Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juni 2007, 13:06   #41
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Essevee_VL Bekijk bericht
Verdomme! Iemand kent mijn leeftijd. Trouwens op Mars is er geen zuurstof zodat er daar geen leven mogelijk is.
Als boer zou je trouwens zeker moeten weten hoe de Nederlandse situatie in verband met hennep is. Nog geen aanbod gehad?
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2007, 13:10   #42
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog een dat neerkijkt op de boeren... Ga eens lekker lachen met U zelf want zonder de "boerkes" hebt U geen eten in uw bord.
Sinds wanneer is "boertige" neerkijkend? Ik heb 26 jaar tussen de boeren geleefd, en dat waren 1 voor 1 toffe pees. Veel respect voor boeren, maar met moet wel toegeven (hoewel er totaal niks verkeerd mee is) dat boeren minder gemanierd zijn eh
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2007, 19:30   #43
b@w
Vreemdeling

Standaard

man made booze...

nature made grass...

who do you trust ?

tja, enige voorkennis is wel nodig :

begin vorige eeuw was Hennep de grootste concurrent van Katoen
(de touwen o.a. Columbus zijn schepen waren hennep en werd reeds honderden jaren gebruikt in de textiel en touwambacht)

de katoenlobby heeft het roken vd hennep aangegrepen om zijn concurrent te vloeren, voor die reden alleen is Hennep gekraakt in de 20er en 30er jaren

wat hasj betreft : de Fransen hebben de Marrokanen geleerd om efficienter hasj te kweken, de marrokanen rookten oorspronkelijk meer Kif (fijngesneden kifplantdelen die puur gerookt word in een "sipsu" lange fijne pijp met heel kleine kop) maar dankzij de Franse kolonisatie zijn ze en masse hasj gaan produceren

een joint, een glaasje wijn, een fluitje bubbels...
op gepaste momenten in het juiste gezelschap kan dat wel lekker zijn

– Friedrich Nietzsche
b@w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2007, 19:53   #44
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door b@w Bekijk bericht
man made booze...

nature made grass...

who do you trust ?

tja, enige voorkennis is wel nodig :

begin vorige eeuw was Hennep de grootste concurrent van Katoen
(de touwen o.a. Columbus zijn schepen waren hennep en werd reeds honderden jaren gebruikt in de textiel en touwambacht)

de katoenlobby heeft het roken vd hennep aangegrepen om zijn concurrent te vloeren, voor die reden alleen is Hennep gekraakt in de 20er en 30er jaren

wat hasj betreft : de Fransen hebben de Marrokanen geleerd om efficienter hasj te kweken, de marrokanen rookten oorspronkelijk meer Kif (fijngesneden kifplantdelen die puur gerookt word in een "sipsu" lange fijne pijp met heel kleine kop) maar dankzij de Franse kolonisatie zijn ze en masse hasj gaan produceren

een joint, een glaasje wijn, een fluitje bubbels...
op gepaste momenten in het juiste gezelschap kan dat wel lekker zijn
Ik dacht dat marihuana verboden was gemaakt in USA door gelobby van de farmaceutische industrie. Hennep is namelijk een spotgoedkoop, makkelijk zelf te maken (en veel gezondere) pijnstiller dan pakweg aspirine.
Oud 24 juni 2007, 20:03   #45
Lord Vader
Schepen

Lord Vader's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pink Floyd
And I don't need no drugs to calm me.
Schoon gezegd van die gasten.
Oud 25 juni 2007, 14:36   #46
b@w
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky Bekijk bericht
Ik dacht dat marihuana verboden was gemaakt in USA door gelobby van de farmaceutische industrie. Hennep is namelijk een spotgoedkoop, makkelijk zelf te maken (en veel gezondere) pijnstiller dan pakweg aspirine.
nop, de katoenlobby was/is de boosdoener...

