Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 december 2008, 12:53   #41
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P Bekijk bericht
U maakt er opnieuw een karikatuur van; ik vraag je enkel: hoe zou jij binnen het huidige wettelijke kader die uitkering hebben verboden?

dat deze uitkering met de huidige kennis schrijnend is, daar zijn we het allemaal (denk ik toch?) over eens. Maar jullie doen nu gewoon alsof de RVA bewust een terroriste subsidieerde....Daarom zou ik eens graag willen weten hoe jullie bv. van een willekeurige werkloze zouden inschatten welke feiten hij beraamt of zal plegen in 2015 en op welke manier je dan zijn uitkering zou schorsen.
Misschien willen sommigen wel preventief te werk gaan door simpelweg �*lle uitkeringen te schorsen/verbieden.

Het op die manier bespaarde geld zal dan wellicht wèl in ordehandhaving moeten geïnvesteerd worden, maar dat is misschien zelfs de bedoeling.

'Law and order' is immers een offer waard, tenminste toch voor zover een �*nder mag opofferen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2008, 13:22   #42
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Maes P die mevrouw Malika had een uitkering als werkloze.
Dat betekent dat ze de plichten van iedere werkloze moet nakomen; radicale moslima' doen dit niet. Zij weigeren werk in strijd met hun overtuiging en visie over de positie van de vrouw,het bedienen van mannen, je hoofddoek afdoen, geen naleving van gebedstijden zijn voor hen reden om de verplichting om passend werk te niet accepteren;bijgevolg vind ik dat je dan gene recht hebt op een uitkering.
Dat ze vroeger ooit in een bejaardenhuis werkte doet niet ter zake en nergens schreef ik dat ze op het ocmw zit; wel dat ze ook hier dezelfde verplichtingen zoumoeten nakomen als alle andere Vlamingen; als je werk krijgt aangeboden mag je niet weigeren omwille van je geloof. Nu hebben vrouwen zoals Malika wel de voordelen maar weigeren ze vak de verplichtingen na te komen reden genoeg om de uitkering af te nemen dus.
Daar gaat het over; kunt u nog eens proberen inhoudelijk te reageren?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2008, 13:37   #43
Maes_P
Staatssecretaris

Maes_P's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Maes P die mevrouw Malika had een uitkering als werkloze.
Dat betekent dat ze de plichten van iedere werkloze moet nakomen; radicale moslima' doen dit niet. Zij weigeren werk in strijd met hun overtuiging en visie over de positie van de vrouw,het bedienen van mannen, je hoofddoek afdoen, geen naleving van gebedstijden zijn voor hen reden om de verplichting om passend werk te niet accepteren;bijgevolg vind ik dat je dan gene recht hebt op een uitkering.
Dus jij stelt dat die vrouw werk heeft geweigerd op basis van haar geloof en toch nog een uitkering kreeg.
Interessant, maar kun je dat ook hard maken?
Gaat het hiet over deze vrouw specifiek?
Of heb je het over andere vrouwen?

Citaat:
Dat ze vroeger ooit in een bejaardenhuis werkte doet niet ter zake
Tuurlijk wel: dat bewijst immers dat ze minstens 1 keer werk heeft uitgeoefend waarvan jij stelt:
"in strijd met hun overtuiging en visie over de positie van de vrouw,het bedienen van mannen, je hoofddoek afdoen, geen naleving van gebedstijden"

Citaat:
wel dat ze ook hier dezelfde verplichtingen zoumoeten nakomen als alle andere Vlamingen; als je werk krijgt aangeboden mag je niet weigeren omwille van je geloof. Nu hebben vrouwen zoals Malika wel de voordelen maar weigeren ze vak de verplichtingen na te komen reden genoeg om de uitkering af te nemen dus.
Nogmaals: je hebt blijkbaar informatie omtrent haar "werkweigering zonder schorsing van haar uitkering"?
Ik raad je aan om dit te melden bij:
1. De RVA
2. Uw volksvertegenwoordiger: zodanig dat hij/zij een parlementaire vraag kan stellen
3. A. Colen die over haar uitkering al een vraag stelde (parlementaire vraag 374 van 2008
4. De media: dit zou immers een schokkend verhaal zijn.

Waar heb je informatie trouwens vandaan dat deze vrouw werk weigerde en dat de RVA toch haar uitkering bleef uitbetalen?

Citaat:
Daar gaat het over; kunt u nog eens proberen inhoudelijk te reageren?
Inhoudelijk genoeg?

