Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

Discussietools
Oud 11 januari 2009, 13:47   #41
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
En in de 100-Shaarim buurt te Jerusalem hebben 5.000 Joodse Anti-Zionisten(vooral leden van Satmar)donderdag een gebed gehouden voor het welzijn van de Joodse soldaten en de totale rust voor de inwoners van Zuid-Israel.
Ik kan hen alleen maar toejuichen.
Ja, als 'fiere jood' zou ik dat ook doen. Alleen, ik zou toch niet meer zo fier zijn op het Israelisch leger moest ik in uw plaats zijn, nadat ik de barbarij heb vastgesteld begaan door de joodse soldaten (clusterbommen, fosforbommesn, huizen platbombarderen natdat men de mensen erin heeft gedreven, 800 mensen gedood waarvan de meeste burgers en waarvan er 250 �* 350 kinderen vermoord zijn door de joden). Niet echt zo'n palmares om fier over te zijn.

Een suggestie: misschien noemt u zich in het vervolg beter 'onfiere jood'.

Laatst gewijzigd door system : 11 januari 2009 om 13:47.
system is offline  
Oud 11 januari 2009, 13:55   #42
matthiasderaedt
Vreemdeling

matthiasderaedt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zijn niet de 'joden' die Palestina aanvallen, net zoals het niet de moslims zijn die het slachtoffer zijn.
matthiasderaedt is offline  
Oud 11 januari 2009, 13:56   #43
ines
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Het gaat hier niet om mij maar om de tekst die ondertekend werd door meer dan 500 joodse Israëli. Academici, kunstenaars, schrijvers, wetenschapper, ...

Zij hebben - in tegenstelling tot u - iets interessants te vertellen.
het is daarmee dan de joden zich hebben terug getrokken dan ,dat was uit moed zeker . Omdat ze wisten dat ze niet konden winnen hoewel over allerlei en meest nieuwe oorlogswapens beschikken. Zijn ze als als mankende hondjes naar huis gekomen.
ines is offline  
Oud 11 januari 2009, 13:57   #44
ines
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lezer Bekijk bericht
De Palestijnen hebben maar één optie als ze ooit vrede willen:
het wapen van de geweldloosheid.

Ze hebben een leider van het kaliber van Gandhi nodig.

Anders zullen ze, geconfronteerd met het oud-testamentische denken van de Israëli's, honderd ogen en tanden blijven verliezen voor elk Israëlisch(e) oog of tand.

Maar ik vrees dat het oud-testamentische denken er bij de overblijvende Palestijnen ook te diep zit ingebakken, ook al moeten ze keer op keer het onderspit delven.
De christelijke Palestijnen zijn al lang geminoriseerd, nochtans is het enige wapen dat de Israëli's niet zullen kunnen verslaan: het aanbieden van de andere wang.

Niet moraliserend bedoeld, overigens, want het is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. Ik weet ook niet hoe ik zou reageren wanneer mijn land met geweld wordt afgepakt.

Laatst gewijzigd door ines : 11 januari 2009 om 13:58.
ines is offline  
Oud 11 januari 2009, 14:01   #45
ines
Vreemdeling

Standaard

men mag niet vergeten dat palastina een bezet land is . palastijnen betalen daarvoor al jaren een zware tol waar ze niet om gevraagd hebben . soms denk ik ook kan dit niet geweldloos mens lief , maar ik woon dan ook niet in gaza .
ines is offline  
Oud 11 januari 2009, 14:01   #46
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthiasderaedt Bekijk bericht
Het zijn niet de 'joden' die Palestina aanvallen, net zoals het niet de moslims zijn die het slachtoffer zijn.
En wie zou dat dan wel mogen wezen? Het zijn in ieder geval wel de joden die Palestina voor een groot stuk hebben ingepalmd en gestolen van de autochtone Palestijnse bevolking.

