Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 december 2008, 15:33   #41
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
De gebroeders Das hebben anders toch wel heel interessante 'toekomstvisies' uitgewerkt, vind ik. Drijvende steden, bijvoorbeeld.

De opmerkingen van Liberalist_NL (bericht #6) en Bovenbuur (bericht #25) vind ik in elk geval tot nu toe de meest interessante in deze draad.

Het doet mij plezier te weten dat er ook in Nederland nog mensen zijn die hun hersenen voor iets �*nders gebruiken dan voor het steeds weer ventileren en recycleren van (ik probeer beleefd te blijven) eerder plat-demagogische paniekzaaierij.

Als Nederland al 'propvol' zit, dan is dat toch vooral met mensen die bang zijn eens n�*�*st en voorbij de zelfgekozen en omgebonden oogkleppen te kijken, lijkt mij.

Zo, en dan stap ik nù naar de Nederlandse ambassade hier in BXL om politiek asiel te vragen. Ik ben echter niet om de Nederlanders hun schaarse woonruimte af te pakken, en overweeg derhalve in Flevoland een kleine woonboot om te bouwen tot drijvende boerderij.

En daarna word ik ofwel oprichter, ofwel lid van de linkervleugel van TON.

Doehoei,

djimi
De meeste mensen willen een auto en een vinexwoning met oprit. Nu hoor ik weer dat er wederom een weg door Amelisweerd wordt gepland, het laatste rivierenbos in Nederland. Moet ik nogmaals actie voeren tegen bomenkap.
De Veluwe is op bepaalde plekken al één grote camping, net als de Ardennen trouwens.
Maar het vooral die groeiende mobiliteit die Nederland en andere landen zo overbevolt maken.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2008, 15:38   #42
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
De meeste mensen willen een auto en een vinexwoning met oprit. Nu hoor ik weer dat er wederom een weg door Amelisweerd wordt gepland, het laatste rivierenbos in Nederland. Moet ik nogmaals actie voeren tegen bomenkap.
De Veluwe is op bepaalde plekken al één grote camping, net als de Ardennen trouwens.
Maar het vooral die groeiende mobiliteit die Nederland en andere landen zo overbevolt maken.
Juist daarom moet er een ondescheid gemaakt worden tussen stedelijk en landelijk gebied.
Een behoorlijk plan voor ruimtelijke ordening is daarvoor nodig.
In de huidige situatie gaat iedere Gemeente bouwen en groter worden ,met alle gevolgen vandien.
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2008, 15:42   #43
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een van de hoofdoorzaken naar mijn idee....
Oud 20 december 2008, 15:45   #44
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
Juist daarom moet er een ondescheid gemaakt worden tussen stedelijk en landelijk gebied.
Een behoorlijk plan voor ruimtelijke ordening is daarvoor nodig.
In de huidige situatie gaat iedere Gemeente bouwen en groter worden ,met alle gevolgen vandien.
Ik reed een paar weken geleden via de A2 naar de A28, Nog even en Amersfoort zit vast aan Bunschoten. En voorheen was dat een prachtig gebied met boerderijen met akkers en weiden waar godsvrezende agrariërs hun koeien in de wei hadden staan.
Oud 20 december 2008, 20:14   #45
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Een van de hoofdoorzaken naar mijn idee....

Vind ik er ook van. Moest de bijbel nu geschreven worden dan was het de autoplaag ipv een sprinkhanenplaag.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2008, 21:21   #46
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Vind ik er ook van. Moest de bijbel nu geschreven worden dan was het de autoplaag ipv een sprinkhanenplaag.

http://maps.google.nl/maps?f=q&hl=nl...,0.004984&z=18
Oud 21 december 2008, 00:00   #47
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou zelf een urbanisatiebeleid (of verstedelijkingsbeleid) gaan voeren. Mensen moeten weer in de steden gaan wonen. Hoogbouw is mijns inziens het devies. De suburbanisatie van de laatste eeuw en nu hebben Nederland heel veel ruimte doen verdwijnen, en de snelwegen onbegaanbaar gemaakt (iedereen moet naar zijn werk rijden). Momenteel voert de regering een 'parkstadbeleid'. Men wil huizen met grote tuinen en beboste wegen zodat er veel mensen kunnen wonen, terwijl alles er toch 'wel groen uit blijft zien'. Dit is natuurlijk niet hoe Nederland er uit moet gaan zien. Mensen moeten in steden leven, natuur moet de ruimte hebben.

