![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Veluwe is op bepaalde plekken al één grote camping, net als de Ardennen trouwens. Maar het vooral die groeiende mobiliteit die Nederland en andere landen zo overbevolt maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een behoorlijk plan voor ruimtelijke ordening is daarvoor nodig. In de huidige situatie gaat iedere Gemeente bouwen en groter worden ,met alle gevolgen vandien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik reed een paar weken geleden via de A2 naar de A28, Nog even en Amersfoort zit vast aan Bunschoten. En voorheen was dat een prachtig gebied met boerderijen met akkers en weiden waar godsvrezende agrariërs hun koeien in de wei hadden staan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://maps.google.nl/maps?f=q&hl=nl...,0.004984&z=18 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het lijkt me belangrijk dat we via de rijksoverheid dit aansturen. Veel hoogbouw in de steden, erg veel extra belastingen voor mensen die net buiten de stad willen gaan wonen. Gemeenten moeten geen toestemming meer geven voor het stichten van allerlei 'Zoetermeeren'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 21 december 2008 om 08:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat ik zie gebeuren tegenwoordig is dat hier reeds gevestigde noordafrikanen bvb hun ouwe opa en oma laten overkomen, en die hier in bejaardentehuizen plaatsen, op kosten van het OCMW natuurlijk (= de B.B.B.B. = Brave Belgische Belasting Betaler). Mijn oma zit in zo een tehuis, dat kost haar 2000 euros per maand, haar volledig pensioen en nog wat van ons erbij, maar die vreemde "gasten" die krijgen dat zonder ooit een rotte belgische frank belasting betaald te hebben gewoon in de schoot geworpen. Dit terwijl hun kleinkinderen ondertussen van hun kindergeld leven, en het land overbevolken. Mijn idee is dat niet enkel de plaats om al dat volk te logeren gaat ontbreken, maar dat ook de vetpot leeg gaat geraken... Wie heeft er goede ideeën om daar iets tegen te doen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Bekijk deze duizelingwekkende lijst voor de komende 6 jaar! http://www.fotosvanrotterdam.nl/pix/02/2192.jpg ![]() By the way in België zijn we binnen enkele jaren met 11 miljoen i.p.v van 10 en het zal alleen nog maar toenemen. Ook de verstening van ons land gaat ontzagwekkend snel! ARTIKEL: België blijft verder 'verstenen'. Begin dit jaar was een vijfde (19,7 procent) van het Belgische grondgebied bebouwd, tegen 18,5 procent in 2000, 16,3 procent in 1990 en 14,2 procent in 1980. Dat blijkt uit nieuwe cijfers van de Algemene Directie Statistiek en Economische Informatie van de federale overheidsdienst Economie. De voorbije jaren kwam er elk jaar rond de 45 vierkante kilometer bebouwd gebied bij in België. Dat resulteerde op 1 januari 2008 in een bebouwd gebied van 6.004 km2. In 2000 was dat nog 5.640 km2, wat overeenkomt met een toename van 6,5 procent op acht jaar tijd. België heeft een totale oppervlakte van 30.528 km2. Behalve de 6.004 km2 bebouwd gebied, gaat het om 17.309 km2 landbouwgronden en 7.215 km2'andere niet-bebouwde gronden'. (belga/bf) BRON: HLN LINK: http://www.hln.be/hln/nl/936/Nieuws/...-bebouwd.dhtml Als dit zo verder gaat zal ons land verder verhard worden rond 2015 met 30%!!! Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 21 december 2008 om 11:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Parlementslid
|
![]() Bla bla bla...vroeger dit en vroeger dat. Vroeger is dood en komt niet meer terug. De huidige samenleving stelt nieuwe eisen en in plaats van naar vroeger te kijken of de schuld van bepaalde zaken bij bepaalde groepen mensen te leggen, zouden we er beter aan doen om met oplossingen te komen voor problemen. Ook hier merk ik weer kleinburgerlijke provinciale mentaliteit. Nederland zou vol zijn, Nederland heeft echter nog plaats genoeg, rijd maar een rondje door grote delen van Noord-Brabant alleen al, d'r kunnen nog wel wat huisjes bij. Maar heel het Nederlandstalige deel van West-Europa heeft met dit probleem te maken en vooral in Vlaanderen waarin iedereen z'n enorme kast moet bewonen met een tuin van hier tot ginter. Het probleem is niet dat we te dichtbevolkt zijn, maar we irriteren ons gewoon suf aan elkaar en kunnen niets meer hebben van de medemens. Er is eten genoeg, er is zuurstof genoeg en daglicht genoeg..er is geld genoeg...en ondanks al onze rijkdommen (die natuurlijk werken als magneten op mensen die niet zo fortuinlijk waren om in de Gouden Delta geborten te worden) hoor ik alleen maar klagen en zeuren. Daarentegen vergeten we ook te kijken naar welke schat deze grote bevolking met zich meebrengt. Een interessant economisch afzet- en productiegebied, een rijke geschiedenis van de lage landen, Een enorme vijver van gekwalificeerde mensen waaruit we kunnen vissen voor sport, politiek en zaken en vrijwel nergens in de wereld is op zo'n klein gebied als de Benelux zo ontzettend veel te doen en te vinden als hier in onze eigen Lage Landen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Interessante gedachten in deze draad, moet ik zeggen.