industriele hennep (dus niet de "wiet met thc" uit de coffeeshop) groeit overal en is makkelijk te telen

baaidewee : uit een onderzoek is onlangs berekend dat coffeeshop Checkpoint in Terneuzen gemiddeld 3000 bezoekers per dag over de vloer krijgt, 90 mensen in dienst heeft en na aftrek belastingen een nettowinst van 3,2 miljoen euro per jaar boekt...
8 op 10 klanten van die shop zijn belgen en fransen..

dus wiens systeem werkt er niet ? waarom laten we het niet toe en belasten we het zoals benzine/sigaretten ? dit gaat over tientallen miljoenen euro, zou wel van pas komen denk k

– Friedrich Nietzsche
Oud 25 juni 2007, 14:40   #47
Essevee_VL
Minister-President

Essevee_VL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky Bekijk bericht
Hennep is namelijk een spotgoedkoop, makkelijk zelf te maken (en veel gezondere) pijnstiller dan pakweg aspirine.
Essevee_VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 15:04   #48
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

ik kan niet veel meer doen dan b@w bijtreden in zijn betoog

naar verluidt zat ook de petrochemische lobby er voor iets tussen omdat hennepvezels een te duchten concurrent vormden voor de in optocht zijnde synthetische vezels.

en tenslotte maakt Essevee zich nog maar eens grandioos belachelijk, al was het maar wegens het feit dat hij met 1 ook zijn punt gemaakt zou hebben.
maar Essevee is nen eerlijke mens, hij gaat vast argumenten geven die zijn polonaise van :lols: staven.
Oud 25 juni 2007, 15:12   #49
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
eerst juist genoeg alcohol
dan net iets teveel cannabis

meer moet dat niet zijn
²
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 17:56   #50
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Paddestoelen vind ik veel beter dan weed qua bewustzijnsverruiming. Tof aan paddestoelen is dat je als je genoeg neemt gegidst wordt. Vorige keer dat ik het nam was er een vrouwelijke gids aanwijzig. De geest van de paddestoel willen zaken duidelijk maken, en helpen. De intense vreugde dat je eronder voelt is superieur aan weed vind ik.
Oud 25 juni 2007, 18:02   #51
Ambiorix

Standaard

paddestoelen zijn echt wel niet aan te raden hoor. Als er ergens mensen van beginnen door het lint te gaan is het dat wel.
Ik hoor veel mensen kappen op drugs terwijl ze niet weten over wat ze bezig zijn, bv. als het over marihuana gaat.µ

Maar paddo's?? geen goede zaak als ge't mij vraagt.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 18:12   #52
exodus

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht

paddestoelen zijn echt wel niet aan te raden hoor. Als er ergens mensen van beginnen door het lint te gaan is het dat wel.
Ik hoor veel mensen kappen op drugs terwijl ze niet weten over wat ze bezig zijn, bv. als het over marihuana gaat.µ

Maar paddo's?? geen goede zaak als ge't mij vraagt.
Het is geen partydrug, maar je kan er wel een zeer fijne tijd mee hebben. Het is zeker niet iets dat je moet nemen op drukke plaatsen. Als je goed nadenkt over de dosis en je dat indachtig bent zal het zelden mislopen onder paddestoelen. Er gaan veel meer mensen door het lint onder de alcohol dan onder de paddestoelen.
Oud 25 juni 2007, 18:14   #53
b@w
Vreemdeling

Standaard

@exodus oppassen met paddo's

de oorspronkelijke manier om paddo's te gebruiken is ze te roken (verschrikkelijke smaak dat wel )

@essevee van een bruinhemd met oogkleppen had ik niets anders verwacht

– Friedrich Nietzsche
Oud 25 juni 2007, 18:29   #54
Essevee_VL
Minister-President

Standaard

Citaat:
ik kan niet veel meer doen dan b@w bijtreden in zijn betoog

naar verluidt zat ook de petrochemische lobby er voor iets tussen omdat hennepvezels een te duchten concurrent vormden voor de in optocht zijnde synthetische vezels.