Het lijkt me belangrijk dat we via de rijksoverheid dit aansturen. Veel hoogbouw in de steden, erg veel extra belastingen voor mensen die net buiten de stad willen gaan wonen. Gemeenten moeten geen toestemming meer geven voor het stichten van allerlei 'Zoetermeeren'.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2008, 08:28   #48
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik zou zelf een urbanisatiebeleid (of verstedelijkingsbeleid) gaan voeren. Mensen moeten weer in de steden gaan wonen. Hoogbouw is mijns inziens het devies. De suburbanisatie van de laatste eeuw en nu hebben Nederland heel veel ruimte doen verdwijnen, en de snelwegen onbegaanbaar gemaakt (iedereen moet naar zijn werk rijden). Momenteel voert de regering een 'parkstadbeleid'. Men wil huizen met grote tuinen en beboste wegen zodat er veel mensen kunnen wonen, terwijl alles er toch 'wel groen uit blijft zien'. Dit is natuurlijk niet hoe Nederland er uit moet gaan zien. Mensen moeten in steden leven, natuur moet de ruimte hebben.

Het lijkt me belangrijk dat we via de rijksoverheid dit aansturen. Veel hoogbouw in de steden, erg veel extra belastingen voor mensen die net buiten de stad willen gaan wonen. Gemeenten moeten geen toestemming meer geven voor het stichten van allerlei 'Zoetermeeren'.
Volledig met je eens. Afbreken die handel.

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 21 december 2008 om 08:30.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2008, 10:31   #49
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht

Helemaal eens Liberalist
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2008, 10:50   #50
barbaar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Een groot deel van onze westerse politici zijn bevlogen idioten die denken dat ze door met andermans geld sinterklaas te spelen de problemen uit de wereld gaan halen.
De realiteit is dat ze voor opbouw van onderhuidse spanningen zorgen.
Af en toe manifesteert zo'n onderhuids spanningske zich al eens naar buiten toe.
Ik zie dit spijtig genoeg niet zo snel keren
Overbevolking ? Eerst en vooral al geen vreemdelingen meer toelaten zich in Nederland, en bij uitbreiding Europa, te vestigen. Met " vreemdelingen " versta ik mensen afkomstig uit andere landen dan degenen die tot de Europese Unie behoren, zonder trouwens aan die Unie een waardeoordeel te hechtten. D�*t is een andere zaak.
Wat ik zie gebeuren tegenwoordig is dat hier reeds gevestigde noordafrikanen bvb hun ouwe opa en oma laten overkomen, en die hier in bejaardentehuizen plaatsen, op kosten van het OCMW natuurlijk (= de B.B.B.B. = Brave Belgische Belasting Betaler). Mijn oma zit in zo een tehuis, dat kost haar 2000 euros per maand, haar volledig pensioen en nog wat van ons erbij, maar die vreemde "gasten" die krijgen dat zonder ooit een rotte belgische frank belasting betaald te hebben gewoon in de schoot geworpen. Dit terwijl hun kleinkinderen ondertussen van hun kindergeld leven, en het land overbevolken.
Mijn idee is dat niet enkel de plaats om al dat volk te logeren gaat ontbreken, maar dat ook de vetpot leeg gaat geraken...
Wie heeft er goede ideeën om daar iets tegen te doen ?
barbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2008, 10:57   #51
Buyck Ruben
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Over 30 jaar wonen er naar verwachting een miljoen mensen meer in Nederland. De bevolking groeit van 16,5 miljoen nu tot 17,5 miljoen, om daarna te krimpen. Dit blijkt uit de nieuwe nationale bevolkingsprognose van het CBS. De prognose uit 2006 veronderstelde een groei tot maximaal 17 miljoen inwoners. De nieuwe prognose ligt vooral hoger doordat we steeds langer leven en doordat er meer immigranten naar ons land komen dan in 2006 werd verwacht. Het aantal inwoners van 65 jaar of ouder stijgt van 2,4 miljoen nu tot maximaal 4,5 miljoen in 2040. Het aantal allochtonen stijgt van 3,2 miljoen nu naar 5,0 miljoen in 2050.