Laatst gewijzigd door system : 11 januari 2009 om 14:02.
system is offline  
Oud 11 januari 2009, 14:08   #47
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bijzonder interessant initiatief vanuit Israël. Al meer dan 500 israëlische joden waaronder tientallen bekende academici, auteurs, kunstenaars ondertekenen een pas gelanceerde oproep voor de totale boycott van Israël door de wereldgemeenschap. Zowel wat betreft goederen en diensten als investeringen en een oproep tot sancties.

Ze maken de paralel met het racistische Zuid-Afrika en de internationale en bijzonder efficiënte boycott die de apartheid (samen met het verzet) op de knieën heeft gekregen.

Toe te juichen dus.

de voorlopige lijst ondertekenaars, staat hier.
Is er ook een Palestijns initiatief om het geweld te stoppen ?
Derk de Tweede is offline  
Oud 11 januari 2009, 14:11   #48
matthiasderaedt
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
En wie zou dat dan wel mogen wezen? Het zijn in ieder geval wel de joden die Palestina voor een groot stuk hebben ingepalmd en gestolen van de autochtone Palestijnse bevolking.
Net heel deze discussie gaat erom dat er ook Joden zijn die het niet eens zijn met de beslissingen van de Israëlische staat ! En de beslissing van 1948 is onder grote invloed geweest van het VK en de VSA. Ik zal niet zeggen dat de Joodse gemeenschap hier tegen zou zijn geweest, maar veel joden zijn het niet eens met de wijze waarop dit is gebeurt
Oud 11 januari 2009, 14:16   #49
kilgore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ja, als 'fiere jood' zou ik dat ook doen. Alleen, ik zou toch niet meer zo fier zijn op het Israelisch leger moest ik in uw plaats zijn, nadat ik de barbarij heb vastgesteld begaan door de joodse soldaten (clusterbommen, fosforbommesn, huizen platbombarderen natdat men de mensen erin heeft gedreven, 800 mensen gedood waarvan de meeste burgers en waarvan er 250 �* 350 kinderen vermoord zijn door de joden). Niet echt zo'n palmares om fier over te zijn.

Weer een voorbeeld van leugenpropaganda.Vol met overdrijvingen en valsheden .
kilgore is offline  
Oud 11 januari 2009, 14:23   #50
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bijzonder interessant initiatief vanuit Israël. Al meer dan 500 israëlische joden waaronder tientallen bekende academici, auteurs, kunstenaars ondertekenen een pas gelanceerde oproep voor de totale boycott van Israël door de wereldgemeenschap. Zowel wat betreft goederen en diensten als investeringen en een oproep tot sancties.

Ze maken de paralel met het racistische Zuid-Afrika en de internationale en bijzonder efficiënte boycott die de apartheid (samen met het verzet) op de knieën heeft gekregen.

Toe te juichen dus.

de voorlopige lijst ondertekenaars, staat hier.
Dat is ook volgens mij de enige manier om het geweld en de agressie van de staat Israël te doen stoppen in de toekomst. Dat de burgers van deze staat zelf hun leiders dwingen een vreedzame eerlijke dialoog aan te gaan met de hen omringende landen : ' stop, het is nu genoeg geweest, genoeg doden, genoeg veroveringen, genoeg vernederingen, genoeg ongelijkheid, wij burgers van Israël willen in vrede en vriendschap leven met onze buren want wij begrijpen hun ontevredenheid en verontwaardiging. Laat ons samen ijveren voor de algemene welvaart in deze regio en niet enkel deze van één enkel volk, wij zijn niet uitverkoren, wij zijn zoals alle andere mensen. '
labyrinth is offline  
Oud 11 januari 2009, 14:30   #51
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kilgore Bekijk bericht
Gaat veel volk naar komen kijken.
Het blijft me steeds verbazen waarom mensen de onderdrukkers, de sterksten blijven steunen ten nadele van de zwakkere. Zit dat in de genen ?
Als alles zo zwart op wit bewezen wordt en men blijft volharden in het steunen van onrechtvaardigheid en onmenselijkheid dan heeft dat toch een reden.
Mijn vraag is dan ook, waarom kiest u hiervoor ?
labyrinth is offline  
Oud 11 januari 2009, 14:36   #52
kilgore
Banneling

Standaard

Israël is een fait acompli en heeft het recht zich te verdedigen.Voor de joodse vastberadenheid om Israël tot stand te brengen en te behouden ,kan men alleen maar respect hebben.De arabieren daarentegen verdienen alleen maar minachting voor hun platbroekerij en onbekwaamheid.

