Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 april 2004, 22:08   #41
William
Provinciaal Statenlid

William's schermafbeelding

Standaard

Ik sta voor 96% achter de partijstandpunten van m'n partij.

Enkel de abortus- en euthanasiestandpunten kunnen soepeler.
Ook -en nu ga ik zelfs tegen m'n partij in- ben ik voor het homohuwelijk maar tegen adoptie voor kinderen.

Enkel en alleen over deze standpunten heb ik m'n eigen mening, maar achter alle andere uitspraken en punten sta ik volledig achter en steun ik m'n partij door dik en dun.

Want als Vlaming wordt je geboren en zit daarmee in je genen, waardoor we allen een Vlaams Blok moeten vormen tegen deze Belgische unie die onze welvarende deelstaat volledig uitmelkt met op kop rooie Elio!
Oud 8 april 2004, 22:09   #42
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Ik voor 97, 132 %

8)
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2004, 02:33   #43
Tzuvar Raemborr
Minister

Tzuvar Raemborr's schermafbeelding

Standaard

Het punt is, als blokker mag je hier eigenlijk geen enkele seconde van je trouw aan de partij afwijken, want dat is dan een breekijzer waarmee de hele partij gesloopt wordt... dat vind ik wel misselijk, eigenlijk.

Ben wel aangenaam verrast dat het in deze thread nog niet gebeurd is.
Tzuvar Raemborr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2004, 05:59   #44
Steenuil
Lokaal Raadslid

Steenuil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Prodigy
Als ik zo de reacties op dit forum bekijk dan valt het mij op dat heel wat leden voor 100% achter hun partijprogramma staan. Ze verdedigen koste wat kost het gedachtengoed van hun partij. Er zijn volgens mij toch altijd wel punten waarmee je niet akkoord bent met je partij. Willen die mensen niet toegeven dat ze over bepaalde dingen anders denken of volgen zij blindelings hun partij en verdedigen ze standpunten waar ze eigenlijk niet achter staan?

Ikzelf bijvoorbeeld sta achter het rechtse gedachtengoed als het gaat over vreemdelingenstandpunten maar er zijn voor mij ook heel wat linkse standpunten waarin ik mij kan terugvinden.
Ik ben Groen!. Ik sta zelfs op de lijst voor juni. Maar dat wil niet zeggen dat ik de partij voor 100% volg. Op sommige vlakken volg ik eerder CD&V (ethische standpunten vaak) en ik zie bij bijna alle grote partijen heel wat punten waar ik mij volledig achter kan zetten. Maar het dichtst bij mij ligt Groen!. Vandaar de keuze.
Oud 9 april 2004, 09:58   #45
Philips Inc.
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenuil
Citaat:
Als ik zo de reacties op dit forum bekijk dan valt het mij op dat heel wat leden voor 100% achter hun partijprogramma staan. Ze verdedigen koste wat kost het gedachtengoed van hun partij. Er zijn volgens mij toch altijd wel punten waarmee je niet akkoord bent met je partij. Willen die mensen niet toegeven dat ze over bepaalde dingen anders denken of volgen zij blindelings hun partij en verdedigen ze standpunten waar ze eigenlijk niet achter staan?

Ikzelf bijvoorbeeld sta achter het rechtse gedachtengoed als het gaat over vreemdelingenstandpunten maar er zijn voor mij ook heel wat linkse standpunten waarin ik mij kan terugvinden.
Ik ben Groen!. Ik sta zelfs op de lijst voor juni. Maar dat wil niet zeggen dat ik de partij voor 100% volg. Op sommige vlakken volg ik eerder CD&V (ethische standpunten vaak) en ik zie bij bijna alle grote partijen heel wat punten waar ik mij volledig achter kan zetten. Maar het dichtst bij mij ligt Groen!. Vandaar de keuze.
ethische standpunten horen niet thuis in de politiek ...
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Oud 9 april 2004, 11:09   #46
Steerse
Vreemdeling

Standaard

Hoe vager het partijprogramma, hoe gemakkelijker het is om er voor 100% achter te staan. Ik zou bv. 100% akkoord kunnen zijn met een partij die bv. als enige standpunten heeft dat de economie beter moet draaien, dat er minder criminaliteit moet zijn en dat het niet meer zoveel mag regenen.

Wanneer een partij haar objectieven moet zien te realiseren met concrete maatregelen en vooral wanneer een partij over elk thema standpunten moet ontwikkelen, is het onmogelijk om het met alles eens te zijn.

