Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

Discussietools
Oud 5 januari 2009, 11:43   #41
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
En jij mag gerust naar Israël migreren. Dan zijn we van beide volksvijandige elementen verlost!
Wauw, ik ben al gepromoveerd tot "volksvijandig"!
Jozef Ostyn is offline  
Oud 5 januari 2009, 11:43   #42
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Ik denk eerder dat veel welwillende en vredelievende Palestijnen stiekem heel blij zijn dat Israel ze van die islamofascisten van hamas komt verlossen. En ik denk ook dat veel Palestijnen enorme spijt hebben dat ze ooit op hamas gestemd hebben in het verleden, en volkomen terecht natuurlijk.
ik stel voor dat u uw denken toch eens aan ernstig "nazicht" onderwerpt, want de berichten die uit Gaza komen, spreken dat volledig tegen. Ook op de Westbank groeit de steun.
.
roodhaar is offline  
Oud 5 januari 2009, 11:44   #43
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hamas Strijder Bekijk bericht
Dit is hier mijn eerste post, maar lang nog niet de laatste. Het feit dat Hamas “door enkele dwazen” wordt bestempeld als een terroristische organisatie kan het grootste deel van de wereld worst wezen. Hamas is op democratische wijze aan de macht gekomen in Palestina. Het feit dat Hamas nu de septer zwaait in Palestina, is omdat de Palestijnen dit zo hebben gewild. Hamas wordt over de hele wereld toegejuicht en wordt op elke demonstratie gescandeerd.

Indien Hamas als terreurgroep wordt beschouwdt, mogen alle Palestijnen hetzelfde worden genoemd. Ik wordt er ziek van om altijd steeds hetzelfde liedje te horen langs Israëlische kant. De Joden plande deze invastie maanden op voorhand om als doel hun territorium uit te breiden.

Indien de mensen onder jullie het nog niet doorhebben. No Justice, No Peace, Joden zullen nog een zware prijs betalen voor hun misdaden en diegenen die hun steunen zullen hetzelfde lot ondergaan.

Moge Allah ons op het juiste pad leiden en ons de overwinning schenken.

La Ilaha Illalah, Moehamadoen Rasoeloe’lah.
Ik denk dat Allah de weg kwijt is, net als Hamas.
Derk de Tweede is offline  
Oud 5 januari 2009, 11:45   #44
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Religie is belangrijk voor de Palestijnen, daar ze verder geen houvast hebben. Leven in pure onderdrukken wekt deze religieuze gevoelens tot een maximum en kan leiden tot fatale gevolgen.
Dat kan ik begrijpen. Het is en blijft echter een keuze die velen niet kunnen ondersteunen, wat jammer is voor de Palestijnse zaak.

Citaat:
Ik wil de nadruk leggen op “gevolg”, daar de oorzaak aan de overkant van de muur moet worden gezocht.
Dus eenmaal er een Palestijnse staat is, zal de aanhang van het islamfundamentalisme dalen?
Oud 5 januari 2009, 11:46   #45
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Wauw, ik ben al gepromoveerd tot "volksvijandig"!
Wie van Europa de slaaf van Amerikaanse en Israëlische belangen wil maken en de noodzakelijke Euraziatische vrede en samenwerking wil torpederen, is een volksvijandig element, ja. Max zal me niet tegenspreken.
Kallikles is offline  
Oud 5 januari 2009, 11:46   #46
Hamas Strijder
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Op dit moment is het onder andere Hamas zelf die "beweert" dat er meer dan 6000 geslaagde katyusha aanvallen op Israël uitgevoerd zijn sinds de Palestijnse gebieden "onafhankelijk" zijn. Vooral Hezbollah kan hiervoor aangekeken worden, maar geen van de andere "partijen" binnen Palestina is onschuldig.
Een deel van die raketten zijn in Palestina gemaakt, een ander deel is aangevoerd vanuit enkele supportende staten,met oa Iran op de lijst.

In verhouding tot het aantal afgeschoten overmaatse vuurpijlen zijn er vrij weinig slachtoffers gevallen in Israël. Toch volharden de strijders van Allah in deze verkwisting van grondstoffen, tesamen met mensenlevens in de vorm van zelfmoordaanslagen.

Als U even de verhoudingen van slachtoffers in het conflictgebied gaat bekijken, met de 6 daagse oorlog en de Yom Kippoer oorlog erbij , zal U zien dat het merendeel van de "moslims" gedood door Israëlies, krijgers zijn.

Andersom is het een pak moeilijker, daar iedere Israëli een functie binnen de IDF bekleed of bekleed heeft. Uitgezonderd van de minderjarigen.
Met dit feitje erbij zou ik durven zeggen dat Israël het allemaal nog braafjes aanpakt, want ze hebben zowel de wapens, de ervaring als de manschappen om Palestina te ontdoen van elke strijder van Allah. En ook, internationale druk... leg de resolutie maar bij de andere.

