Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord

Discussietools
Oud 9 januari 2009, 08:55   #41
diminike
Lokaal Raadslid

Standaard

Of je nu gelooft in de opwarming van de aarde als gevolg van menselijke
activiteiten of niet, dat maakt hier niet veel uit.

Hernieuwbare energie is sowieso minder belastend voor het milieu
dan fossiele branstoffen (én onuitputtelijk). Niet alleen voor CO2 maar
ook voor de uitstoot van roet, fijnstof...

Waarom zou je je dak niet beter isoleren als dat op termijn energie
(én geld!) uitspaart? Waarom zou je geen zonnepanelen laten plaatsen als dat
je factuur op termijn doet dalen?

Zelf voor diegenen die denken dat de opwarming ten gevolge van een stijging
van C02 een mythe is... zuinigere auto's kunnen toch geen kwaad?

Minder afhankelijk zijn van het midden-oosten kan echt geen kwaad.

Laatst gewijzigd door diminike : 9 januari 2009 om 08:56.
diminike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2009, 10:05   #42
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door diminike Bekijk bericht
Of je nu gelooft in de opwarming van de aarde als gevolg van menselijke
activiteiten of niet, dat maakt hier niet veel uit.

Hernieuwbare energie is sowieso minder belastend voor het milieu
dan fossiele branstoffen (én onuitputtelijk). Niet alleen voor CO2 maar
ook voor de uitstoot van roet, fijnstof...

Waarom zou je je dak niet beter isoleren als dat op termijn energie (én geld!) uitspaart? Waarom zou je geen zonnepanelen laten plaatsen als dat je factuur op termijn doet dalen?

Zelf voor diegenen die denken dat de opwarming ten gevolge van een stijging van C02 een mythe is... zuinigere auto's kunnen toch geen kwaad?

Minder afhankelijk zijn van het midden-oosten kan echt geen kwaad.
Waarom zou je dat niet doen? Het is afhankelijk van een kostenplaatje. En er zijn wat politieke problemen. Als China bvb zegt: “Je kan me de kloten kussen,” dan lijkt me dat gevolgen te hebben voor de CO2-uitstoot. Zelf kan je wel keurig netjes aan CO2-reductie doen, maar mondiaal gezien zal het weinig uitmaken. En de Chinezen zouden nog niet eens ongelijk hebben, vind ik. Zolang ze niet op het Europese gemiddelde qua welvaart zitten, hebben ze het recht een inhaalslag te maken. Ook al gaat dat gepaard met wat CO2-uitstoot. Jezelf beperkingen opleggen is nobel, is ook menselijk – tallozen zijn in kloosters gegaan om van de wereldse verleidingen af te zien – maar dat zal niet voor iedereen gelden, zeker niet als het weinig aflegt in verband met de politiek van andere landen (China).

Laatst gewijzigd door Sjaax : 9 januari 2009 om 10:07.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2009, 11:43   #43
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Boter op het hoofd zoals ik reeds eerder zei. Als de situatie omgekeerd was en dat Israël aan flarden geschoten werd stonden ze gegarandeerd al lang daar met hun bommenwerpers.
Man, al zie zever is knap om interessant te doen. Ik ontken ook niet dat theoretisch althans dat juist is. Ik zeg alleen dat, wat gij hier ook moogd komen te beweren, gij en gans uw groen mannekes daar geen klote kunt aan veranderen. Dat Groenland bv., waarom noemt dat groenland denk je en niet witland.
Mijn (onvolledige want er komt veel meer bij kijken) resumering van de klimaatverandering laat je blijkbaar stoïcijns. Toch heb ik de idee dat ik je heel wat nieuwe informatie heb gegeven. Dat leid ik althans af uit de openingspost.
Wat hetgeen je zegt over Israël hier ter zake doet, begrijp k niet.

Ik ben blij dat je tenminste aanvaardt dat dit waar is en niet zoals velen hier blijft doordrammen over de o nwaarheid ervan zonder ooit met peer-reviewed bronnen af te komen.

Dat Groenland dergelijke naam draagt is hier al vaak aan bod geweest.
Het klopt dat daar ooit Vikings gewoond hebben, maar stelselsmatig geraakten deze mensen slechter en slechter doorvoed en voedden ze zich meer met vis, wat er op wijst dat de "groenlandse" bodem volledig begon te bevriezen en ze zijn er gevlucht/uitgestorven.
Als je er aan komt, wil je natuurlijk een gemeenschap oprichten en daarvoor heb je mensen nodig. Die mensen moeten overhaal worden om te komen en een Syberisch klimaat wordt nu eenmaal niet, ook niet in die tijd, op een gejoel onthaald. (Zie Rusland's problemen daarmee bv. dat mensen grote financiële beloningen voorhield om ze in Syberië te doen gaan wonen/werken). De naam "groenland" kan dus niet meer geweest zijn dan een marketingtruc.
Veel mensen denken trouwens dat groenland bedekt is met ijs en sneeuw, maar dat is helemaal niet het geval. Ook vandaag de dag is Groenland nog mooi groen, aan de randen althans. Dieper richting het binnenland zijn de vikings ook niet geweest. Door het zien van al dat groene is het dan ook niet zo verwonderlijk dat ze het groenland noemden.