Eigenlijk bestaat er één partij die op elk thema dezelfde mening heeft als ikzelf, nl. de SEP (de Steerse Eenmans Partij). Die partij zal echter naar alle waarschijnlijkheid (zelfs zonder kiesdrempel) nooit aan de nodige stemmen om verkozen te zijn geraken. Bovendien heeft de partij maar één lid, dus is het een beetje zinloos om aan verkiezingen mee te doen.

Daarom zal ik op 13 juni stemmen voor een partij van wie ik niet elk standpunt tot in de kleinste details toe deel, maar waarvan ik wel mag hopen dat ze het beleid een klein beetje in de richting van de ideeën van de SEP stuurt.
Steerse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2004, 11:20   #47
Lekker Links!
Parlementslid

Lekker Links!'s schermafbeelding

Standaard

Tuurlijk sta ik niet voor 100% achter het partijstandpunt, maar da's mijn goed recht me dunkt. Als de partij een standpunt inneemt zal ik het loyaal verdedigen. Ben je het er niet mee eens, dan moet ja maar zorgen dat jouw standpunt het haalt binnen de partij. Dan moet je het maar met vuur verdedigen. Maar eens de paritj een standpunt inneemt, dan moet je er voor gaan, schouder aan schouder, zij aan zij!
Lekker Links! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2004, 11:21   #48
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xnorf
raar maar waar kan ik mij volledig vinden in elk standpunt van mijn partij , bij elk artikel en elke toespraak die ik lees of hoor betrap ik er me mezelf op die persoon in kwestie gelijk te geven. Is dit louter toeval of heeft de partijtop dezelfde gedachtengang als ik , wie zal het zeggen.
Als ik naar toespraken van het Blok luister heb (had) ik dat ook. Ik kan mij in heel wat van hun analyses (zeker omtrent criminaliteit en vreemdelingen) perfect vinden. Maar een goede analyse wil niet hetzelfde zeggen als en degelijk alternatief, en daar schiet het blok IMHO ver te kort. Ook hun stijl bevalt me langs geen kanten, ze zijn in ieder gevaal geen positief alternatief voor mij (al zou ik ze wel graag eens aan de macht zien)
De analyse ivm vreemdelingen vind je juist.
De voorgestelde oplossing lijkt me ook juist en wordt gedeeld door de overgrote meerderheid van de Vlamingen:
*Criminele en illegale vreemdelingen terug naar eigen land
*opvang van echte asielzoekers voor zolang nodig
*Belgische nationaliteit enkel na inburgering
*Stemrecht enkel voor Belgen
Het zogenaamde slechte imago van het VB wordt in grote mate veroorzaakt door de demonisering in de media.
Bv als een VLD-er Smagge toegang tot zwembaden ontzegt aan Marokkanen, heet dat in de media onmiddellijk 'een VB uitspraak'.
De harde taal die wel eens gebruikt werd vroeger, werd veroorzaakt door alle anderen die jarenlang beweerden dat er geen probleem is.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2004, 11:37   #49
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenuil
Citaat:
Ik zou ook graag voor een (echt) groene partij stemmen.
Waarom een Vlaamse groene partij steeds tegen Vlaanderen en voor België kiest is mij een raadsel. Het zou juist andersom moeten zijn.
Groen is toch 'voor de natuur' en de Vlamingen vormen toch een 'natuur'-lijke gemeenschap. België echter is een ongeluk van de geschiedenis. Als Vlamingen willen we onszelf besturen en met Franstaligen en alle anderen goede buren zijn
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2004, 11:42   #50
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niels!
Tuurlijk sta ik niet voor 100% achter het partijstandpunt, maar da's mijn goed recht me dunkt. Als de partij een standpunt inneemt zal ik het loyaal verdedigen. Ben je het er niet mee eens, dan moet ja maar zorgen dat jouw standpunt het haalt binnen de partij. Dan moet je het maar met vuur verdedigen. Maar eens de paritj een standpunt inneemt, dan moet je er voor gaan, schouder aan schouder, zij aan zij!
Wat er in de praktijk op neer komt dat je 100% achter de standpunten van je partij staat.
Oud 9 april 2004, 11:47   #51
Lekker Links!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon
Citaat:
Wat er in de praktijk op neer komt dat je 100% achter de standpunten van je partij staat.
Toch niet, maar in een partij met enkele honderden mandatarissen kan niet iedereen zijn mening uitgevoerd worden. Een zeer grondige interne discussie vooraf moet er voor zorgen dat er een compromis uit de bus komt waar zo veel mogelijk mensen zich in kunnen vinden.

