Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 april 2004, 17:25   #41
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bakkebaard
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Ik weet waarom Bush Irak is binnengevallen. Maar dat kan jouw insektenbrein niet aan.
Aha, iemand van het witte huis zit ier ofzo?
vertel ons dan is waarom hij is binnengevallen. Voor de wereldvrede? Jep, iedereen in irak is gelukkig, gans de wereld leeft nu in vrede omdat
Sadam is opgepakt
Neen, vertel het ons eens, jij met je legendarisch groot brein
Dat de VS uit geopolitieke en economische overwegingen Irak heeft aangevallen betwijfel ik niet.

Langs de andere kant denk ik dat het leven onder een Amerikaans bewind daar toch nog altijd veel aangenamer is dan dat het onder Saddam was of dan het zal zijn als de fundamentalisten het daar voor het zeggen krijgen.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2004, 17:30   #42
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
ik ben niet akkoord met veel van de buitenlandse politiek van Amerika. Maar momenteel is de situatie ernaar dat je kan kiezen tussen de VS en de moslim fundamentalisten. Dan is mijn keuze snel gemaakt.
Ik kan je keuze wel begrijpen, en respecteren, maar ik zal echter niet dezelfde keuze maken omwille van het volgende:

Amerika heeft jarenlang een crimineel buitenlands beleid gevoerd in Brazilië, in het midden-oosten, in Afghanistan. Het steunen van dictators, het bewapenen van de vijanden van Rusland, enzoverder, dit allemaal in naam van de koude oorlog. Nogal logisch dat het hiermee vrienden koopt, maar ook vijanden. Pech dat er dan zo'n typetje is, toevallig zoon van een schatrijke familie, die uiteindelijk een heel netwerk opricht tegen Amerika; Maar wie met vuur speelt zal vroeg of laat op de blaren zitten. Al Qaeda had evengoed een braziliaans netwerk kunnen zijn, wat één of ander oud-Maya religie als bindend drijfsveer had om de arme, goedgelovige braziliaantjes te kunnen recruteren.

Al dat moslimextremisme als vijand is één grote farce. Ik kan nog steeds mijn oren niet geloven als Europese leiders die crap verder vertellen. De Islam in Europa is een kwestie, juist, de kwestie dat het directe resultaat is van slappe linkiewinkies die niet kunnen zeggen: Jullie zijn in België, wordt ook Belg. Maar dat staat totaal los van Irak-toestanden.

Amerika heeft ons echter na 11 september meegetrokken in haar oorlog. Omdat wereld's superflik zich anders wel eens alleen zou zien staan.

Het laatste restje eigenheid dat Europa had werd rap weggelogen door een grote show op te voeren hoe Irak zoveel kernbommen zou bezitten, door Frankrijk, Duitsland en Frankrijk-meeloper België als verraders af te schilderen.

Neen.... Ik kies dus niet voor Amerika.

Ik ben er zeker van dat Europa een keuze op zich is, een keuze weg van Amerika, en toch tegen terrorisme. Al wordt deze keuze steeds moeilijker en moeilijker.
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2004, 17:30   #43
eliohater
Burger

Standaard

Citaat:
Citaat:
Samenwerken met Amerika, no way.

Die arrogante cowboys hebben ons extra laten betalen voor de export van europese staal om zo hun eigen markt te beschermen. En de militaire steun in kosovo? Ja, en wij hebben wel de factuur mogen betalen, dus "steun" is alvast met quotes.

Zij gaan oorlog voeren in Afghanistan, maar de UN moet wel de rommel opruimen in Kabul en de factuur betalen.

Zij gaan oorlog voeren in Iraq, maar nog even en de UN kan de rommel ook daar gaan opruimen en de factuur betalen.

Tevens hebben de yanks eens "the Flemisch blok" en consoorten aangeduid als de oorzaken voor de gebrekkige integratie in Europa, wat op zijn beurt heeft geresulteerd tot de 9/11 aanslag.

Amerikanen zijn en blijven nog altijd de bondgenoten van het belgische establishement, ongeacht de uitspattingen van Flahaut. Reken maar alvast niet op de Amerikanen.
Dat men in de VS een verkeerd beeld heeft van het VB is volledig te wijten aan de media manipulatie. Of denk je dat die zich bezig houden met de partijprogramma's lezen?

Nu dat beeld zal ondertussen waarschijnlijk wel aan het keren zijn, gezien het VB zowat de enige partij is die nog positief tov de Amerikanen staat.