Laatst gewijzigd door kilgore : 11 januari 2009 om 14:36.
kilgore is offline  
Oud 11 januari 2009, 14:38   #53
matthiasderaedt
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Het blijft me steeds verbazen waarom mensen de onderdrukkers, de sterksten blijven steunen ten nadele van de zwakkere. Zit dat in de genen ?
Als alles zo zwart op wit bewezen wordt en men blijft volharden in het steunen van onrechtvaardigheid en onmenselijkheid dan heeft dat toch een reden.
Mijn vraag is dan ook, waarom kiest u hiervoor ?
Beide kanten van dit verhaal maken zware fouten, daar valt niet naast te kijken. beide partijen moeten dit ook toegeven als men verder wil naar vrede
Oud 11 januari 2009, 14:50   #54
matthiasderaedt
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Israël is een fait acompli en heeft het recht zich te verdedigen.Voor de joodse vastberadenheid om Israël tot stand te brengen en te behouden ,kan men alleen maar respect hebben.De arabieren daarentegen verdienen alleen maar minachting voor hun platbroekerij en onbekwaamheid.
u heeft toch wel meerdere problemen

Laatst gewijzigd door matthiasderaedt : 11 januari 2009 om 14:50.
Oud 11 januari 2009, 14:57   #55
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Goed, Israël heeft het recht zich te verdedigen, waarom hebben de Palestijnen dat recht dan niet ? Ze mogen toch ook hun land verdedigen ?
Israël krijgt de onvoorwaardelijke steun van de VS zowel qua gedachtengoed als wapens, ze bezitten kernwapens en de meest gesofistikeerde hoogtechonologische wapens. Waarom mogen ze dan in het Midden-Oosten deze wapens niet hebben ? De strijd wordt hierdoor wel heel ongelijk en juist de sterksten worden door u gesteund. Maar waarschijnlijk denkt u dat u de beschaafste bent en dus wat meer rechten hebt o.a. het recht van de zwakkere te vernederen en te dwingen naar uw pijpen te dansen.
Ik vind de joodse vastberadenheid juist een teken van zwakte, zwakte in begrip en empathie voor anderen, ze passen gewoon de wet van de sterkste toe en dat is dierlijk niet menselijk.
labyrinth is offline  
Oud 11 januari 2009, 15:00   #56
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Goed, Israël heeft het recht zich te verdedigen, waarom hebben de Palestijnen dat recht dan niet ? Ze mogen toch ook hun land verdedigen ?
Israël krijgt de onvoorwaardelijke steun van de VS zowel qua gedachtengoed als wapens, ze bezitten kernwapens en de meest gesofistikeerde hoogtechonologische wapens. Waarom mogen ze dan in het Midden-Oosten deze wapens niet hebben ? De strijd wordt hierdoor wel heel ongelijk en juist de sterksten worden door u gesteund. Maar waarschijnlijk denkt u dat u de beschaafste bent en dus wat meer rechten hebt o.a. het recht van de zwakkere te vernederen en te dwingen naar uw pijpen te dansen.
Ik vind de joodse vastberadenheid juist een teken van zwakte, zwakte in begrip en empathie voor anderen, ze passen gewoon de wet van de sterkste toe en dat is dierlijk niet menselijk.
²
Weiße Rose is offline  
Oud 11 januari 2009, 16:40   #57
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthiasderaedt Bekijk bericht
Beide kanten van dit verhaal maken zware fouten, daar valt niet naast te kijken. beide partijen moeten dit ook toegeven als men verder wil naar vrede
Het probleem is dat men een compleet verkeerde perceptie heeft over dit conflict. Men stelt steevast dit conflict voor als twee partijen die mekaar met de wapens bestrijden, alsof land a reageert op land b en land b daarop weer reageert. Bij dit conflict is er hier absoluut geen sprake van. Er is een bezettingsmacht en er is een bezet volk, geen 2 evenwaardige landen. Vrede is onmogelijk met dat gegeven.