De open-debat-cultuur hieromtrent werkt niet, kijk naar wat ze bij VLD meemaakten. Ik maak me trouwens geen illusies, ook in andere partijen is dit zo.
Oud 9 april 2004, 12:16   #52
Tegendradigaard

Standaard

Als stichter-oprichter-eigenaar-bezitter, voorzitter en ere-voorzitter, ondervoorzitter, lid en ere-lid, van de eenmanspartij Tegen Draads (ook gekend onder de naam TD) kan ik, en wij zijn daar unaniem in, laten weten dat ik en samen met mij alle andere leden (slechts 1 lid maar die is daar ook unaniem in) voor de volle 200 % achter de standpunten staan die door onze grote leider uit zijn hersenpan worden gewrongen.

De stichter
De Oprichter
De eigenaar
De bezitter
De Voorzitter
De ere-voorzitter
De Ondervoorzitter
De Secretaris
Het lid
Het ere-lid
Het onderste lid

Getekend Tegendradigaard.

Ik denk dat dit duidelijk is en voor zich spreekt.
Dissidentie zal bestraft worden met amputatie.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2004, 12:47   #53
Steerse
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Als stichter-oprichter-eigenaar-bezitter, voorzitter en ere-voorzitter, ondervoorzitter, lid en ere-lid, van de eenmanspartij Tegen Draads (ook gekend onder de naam TD) kan ik, en wij zijn daar unaniem in, laten weten dat ik en samen met mij alle andere leden (slechts 1 lid maar die is daar ook unaniem in) voor de volle 200 % achter de standpunten staan die door onze grote leider uit zijn hersenpan worden gewrongen.

De stichter
De Oprichter
De eigenaar
De bezitter
De Voorzitter
De ere-voorzitter
De Ondervoorzitter
De Secretaris
Het lid
Het ere-lid
Het onderste lid

Getekend Tegendradigaard.

Ik denk dat dit duidelijk is en voor zich spreekt.
Dissidentie zal bestraft worden met amputatie.

De SEP zal zich straks in een algemene ledenvergadering op het toilet beraden over de vraag of het mogelijk is dat onze leden(maten) zich voor meer dan 100% achter onze standpunten kunnen scharen.
Tevens zal een procedure besproken worden om te bepalen wat moet gebeuren bij vangedachtveranderingen van de partijvoorzitter zonder dat de 100%-eens-regel geschonden wordt.
Oud 9 april 2004, 12:57   #54
Tegendradigaard

Standaard

Het zijn enkel domme mensen die nooit van gedacht veranderen.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 9 april 2004, 13:00   #55
Lekker Links!
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Waarheid als een koe.

Het zijn politici die vaak een uitgesproken mening hebben, maar het zijn enkel de "grote" politici die die mening ook durven bijstellen!
Oud 9 april 2004, 13:04   #56
Tegendradigaard

Standaard

Aangezien Distel der nie is zal ik het maar zeggen zekers : meeuuuuhh.

Ik verander ook dikwijls van gedacht nogal. Dan zeg ik tegen mijn vrouw nu zo en dan zo en dan weer zo. En dan zegt zij : maakt nu eens uw gedacht op en doe het dan zo en doe dan voort want ik ben moe en wil gaan slapen.

tja...

Oud 9 april 2004, 13:07   #57
Philips Inc.
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:

Waarheid als een koe.

Het zijn politici die vaak een uitgesproken mening hebben, maar het zijn enkel de "grote" politici die die mening ook durven bijstellen!
Met andere woorden: kazakkendraaiers zijn grote politici

(grapje hé )

(Friedrich Nietzsche)
Oud 9 april 2004, 13:07   #58
Philips Inc.
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:

Waarheid als een koe.

Dus als de N-VA nu van mening is dat een kartel met de CD&V opportuun is, zijn het "grote" politici

(Friedrich Nietzsche)
Oud 9 april 2004, 13:09   #59
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Hendrik
Er is zeker een groeiend aantal mensen die ondanks het normale generatieconflict volledig achter hun parij kunnen staan: de kinderen van politici die in toenemende mate de kandidatenlijsten vullen.
@ Karel Hendrik

Ik geniet met volle teugen van elke schrijfsel dat u hier rondstrooit. In een tijd waarin de politiek mij niets anders dan zure oprinspingen bezorgt, stelt u mij toch iedere keer weer in staat er nog eens ferm mee te lachen. Alhoewel het allemaal niet om te lachen is (verre van zelfs).
Oud 9 april 2004, 13:10   #60
Steerse
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Blijf je daarbij?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be