En inderdaad ik ben niet akkoord met veel van de buitenlandse politiek van Amerika. Maar momenteel is de situatie ernaar dat je kan kiezen tussen de VS en de moslim fundamentalisten. Dan is mijn keuze snel gemaakt.

volledig akkoord
eliohater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2004, 17:57   #44
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bakkebaard
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pope
Gezien het wangedrag van Flahaut en andere, vooral Waalse, politici tegenover de US zou het géén kwaad kunnen een petitie te organiseren om de US aan te tonen dat een grote groep vlamingen NIET achter deze wandaden staat. Misschien kunnen we dan uit een onverwachte hoek hulp verwachten om af te rekenen met dergelijke individuen die onze samenleving in gevaar brengen!
En laat die kernraketten hier nog maar een beetje staan! Of moeten er nog meer jobs verdwijnen???
Tzijn ook veel vlamingen die tegen Amerika en hun oorlogsbeleid zijn e.
Flahaut en Michel doen het tenminste goed. Die laten hun niet doen door een wereldmacht. Ze gaan tenminste dwars liggen. Ook al moeten ze later toegeven onder zware druk.We zouden beter allemaal is beter zo denken. Ipv van landen aan te vallen, mensen te vermoorden voor een beetje aardolie.
Dus als we zo gaan redeneren dat onze jobs voor mensenlevens moet komen, komt het echt al ver. Wie weet zijn er over 20 jaar geen mensen meer als we amerika hun kernraketten laten gebruiken.
Dwarsliggen is niet moeilijk, zinnige dingen vertellen is ander koek.
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2004, 18:07   #45
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Langs de andere kant denk ik dat het leven onder een Amerikaans bewind daar toch nog altijd veel aangenamer is dan dat het onder Saddam was of dan het zal zijn als de fundamentalisten het daar voor het zeggen krijgen.

Denkt U ook niet dat het aan de Irakezen zelf is om te bepalen hoe en door wie ze bestuurd willen worden?

Voorts kan ik als Europeaan, vanuit Europees perspectief, het feit dat het regime van Saddam Hoessein werd verdreven enkel maar betreuren. Het regime van Hoessein was een betere garantie voor de verdediging van Europese belangen dan wat er nu is of komt.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2004, 18:10   #46
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

[size=6]Ik stel vast dat er nog steeds veel personen zijn die er niet in slagen om Amerika los te zien van haar bestuurders die er op dit moment aan de macht zijn, alsook dat velen er niet in slagen om Europa los te zien van haar huidige politici die de macht in handen hebben. Nochtans een uiterst belangrijk onderscheid! [/size]
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2004, 18:33   #47
Zwarte Spion
Banneling

Zwarte Spion's schermafbeelding

Standaard

In de strijd tegen de Islam zie ik Amerika zeker zitten als bondgenoot!
Het westen heeft nood aan een nauwe samenwerking tegen deze bedreiging want hoe men het ook draait of keert, het terrorisme is onlosmakelijk verbonden met de Islam!

Gisteren in New York, vandaag in Madrid,... waar morgen?

Met rechtse groeten,
Tot in 't Putje!
Zwarte Spion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2004, 18:38   #48
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
[size=6]Ik stel vast dat er nog steeds veel personen zijn die er niet in slagen om Amerika los te zien van haar bestuurders die er op dit moment aan de macht zijn, alsook dat velen er niet in slagen om Europa los te zien van haar huidige politici die de macht in handen hebben. Nochtans een uiterst belangrijk onderscheid! [/size]
Wat doe je als niemand uw berichten leest? [size=7]HET LETTERTYPE VERGROTEN[/size]
Oud 8 april 2004, 19:05   #49
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Dilbert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Amerika heeft jarenlang een crimineel buitenlands beleid gevoerd in Brazilië, in het midden-oosten, in Afghanistan. Het steunen van dictators, het bewapenen van de vijanden van Rusland, enzoverder, dit allemaal in naam van de koude oorlog. Nogal logisch dat het hiermee vrienden koopt, maar ook vijanden. Pech dat er dan zo'n typetje is, toevallig zoon van een schatrijke familie, die uiteindelijk een heel netwerk opricht tegen Amerika; Maar wie met vuur speelt zal vroeg of laat op de blaren zitten. Al Qaeda had evengoed een braziliaans netwerk kunnen zijn, wat één of ander oud-Maya religie als bindend drijfsveer had om de arme, goedgelovige braziliaantjes te kunnen recruteren.
Inderdaad. Het probleem van de US is dat het intern een democratie is, maar dat de buitenlandse politiek niet aan democratische controle is onderworpen. De president, enkel beinvloed door zijn ideologische (neo-conservatieven), zionistische en multinational (olie, wapens) achterban doet eigenlijk wat hij wil. De modale Amerikaan is een patriot en ondersteunt de president blindelings.

