Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 6 januari 2009, 22:41   #41
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koerd Bekijk bericht
Waar worden er géén kerstbomen geplaatst.
In het centraal station van A'pen stond er ook een megakerstboom.
Nu, dan kan een moslim toch ook gaan eisen om neutraliteit op openbare plaatsen en die kerstboom daar wegwillen.. Toch?
Ik las niet dat moslims dat eisten. Joden evenmin.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2009, 22:44   #42
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Niet meer als je vriendjes hun zin hadden, kwestie van bepaalde mensen niet van het hoofd te stoten.
Jouw veronderstelling.
Citaat:
Anyway, leg me even uit, hoe is het discriminatie als niemand iets mag doen? Lijkt me eerder (positieve) discriminatie als ze wel een hoofddeksel mag dragen (ik ken de passage niet maar tenzij ik me vergis (kan iemand de tekst aangeven?) staat er enkel dat de haren bedekt moeten woden, niet hoe dit moet gebeuren) en de rest niet omwille van haar geloof.
Er moet geen discriminatie zijn: IMHO mag iedereen vrij kiezen iets te dragen.

Laatst gewijzigd door filosoof : 6 januari 2009 om 22:46.
Oud 6 januari 2009, 22:45   #43
Koerd
Burger

Koerd's schermafbeelding

Standaard

Nee dat wordt ook niet ge eist (tot voorzover ik weet), maar als we de redenering van bijvoorbeeld alice moeten volgen is dat hun recht. Alle, zo begrijp ik het toch..

Die verdraagzaamheid van de Vlamingen toch...

K. Marx
Koerd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2009, 22:47   #44
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Waar worden er géén kerstbomen geplaatst.
In het centraal station van A'pen stond er ook een megakerstboom.
Nu, dan kan een moslim toch ook gaan eisen om neutraliteit op openbare plaatsen en die kerstboom daar wegwillen.. Toch?

Alice, de koran als bron. Mag het iets meer gedetailleerd?
Ik weet niet of jij ooit al bij iemand gelogeerd hebt of op bezoek bent geweest maar doorgaans is het de bezoeker die zich aanpast aan de gewoontes des huizes, niet de gast die eisen gaat stellen.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2009, 22:47   #45
Koerd
Burger

Koerd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet meer als je vriendjes hun zin hadden, kwestie van bepaalde mensen niet van het hoofd te stoten. Anyway, leg me even uit, hoe is het discriminatie als niemand iets mag doen? Lijkt me eerder (positieve) discriminatie als ze wel een hoofddeksel mag dragen (ik ken de passage niet maar tenzij ik me vergis (kan iemand de tekst aangeven?) staat er enkel dat de haren bedekt moeten woden, niet hoe dit moet gebeuren) en de rest niet omwille van haar geloof.
Maar stel, ze is er hard van overtuigd (zoals vele miljoenen andere moslima's) dat het een reliegieuze verplichting is, of ze wil zich eenmaal als moslima uiten, waarom in godsnaam stoort dat andere zo hard? ga je het haar kunnen verbieden om een hoofddoek te dragen? Ga je haar kunnen overtuigen dat het niet iin de Koran staat?
WAAROM maken er sommigen zich daar nu druk om? Het leven is veel te mooi en te kort om zich met zulke zaken bezig te houden...

Waarom zo anti zijn?

K. Marx
Oud 6 januari 2009, 22:48   #46
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee dat wordt ook niet ge eist (tot voorzover ik weet), maar als we de redenering van bijvoorbeeld alice moeten volgen is dat hun recht. Alle, zo begrijp ik het toch..

Die verdraagzaamheid van de Vlamingen toch...
Citaat:
als we de redenering van bijvoorbeeld alice moeten volgen
J�*, de redeneringen van alice...
Oud 6 januari 2009, 22:48   #47
Koerd
Burger

Koerd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet niet of jij ooit al bij iemand gelogeerd hebt of op bezoek bent geweest maar doorgaans is het de bezoeker die zich aanpast aan de gewoontes des huizes, niet de gast die eisen gaat stellen.
Zowel jij als ik ben hier geboren. Ik ben dan ook geen gast.
enerzijds vragen jullie om integratie, anderzijds wrijven jullie het woord 'gast' er steeds maar in.

K. Marx
Oud 6 januari 2009, 22:49   #48
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Jouw veronderstelling. Er moet geen discriminatie zijn: IMHO mag iedereen vrij kiezen iets te dragen.
Oh ja, het is natuurlijk maar mijn illusie dat men tegenwoordig bvb verwacht dat bij knutselactiviteiten sinterklaas niet afgebeeld wordt met een kruis op zijn meiter als dit te vermijden is.

In een sportcentra heeft men zich te houden aan de kledingsvoorwaarden zolang deze redelijk zijn, niemand met een haartooi lijkt me redelijk.
Oud 6 januari 2009, 22:50   #49
Koerd
Burger

Koerd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
MAAR HO MAAR dan is het opeens aanpassen he

ik dacht toch dat we ergens over neutraliteit bezig waren als we het over de hoofddoekenverbod hebben

K. Marx
Oud 6 januari 2009, 22:50   #50
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hoezo?
Inderdaad; moslima's hebben het recht om te dragen wat ze willen; net als anderen trouwens.
Maar niet steeds en overal. Soms moet je kleding aanpassen aan wat binnen een situatie gebruikelijk is. Die regel geldt gemakshalve ook voor moslims. Integratie heet dat; zien wat gebruikelijk is binnen welke situatie, daarmee rekening houden kiezen voor diversiteit. Ik zette ook een hoofddoek op indien men me dit verzocht binnen een moskee hoor.Waarschijnlijk omdat dit voor vrouwen niet verplicht is werd me gevraagd om dit te doen?
Deugdzame vrouwen bedekken hun hoofd, nou ja; een God met die mening struikelde al eerder in Europa...