De Palestijnen trekken namelijk in alles aan het kortste eind niet alleen in het aantal slachtoffers van geweld: Israël controleert het volledige doen en laten van feitelijk iedere Palestijn, hun bewegingsvrijheid, hun water, het voedsel waar ze kunnen over beschikken en zoals de afgelopen weken bewezen heeft kunnen ze zelfs bepalen wie blijft leven en wie niet. De gezondheidstoestand van het Palestijnse volk is bvb rampzalig. Alles wat de Palestijnen doen is daarvan een direct gevolg. Het Israelisch geweld daarintegen is niet alleen ettelijke malen grootschaliger, ze dient bovendien enkel om de huidige onrechtvaardige situatie in stand te houden.

Het is jammer dat zoveel mensen in die val trappen. Een bezettingsmacht die zelfverdediging pleit, dat is namelijk een contradictio in terminis.
moser is offline  
Oud 11 januari 2009, 16:47   #58
matthiasderaedt
Vreemdeling

Standaard

Als men de Gaza-strook als onafhankelijk land ziet dan heeft u gelijk. Zelfs als u de de Palestijnse gebieden beschouwt. Maar Palestina is sterk verbonden met zijn buurlanden: Libanon, Syrie en Jordanie. Men zou bijna al de Arabische landen kunnen beschouwen als tegengewicht voor Israël. Men moet dan niet enkel met Palestina rond de tafel gaan zitten, maar met een gehele arabische delegatie. Dit is spijtig genoeg moeilijk te verwezenlijken omdat zij voordeel hebben om Israel te zien als de bron van het kwaad. Hierdoor zijn de Palestijnen het grootste slachtoffer
Oud 11 januari 2009, 16:53   #59
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
Het probleem is dat men een compleet verkeerde perceptie heeft over dit conflict. Men stelt steevast dit conflict voor als twee partijen die mekaar met de wapens bestrijden, alsof land a reageert op land b en land b daarop weer reageert. Bij dit conflict is er hier absoluut geen sprake van. Er is een bezettingsmacht en er is een bezet volk, geen 2 evenwaardige landen. Vrede is onmogelijk met dat gegeven.

De Palestijnen trekken namelijk in alles aan het kortste eind niet alleen in het aantal slachtoffers van geweld: Israël controleert het volledige doen en laten van feitelijk iedere Palestijn, hun bewegingsvrijheid, hun water, het voedsel waar ze kunnen over beschikken en zoals de afgelopen weken bewezen heeft kunnen ze zelfs bepalen wie blijft leven en wie niet. De gezondheidstoestand van het Palestijnse volk is bvb rampzalig. Alles wat de Palestijnen doen is daarvan een direct gevolg. Het Israelisch geweld daarintegen is niet alleen ettelijke malen grootschaliger, ze dient bovendien enkel om de huidige onrechtvaardige situatie in stand te houden.

Het is jammer dat zoveel mensen in die val trappen. Een bezettingsmacht die zelfverdediging pleit, dat is namelijk een contradictio in terminis.
Heel juist de agressor kan geen zelfverdediging pleiten, en hiermee steelt Israël ook de toekomst van de Palestijnse bevolking door ze in armoede te houden en te beletten zichzelf te ontplooien.
labyrinth is offline  
Oud 11 januari 2009, 17:01   #60
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Tja in Israël is zoiets mogelijk natuurlijk. Ik vraag me af hoeveel van die ondertekenaars (inhoeverre het niet vervalst is uiteraard) er in Zuid-Israël wonen.

Eén ding staat vast. Moesten de Palestijnen zoiets proberen om de raketaanvallen van de Hamas te stoppen, werden ze ter plaatse afgemaakt.

Een niet te negeren verschil.

Paulus.
Paulus is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be