Gevolg: een puinhoop. De beelden van Rumsfeld die in een bezoek jaren geleden aan Saddam technologie en wapens verkocht zijn daar een voorbeeld van.

Citaat:
Al dat moslimextremisme als vijand is één grote farce. Ik kan nog steeds mijn oren niet geloven als Europese leiders die crap verder vertellen. De Islam in Europa is een kwestie, juist, de kwestie dat het directe resultaat is van slappe linkiewinkies die niet kunnen zeggen: Jullie zijn in België, wordt ook Belg. Maar dat staat totaal los van Irak-toestanden.

Amerika heeft ons echter na 11 september meegetrokken in haar oorlog. Omdat wereld's superflik zich anders wel eens alleen zou zien staan.
Ik vrees dat Bali en Madrid bewijzen dat er nu wel degelijk een wereldwijd cultuurconflict is tussen het Westen en de Moslimwereld.

Citaat:
Ik ben er zeker van dat Europa een keuze op zich is, een keuze weg van Amerika, en toch tegen terrorisme. Al wordt deze keuze steeds moeilijker en moeilijker.
Inderdaad, we kunnen er nog moeilijk aan ontsnappen. Wat zijn bvb. de gevolgen voor Europa indien de US Irak zou moeten opgeven ?
Oud 8 april 2004, 19:10   #50
Bakkebaard
Provinciaal Gedeputeerde

Bakkebaard's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Bakkebaard
Standaard

En ik blijf erbij dat Bush gewoon Irak binnengevallen is om politieke redenen. Maar hij krijgt van een koek van eigen deeg

Filip de Winter schreef :" de mensenrechten zijn valse schijnwaarden".
Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande.
Bakkebaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2004, 20:31   #51
Sufragette
Schepen

Sufragette's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Sufragette
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xnorf
En we hebben USA nodig in onze strijd tegen de dictatuur
De USA IS de dictatuur..hoe kunnen we haar dan nodig hebben in de strijd tegen?
Oud 8 april 2004, 20:34   #52
Xnorf
Gouverneur

Xnorf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sufragette
Citaat:
En we hebben USA nodig in onze strijd tegen de dictatuur
dont start bullshitting,
als gij bush een groter dictator vindt dan stevaert of di rupo of vrhfstdt zijt ge ver weg met uw gedachten
Oud 8 april 2004, 20:40   #53
Sufragette
Schepen

Standaard

Citaat:
Citaat:

dont start bullshitting,
als gij bush een groter dictator vindt dan stevaert of di rupo of vrhfstdt zijt ge ver weg met uw gedachten
Het gaat niet over BUSH alleen, maar het hele concept van 'regeren' in de VS. Ik vind het tweekiesstelsel sowieso dictatoriaal, de manier van politiek voeren daar nog erger.. Enneuhm, het gaat hier nu eens NIET over paars/rood.. Wat jij daar over denkt, is mij al lang duidelijk..
Oud 8 april 2004, 21:11   #54
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw

Misschien offtopic maar wat stelt dat mormel in uw onderschrift eigenlijk voor?
Oud 8 april 2004, 21:16   #55
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert
Inderdaad, we kunnen er nog moeilijk aan ontsnappen. Wat zijn bvb. de gevolgen voor Europa indien de US Irak zou moeten opgeven ?
Goh, dat is eens echt een doomsday-scenario. Ik mag er niet aan denken wat er zou gebeuren als de US met de staart tussen de benen uit Irak moet vertrekken, en daar een stelletje sjiitische fanatiekelingen een nieuwe staat �* la Shia-Iran uitroepen.

Ik hoor zo al de linkse vrienden beginnen grinniken, maar ik hoop dat ze beseffen dat dan héél economisch Amerika instort, en die van ons een paar dagen later met alle gevolgen van dien.

