![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#42 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#43 |
Minister
|
![]() Is het lompheid die u verblindt in het niet zien van rouw? Het kan even goed zijn dat de heer in kwestie moest gedragen worden van verdriet. Dit weer te gaan bestempelen als hamas-manipulatie is dan ook redelijk laag.
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Echt, mijn jongen?
En waarom zouden we u moeten geloven?
#45 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Je kan een ander nu lomp gaan noemen, maar dat neemt niet weg dat het er op de eerste foto op het eerste zicht niet echt uitziet als rouw. Het lijkt mij dan eerder sensatiedrang of zoiets. Maar ok, ik kan er inkomen, het is mogelijk. Vooral als je ziet op het nieuws en zo hoe die mensen hun emoties niet in de hand hebben. Ze gaan er altijd een beetje over met hun schreeuwen en grote gebaren. Maar je kán dus gelijk hebben.
![]() |
#46 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
als men na het neerhalen van een complete faltgebouw met burgerbevolking en al erin of het platleggen van een school met tientallen dode kinderen en vrouwen en mannen tot gevolg, niet mag treuren om de doden, .... dan is het erg. Het is wel waar dat nazi's en hun vriendjes weinig tranen hebben gelaten na het afmaken van 6 miljoen joden en miljoenen andere onschuldigen: zij waren pas koelbloedig ....
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen - Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen - Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening! - Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden) - Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...) Laatst gewijzigd door goodwill : 7 januari 2009 om 09:54. |
|
![]() |
![]() |
#47 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik zeg niet dat ze niet mogen rouwen, ik zeg gewoon dat ze er nogal wat over gaan als er een camera bij is. Nu goed, het kan ook gewoon de aard van die mensen daar zijn. Wat het ook moge zijn, ik schrijf gewoon neer wat mijn gevoel veelal is bij die beelden
![]() |
#48 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Berichtgeving uit het midden-oosten is al jaren een probleem, zoals ook wordt aangegeven door de pro-Palestijnse correspondent Joris Luyendijk. Om twee redenen:
- De Israëlische kant liegt niet maar laat je alleen maar zien wat zij willen dat je ziet. De Israëliërs hebben een keurig perscentrum, informatiemappen e.d.. De informatie daarin is betrouwbaar alleen...het is niet álle informatie en het vertelt natuurlijk de Israëlische kant van de zaak. - De Palestijnse kant liegt wél en behoorlijk ook. Pallywood is niet voor niets een begrip geworden. Dat het onderschrift bij de eerste foto suggereert dat deze man gewond is verbaast mij ook niet. Dit is structureel. Acht jaar geleden had je het geval Al Durah, eigenlijk de directe aanleiding tot de tweede intifada. De beelden bleken vervalst. Andere beelden geënsceneerd. Het geval met de twee gelynchte politieagenten bleek anders te zijn dan de Palestijnen zeiden. In de eerste dagen van deze aanval was iedereen verontwaardigd (ook ik) over het filmpje met de 'burgerslachting' wat een ontplofte vrachtwagen uit 2005 bleek te zijn. Later blijken al deze beelden niet waar te zijn maar ze zetten wél de toon en in het geval van Al Durah zelfs een opstand in gang. Gisteren waren we weer allemaal verontwaardigd over de aangevallen VN-school met minstens 30 doden. Vandaag blijkt het een opslagplaats van wapens te zijn van waaruit mortiergranaten werden afgeschoten. Het is weldegelijk belangrijk om berichtgeving uit het midden-oosten met een korreltje zout te nemen en een paar dagen te wachten alvorens conclusies te trekken. Voor wat voorbeelden van ''Pallywood'': http://www.seconddraft.org/cur_invest.php |
![]() |
![]() |
#49 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#50 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik dacht daar ook iets van gelezen te hebben...
![]() Hmmm, bron, eventjes zoeken. 't Kan trouwens ook zijn dat het niet waar is hoor ![]()
#51 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De VN zou dus eerst in zijn gebouwen onderdak aanbieden aan radeloze burgers en vervolgens vanuit diezelfde gebouwen granaten laten afschieten? Zou het niet beter zijn deze goede raad te volgen: Citaat:
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 7 januari 2009 om 10:39. |
||
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Ja diverse, maar...
Citaat:
Je hebt gelijk. |
|
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() Wat valt daar nu op te zeggen? Die man op de eerste foto kan misschien hysterisch zijn van verdriet. Als bijvoorbeeld mijn kind(eren) of vrouw zou(den) vermoord worden, zou ik alleszins ook buiten mijn zinnen zijn.
Anderzijds herinner ik mij de cursus "Historische Kritiek" van Prof. Prevenier aan de RUG. Die had een case -studie over Sabra en Shatilla en de desinformatie daarrond! Desinformatie is een wapen dat gebruikt wordt door alle partijen in conflict. |
![]() |
![]() |
#54 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het is wel zo dat hamasstrijders zich schuilhouden in scholen (klik)
Waardoor ze eigenlijk zelf hun burgers in gevaar brengen. Maar of er wapens opgeslagen lagen heb ik nog niet gevonden.
#55 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat was wat ik gelezen had. Ik wist niet meer waar ik het gezien had ![]() Nu zeggen ze eigenlijk niet dat het mortiervuur uit de school kwam, maar van een aangrenzend gebied ![]()
Laatst gewijzigd door bentje : 7 januari 2009 om 11:04. |
|
![]() |
![]() |
#56 |
Schepen
|
![]() Toen het conflict begon las ik ergens dat inwoners van Gaza kloegen dat ze het beu waren dat Hamas raketten verborg in scholen, eens zien of ik het nog kan vinden.
edit: http://www.israeltoday.co.il/default...=178&nid=15634 http://www.youtube.com/watch?v=zmXXU...the-un-school/ Een UNRWA school in Gaza, 2007.
Laatst gewijzigd door Red_Dog : 7 januari 2009 om 11:10. |
![]() |
![]() |
#57 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
(je weet wel, diegene die enkele dagen geleden verkondigden dat er géén humantaire crisis is in Gaza, en de voorraden er tot de "nok" hoog liggen!) ![]() De wereldwijde verontwaardiging begon té erg te worden...
![]() |
![]() |
#58 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In een draad die over media-bedrog en manipulatie van feiten gaat, zou je toch minstens een bron mogen opgeven voor straffe beweringen?