Bron CBS
http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/...008-085-pb.htm

Dat worden dus Hongkong-achtige toestanden, waar geen ruimte is voor open landschap. Bovendien denk ik dat alle West-Europese landen met overbevolking te maken krijgen.
Kijk naar de skyline van ROTTERDAM het manhatten scenario lijkt steeds dichterbij te komen. Reden te weinig ruimte om nog in de breedte te groeien. Bijna honderd nieuwe torens komen er de komende jaren bij.

Bekijk deze duizelingwekkende lijst voor de komende 6 jaar!
http://www.fotosvanrotterdam.nl/pix/02/2192.jpg

By the way in België zijn we binnen enkele jaren met 11 miljoen i.p.v van 10 en het zal alleen nog maar toenemen. Ook de verstening van ons land gaat ontzagwekkend snel!

ARTIKEL:
België blijft verder 'verstenen'. Begin dit jaar was een vijfde (19,7 procent) van het Belgische grondgebied bebouwd, tegen 18,5 procent in 2000, 16,3 procent in 1990 en 14,2 procent in 1980. Dat blijkt uit nieuwe cijfers van de Algemene Directie Statistiek en Economische Informatie van de federale overheidsdienst Economie. De voorbije jaren kwam er elk jaar rond de 45 vierkante kilometer bebouwd gebied bij in België. Dat resulteerde op 1 januari 2008 in een bebouwd gebied van 6.004 km2. In 2000 was dat nog 5.640 km2, wat overeenkomt met een toename van 6,5 procent op acht jaar tijd. België heeft een totale oppervlakte van 30.528 km2. Behalve de 6.004 km2 bebouwd gebied, gaat het om 17.309 km2 landbouwgronden en 7.215 km2'andere niet-bebouwde gronden'. (belga/bf)

BRON: HLN

LINK: http://www.hln.be/hln/nl/936/Nieuws/...-bebouwd.dhtml

Als dit zo verder gaat zal ons land verder verhard worden rond 2015 met 30%!!!

Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 21 december 2008 om 11:00.
Buyck Ruben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2008, 11:11   #52
Rhiannon
Provinciaal Gedeputeerde

Rhiannon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barbaar Bekijk bericht
Overbevolking ? Eerst en vooral al geen vreemdelingen meer toelaten zich in Nederland, en bij uitbreiding Europa, te vestigen. Met " vreemdelingen " versta ik mensen afkomstig uit andere landen dan degenen die tot de Europese Unie behoren, zonder trouwens aan die Unie een waardeoordeel te hechtten. D�*t is een andere zaak.
Wat ik zie gebeuren tegenwoordig is dat hier reeds gevestigde noordafrikanen bvb hun ouwe opa en oma laten overkomen, en die hier in bejaardentehuizen plaatsen, op kosten van het OCMW natuurlijk (= de B.B.B.B. = Brave Belgische Belasting Betaler). Mijn oma zit in zo een tehuis, dat kost haar 2000 euros per maand, haar volledig pensioen en nog wat van ons erbij, maar die vreemde "gasten" die krijgen dat zonder ooit een rotte belgische frank belasting betaald te hebben gewoon in de schoot geworpen. Dit terwijl hun kleinkinderen ondertussen van hun kindergeld leven, en het land overbevolken.
Mijn idee is dat niet enkel de plaats om al dat volk te logeren gaat ontbreken, maar dat ook de vetpot leeg gaat geraken...
Wie heeft er goede ideeën om daar iets tegen te doen ?
Welk percentage van de rusthuisbevolking werd overgebracht naar België met het doel hier in een rusthuis terecht te komen?
Rhiannon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2008, 11:44   #53
Unie der Provinciën
Parlementslid

