kan u bekoren?
Belgen/Vlamingen hebben een vreemde smaak. Appelmoes bij kippeboutjes? Wij doen dat op de pannekoeken. Jullie nationale gerecht, mosselen met frieten, is ook een vreemde combinatie, hoewel beide apart erg lekker zijn. maar elke maand frieten zou ik niet willen! Naast onze nationale keuken ben ik helemaal verlekkerd op crêpes uit Bretagne en vooral spaghetti! (hoewel ik de laatste tijd liever capellini eet

Laatst gewijzigd door Heiden : 8 december 2008 om 12:40. Reden: Vermijden dat Sus Istratus een aanval op mij lanceert
Heiden is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2008, 12:36   #54
Heiden
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
Ik vind dat ook prima dat slecht Nederlands pratende allochtonen mee komen praten, ook al was het maar om Nederlands te leren, en op de belgen kritiek te komen uitoefenen, als het geen verwijten zijn (racist, onverdraagzaam, nazi enz enz). Maar als ze nu , inplaats van moeite te doen om de taal machtig te worden, eerder fier zijn op hun tekortkomingen, heb ik toch moeite om ze te begrijpen ?! Ik zou in Lincoln zijn plaats net moeite doen om perfect Nederlands te leren, zodat men mij op dat gebied alvast niets kan verwijten...Maar ja, gemakzucht, dat is mischien gewoon aangeboren ? Hoe moet je dat anders gaan uitleggen ? En in dat geval is het natuurlijk zijn schuld niet, de natuur is in werking en daar valt niks aan te doen. Inch dinges zeker ?
"Belgen" schrijf je doorgaans met hoofdletter.

Die Lincoln was er helemaal niet trots op, niet correct Nederlands te schrijven. En ik deel Mosers mening: alleen omdat iemand een paar typfouten maakt, moet die toch niet uitgemaakt worden, te meer het niets met de topic te doen heeft. Ik vraag mij trouwens af, Sus Istratus, Piraat en Alice, of jullie in het echte leven (dat voorbij de pc, weetjewel) ook tegen een Marokkaan/moslim zullen beginnen zeveren wanneer deze een verkeerd taalgebruik hanteert. Ik denk het niet, toch niet wanneer het om een adolescente, fitte Marokkaan, omringd door zijn vrienden, gaat.

Lage Landen slaat volgens mij niet enkel op de geografische ligging.
Oud 8 december 2008, 13:13   #55
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Komaan Sus; ik denk dat Linnie zoals zoveel jongeren wel Nederlands leerde op school, maar thuis niet en ook niet onder vrienden? Klopt dit Linnie? Een Turkse vriend van mij deed unief en maakt ook dit soort fouten, daarom denk ik dat dit mogelijk bij Linnie ook zo is.
Dat nadeel loop je maar heel moeilijk in, en meestal lukt het aardig om te begrijpen wat Linnie bedoelt.
Ik heb liever dat moslims mee praten dan wegblijven omdat hun taal niet echt volledig is wat het kan zijn.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2008, 13:24   #56
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
Hij mag terecht fier zijn.
Zeker omdat hij zelfs de moeite doet om zijn huisgenoten enige notitie van het Nederlands bij te brengen.
Spijtig genoeg is het niet bepaald een compliment voor zijn huisgenoten en onderstreept het juist het probleem.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2008, 15:21   #57
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
U moet wel ernstig blijven hé.
Dat was ik ook, en ben ik nog steeds.

Citaat:
U was de eerste en enige die het nodig vond om helemaal off-topic en zonder aanleiding iemand een persoonlijke vraag te stellen waarvan de ondertoon op zijn minst beschuldigend te noemen was.
Off-topic was het zeker niet, aangezien Lincoln op alle vragen van de starter van de draad volledig antwoord gaf, behalve op vraag 3. Vraag 3 werd namelijk maar half beantwoord. Lincoln antwoordde daar namelijk niet op de vraag of hij ooit problemen had gehad met het leren van het Nederlands, en dát wekte mijn nieuwsgierigheid. Vooral ook omdat hij op vraag 7 antwoordt dat hij hier geboren en getogen is.

Citaat:
Het leek bijna alsof u het nodig vond die persoon tot verantwoording te roepen.
Gezien de situatie zoals hierboven beschreven, leek, en lijkt het mij nog steeds een logische vraag. Dat heeft verder niets met ter veantwoording roepen te maken, maar alles met oprechte nieuwsgierigheid.

Citaat:
Komend van iemand die in andere threads zich de benen van onder het lijf loopt om stijf van de haat staande creaturen hun gebrekkig taalgebruik te vergeven, maakt dat uw vraag des te hilarischer.
Ik neem aan dat u uw beweringen kunt staven met één of meerdere citaten?

En "stijf van de haat staande creaturen"? Wie of wat bedoelt u daar precies mee?

Citaat:
Dan stelt u zo'n vraag waarvan u weet dat ze denigrerend is en dan hebt u nog het lef om verontwaardigd te zijn omdat u geen vriendelijk antwoord terug krijgt, wat niemand in zijn plaats u zou gegeven hebben. Welk antwoord had u dan verwacht?
Waarom is die vraag volgens u dan denigrerend?
Omgekeerd had ik wel gewoon op een nette en beschaafde manier een concreet antwoord gegeven op zo'n vraag, maar ja, wie ben ik?
Ik verwachtte geen specifiek antwoord, het kon immers van alles zijn waarom hij gebrekkig Nederlands spreekt, ondanks het feit dat hij hier geboren en getogen is. Dat heb ik overigens ook al aangegeven.

