![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Mij stoort enkel de manier waarop ze de nieuw verkozen president van Amerika gaan nahollen maar het feit dat ze de scholen willen opknappen vind ik best wel een goed idee. Ook ben ik bang van de gevolgen die die massale uitgaven van geld met zich meebrengen maar 1 miljard valt nog mee (de gelden die uitgesproken worden in verband met Amerika daar ben ik wel wat banger van als daar geen corruptie van komt dan weet ik het ook niet)...
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb toch gezegd dat je beter de uitslag van het onderzoek zou afwachten vooraleer je De Gucht tot politicus van het jaar wil nomineren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Parlementslid
|
![]() Bart Dewever , Marino keulen en Kris Peeters .............. en als grappige jaarflop Bertje Ancieaux
![]() |
#45 |
Parlementslid
|
![]() Rudy Demotte.
Zijn functie als minister president van Wallonië vat het wel samen. "Onze Rudy is maar nummer 10 in de PS, dus hij mag niet meedoen aan de gemeenschapsdialoog." Tis nochtans een goed politicus en ik geloof dat met hem er degelijke akkoorden bereikt zouden worden. De Franstaligen graven hun eigen graf.
Vlaams-republikeinse atheist. Echte Belgen haten Nederlanders. Laatst gewijzigd door Mr. Orange : 13 december 2008 om 17:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En ik ben best bereid om je mijn stem te geven. Al was het maar voor je vastberadendheid! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Parlementslid
|
![]() Leterme is voor mij DE politicus van het jaar.
- A zeggen voor verkiezingen, B doen er na. - Mensen voor voldongen feiten (willen) plaatsen. - Regeren in een soort van zelfverklaaarde noodtoestand in het algemeen belang voor de mensen. - Miserable monkel lachje/trekje rond de mond bij elk camera optreden. - Volharden in de boosheid/domheid. - Volksverlakkerij door pathetische retoriek ivm Fortis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Mag ik weten of jij bij die 800.000 goedgelovigen was die DE politicus van jaar van het Vlaamse in het Belgische zadel hielp? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Parlementslid
|
![]() Hij zal geen 800.000 stemmen meer halen ... Vlaamsminnende kiezers alsook mensen die een rechtstaat voorstaan zal ie verliezen.
Aan de andere kant wint ie kiezers die staatsmanschap (wat dat ook moge zijn) aanbidden. Anderen zullen in hem een soort van Robin Hood zien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Het valt mij ook op dat Leterme van staatsmanschap verdacht wordt sinds hij zijn verkiezingsbeloften aan de Vlaamsminnende kiezer, en mensen die een rechtstaat voorstaan, verloochende. Typisch Belgisch. Maar wat had je anders verwacht van een Belgisch-nationalist? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Burger
|
![]() Je bedoelt dat in 'Blokkistan' mensen veroordeeld worden nog voor er een gerechtelijk vonnis is?
Was jij ook zo terughoudend in de zaken Remmerie en 'Rob Klop'? Heb jij Frank van Hecke en Filip Dewinter niet allang veroordeeld voor de misdaden waarvoor zij niet eens terechtstonden? Ik heb niet de indruk dat er op dit vlak een wereld van verschil ligt tussen Blokkistan en filosofistan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Met andere woorden : hij wil de rit met zijn federale regering uitzitten… Tja, het is een zéér doorzichtig trucje, natuurlijk, want : • als Leterme bij de regionale verkiezingen niet op een lijst staat, kan hij uiteraard geen stemmen verliezen. Hij heeft blijkbaar al gesnapt dat hij in de verste verte op geen 800.000 stemmen meer moet rekenen. Alles wat duidelijk minder is, zou kloppen krijgen zijn met gevaar voor het verder bestaan van de federale regeringsmeerderheid, dus dan maar liever helemaal niet op een lijst… • het is bovendien een bij voorbaat uitgekiend perfect excuus voor de flinke verkiezingsnederlaag die CD&V mag verwachten. Ha ja, als de kopman er niet bij is, ga je minder stemmen halen, natuurlijk… • Leterme legt daarmee tevens de last van het CD&V verkiezingsresultaat op de schouders van anderen (Peeters, om geen naam te noemen). En evenzeer de verantwoordelijkheid voor de te verwachten nederlaag. Erg moedig van dat manneke uit het Ieperse… Kortom, Leterme afstraffen zal bij de eerstvolgende (regionale) verkiezingen niet kunnen. Rest jullie allen nog de CD&V als partij af te straffen. Want laat ons wel wezen : als CD&V een aanzienlijke verkiezingsnederlaag lijdt, zal Leterme binnen de eigen partij op niet al te veel steun meer moeten rekenen. Je kan je dan wel als een bange haas verstoppen in het politiek struikgewas, maar iedereen (ook binnen de CD&V) weet maar al te goed wie oorzaak is van het komend débacle. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Burger
|
![]() Goed gezien Hallebarde.
Na Verhofstadt die kiezersbedrog pleegde dat het niet mooi meer was, en alle problemen voor zich uitschoof, waardoor de OVLD niet zijn gedroomde, grootste volkspartij werd, doet Leterme precies hetzelfde. Ze krijgen de beloofde nieuwe politieke cultuur en een goed bestuur met geen mogelijkheid op de wereld. Zolang er geen 'Vlaming' zelfs maar durft te dreigen met de splitsing van België zal dat zo blijven. Laatst gewijzigd door Cassandra : 14 december 2008 om 10:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() Alle politici die me een pint hebben getrakteerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
|
![]() |
![]() |