Laatst gewijzigd door Maes_P : 13 december 2008 om 13:48.
Maes_P is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2008, 15:57   #44
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ondertussen groeien de rangen van uitkeringstrekkers gestadig aan....
Het zal de bijkomers de laatste maanden,waarvan het merendeel de laatste decennia effectief heeft helpen bijdragen aan ons sociaal stelsel genoegen doen te horen wie er allemaal mee uitkeringen ontvangt.Let wel amper enkele maanden geleden kwam een onderzoek boven water(in de pers) waarbij bleek dat in de regio Brussel vele duizenden mensen onterecht werkloosheidsuitkeringen ontvingen nadat ze bewust betaald hadden aan een "ring " van nepfirmaatjes die dito-loonuittreksels maakten en net op tijd de boeken neerlegden voordat rsz geld van de firma moest hebben.....Ik heb niet gehoord dat er ondertussen massas mensen in de kraag gevat- en voorgeleid zijn voor misdaad tegen de menselijkheid (hetgeen het leegmelken van ons sociale zekerheidsstelsel is!)

We staan nog steeds de ratten en muizen in de graanschuur toe,maar passen dan wel algemene beperkings- en opvolgingsregels toe op de uitkeringen...

Laatst gewijzigd door kelt : 13 december 2008 om 15:58.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2008, 16:28   #45
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Ze is al ingepakt, nog een zegel erop en terugsturen.
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2008, 17:11   #46
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
"U hebt radicale ideeën, maar daar kan ik u niet voor veroordelen."

Hoe dan ook de enig juiste uitspraak.
ja maar ge moet wel herkenbaar op straat rondlopenen ,daarvoor hadden ze haar wel kunnen oppakken.
Bovendien , de ideeën van het VB zijn in alle opzichten veel minder radicaal, als deze van dat wijf, het gerechtelijk aparaat heeft blijkbaar geen moeite gehad om deze ideeën toch de vervolgen.
Het regime heeft nu eenmaal zijn prioriteiten ; het proberen te verbieden van politieke tegenstanders staat nu eenmaal in pole position.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2008, 17:19   #47
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ga akkoord dat mensen die een jihad organiseren in de cel horen.
Maar nogmaals: binnen het bestaande wettelijke kader: hoe voorkom je dat iemand die niet is veroordeeld een uitkering krijgt? Op welke regel zou je je beroepen?
Of pleit je gewoon voor wetteloosheid en willekeur?
De tienpuntenvraag is hier, wanneer en hoelang heeft ze het laatst gewerkt ?
Dan kan een antwoord worden gegeven. Wel zal het zo zijn, dat de werkloosheid tussen dit soort mensen zeer groot is. En daar kan wel iets tegen gedaan worden, door betere kontrole en betere regels.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2008, 17:31   #48
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pierette Bekijk bericht
Gewoon de C-130 op en deraf gooien in Afganistan, dan kunnen ze hele dagen bij Osama zijn en elkaar wat kapot maken.
Dat leeft in luxe , heeft pc, internet, stoute smoel, veel pretentie, leeft op onze kosten,
maakt de boel hier kapot, promoot de jihad tegen joden en christenen,... duizenden euro's dopgeld van de RVA... en waarschijnlijk nog wat rechtsbijstand ook.
niks van , stuur dat geval ( mens wil ik niet zeggen ! ) naar afganistan en binnen de kortste tijd zit ze illegaal weer hier om aanslagen en anti westerse aanvallen te plannen !!!!!!!

steek dat geval in't gevang , met een beetje achtergrond muziek in haar cel ........... katholieke gezangen !!!!! oh ja , en bezoekrecht verdiend dat geval ook niet !!!!!!
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2008, 17:38   #49
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nogmaals: je hebt blijkbaar informatie omtrent haar "werkweigering zonder schorsing van haar uitkering"?
Ik raad je aan om dit te melden bij:
1. De RVA
2. Uw volksvertegenwoordiger: zodanig dat hij/zij een parlementaire vraag kan stellen
3. A. Colen die over haar uitkering al een vraag stelde (parlementaire vraag 374 van 2008
4. De media: dit zou immers een schokkend verhaal zijn.
Vergeet niet dat er momenteel in het Brusselse een onderzoek loop naar een honderdtal nepfirma's, die tegen betaling, valse c4's leverden. Er zouden zo'n 30000 uitkeringstrekkers bij betrekken zijn, voornamelijk allochtonen. De kans is groot dat onze "heldin" er één van is/was.
Denk dat den rva, den volksvertegenwoordiger, de media, A. Colen nogal werk zouden hebben.
Oud 13 december 2008, 20:05   #50
Diederik v.d Elzas
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Vergeet niet dat er momenteel in het Brusselse een onderzoek loop naar een honderdtal nepfirma's, die tegen betaling, valse c4's leverden. Er zouden zo'n 30000 uitkeringstrekkers bij betrekken zijn, voornamelijk allochtonen. De kans is groot dat onze "heldin" er één van is/was.
Denk dat den rva, den volksvertegenwoordiger, de media, A. Colen nogal werk zouden hebben.
Da's pas straffen toebak ...