Citaat:
U kaapt zelf deze hele draad omwille van één persoon met vreemde roots die het geslacht van bepaalde zelfstandige naamwoorden niet zou kennen, krijgt een vrij voorspelbaar antwoord en besluit dan dat dat het één en het ander aantoont.
Ík kaap helemaal deze draad niet. Ik stelde enkel een vraag uit oprechte interesse en behalve dat die vraag nauwelijks werd beantwoord, was de manier van antwoorden bijzonder agressief.
En het gaat niet alleen over het geslacht van zelfstandig naamwoorden, maar ook de interpunctie, het verkeerd gebruik van woorden, het door elkaar haspelen van uitdrukkingen, en wat al dies meer zij, zijn ver onder peil.
De andere allochtonen die op de vragen van de topic-starter hebben geantwoord, hebben daar in het geheel niet of nauwelijks last van. Het is die personen dus blijkbaar wél gelukt om het Nederlands onder de knie te krijgen.
Hoe dan ook, als ik van die persoon een lomp, ombeschoft en agressief antwoord terug krijg, waarin bovendien op een verkapte manier halve bedreigingen worden geuit, dan bevestigt dat in zekere zin de algemeen heersende vooroordelen dat jonge Marokkanen veelal agressief en onbeschoft zijn, zich nauwelijks wensen te integreren, enzovoorts.
Jammer, ik had op iets anders gehoopt.

Citaat:
Inderdaad, vooroordelen worden hier bevestigd. Voornamelijk door u. Dat deze draad deze wending heeft genomen vind ik persoonlijk zeer typerend voor wat ik eerder al aanhaalde.
Net zoals u zelf het vooroordeel over de linkse Gutmenschen, die ongeacht context en situatie altijd en overal onverdeeld voor de allochtoon -die zeker en vast gediscrimineerd wordt- partij kiezen, bevestigt door hier geshockeerd op te reageren. Bedoelt u dat?
Ik kan u hier bijna "de vuile racistische blokker", of zaken van gelijke strekking horen denken.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2008, 15:44   #58
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Heiden, ik voer dagelijks gesprekken met allochtonen en heb me nog nooit laten intimideren door een clubje jongeren en ben dit ook niet van plan.
Dus waar uw volkomen van de pot gerukte commentaar op slaat; leg maar uit!
Moser; ben benieuwd naar jou antwoord.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2008, 16:03   #59
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heiden Bekijk bericht
Sus Istratus, Piraat en Alice, of jullie in het echte leven (dat voorbij de pc, weetjewel) ook tegen een Marokkaan/moslim zullen beginnen zeveren wanneer deze een verkeerd taalgebruik hanteert.
Ik 'zever' tegen iedereen die constant een verkeerd taalgebruik hanteert, dus ook tegen Marokkanen/moslims.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heiden Bekijk bericht
Ik denk het niet, toch niet wanneer het om een adolescente, fitte Marokkaan, omringd door zijn vrienden, gaat.
Bijzonder geestig dat u dit noemt. Door dit namelijk alleen al te schrijven, bevestigt u de welbekende (voor)oordelen dat Marokkanen zich ten eerste agressief gedragen, en ten tweede dat zulks bij voorkeur in groepsverband wordt gedaan.

Het antwoord op uw vraag of ik dat ook zou doen in de door u hierboven geschetste situatie luidt dan ook; ja dat doe ik zonder meer. Mocht er dan op nonverbale, fysiek agressieve manier gereageerd worden door deze adolescente, fitte Marokka(a)n(en), dan ben ik zeer zeker niet ongenegen om het aangezicht van deze of gene fysieke agressor blijvend, én naar eigen inzicht te reconconstrueren.

Laatst gewijzigd door Sus Iratus : 8 december 2008 om 16:03.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2008, 16:28   #60
Heiden
Vreemdeling

Standaard

Tja, dan des te beter.

Sus Iratus (het woedende zwijn?), dat je je eraan ergert dat bepaalde mensen spelling en grammatica met hun voeten vegen, wil ik je wel nageven. (Ik heb trouwens je naam verkeerd geschreven, sorry). Maar de manier waarop je Lincoln daarop attent maakte, was gewoon arrogant. Want wat is nu belangrijker: een juist taalgebruik of een goede verstandhouding. Uiteraard kun je iemand op zijn spellingsfouten wijzen, maar tijdens typen onderlopen nu eenmaal sneller schrijffouten dan bij het schrijven en/of spreken. Ik schrijf ook wel eens de meest absurde dingen (voorbeeld: kredeitcrisis i.p.v. kredietcrisis). Ga je mij er dan ook van verdenken de taal niet te beheersen? Spelfouten op fora staan slordig, maar getuigen ook van een gering gebruik van het dashboard en dus van de PC*. En we zijn nu toch wel echt off-topic bezig.
Ik neem aan dat je nu vanalles tegenwerpt, zoiets van: "... juist taalgebruik is de basis van een vreedzame verstandhouding enz ..." Tja, bij dezen laat het mij koud wat je verder te melden hebt. Ik (en Moser blijkbaar ook) vind dat je dat ook op een wat vriendelijker, minder aanmatigende manier kunt zeggen.

Alice, inderdaad, als jij elke dag met allochtonen verkeerd, dan is mijn commentaar wat jou betreft volledig "van de pot gerukt". Oh, en even terzijde: je hebt gelijk. Door thuis lustig verder de moedertaal te blijven bavarderen, heb ik zulke fantastische uitdrukkingen als "van de pot gerukt", "zwanzen" en weet ik wat voor leuke geluiden jullie Vlamingen nog allemaal uit jullie strot wurgen, helaas moeten missen. Ach, die achterstand zal me een leven lang dwars blijven liggen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be