![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
(Dit artikel is voor de rest ook echt de moeite om te lezen en zal veel punten die de zogenamde "sceptici" hier voortdurend aankaarten opklaren.) Maar geloof vooral dat een dier obv een toevallige goede shot op de lijst van de bedreigde diersoorten kan komen... Citaat:
![]() Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Schepen
|
![]() Stel dat het omkeerde gebeurt, dwz, dat men blijft doorgaan met uitstoten en de temperatuur zou niet stijgen of zelfs dalen. Kan men dan ook roepen: "Zie je wel, ik heb gelijk"?
![]() |
#43 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Stel je rijd tegen 200 per uur over een klein bochtig landweggetje. Stel je bent gewaarschuwd voor de eventueel mogelijke gevolgen van het falen van je remmen door oververhitting in combinatie met veel draaien. Als je dan tegen een boom aan knalt omwille van een trage reactietijd. Dan mag je inderdaad schreeuwen: Zie je wel !! Ik had gelijk, 't waren niet de remmen die faalden.
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
klimaatwetenschap <=> simplisme |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Minister
|
![]() Yeah well Jedd. Jouw oplossing om 't er een bommetje op te gooien vind ik ook maar niks. En misschien moet jij ook maar naar je eigen goede raad luisteren: Neem internet niet zo serieus, je zal je veel beter voelen.
Right ?
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een andere vraag zou daarentegen kunnen luiden of klimaatbelievers zich enkel interessant willen maken of dat ze uit zijn op aanzien en macht? Een lukrake "vraag". Puur uit nieuwsgierigheid.
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 16 december 2008 om 00:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als je van een flatgebouw afdondert, dan is 't totaal niet van tel of je net ter voren een discussie gewonnen hebt.
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als die dingen je doel zijn, moet je een andere richting kiezen dan klimaatwetenschap, zoals politiek, topsport, iets met kunst, economie of zo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zie je, je kan "vragen" wat je wil. Vele vragen zijn de moeite niet om op te antwoorden, omdat ze eigenlijk geen vraag maar een pedant antwoord zijn.
![]() |
#51 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#52 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Voorspellingen zonder alle parameters te kennen is altijd een heikele zaak. Ik kan je met een gerust hart zeggen dat ik geloof dat er een grote waarheid in de voorspellingen zit. Helaas. Ik zeg dus niet dat ze 'waar' zijn, verre van. Wat een mens daar mee doet, zolang er geen collectieve regels rond vastgelegd worden, is natuurlijk zijn/haar zaak. En ja, er is zo iets al 't recht op niet alles weten. Maar, daar ontrek je jezelf royaal aan als je 't er over gaat debatteren.
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want als je niet de middelen hebt om voor jezelf op een onderbouwde manier uit te maken of de paniek al dan niet terecht is, en dat geldt toch voor 99 pct van de wereldbevolking, dan heb je alleen de keus tussen diverse gradaties van geloven en niet-geloven. En wat mij betreft speelt de stijl waarmee de twee kampen opereren dan een doorslaggevende rol. Wie rustig blijft argumenteren en probeert te overtuigen zonder druk uit te oefenen, heeft een voetje voor. Wie druk uitoefent, uitsluit en moralistisch optreedt wekt de schijn dat hij niet zeker is van zijn zaak en dan maar wil dwingen in plaats van overreden. Ik heb het sterke gevoel dat het gros van de klimaat-believers in het laatste kamp zit.
![]() |
![]() |
#54 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ja, dat heb ik ook gemerkt. En dat dient de zaak niet. Vandaar dat ik 'tegen aaikes' gaf. Je moet ook beseffen dat er veel jonge mensen zich in dat kamp bevinden. Het gevaar dat je dezen radicaliseert door harde woorden zal je op een dag in 't gezicht terug slaan. Dikwijls ben ik meer bezorgt over dat laatste, dat dreigender is op kortere termijn, dan over de mogelijke klimaatswissel zelf. En dat niet enkel voor de klimaat jongens en meiskes maar ook voor de ultra liberale jongens en meisjes of nog de anti democratische jongens en meisjes.
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
![]() Als je hiervoor nog verantwoording nodig hebt: je kan niet vragen van iemand anders dat hij in de gevolgen van jouw egoïsme/kortzichtigheid deelt. Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 16 december 2008 om 15:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() Citaat:
Misschien kan u eens googlen naar andere dan de door u geliefde pagina's, nl die van wetenschappelijke journals bv... Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 16 december 2008 om 15:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
Ik denk dat niemand van ons een bril nodig heeft om te beseffen dat de grenzen van mileuvervuiling zich niet beperken tot die van de grenzen van je eigendom. Waarom moet iemand anders delen in de klappen die je krijgt door hetgeen jij hebt vervuild? Waarom moét een Afrikaan die nog nooit een wagen van kortbij heeft gezien naar adem snakken in de roetdeeltjes bevattende uitlaatgassen van auto's (overgewaaid uit x) bijvoorbeeld? Waarom moet buurman x longkanker krijgen omdat y een bedrijf dat z (= schadelijke stof) uitstoot langs zijn deur heeft gezet? Waarom moet een dier plaatsruimen voor een mens? En de ene mens voor een ander? Hebben we niet allemaal evenveel rechten? Dat ìs uiteindelijk een puur ethische kwestie, daar kan niemand om heen. Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 16 december 2008 om 15:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dergelijke voorzichtige formulering wordt zelden tot nooit aangetroffen, 't is daarentegen quasi altijd de forse overtuigde frasering 'IPCC zit fout' (vergezeld van een argument dat meestal een totaal gebrek aan keniis verraadt, wat het eens zo pijnlijk maakt) waarna -eens die stelling weerlegd- diegene die die stelling oorspronkelijk lanceerde meestal (bij gebrek aan wetenschap om de oorspronkelijke idee te staven) binnen de vijf posts over de corrumperende overheid begint. Klimaatscepticisme heeft m.i. weinig met een wetenschapsdebat te maken. Laatst gewijzigd door Jedd : 16 december 2008 om 18:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
zoals dat in de meeste gevallen zo gaat. Een kapotte computer breng je niet binnen bij de lokale slager, maar iemand met een kennis electronica. Een half varken daarentegen breng je niet binnnen bij de computerwinkel. Kortom, breng je binnen bij diegene die iets afkent van de materie. Laatst gewijzigd door Jedd : 16 december 2008 om 18:38. |
|
![]() |
![]() |