Unie der Provinciën's schermafbeelding

Standaard

Bla bla bla...vroeger dit en vroeger dat. Vroeger is dood en komt niet meer terug. De huidige samenleving stelt nieuwe eisen en in plaats van naar vroeger te kijken of de schuld van bepaalde zaken bij bepaalde groepen mensen te leggen, zouden we er beter aan doen om met oplossingen te komen voor problemen. Ook hier merk ik weer kleinburgerlijke provinciale mentaliteit. Nederland zou vol zijn, Nederland heeft echter nog plaats genoeg, rijd maar een rondje door grote delen van Noord-Brabant alleen al, d'r kunnen nog wel wat huisjes bij. Maar heel het Nederlandstalige deel van West-Europa heeft met dit probleem te maken en vooral in Vlaanderen waarin iedereen z'n enorme kast moet bewonen met een tuin van hier tot ginter. Het probleem is niet dat we te dichtbevolkt zijn, maar we irriteren ons gewoon suf aan elkaar en kunnen niets meer hebben van de medemens. Er is eten genoeg, er is zuurstof genoeg en daglicht genoeg..er is geld genoeg...en ondanks al onze rijkdommen (die natuurlijk werken als magneten op mensen die niet zo fortuinlijk waren om in de Gouden Delta geborten te worden) hoor ik alleen maar klagen en zeuren. Daarentegen vergeten we ook te kijken naar welke schat deze grote bevolking met zich meebrengt. Een interessant economisch afzet- en productiegebied, een rijke geschiedenis van de lage landen, Een enorme vijver van gekwalificeerde mensen waaruit we kunnen vissen voor sport, politiek en zaken en vrijwel nergens in de wereld is op zo'n klein gebied als de Benelux zo ontzettend veel te doen en te vinden als hier in onze eigen Lage Landen.
Unie der Provinciën is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2008, 12:44   #54
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Interessante gedachten in deze draad, moet ik zeggen.

Wat betreft de voorstellen van Liberalist_NL betreffende het 'sturen' van hoogbouw door de overheid, hoe verzoen je dat me je liberale pricnipes?

Betreffende die hoogbouw zou ik toch maar voorzichtig zijn: de ondergrond van een groot deel van Nederland is misschien niet echt stabiel genoeg voor dergelijke zaken?

Rotterdam vind ik in elk geval de meest boeiende stad die ik in Nederland ken, onmiddellijk gevolgd door Lelystad.

Almere ken ik nog niet, maar dat zal niet lang meer duren.

Het meest geniale idee in verband met het woonprobleem dat ik in Nederland al in toepassing gebracht zag, is wel het gaan wonen op een afgedankte boot. Als het zeepeil inderdaad zou stijgen, dan is er ook in het binnenland nog plaats zat voor kleinschalige en ecologisch verantwoorde, 'duurzame' sedentaire experimenten. De combinatie kleine boot + plooifiets in kleine binnenhavens, in onbruik geraakte kanalen, rivierarmen, ... kan zelfs een nieuwe toeristische troef worden.

In Vlaanderen is er alleszins dringende nood aan een ernstig herdenken van het ruimtelijk en milieu-beleid.

Voor woonboten is de met uitbreiding en industrialisering bedreigde Schipdonk-kanaal-regio een ideale vestigingsplaats.

In plaats van Doel plat te gooien voor een nutteloos project, kunnen we er maar beter een knooppunt voor de pleziervaart en de nomadische waterbewoners van maken. De door de megalomane havenbaronnen geagresseerde landelijke gemeenschap is nog steeds niet dood. Zij verdient een kans voor een project dat wèl toekomstvisie aandurft. Antwerpen moet geen tweede Rotterdam worden, aan één wereldhaven hebben de Nederlanden genoeg. Wèl kan Antwerpen de voornaamste exporthaven worden voor de hoogwaardige productie, en een overslagplaats voor binnenvaart in de gemakkelijkst te bereiken gebieden.