Laatst gewijzigd door alice : 6 januari 2009 om 22:50.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2009, 22:51   #51
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Veel kans dat vernoemde moslima in NL geboren is en NL nationaliteit heeft, (zoals de meeste hier Belgische nationaliteit hebben): "gast in je geboorteland", waar haal je 't vandaan?

Laatst gewijzigd door filosoof : 6 januari 2009 om 22:52.
Oud 6 januari 2009, 22:52   #52
Struik500
Provinciaal Gedeputeerde

Struik500's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Hoezo?
Inderdaad; moslima's hebben het recht om te dragen wat ze willen; net als anderen trouwens.
Maar niet steeds en overal. Soms moet je kleding aanpassen aan wat binnen een situatie gebruikelijk is. Die regel geldt gemakshalve ook voor moslims. Integratie heet dat; zien wat gebruikelijk is binnen welke situatie, daarmee rekening houden kiezen voor diversiteit. Ik zette ook een hoofddoek op indien men me dit verzocht binnen een moskee hoor.Waarschijnlijk omdat dit voor vrouwen niet verplicht is werd me gevraagd om dit te doen?
Deugdzame vrouwen bedekken hun hoofd, nou ja; een God met die mening struikelde al eerder in Europa...
Gewoon een vraag uit nieuwsgierigheid, waarom heb je haar op je hoofd en moet je dat bedekken?
Struik500 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2009, 22:52   #53
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
Zowel jij als ik ben hier geboren. Ik ben dan ook geen gast.
enerzijds vragen jullie om integratie, anderzijds wrijven jullie het woord 'gast' er steeds maar in.
Ik zeg gewoon van, het is niet aan ons om onze egwoontes te bannen, we mogen tegemoetkomingen doen als we dit wensen maar dit mag niet van ons verwacht worden, dat anderen (onder andere moslims maar niet uitsluitend) respect hebben voor onze waardes en deze van hen niet proberen op te dringen is evident.
Oud 6 januari 2009, 22:54   #54
Koerd
Burger

Koerd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zeg gewoon van, het is niet aan ons om onze egwoontes te bannen, we mogen tegemoetkomingen doen als we dit wensen maar dit mag niet van ons verwacht worden, dat anderen (onder andere moslims maar niet uitsluitend) respect hebben voor onze waardes en deze van hen niet proberen op te dringen is evident.
Ik had het over de kerstboom in het centraal station van Antwerpen..

Het is toch iedereen gelijk voor de wet, of niet??

K. Marx
Oud 6 januari 2009, 22:55   #55
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Veel kans dat vernoemde moslima in NL geboren is en NL nationaliteit heeft, (zoals de meeste hier Belgische nationaliteit hebben): "gast in je geboorteland", waar haal je 't vandaan?
Nationaliteit kan men niet reduceren tot de identiteitskaart, het is natuurlijk een moeilijk beschrijfbaar concept.
Oud 6 januari 2009, 22:56   #56
Koerd
Burger

Koerd's schermafbeelding

Standaard

dat rechtvaardigt de zaak om allochtonen als gasten te zien?

K. Marx
Oud 6 januari 2009, 22:59   #57
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
dat rechtvaardigt de zaak om allochtonen als gasten te zien?
Vermits de definitie van allochtoon inhoud dat ze van elders afkomstig zijn zijn ze automatisch gasten.

Laatst gewijzigd door Gwyndion : 6 januari 2009 om 22:59.
Oud 6 januari 2009, 22:59   #58
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Hoezo?
Soms, op een uitzonderlijke plaats, als in een moskee of kerk, niet continu dus, zoals op school. In st Pieters draag ik ook een lange broek en lange mouwen. In één moskee in Tunesië werdt me ook al eens vriendelijk gevraagd een (vriendelijk aangeboden) djellaba aan te trekken: geen probleem toch.

Laatst gewijzigd door filosoof : 6 januari 2009 om 23:01.
Oud 6 januari 2009, 23:01   #59
Struik500
Provinciaal Gedeputeerde

Struik500's schermafbeelding

Standaard

Waar in de koran staat het eigenlijk van een hoofddoek dragen? Welke soera en welke vers?
Struik500 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2009, 23:01   #60
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
Maar stel, ze is er hard van overtuigd (zoals vele miljoenen andere moslima's) dat het een reliegieuze verplichting is, of ze wil zich eenmaal als moslima uiten, waarom in godsnaam stoort dat andere zo hard? ga je het haar kunnen verbieden om een hoofddoek te dragen? Ga je haar kunnen overtuigen dat het niet iin de Koran staat?
WAAROM maken er sommigen zich daar nu druk om? Het leven is veel te mooi en te kort om zich met zulke zaken bezig te houden...

Waarom zo anti zijn?
Ik ben anti geloof, ik hoop dat het niet nodig is dat ik de redenen opsom. Waarom stoort het zo hard om zich zoals de rest van de gebruikers aan de geldende afspraken te houden, het is nu niet alsof men verwacht dat ze in haar naakt sport.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be