Het is maar 1 van de pijnpunten in dit conflict.
Heeft u ook bronnen over hetgeen u hier beweert? Ik lees erken enkel de objectieve bronnen, dus kom aub niet af met cijfers of citaten die ergens op een onerkende site staan vermeld.

Over het feit van slachtoffers langs beide kanten, bedoel ik enkel tussen de Palestijnen en de Israëli’s. Kom dus aub niet af met Moslim of Jood. Voor elke Israëli sterft er een dozijn Palestijnen. Dit zijn de keiharde feiten.
Hamas Strijder is offline  
Oud 5 januari 2009, 11:47   #47
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe kan ik tevreden zijn wanneer honderen kinderen en vrouwen onder het mom van terreurbestrijden worden afgeslacht?
Israël doet er alles aan om burgerslachtoffers te vermijden, Hamas gebruikt burgers als schild voor propagandadoeleinden.
Oud 5 januari 2009, 11:48   #48
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Wie van Europa de slaaf van Amerikaanse en Israëlische belangen wil maken en de noodzakelijke Euraziatische vrede en samenwerking wil torpederen, is een volksvijandig element, ja. Max zal me niet tegenspreken.
In het leven moet men niet alleen zijn vrienden maar ook zijn vijanden zorgvuldig kiezen.
Jozef Ostyn is offline  
Oud 5 januari 2009, 11:48   #49
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Hoe kan ik tevreden zijn wanneer honderen kinderen en vrouwen onder het mom van terreurbestrijden worden afgeslacht?
ik denk dat dit het belangrijkste aspect is, dat valt niet te verrechtvaardigen.
Dat lukt zelfs de geslepen Israel Propaganda niet. Hoe meer ze proberen, hoe meer weerstand en afkeer ze oproepen
.
roodhaar is offline  
Oud 5 januari 2009, 11:50   #50
Hamas Strijder
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Dat kan ik begrijpen. Het is en blijft echter een keuze die velen niet kunnen ondersteunen, wat jammer is voor de Palestijnse zaak.

Dus eenmaal er een Palestijnse staat is, zal de aanhang van het islamfundamentalisme dalen?

Ik denk wel dat het geweld seriues zal dalen wanneer Israël alle bezette gebieden verlaat. Maar dat zie ik niet snel gebeuren waardoor ook onschuldige Israëli’s de dood zullen treffen. Zoals ik eerder al zei, kan je geen uitgestrekt hand van de Palestijnen verwachten wanneer zij bezet worden door Israël.

No justice no peace remember.
Oud 5 januari 2009, 11:52   #51
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
In het leven moet men niet alleen zijn vrienden maar ook zijn vijanden zorgvuldig kiezen.
En jij kiest ervoor om als "vriend", wat zeg ik als meester de failliete oplichters van de VS en Israël te nemen, en als vijanden Rusland met wie we nochtans economische en geopolitieke belangen en waarden delen.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 5 januari 2009 om 11:52.
Kallikles is offline  
Oud 5 januari 2009, 11:53   #52
Hamas Strijder
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Israël doet er alles aan om burgerslachtoffers te vermijden, Hamas gebruikt burgers als schild voor propagandadoeleinden.

Gelukkig zit je in een minderheidspositie. Ik dacht niet dat er nog mensen zijn die zoiets geloven, dus reageer ik hier liever niet op.
Oud 5 januari 2009, 11:55   #53
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht

Voor de mensen die deze link plaatste als zijn een voorbeeld van Israelische wreedheden, het is een "ongeval met een met raketten gevulde truck", veroorzaakt door onvoorzichtige Hamas-leden.

http://littlegreenfootballs.com/arti...ces_attack_on/
Oud 5 januari 2009, 11:59   #54
Demosthenes
Banneling

Standaard

Citaat:
Gelukkig zit je in een minderheidspositie. Ik dacht niet dat er nog mensen zijn die zoiets geloven, dus reageer ik hier liever niet op.
Omdat het de waarheid is. De sisi's.
Demosthenes is offline  
Oud 5 januari 2009, 12:01   #55
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demosthenes Bekijk bericht
Omdat het de waarheid is. De sisi's.
Demosthenes gaf betere redevoeringen.
Kallikles is offline  
Oud 5 januari 2009, 12:01   #56
dirupo
Burger

dirupo's schermafbeelding

Standaard

Ik hoop dat Israel voor eens en altijd korte metten maakt met de Palestijnen.
Dat had eigenlijk al veel eerder moeten gebeuren. Al jaren duren die toestanden daar met dat zooitje stenengooiende islam extremisten. Je moet al heel wat geduld hebben om dat jaren aan je grenzen te tolereren. Heel veel geduld hebben die joden.
Het is hun land niet zegt men wel eens, waar is dat dan wel vraag ik me af?
Hun enige probleem is dat ze geen islamieten zijn.
Palestijnse vrouwen en kinderen zijn slachtoffer. En wat met joodse kinderen die dagelijks omkomen door terroristische aanslagen.
Hun leven is van geen belang, want het zijn geen Islamieten toch?
Deze wereld zou veel beter af zijn zonder enige religie.
En laten we maar meteen beginnen met de meest extremistische en onverdraagzame, de islam of de reden van alle oorlogen in deze wereld.
Oud 5 januari 2009, 12:03   #57
Demosthenes
Banneling

Standaard

Citaat:
Demosthenes gaf betere redevoeringen.
In uitgebreid reageren op onzin ga ik mij latijn niet steken , ook mijn grieks niet trouwens. Ik lach er liever een beetje mee.
Demosthenes is offline  
Oud 5 januari 2009, 12:03   #58
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hamas had zo zijn eigen idee over Kerst vieren en vrede:
Citaat:
Dozens Of Rockets Fired At Israel

5:55pm UK, Wednesday December 24, 2008

Yael Lavie, Senior Middle East producer

Islamist militants in Gaza have hit southern Israel with at least 60 rockets in the worst barrage yet since the end of a cease-fire agreement on Friday.

http://news.sky.com/sky-news/content...Week4/15193647
Israelis at the scene of a rocket attack in the southern city of Ashkelon
(militair doel, Askelon? )

Sirens were heard throughout southern Israel as rocket after rocket kept hit the area.

At least two direct hits destroyed houses in the city of Ashkelon and 57 people, mostly children, were admitted into hospitals for shock treatment.

The military wing of militant group Hamas, which controls Gaza, said Israel's "actions and stupidity forces us to intensify our attacks and put thousands of Zionist civilians in the line of fire in order for us to defend the Palestinian people".

The Gaza Strip has been under virtual siege ever since Hamas cemented its rule in a bloody takeover in 2007.

Essential supplies have been limited and hard to deliver through the Israeli-controlled and often closed passages into Gaza.

The six-month-long cease-fire enabled more deliveries and less violence on both sides.

Local analysts believe the period of peace benefited both sides, enabling Hamas to strengthen its rule within the strip and Israel to provide some calm for its southern cities' civilians.

The Israeli government gathered its security cabinet for an urgent meeting to discuss the bombardment.

Afterwards, sources from within the meeting told Sky News anger had been expressed inside.

Before entering the meeting, an Israeli minister said: "Israel will not accept the reality Hamas is trying to impose on the ground."

The Israeli reaction is yet to be seen, but will inevitably come soon.

Bron

Heb jij ooit onder mortiervuur gelegen? Nee, waarschijnlijk, "strijder"
Ik wél dus: ten noorden van Kiriashmone, toevallig ook op een 24 december, jaren geleden. 't was niet vanuit Gazah, maar vanuit Libanon of Syrië, vanop de Golan dat er geschoten werd.

J�*, dat is zeer onaangenaam en bedreigend. En dat duurt nu al tientallen jaren.

(Neen, we zijn niet naar Betlehem gegaan, ik ben niet gelovig)
Wie doorbrak het staakt het vuren? Hamas toch?

Laatst gewijzigd door filosoof : 5 januari 2009 om 12:11.
filosoof is offline  
Oud 5 januari 2009, 12:04   #59
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirupo Bekijk bericht
Ik hoop dat Israel voor eens en altijd korte metten maakt met de Palestijnen.
Dat had eigenlijk al veel eerder moeten gebeuren. Al jaren duren die toestanden daar met dat zooitje stenengooiende islam extremisten. Je moet al heel wat geduld hebben om dat jaren aan je grenzen te tolereren. Heel veel geduld hebben die joden.
Het is hun land niet zegt men wel eens, waar is dat dan wel vraag ik me af?
Hun enige probleem is dat ze geen islamieten zijn.
Palestijnse vrouwen en kinderen zijn slachtoffer. En wat met joodse kinderen die dagelijks omkomen door terroristische aanslagen.
Hun leven is van geen belang, want het zijn geen Islamieten toch?
Deze wereld zou veel beter af zijn zonder enige religie.
En laten we maar meteen beginnen met de meest extremistische en onverdraagzame, de islam of de reden van alle oorlogen in deze wereld.
Mag je dat wel zeggen van de PS ?
Oud 5 januari 2009, 12:06   #60
Hamas Strijder
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Hamas had zo zijn eigen idee over Kerst vieren en vrede:
Heb jij ooit onder mortiervuur gelegen? Ik wél dus: ten noorden van Kiriashmone, ook op een 24 december, jaren geleden.

Ja, dat is zeer onaangenaam.
(Neen, we zijn niet naar Betlehem gegaan, ik ben niet gelovig)
Wie doorbrak het staakt het vuren? Hamas toch?
Ik vraag achter een objectieve bron, en meneer komt met Skynews...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be