![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zonder zever: Alle drugs zijn schadelijk en moeten beperkt worden. Legalisering is geen manier om te beperken, wel om malafide praktijken te bannen, en dat is ook iets waard. Controle zou gerust een stuk verder mogen gaan. Misschien iets te hoog gegrepen zou zijn: Het electronisch noteren van de identiteitskaart bij elke aankoop.
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Diezelfde maatschappij mag dan wel ophouden zich op hypocriete wijze te verrijken op de kap van diezelfde harddruggebruiker door b.v. op elke 75cl treffelijke single malt whiskey zowat 500 Bef (12,5€) of meer in hun schatkist te draaien....... ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Naar mijn bescheiden mening bent u dat Raf. Ik volg TomB zijn theorie. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik ben gestopt met roken, ook met jointjes (wel geleden van mijn studententijd) , ik drink af en toe een pint. Maar degenen die durven beweren dat cannabis een harddrug is en terwijl alcohol , nicotine en caffeine toelaten zijn dikke hypocrieten. Een "bad trip" op cannabis ? Ja ja, cannabis gedrenkt in LSD of een andere substantie zeker ? En inderdaad, er is een minderheid die hier angstaanvallen van krijgt, ik ken zo iemand. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We weten ondertussen wat die drugs teweegbrengen. Ik zie niet in waarom men dan nog een paar nieuwe drugs zou legaliseren. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In Nederland is de stepping stone theorie dus bullshit en in Amerika klopt die weer langs bijna (niet langs Alcohol) alle kanten. Toch een vreemde redenering als je het mij vraagt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als Raf zijn stepping stone theorie zou kloppen zouden ook rokers en alcohol gebruikers eindigen bij harddrugs. Wat zou dat met de wetgeving te maken hebben ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Mensen met genetische imperfecties die kinderen gaan baren, die moeten immers later niet komen klagen dat die kinderen bepaalde ziektebeelden gaan ontwikkelen. Hell, misschien moeten we het gewoon wel verplichten om een ganse DNA analyse te ondergaan alvorens iemand de toestemming krijgt om een kind ter wereld te zetten... En wat met mensen die slecht gekleed rondlopen bij regenweer? Ook de pillekes tegen de verkoudheid en de griep weigeren uit te betalen? Ik vind bijvoorbeeld ook dat automobilisten die zich te pletter rijden dan ook geen verzorging meer moeten krijgen. Gewoon laten doodbloeden op straat. Om niet te spreken van al die sportblessures waar we met z'n allen zoveel geld voor betalen... Afschaffen die handel !
![]() |
![]() |
#53 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U gelooft alleen bronnen die u gelijk geven. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie cannabis gebruikt, komt in contact met een milieu waar ook andere illegale drugs kunnen circuleren. Hoe gemakkelijker andere drugs bereikbaar worden, hoe kleiner de overstap Een cannabisgebruiker heeft al een zekere drempel genomen die niet-gebruikers nog moeten nemen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De stepping stone theorie geldt over drugs in het algemeen, niet enkel over illegale drugs. De stepping stone theorie zegt dat gebruikers van zware drugs sowieso begonnen zijn met lichte drugs, en zodoende indien met lichte drugs gebruikt, de kans groot is dat men ooit zware drugs gaat gebruiken. Maakt niet uit of het legaal of illegaal is. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Zonder een dagelijkse portie alcohol ontzeggen wij mannen ons iets dat ons toekomt. Iets dat we nodig hebben. Iets dat hoort bij ons man-zijn.
![]() |
![]() |
#59 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat klopt echter niet! Wel is het zo dat wanneer men zich in het illegale circuit zal dienen te begeven om aan een bepaalde softdrug te geraken, men eenvoudiger in contact zal kunnen komen met harddrugs en men aldus ook eenvoudiger de overstap zal maken. Deze overstap heeft echter geen enkele band met een lichamelijke nood en dat in tegenstelling tot wat de stepping-stone-theorie beweert. Het feit dat sommige mensen overstappen van soft- naar harddrugs omdat beide in het illegale circuit circuleren en omdat men er aldaar mee in contact komt, is dus geen bevestiging van de theorie! Het is immers duidelijk dat de overstap gemaakt kan worden omdat zowel soft- als harddrugs zich in het illegale circuit bevinden, wanneer een van beide dus uit het illegale circuit genomen wordt zal die overstap veel minder frequent genomen worden en dat in tegenstelling tot wat de stepping-stone-theorie beweert. De stepping-stone-theorie stelt namelijk dat men zal overstappen omwille van lichamelijke noodzaak en niet omwille van het feit dat men zich in het illegale circuit begeeft al waar men in contact zal komen met een grote diversiteit aan drugs.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
||
![]() |
![]() |