Ook in Wallonië is er plaats voor 'aquacultuur'. Ook de infrastructuur voor expansie ervan is aanwezig.

Water-gezinden aller Nederlanden, verenigt u!

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 21 december 2008 om 12:46.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2008, 13:17   #55
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Quote Djimi
Het meest geniale idee in verband met het woonprobleem dat ik in Nederland al in toepassing gebracht zag, is wel het gaan wonen op een afgedankte boot. Als het zeepeil inderdaad zou stijgen, dan is er ook in het binnenland nog plaats zat voor kleinschalige en ecologisch verantwoorde, 'duurzame' sedentaire experimenten. De combinatie kleine boot + plooifiets in kleine binnenhavens, in onbruik geraakte kanalen, rivierarmen, ... kan zelfs een nieuwe toeristische troef worden.
Unquote

Er zijn legio mensen die dit al doen, in Lelystad kun je op je boot wonen en je in laten schrijven (een van de zeer zeldzame gemeentes) dus een postadres hebben. In wettelijk opzicht echter is dit heel moeilijk. Dat is de ene kant. De andere kant is dat afgedankte boten vallen onder de wrakkenwet, d,w,z, een boot zonder propulsiemechanisme wordt als wrak aangemerkt en kan zonder meer worden weggesleept (door de overheid).
Daarnaast krijg je onherroepelijk het ligplaatsenprobleem, ruimtelijke ordening etc. Ook al weer een uitvloeisel van de absolute overbevolking. Pleitbezorgers voor de verstedelijking, die in elk grassprietje een stuk bewoonbaar gebied zien, begrijpen niet dat grote clusters van mensen evenzo grote maatschappelijke problemen creëren, vandaar "het rustige wonen op het platteland".
Ik heb tijdenlang op mijn (toenmalige) boot gewoond en ga dat ook weer op de nieuwe doen.
In Hong Kong maar ook andere Chinese gebieden wonen duizenden gezinnen op boten. Het kan allemaal. Alleen in Lelystad liggen naar mijn schatting zo'n 3000 boten die met z'n allen minder plaats innemen dan een dorp van 500 inwoners. Je moet het echter wel willen en kunnen. In de huidige maatschappij lukt dat niet zo goed want de overheid wil koste wat kost grip op haar inwoners houden en zal zeker met hand en tand een dergelijke tendens tegenhouden. Maar ik ben zeker geen tegenstander van een dergelijk idee omdat de druk op het millieu een enorm stuk zal dalen. De mensen zullen veel doelbewuster omgaan met energie en water, en veel minder afval produceren, heel veel minder zelfs. Daarbij is het een stuk eenvoudiger om eigen energie te winnen en de kosten voor verwarming in de winter met reuzensprongen zullen dalen.
Oud 21 december 2008, 13:40   #56
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Telkens als ik met de trein of de auto in Nederland aankom krijg ik toch de indruk dat dat land vol is. Overal appartementsblokken en rijhuisjes tegen elkaar aangebouwd, bijna geen open ruimtes meer, de straten krioelen van het volk, ...
Vanuit de trein kunt u misschien die indruk krijgen, vanuit de lucht ziet het er nog vrij groen en bebost uit, toch tot voor een paar jaar terug.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2008, 13:43   #57
barbaar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rhiannon Bekijk bericht
Welk percentage van de rusthuisbevolking werd overgebracht naar België met het doel hier in een rusthuis terecht te komen?
Ik heb daar geen cijfers over, en weet ook niet waar ik (betrouwbare ) cijfers daarover kan krijgen. Dat betekent natuurlijk niet dat het niet waar is : ik zie zelf wel hoeveel er daar rondlopen, als ik een bezoek ga brengen. Het is je natuurlijk toegestaan mij niet te geloven, en voor leugenaar uit te maken, mij niet gelegen.
Oud 21 december 2008, 13:52   #58
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rhiannon Bekijk bericht
Misschien bedoelt hij de 'gezinshereniging'. Of horen de mama's en de papa's en de mémé en de pépé niet bij gezinshereniging? Of deze nu in de rusthuize terecht komen? Wel dat deze mee komen leven van hetgeen de belzieke welvaartstaat te bieden heeft zonder ooit voor deze welvaartstaat een duit in het zakje te hebben gedaan.