Wat betreft de voorstellen van Liberalist_NL betreffende het 'sturen' van hoogbouw door de overheid, hoe verzoen je dat me je liberale pricnipes? Betreffende die hoogbouw zou ik toch maar voorzichtig zijn: de ondergrond van een groot deel van Nederland is misschien niet echt stabiel genoeg voor dergelijke zaken? Rotterdam vind ik in elk geval de meest boeiende stad die ik in Nederland ken, onmiddellijk gevolgd door Lelystad. Almere ken ik nog niet, maar dat zal niet lang meer duren. Het meest geniale idee in verband met het woonprobleem dat ik in Nederland al in toepassing gebracht zag, is wel het gaan wonen op een afgedankte boot. Als het zeepeil inderdaad zou stijgen, dan is er ook in het binnenland nog plaats zat voor kleinschalige en ecologisch verantwoorde, 'duurzame' sedentaire experimenten. De combinatie kleine boot + plooifiets in kleine binnenhavens, in onbruik geraakte kanalen, rivierarmen, ... kan zelfs een nieuwe toeristische troef worden. In Vlaanderen is er alleszins dringende nood aan een ernstig herdenken van het ruimtelijk en milieu-beleid. Voor woonboten is de met uitbreiding en industrialisering bedreigde Schipdonk-kanaal-regio een ideale vestigingsplaats. In plaats van Doel plat te gooien voor een nutteloos project, kunnen we er maar beter een knooppunt voor de pleziervaart en de nomadische waterbewoners van maken. De door de megalomane havenbaronnen geagresseerde landelijke gemeenschap is nog steeds niet dood. Zij verdient een kans voor een project dat wèl toekomstvisie aandurft. Antwerpen moet geen tweede Rotterdam worden, aan één wereldhaven hebben de Nederlanden genoeg. Wèl kan Antwerpen de voornaamste exporthaven worden voor de hoogwaardige productie, en een overslagplaats voor binnenvaart in de gemakkelijkst te bereiken gebieden. Ook in Wallonië is er plaats voor 'aquacultuur'. Ook de infrastructuur voor expansie ervan is aanwezig. Water-gezinden aller Nederlanden, verenigt u! ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 21 december 2008 om 12:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Quote Djimi
Het meest geniale idee in verband met het woonprobleem dat ik in Nederland al in toepassing gebracht zag, is wel het gaan wonen op een afgedankte boot. Als het zeepeil inderdaad zou stijgen, dan is er ook in het binnenland nog plaats zat voor kleinschalige en ecologisch verantwoorde, 'duurzame' sedentaire experimenten. De combinatie kleine boot + plooifiets in kleine binnenhavens, in onbruik geraakte kanalen, rivierarmen, ... kan zelfs een nieuwe toeristische troef worden. Unquote Er zijn legio mensen die dit al doen, in Lelystad kun je op je boot wonen en je in laten schrijven (een van de zeer zeldzame gemeentes) dus een postadres hebben. In wettelijk opzicht echter is dit heel moeilijk. Dat is de ene kant. De andere kant is dat afgedankte boten vallen onder de wrakkenwet, d,w,z, een boot zonder propulsiemechanisme wordt als wrak aangemerkt en kan zonder meer worden weggesleept (door de overheid). Daarnaast krijg je onherroepelijk het ligplaatsenprobleem, ruimtelijke ordening etc. Ook al weer een uitvloeisel van de absolute overbevolking. Pleitbezorgers voor de verstedelijking, die in elk grassprietje een stuk bewoonbaar gebied zien, begrijpen niet dat grote clusters van mensen evenzo grote maatschappelijke problemen creëren, vandaar "het rustige wonen op het platteland". Ik heb tijdenlang op mijn (toenmalige) boot gewoond en ga dat ook weer op de nieuwe doen. In Hong Kong maar ook andere Chinese gebieden wonen duizenden gezinnen op boten. Het kan allemaal. Alleen in Lelystad liggen naar mijn schatting zo'n 3000 boten die met z'n allen minder plaats innemen dan een dorp van 500 inwoners. Je moet het echter wel willen en kunnen. In de huidige maatschappij lukt dat niet zo goed want de overheid wil koste wat kost grip op haar inwoners houden en zal zeker met hand en tand een dergelijke tendens tegenhouden. Maar ik ben zeker geen tegenstander van een dergelijk idee omdat de druk op het millieu een enorm stuk zal dalen. De mensen zullen veel doelbewuster omgaan met energie en water, en veel minder afval produceren, heel veel minder zelfs. Daarbij is het een stuk eenvoudiger om eigen energie te winnen en de kosten voor verwarming in de winter met reuzensprongen zullen dalen.
![]() |
#56 |
Minister-President
|
![]() Vanuit de trein kunt u misschien die indruk krijgen, vanuit de lucht ziet het er nog vrij groen en bebost uit, toch tot voor een paar jaar terug.
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() Ik heb daar geen cijfers over, en weet ook niet waar ik (betrouwbare ) cijfers daarover kan krijgen. Dat betekent natuurlijk niet dat het niet waar is : ik zie zelf wel hoeveel er daar rondlopen, als ik een bezoek ga brengen. Het is je natuurlijk toegestaan mij niet te geloven, en voor leugenaar uit te maken, mij niet gelegen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Indien u graag een bron zou hebben, heeft nog niet al te lang geleden (1�* 2 jaar misschien geleden) sprake over geweest in een nieuwsuitzending gebracht door de vrt.
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |