Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 december 2008, 16:16   #41
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Oh, zorgen maak ik me niet hoor. Integendeel, ik wil Belgie juist kapot zien gaan.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2008, 16:21   #42
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Integendeel, ik wil Belgie juist kapot zien gaan.
Dan zou ik een andere hobby zoeken, want daarop wachten is tijdverlies; ook als je nog jong bent.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2008, 16:23   #43
Maes_P
Staatssecretaris

Maes_P's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Dan zou ik een andere hobby zoeken, want daarop wachten is tijdverlies; ook als je nog jong bent.
Dat zeiden de hollanders ook in 1828...
Maes_P is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2008, 16:31   #44
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Belgie zien spartelen richting een uitgestelde dood geeft ook al veel voldoening.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2008, 16:33   #45
DenDane
Provinciaal Gedeputeerde

DenDane's schermafbeelding

Standaard

Wat ik nog erger vond is dat de Spa in de 7de dag ( of was het een ander programma ? ) direct kwam pleiten voor het samenvallen van de verkiezingen, niet alleen nu, maar altijd.
Ik dacht dat ze in het Vlaams parlement hier toch ook tegenstander van waren ?
DenDane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2008, 16:34   #46
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een beetje zoals de mensen die zitten wachten op het economische herstel van Wallonië dus?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2008, 16:34   #47
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Belgie zien spartelen richting een uitgestelde dood geeft ook al veel voldoening.
Zich vanuit Nederland verkneukelen hoe VL zich in nesten werkt door een fata morgana na te streven, kan ik begrijpen.
Oud 22 december 2008, 16:35   #48
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Een beetje zoals de mensen die zitten wachten op het economische herstel van Wallonië dus?
Die hebben de verkeerde kant uitgekeken indien ze nog niets gemerkt hebben.
Oud 22 december 2008, 16:36   #49
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Als je bekijkt hoe de traditionele partijen bijvoorbeeld de laatste dertig jaar het VB behandeld hebben kan ik alleen maar concluderen dat dit inderdaad het geval is ja.
vooral NIET klikken!!
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2008, 16:43   #50
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oh, zorgen maak ik me niet hoor. Integendeel, ik wil Belgie juist kapot zien gaan.
Citaat:

Citaat:
Spinoza
Parlementslid

Roep Crembo, maak generaals wakker, ontnuchter de boeffers, stuur de paras, laad de artillerie, tank de Leopards bij, scramble F16 all squads: het buitenland wil aanvallen
Is me dat even schrikken zeg!

Laatst gewijzigd door filosoof : 22 december 2008 om 16:46.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2008, 16:59   #51
DenDane
Provinciaal Gedeputeerde

DenDane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht

Roep Crembo, maak generaals wakker, ontnuchter de boeffers, stuur de paras, laad de artillerie, tank de Leopards bij, scramble F16 all squads: het buitenland wil aanvallen
Is me dat even schrikken zeg!
Het buitenland is in 1830 reeds binnen gevallen...
DenDane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2008, 17:02   #52
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ja, als de schandelijke praktijken ook de uwe zijn dan wil u het niet horen he? Dat is geen verrasing.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2008, 17:54   #53
jbl
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Bordjes in de lucht steken, kun je dus ook?
Azert, begrijp die vlaams nationalisten toch ook eens, wat een frustrerende 18maanden is dit voor hen geweest. Eerst de verkiezingen en het kartel dat wint, volgens vlaams nationalisten had iedereen vlaams gezind gestemd, leugen nr 1, cdenv is niet gelijk aan nva.
Dan de regeringsonderhandelingen waar BDW tot twee keer toe net op het laatste zijn kak intrekt (er was bijna twee keer een volledig akkoord inclusief staatshervorming)
De splitsing van BHV ging 5 minuten duren, wel samen met U stel ik vast dat dit misschien nog een paar jaar zal duren, en het zal een onderhandelde oplossing worden.
Het kartel splitst de nva wordt teruggedrongen tot zijn werkelijke proporties (even groot als Groen) en BDW begint als bijverdienste spreekbeurten te geven over zijn visie over sex, maatschappij en ethiek
De regering valt, niet omdat de walen weer zo stout zijn, maar omdat de eerste minister en zijn minister van justitie (toch twee vlamingen) fenomenaal uit de bocht gaan.
Dan richten de vlaams nationalisten hun hoop op Dedecker, die ondertussen ook wel aanvoelt dat er door de politieke heisa en vooral dankzij de nva terug een Belgisch reveil is komen opdagen, de verdere opsplitsing van het land heeft zijn limieten bereikt en de volgende staatshervorming als ze er al ooit komt zal moeten leiden tot een versterking van het federale niveau.
Het vlaams nationalisme is op zijn retour, nva zal geen rol meer van betekenis spelen, vlaams blok zal nooit iets te zeggen hebben en de mensen zij kijken toe en stellen vast dat dankzij het tijdsverlies van het voorbije jaar en het gemekker over staatshervorming hun geld weg is, da's de realiteit.
Bovendien zullen er nieuwe verkiezingen komen in juni en alle niveau's samen zullen verkozen worden, mischien de grootste angst van de vlaams nationalisten want dan stelt hun verhaal helemaal niets meer voor.
jbl is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2008, 17:57   #54
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Hun strategie is duidelijk; geen een minister die in opspraak zit

Dus zonder Leterme, Vandeurzen, Dehught en Dewael...
goed bezig jongens.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2008, 18:22   #55
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jbl Bekijk bericht
Bovendien zullen er nieuwe verkiezingen komen in juni en alle niveau's samen zullen verkozen worden, mischien de grootste angst van de vlaams nationalisten want dan stelt hun verhaal helemaal niets meer voor.
ik snap waarom je overeenkomt met Azert, je logica maakt evenveel 'zin' als dezijne... als er nu toch partijen zijn die echt geen schrik moeten hebben voor verkiezingen dan zijn het wel de oppositie-partijen he... en wie zit daar in? o.a. de vlaams-nationalisten idd

De eminenties van VLD (De Croo) en CD&V (Eyskens) hebben LETTERLIJK toegegeven op tv (programma keien van de wetstraat) dat de verkiezingen een overwinning zullen zijn voor de 'populisten en nationalisten' (lees: iedereen die niet tot de traditionele zuilen behoord) zijn indien ze niet snel een oplossing vinden. Als ze dan aan hen vroegen wat deze oplossing kon zijn, dan lagen de mening enorm ver uiteen. En dat is nu momenteel het probleem; CD&V vs. VLD, MR vs. PS(en CDH mss), gecombineerd met de Vlaams-Waalse tegenstellingen. Partij-oorlogje

Nationalisten zijn de ENIGE partijen die niet bang moeten zijn voor de verkiezingen zolang dit geklungel blijft duren. Indien de meerderheid er een oplossing voor vinden (zonder voortduren geruzie, schandalen,...) dan kan uw verhaal een kern van waarheid bevatten, maar geef toe... zoals het er nu uitziet Er is een verdomd goede reden waarom Didier Reynders opeens geen zin heeft om premier te spelen ze (terwijl gans het land weet dat die mens zit te snakken naar het premierschap).
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."

Laatst gewijzigd door lollysticky : 22 december 2008 om 18:24.
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2008, 18:24   #56
Seg schat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jbl Bekijk bericht
Azert, begrijp die vlaams nationalisten toch ook eens, wat een frustrerende 18maanden is dit voor hen geweest. Eerst de verkiezingen en het kartel dat wint, volgens vlaams nationalisten had iedereen vlaams gezind gestemd, leugen nr 1, cdenv is niet gelijk aan nva.
Dan de regeringsonderhandelingen waar BDW tot twee keer toe net op het laatste zijn kak intrekt (er was bijna twee keer een volledig akkoord inclusief staatshervorming)
De splitsing van BHV ging 5 minuten duren, wel samen met U stel ik vast dat dit misschien nog een paar jaar zal duren, en het zal een onderhandelde oplossing worden.
Het kartel splitst de nva wordt teruggedrongen tot zijn werkelijke proporties (even groot als Groen) en BDW begint als bijverdienste spreekbeurten te geven over zijn visie over sex, maatschappij en ethiek
De regering valt, niet omdat de walen weer zo stout zijn, maar omdat de eerste minister en zijn minister van justitie (toch twee vlamingen) fenomenaal uit de bocht gaan.
Dan richten de vlaams nationalisten hun hoop op Dedecker, die ondertussen ook wel aanvoelt dat er door de politieke heisa en vooral dankzij de nva terug een Belgisch reveil is komen opdagen, de verdere opsplitsing van het land heeft zijn limieten bereikt en de volgende staatshervorming als ze er al ooit komt zal moeten leiden tot een versterking van het federale niveau.
Het vlaams nationalisme is op zijn retour, nva zal geen rol meer van betekenis spelen, vlaams blok zal nooit iets te zeggen hebben en de mensen zij kijken toe en stellen vast dat dankzij het tijdsverlies van het voorbije jaar en het gemekker over staatshervorming hun geld weg is, da's de realiteit.
Hoe kan een mens zoveel leugens vertellen?

Pas op he... ik kan dat wel smaken...

Laatst gewijzigd door Seg schat : 22 december 2008 om 18:25.
Seg schat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2008, 18:57   #57
Pierette
Banneling

Standaard

laat ze maar voortdoen, de bende corrupten, de haat van het Vlaamsche Volk zal nog te heviger worden als ook het stemgedrag.

Ik vraag me nu af of ze niet opzettelijk uitverkopen aan de Fransen, aansluiting van Wallonië bij Frankrijk en ziet het koningshuis de bui al langer hangen.
Van belang in de Fortisgate-holdup bij zonder onderzoeksdaden te stellen, wie heeft wat en wanneer gekocht en verkocht, via rechtspersonen, diep genoeg graven, want dat bewust weekend 3,4 en 5 oktober 2008 was niet toevallig, de holpup was al maanden op voorhand gepland. zie domeinnaam ingepalmd dervoor door BNP....

Waarom zo vastklampen aan BNP ?
De staat krijgt BNP aandelen, maar die zijn meer dan gehalveerd op twee maanden tijden,
dus indien de sale doorgaat, doen ze een gouden zaak die BNP en daarna met superwinsten doorverkopen en ontmantelen.
Wie zou nu BNP aandelen hebben in onze regering ? Die zaak stinkt en wie zal diep genoeg durven graven ? Op de media moeten we niet rekenen !!!
Pierette is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2008, 19:06   #58
jbl
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
ik snap waarom je overeenkomt met Azert, je logica maakt evenveel 'zin' als dezijne... als er nu toch partijen zijn die echt geen schrik moeten hebben voor verkiezingen dan zijn het wel de oppositie-partijen he... en wie zit daar in? o.a. de vlaams-nationalisten idd

De eminenties van VLD (De Croo) en CD&V (Eyskens) hebben LETTERLIJK toegegeven op tv (programma keien van de wetstraat) dat de verkiezingen een overwinning zullen zijn voor de 'populisten en nationalisten' (lees: iedereen die niet tot de traditionele zuilen behoord) zijn indien ze niet snel een oplossing vinden. Als ze dan aan hen vroegen wat deze oplossing kon zijn, dan lagen de mening enorm ver uiteen. En dat is nu momenteel het probleem; CD&V vs. VLD, MR vs. PS(en CDH mss), gecombineerd met de Vlaams-Waalse tegenstellingen. Partij-oorlogje

Nationalisten zijn de ENIGE partijen die niet bang moeten zijn voor de verkiezingen zolang dit geklungel blijft duren. Indien de meerderheid er een oplossing voor vinden (zonder voortduren geruzie, schandalen,...) dan kan uw verhaal een kern van waarheid bevatten, maar geef toe... zoals het er nu uitziet Er is een verdomd goede reden waarom Didier Reynders opeens geen zin heeft om premier te spelen ze (terwijl gans het land weet dat die mens zit te snakken naar het premierschap).

Laatst gewijzigd door jbl : 22 december 2008 om 19:11.
Oud 22 december 2008, 19:08   #59
jbl
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:

De meerderheid die nu tot stand komt moet op 1 jan van start gaan liefst met volle vaart en heeft dan 5 maanden de tijd om de geleden schade te herstellen. Dit is geen onmogelijke opdracht, het enigste wat de komende maanden telt is het economische, je hoeft je als regering maar op een thema te fixeren dus simpel. Moet kunnen denk ik
Oud 22 december 2008, 19:10   #60
jbl
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:

De meerderheid die nu tot stand komt moet op 1 jan van start gaan liefst met volle vaart en heeft dan 5 maanden de tijd om de geleden schade te herstellen. Dit is geen onmogelijke opdracht, het enigste wat de komende maanden telt is het economische, je hoeft je als regering maar op een thema te fixeren dus simpel. Moet kunnen denk ik
Trouwens de enige reden waarom nationalisten niet bang zijn voor verkiezingen is omdat de voorbije legislaturen niet deelnamen aan het bestuur, geen verantwoordelijk hebben gehad kortom al jaren niets gedaan hebben.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be