![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Langs de andere kant denk ik dat het leven onder een Amerikaans bewind daar toch nog altijd veel aangenamer is dan dat het onder Saddam was of dan het zal zijn als de fundamentalisten het daar voor het zeggen krijgen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Amerika heeft jarenlang een crimineel buitenlands beleid gevoerd in Brazilië, in het midden-oosten, in Afghanistan. Het steunen van dictators, het bewapenen van de vijanden van Rusland, enzoverder, dit allemaal in naam van de koude oorlog. Nogal logisch dat het hiermee vrienden koopt, maar ook vijanden. Pech dat er dan zo'n typetje is, toevallig zoon van een schatrijke familie, die uiteindelijk een heel netwerk opricht tegen Amerika; Maar wie met vuur speelt zal vroeg of laat op de blaren zitten. Al Qaeda had evengoed een braziliaans netwerk kunnen zijn, wat één of ander oud-Maya religie als bindend drijfsveer had om de arme, goedgelovige braziliaantjes te kunnen recruteren. Al dat moslimextremisme als vijand is één grote farce. Ik kan nog steeds mijn oren niet geloven als Europese leiders die crap verder vertellen. De Islam in Europa is een kwestie, juist, de kwestie dat het directe resultaat is van slappe linkiewinkies die niet kunnen zeggen: Jullie zijn in België, wordt ook Belg. Maar dat staat totaal los van Irak-toestanden. Amerika heeft ons echter na 11 september meegetrokken in haar oorlog. Omdat wereld's superflik zich anders wel eens alleen zou zien staan. Het laatste restje eigenheid dat Europa had werd rap weggelogen door een grote show op te voeren hoe Irak zoveel kernbommen zou bezitten, door Frankrijk, Duitsland en Frankrijk-meeloper België als verraders af te schilderen. Neen.... Ik kies dus niet voor Amerika. Ik ben er zeker van dat Europa een keuze op zich is, een keuze weg van Amerika, en toch tegen terrorisme. Al wordt deze keuze steeds moeilijker en moeilijker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
volledig akkoord |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Denkt U ook niet dat het aan de Irakezen zelf is om te bepalen hoe en door wie ze bestuurd willen worden? Voorts kan ik als Europeaan, vanuit Europees perspectief, het feit dat het regime van Saddam Hoessein werd verdreven enkel maar betreuren. Het regime van Hoessein was een betere garantie voor de verdediging van Europese belangen dan wat er nu is of komt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() [size=6]Ik stel vast dat er nog steeds veel personen zijn die er niet in slagen om Amerika los te zien van haar bestuurders die er op dit moment aan de macht zijn, alsook dat velen er niet in slagen om Europa los te zien van haar huidige politici die de macht in handen hebben. Nochtans een uiterst belangrijk onderscheid! [/size]
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() In de strijd tegen de Islam zie ik Amerika zeker zitten als bondgenoot!
Het westen heeft nood aan een nauwe samenwerking tegen deze bedreiging want hoe men het ook draait of keert, het terrorisme is onlosmakelijk verbonden met de Islam! Gisteren in New York, vandaag in Madrid,... waar morgen? Met rechtse groeten, Tot in 't Putje! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#49 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Gevolg: een puinhoop. De beelden van Rumsfeld die in een bezoek jaren geleden aan Saddam technologie en wapens verkocht zijn daar een voorbeeld van. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#50 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() En ik blijf erbij dat Bush gewoon Irak binnengevallen is om politieke redenen. Maar hij krijgt van een koek van eigen deeg
"1 op de 4 vlamingen is racist. Je mag fier zijn op uw vlaanderen" Filip de Winter schreef :" de mensenrechten zijn valse schijnwaarden". Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#52 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
als gij bush een groter dictator vindt dan stevaert of di rupo of vrhfstdt zijt ge ver weg met uw gedachten ![]()
![]() |
![]() |
#53 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
Ik hoor zo al de linkse vrienden beginnen grinniken, maar ik hoop dat ze beseffen dat dan héél economisch Amerika instort, en die van ons een paar dagen later met alle gevolgen van dien. Dat is ook een reden waarom ik nooit ben gaan meelopen op de vredesbetogingen. Want die vrede die zij willen betekent onze ondergang. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Raar. Ik dacht dat de twee partijen die op dit ogenblik de macht hebben in dit land er juist de bedoeling mee hadden er zelf makkelijker mee aan de macht te blijven. Als ik Stevaert en het geesteskind van Slangen bezig zie en hoor, zie en hoor ik ook een flink stuk van het concept van regeren in Amerika.
![]() |
![]() |
#57 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hetgeen moet worden vermeden is inderdaad een tweede fanatieke moslimstaat naast de gekke ayatollah's van Iran. Maar als dat gebeurt dan weet je voor nu en altijd dat de moslimlanden onder geen enkele voorwaarde vrije democratien kunnen worden. Zielig voor die mensen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Waag het niet je stem te geven aan een partij als Liberaal appel, solide, lsp, ..., want die telt zelfs niet meer mee wegens de kiesdrempel. De enige manier dat hier iets kan veranderen is als we massaal zouden gaan stemmen op CD&V of Vlaams-blok, de enige 2 andere partijen van betekenis, zodat dat politiek-correcte-softies-kartel geen meerderheid heeft. Maar daarvoor moet er eerst een bom ontploffen op de spoorwegen ofzo ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#60 | ||
Schepen