en tenslotte maakt Essevee zich nog maar eens grandioos belachelijk, al was het maar wegens het feit dat hij met 1 ook zijn punt gemaakt zou hebben.
maar Essevee is nen eerlijke mens, hij gaat vast argumenten geven die zijn polonaise van :lols: staven.
Natuurlijk zal ik een bewijsgrond geven waarom dat verderfelijk onkruid schadelijker is dan Aspirine:

""Cannabis is onschadelijk," zeggen ze wel eens. Cannabis onschuldig? Een gevaarlijke misvatting! Regelmatig gebruik van cannabis tast het geheugen en het concentratievermogen aan. Deze drug verandert de persoonlijkheid van de gebruiker. Cannabis ondermijnt de natuurlijke veerkracht van het menselijke lichaam en de geest en richt op die manier onherstelbare schade aan. De drempel voor angstaanvallen en schizofrenie verlaagt en er is hoe dan ook een sterk verhoogd risico op kanker. Recente studies bevestigen trouwens opnieuw dat cannabis sterk verslavend kan werken. En dan hebben we het nog niet eens over de vele auto-ongevallen in het weekeinde, door druggebruik."

http://www.vlaamsbelang.be/index.php?p=21&id=6

Ik denk niet dat de voorgaande zaken ook veroorzaakt worden door Aspirine.
Oud 25 juni 2007, 19:21   #55
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk zal ik een bewijsgrond geven waarom dat verderfelijk onkruid schadelijker is dan Aspirine:

""Cannabis is onschadelijk," zeggen ze wel eens. Cannabis onschuldig? Een gevaarlijke misvatting! Regelmatig gebruik van cannabis tast het geheugen en het concentratievermogen aan. Deze drug verandert de persoonlijkheid van de gebruiker. Cannabis ondermijnt de natuurlijke veerkracht van het menselijke lichaam en de geest en richt op die manier onherstelbare schade aan. De drempel voor angstaanvallen en schizofrenie verlaagt en er is hoe dan ook een sterk verhoogd risico op kanker. Recente studies bevestigen trouwens opnieuw dat cannabis sterk verslavend kan werken. En dan hebben we het nog niet eens over de vele auto-ongevallen in het weekeinde, door druggebruik."

faut le faire; als argument een stukje copypasten uit de site van het vlaams belang.

weet je wat Essevee?
laten we hetvolgende afspreken;
jij gebruikt wat je zelf wilt. en daar ga ik niet over zagen.
ik gebruik wat ik wil. en dan geldt voor jou hetzelfde.
deal?
Oud 25 juni 2007, 19:22   #56
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Weerlegbaar artikel.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 19:22   #57
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

en als je met deftige argumenten komt, wil ik daar op reageren.

niet als je zo'n 'argumenten' gebruikt als hierboven.

daar ga ik mijn tijd niet langer insteken.
Oud 25 juni 2007, 19:44   #58
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

...
weet je wat Essevee?
deal?
²

en ik zeg dit nu eens als niet-gebruiker
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 21:40   #59
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Vind je de harde wetenschappelijke feiten grappig? Dat maakt jou eigenlijk des te grappiger, meneer dogma.
Oud 25 juni 2007, 21:53   #60
Essevee_VL
Minister-President

Standaard

Citaat:
faut le faire; als argument een stukje copypasten uit de site van het vlaams belang.

weet je wat Essevee?
deal?
Kan ik er iets doen dat het progammapunt over roesmiddelen van Groen! U meer bevalt dan dat van VB.

Een overeenkomst sluiten met een drugsnemer... uh neen. Maar dit bericht zal het laatste bericht zijn dat ik in deze redetwist zal plaatsen zodat U zich met rust gelaten voelt en ik geen berichten meer moet tikken waarmee toch gelachen wordt door jullie drugsnemers.

Trouwens ik zou het aangenaam vinden indien U mij nooit meer in verbinding brengt met roesmiddelen zoals U dat wel doet door een fijnzinnige verwijzing in de voorlaatste zin van uw bericht waarop ik terughandel.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be