Dat is ook een reden waarom ik nooit ben gaan meelopen op de vredesbetogingen. Want die vrede die zij willen betekent onze ondergang.
Oud 8 april 2004, 21:17   #56
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

dont start bullshitting,
Het gaat niet over BUSH alleen, maar het hele concept van 'regeren' in de VS. Ik vind het tweekiesstelsel sowieso dictatoriaal, de manier van politiek voeren daar nog erger.. Enneuhm, het gaat hier nu eens NIET over paars/rood.. Wat jij daar over denkt, is mij al lang duidelijk..
Jij vindt ons nieuwe kiesstelsel dus 'je van het' vergeleken met de VS?
Raar. Ik dacht dat de twee partijen die op dit ogenblik de macht hebben in dit land er juist de bedoeling mee hadden er zelf makkelijker mee aan de macht te blijven.
Als ik Stevaert en het geesteskind van Slangen bezig zie en hoor, zie en hoor ik ook een flink stuk van het concept van regeren in Amerika.
Oud 8 april 2004, 21:23   #57
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert
Goh, dat is eens echt een doomsday-scenario. Ik mag er niet aan denken wat er zou gebeuren als de US met de staart tussen de benen uit Irak moet vertrekken, en daar een stelletje sjiitische fanatiekelingen een nieuwe staat �* la Shia-Iran uitroepen.

Ik hoor zo al de linkse vrienden beginnen grinniken, maar ik hoop dat ze beseffen dat dan héél economisch Amerika instort, en die van ons een paar dagen later met alle gevolgen van dien.

Dat is ook een reden waarom ik nooit ben gaan meelopen op de vredesbetogingen. Want die vrede die zij willen betekent onze ondergang.
Normaal gezien is het afgesproken dat de U.S. vertrekt na de overdracht van macht aan de Iraakse 'regering'. Het slechtste scenario is dat het niet zou gebeuren. Ik zie geen scenario waarbij de U.S. Irak moet verlaten voor die tijd.

Hetgeen moet worden vermeden is inderdaad een tweede fanatieke moslimstaat naast de gekke ayatollah's van Iran. Maar als dat gebeurt dan weet je voor nu en altijd dat de moslimlanden onder geen enkele voorwaarde vrije democratien kunnen worden. Zielig voor die mensen.
Oud 8 april 2004, 21:25   #58
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

dont start bullshitting,
Zelfs dat is democratischer dan hier. Maakt niet uit wat je hier stemt, al dat kartel-gedoe en coalities hebben als resultaat dat de uitslag toch al vaststaat voor je zelfs je bolletje rood hebt gekleurd. . Waar ben je dan mee bezig?

Waag het niet je stem te geven aan een partij als Liberaal appel, solide, lsp, ..., want die telt zelfs niet meer mee wegens de kiesdrempel.

De enige manier dat hier iets kan veranderen is als we massaal zouden gaan stemmen op CD&V of Vlaams-blok, de enige 2 andere partijen van betekenis, zodat dat politiek-correcte-softies-kartel geen meerderheid heeft. Maar daarvoor moet er eerst een bom ontploffen op de spoorwegen ofzo
Oud 8 april 2004, 21:34   #59
Sufragette
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:

Jij vindt ons nieuwe kiesstelsel dus 'je van het' vergeleken met de VS?
Raar. Ik dacht dat de twee partijen die op dit ogenblik de macht hebben in dit land er juist de bedoeling mee hadden er zelf makkelijker mee aan de macht te blijven.
Als ik Stevaert en het geesteskind van Slangen bezig zie en hoor, zie en hoor ik ook een flink stuk van het concept van regeren in Amerika.
Dat heb ik niet gezegd knuppel, dat ik ons kiessysteem hét kiessysteem vind. De basis is wel anders, de waaier aan mogelijkheden is groter (althans d�*t is de illusie die men ons wijsmaakt), in de VS kan je kiezen tussen rechts en rechtser.. Daar maakt het al helemaal niet veel uit op wie je stemt; grootheidswaanzin hebben ze daar allemaal.. (ja, hier bij ons zijn er ook mensen met grootheidswaanzin..)
Oud 8 april 2004, 21:35   #60
Sufragette
Schepen

Standaard

Citaat:
Citaat:

Zelfs dat is democratischer dan hier. Maakt niet uit wat je hier stemt, al dat kartel-gedoe en coalities hebben als resultaat dat de uitslag toch al vaststaat voor je zelfs je bolletje rood hebt gekleurd. . Waar ben je dan mee bezig?

Waag het niet je stem te geven aan een partij als Liberaal appel, solide, lsp, ..., want die telt zelfs niet meer mee wegens de kiesdrempel.

De enige manier dat hier iets kan veranderen is als we massaal zouden gaan stemmen op CD&V of Vlaams-blok, de enige 2 andere partijen van betekenis, zodat dat politiek-correcte-softies-kartel geen meerderheid heeft. Maar daarvoor moet er eerst een bom ontploffen op de spoorwegen ofzo
Ff vraagje; hoe kan het daar democratischer zijn dan hier als je slechts te kiezen hebt tussen rechts en rechtser?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be