Indien u graag een bron zou hebben, heeft nog niet al te lang geleden (1�* 2 jaar misschien geleden) sprake over geweest in een nieuwsuitzending gebracht door de vrt.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2008, 13:55   #59
barbaar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Interessante gedachten in deze draad, moet ik zeggen.

Wat betreft de voorstellen van Liberalist_NL betreffende het 'sturen' van hoogbouw door de overheid, hoe verzoen je dat me je liberale pricnipes?

Betreffende die hoogbouw zou ik toch maar voorzichtig zijn: de ondergrond van een groot deel van Nederland is misschien niet echt stabiel genoeg voor dergelijke zaken?

Rotterdam vind ik in elk geval de meest boeiende stad die ik in Nederland ken, onmiddellijk gevolgd door Lelystad.

Almere ken ik nog niet, maar dat zal niet lang meer duren.

In Vlaanderen is er alleszins dringende nood aan een ernstig herdenken van het ruimtelijk en milieu-beleid.

Voor woonboten is de met uitbreiding en industrialisering bedreigde Schipdonk-kanaal-regio een ideale vestigingsplaats.

In plaats van Doel plat te gooien voor een nutteloos project, kunnen we er maar beter een knooppunt voor de pleziervaart en de nomadische waterbewoners van maken. De door de megalomane havenbaronnen geagresseerde landelijke gemeenschap is nog steeds niet dood. Zij verdient een kans voor een project dat wèl toekomstvisie aandurft. Antwerpen moet geen tweede Rotterdam worden, aan één wereldhaven hebben de Nederlanden genoeg. Wèl kan Antwerpen de voornaamste exporthaven worden voor de hoogwaardige productie, en een overslagplaats voor binnenvaart in de gemakkelijkst te bereiken gebieden.

Ook in Wallonië is er plaats voor 'aquacultuur'. Ook de infrastructuur voor expansie ervan is aanwezig.

Water-gezinden aller Nederlanden, verenigt u!

Goed idee, zou mij best bevallen. In zo een omgebouwde binnenvaartboot heb je enorm veel plaats, maar zelfs een ouwe cargo zou leuk zijn. Daar kan je een " appartements-boot " van maken.Iets anders leuk dat ik op TV zag waren appartementen gemaakt in omgebouwde metalen containers, ook in Nederland. Ze hebben daar studentenwijken mee gebouwd : allemaal containers/studio's, met alles er op en er aan, living, keuken en badkamer, die je kan opstapelen zoals een blokkendoos, en onderling verbonden met metalen trappenhuis en veranda.
Oud 21 december 2008, 13:58   #60
barbaar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Misschien bedoelt hij de 'gezinshereniging'. Of horen de mama's en de papa's en de mémé en de pépé niet bij gezinshereniging? Of deze nu in de rusthuize terecht komen? Wel dat deze mee komen leven van hetgeen de belzieke welvaartstaat te bieden heeft zonder ooit voor deze welvaartstaat een duit in het zakje te hebben gedaan.

Indien u graag een bron zou hebben, heeft nog niet al te lang geleden (1�* 2 jaar misschien geleden) sprake over geweest in een nieuwsuitzending gebracht door de vrt.
Ik geloof inderdaad dat die ouderwordende mensen in het kader van gezinshereniging naar hier komen . Enkele jaartjes later, als ze nog wat ouder zijn, plaatsen ze die dan in het rusthuis . Het OCMW betaalt het gelag.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be