Diederik v.d Elzas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2008, 20:17   #51
leddy
Banneling

Standaard

Ik ken weinig vlaamse autochtone vrouwen die zoveel jaren mogen blijven doppen. Is het mischien mogelijk dat deze vrouwen dat mogen, als ze ook een boerka dragen? Behoorlijk schokkend dat de gemeenschap dit madammeke betaalde om islaam terroristen te helpen. Waar heb ik dit nog gehoord : "only in Belgium".
leddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2008, 23:14   #52
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Zeg, psst, tegen niemand zeggen e maar ze zitten wel in de bak hoor...
Voor hoe lang ? Het is de eerste keer niet dat Malika ambras heeft met de polies...Ze laten ze wel elke keer terug los. De vrouw is zelfs medeplichtig aan een moord met voorbedachte rade !

Laatst gewijzigd door piraat : 13 december 2008 om 23:16.
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2008, 23:22   #53
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus als ze niet wordt opgepakt is het niet goed.
Als ze wel wordt opgepakt is het ook niet goed.

Dan blijft de vraag: wat zou jij dan doen en op basis van welke wet?
Ze is schuldig aan medeplichtigheid in een zorgvuldig voorbereidde moordaanslag (Massoud), bendevorming, samenzwering , lid van een terroristische organisatie, creëren van haat-websites...Toch genoeg om uitgewezen te worden zeker, of, indien ze "belg" is, opgeloten te worden ? Alleen al lid zijn van een terroristische bende met moorden op zijn actief moet al genoeg zijn daarvoor.
Oud 13 december 2008, 23:29   #54
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeg, psst, tegen niemand zeggen e maar ze zitten wel in de bak hoor...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
NADAT ze eerst jaren straffeloos kon vegeteren op de Belgische samenleving en er tegen ageren hoewel dit goed gekend was bij de veiligheidsdiensten.
Malika El Aroud (aka Oum Obeida) wordt opgepakt elke keer de Veiligheid van de staat nog eens lawaai wil maken in de pers.
Dopgeld om een dubbelagent-infiltrant te betalen is wel goedkoop, hé? Er zijn er al duurdere geweest.

Laatst gewijzigd door filosoof : 13 december 2008 om 23:47.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2008, 23:32   #55
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leddy Bekijk bericht
Ik ken weinig vlaamse autochtone vrouwen die zoveel jaren mogen blijven doppen. Is het mischien mogelijk dat deze vrouwen dat mogen, als ze ook een boerka dragen? Behoorlijk schokkend dat de gemeenschap dit madammeke betaalde om islaam terroristen te helpen. Waar heb ik dit nog gehoord : "only in Belgium".
Ik ken er autochtone (ik zal 't er maar bijzetten) die op pensioen gingen zonder ooit gewerkt te hebben.
Oud 13 december 2008, 23:33   #56
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
niks van , stuur dat geval ( mens wil ik niet zeggen ! ) naar afganistan en binnen de kortste tijd zit ze illegaal weer hier om aanslagen en anti westerse aanvallen te plannen !!!!!!!

steek dat geval in't gevang , met een beetje achtergrond muziek in haar cel ........... katholieke gezangen !!!!! oh ja , en bezoekrecht verdiend dat geval ook niet !!!!!!
Opsluiten in een cel in een klooster. Streng bewaakt door de nonnekkes. Den allah is ook tevreden : er zijn daar geen mannen, en de vrouwen dragen een hoofdoek.
Oud 13 december 2008, 23:37   #57
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Malika El Aroud aka Oum Obeida wordt opgepakt elke keer dat de Veiligheid van de staat nog eens lawaai wil maken in de pers.
Dopgeld om een dubbelagent-infiltrant te betalen is wel goedkoop, hé? Er zijn er al duurdere geweest.
Als ze écht een dubbelagente is , en dus voor "ons" werkt , kan ze wat mij betreft nog wel wat meer krijgen. Maar IS dat zo ? Ik betwijfel dat.
Oud 13 december 2008, 23:48   #58
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
Als ze écht een dubbelagente is , en dus voor "ons" werkt , kan ze wat mij betreft nog wel wat meer krijgen. Maar IS dat zo ? Ik betwijfel dat.
Bij een dubbelagent weet je dat nooit, niemals, never, jamais. 't is een dubbelagent,geen spion.

Laatst gewijzigd door filosoof : 13 december 2008 om 23:50.
Oud 14 december 2008, 10:31   #59
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik ken er autochtone (ik zal 't er maar bijzetten) die op pensioen gingen zonder ooit gewerkt te hebben.
Zo zijn er ook autochtone misdadigers. Probleem is alleen dat bij sommige allochtone groepen, het parasietengehalte zowat een decade hoger ligt.
Oud 14 december 2008, 10:35   #60
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Ik vraag me nu toch wel af wat ze bedoelen wanneer een terroriste zijn of haar C4 binnenbrengt.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be