Maar er kan nog een reden zijn die vaak wordt overzien: nl een verkeerde vertaling of verbastering van de vroegere naam van "groenland", die dan verkeerdelijk vertaald werd tot groenland...

Hoe het ook zij: de aarde maakt natuurlijke cycli door waarin zij afkoelt en opwarmt, dit onder andere onder invloed van de zonnestralen. Probleem is dat dat nu niet het geval is, en we die cycli uit balans brengen en omstandigheden hebben gecreëerd en blijven creëren die ervoor zorgen dat die natuurlijke cyclus heel ver begint uit te schieten naar één kant (nl vermoedelijk extreme warmte).
Noteer aub dat door onze massale CO2 uitstoot in de lucht, het CO2 gehalte in de lucht nog nooit op zulke korte termijn, zo sterk is gestegen, in de hele geschiedenis van de aarde... tot zover wij weten althans en dat is van vandaag tot 800 000 jaar geleden ...
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2009, 12:10   #44
diminike
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Waarom zou je dat niet doen? Het is afhankelijk van een kostenplaatje. En er zijn wat politieke problemen. Als China bvb zegt: “Je kan me de kloten kussen,” dan lijkt me dat gevolgen te hebben voor de CO2-uitstoot. Zelf kan je wel keurig netjes aan CO2-reductie doen, maar mondiaal gezien zal het weinig uitmaken. En de Chinezen zouden nog niet eens ongelijk hebben, vind ik. Zolang ze niet op het Europese gemiddelde qua welvaart zitten, hebben ze het recht een inhaalslag te maken. Ook al gaat dat gepaard met wat CO2-uitstoot. Jezelf beperkingen opleggen is nobel, is ook menselijk – tallozen zijn in kloosters gegaan om van de wereldse verleidingen af te zien – maar dat zal niet voor iedereen gelden, zeker niet als het weinig aflegt in verband met de politiek van andere landen (China).
Wat een kleingeestige redenering: 'als zij het niet doen, ik ook niet!'
Zo komen we natuurlijk geen stap verder.
Dan mogen de Congolezen alle wilde dieren opeten en het regenwoud
daar afhakken tot ze een 'Europees gemiddelde hebben' qua welvaart hebben?
Oud 9 januari 2009, 15:50   #45
kilgore
Banneling

Standaard

Citaat:
Zeg bazeke, als gij dan wel zo goed wetenschappelijk onderlegd bent dan zou je zeker moeten weten dat er al verschillende tegenstrijdige wetenschappelijke uitslagen bestaan op gebied van deze materie hoor. Maar ja, die andere, die niet in uw kraamke passen, die hoort ge niet zo graag zeker.
De bonafide wetenschappers vormen de consensus.Tegendradigaards en ultraconservatieven gefinancierd door EXXON zijn niet geloofwaardig.
kilgore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2009, 15:52   #46
kilgore
Banneling

Standaard

Citaat:
Ooit gehoord van Ter Streep? Vanwaar de naam Oostende- Westende en daar tussenin Middelkerke.

Wist jij dat Brugge, niet Zeebrugge he, nee Brugge ooit een havenstad was. Ze hebben Brugge sinds dien geen 35km opgeschoven hoor. Bovendien heeft smeltend ijs op de zeespiegel geen invloed wanneer het drijvend ijs is. Wanneer het ijs ter land is dat vanwege het smelten naar zee vloeit, wel.

Dus of het allemaal zo’n grote invloed gaat hebben durf ik te betwijfelen. Bovendien, zoals ik al eerder zei, is het smelten van de poolkappen geen hedendaags fenomeen en is dit iets dat al meerdere keren heeft plaatsgevonden en waarvan ook niet te voorspellen is in welke mate deze zullen smelten alvorens het natuurlijk evenwicht zichzelf hersteld.

Ooit heeft Parijs een klimaat gehad zoals Zuid-Frankrijk hoor. Van waar dan nu dat absurde idee met betrekking tot die opwarming tengevolge van de CO2 uitstoot en het voor de helft onderlopen van de continenten?
Mijnheer zal toch eens de kaart van de aarde moeten bestuderen zoals die er in de loop van de geschiedenis uitgezien heeft.Wat een onwetendheid.
kilgore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2009, 16:18   #47
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door diminike Bekijk bericht
Wat een kleingeestige redenering: 'als zij het niet doen, ik ook niet!
Idd. Mede ingegeven door een kleine portemonnee.
Great minds think alike; little minds feel alike. De laatsten voelen het vooral in hun maag.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2009, 20:40   #48
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Het is maar gelukkig dat de Chinezen nog niet ontdekt hebben hoe lekker het is om de reet af te vegen met ultra-zacht 3-lagen WC-papier.
Anders zouden binnen 10 jaar alle bomen op zijn.

Wie is er hier bereid om voortaan koud te douchen om het milieu te sparen?
Of om het minder extreem te stellen: wie is bereid voortaan zijn reet met water te wassen voor een beter milieu?

Laatst gewijzigd door Mahalingam : 9 januari 2009 om 20:42.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be