Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 januari 2009, 15:19   #41
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Hallo???
Dat wilde hij eerst niet;
En dat recht had hij.
Enkel een charmeoffensief (vriendschapstactiek) heeft hem ertoe kunnen aanzetten om afstand te laten doen van dit recht.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 18 januari 2009 om 15:22.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2009, 15:28   #42
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
En dat recht had hij.
.

Het gaat hier niet over welk recht hij had of niet.
Het gaat hier over een Turk die een vrouw als minderwaardig beschouwt,daar gaat het over.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2009, 15:49   #43
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Het gaat hier niet over welk recht hij had of niet.
Het gaat hier over een Turk die een vrouw als minderwaardig beschouwt, daar gaat het over.
Waar staat dat in dat artikel dat hij die vrouw als minderwaardig beschouwde? Of is dat een verzinsel van u?

Het enige dat er staat is dat hij een bepaalde vrouwelijke agente niet te woord wou staan.

En jullie lezen ook graag over het volgende zinnetje:

Citaat:
Karaca: 'Alles draait om vertrouwen en wederzijds respect. Pas dan kan je als politieman ontzag afdwingen, niet door machtsvertoon.'
Het gaat dus niet alleen over vrouwen.

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 18 januari 2009 om 15:59.
Oud 18 januari 2009, 16:10   #44
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En jullie lezen ook graag over het volgende zinnetje:
het gaat dus niet alleen over vrouwen.

Natuurlijk gaat het niet over vouwen .

Citaat:
Van De Keere: 'Dat is zo. Een Turkse man die niet door een vrouwelijke agent wou verhoord worden, heb ik thuis opgezocht. Ik deed mijn schoenen uit aan de deur waardoor ik respect kreeg. En nu moet je ook onze cultuur respecteren door met die vrouw te praten.
Oud 18 januari 2009, 16:56   #45
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Natuurlijk gaat het niet over vouwen .
Hoe komt het dat hij wel met die Turkse agente praatte?
Blijkbaar had hij er toch geen probleem mee dat zij een vrouw was.

En kom niet af met schoenen als een soort van "onderwerpingsritueel"
Uw schoenen uitdoen als je bij iemand binnenkomt is een vorm van elementaire beleefdheid voor iedereen.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 18 januari 2009 om 16:58.
Oud 18 januari 2009, 17:05   #46
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe komt het dat hij wel met die Turkse agente praatte?
.

Je zou je beter afvragen waarom hij niet met die eerste agente wilde praten.
Maar dat zal je natuurlijk niet doen want dan kom je ook tot vaststelling dat hij daarmee niet wenste te praten enkel en alleen al omdat ze een vrouw was.

Dat hij wel met de tweede wilde praten - noodgedwongen - zal wel veel te maken hebben met het feit dat die hem aan zijn verstand heeft kunnen brengen dat hij er toch niet kon aan ontsnappen.
Oud 18 januari 2009, 18:28   #47
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Je zou je beter afvragen waarom hij niet met die eerste agente wilde praten.
Maar dat zal je natuurlijk niet doen want dan kom je ook tot vaststelling dat hij daarmee niet wenste te praten enkel en alleen al omdat ze een vrouw was.

Dat hij wel met de tweede wilde praten - noodgedwongen - zal wel veel te maken hebben met het feit dat die hem aan zijn verstand heeft kunnen brengen dat hij er toch niet kon aan ontsnappen.
Grappig dat je de tegenstellingen in je post niet zelf ziet. Hij zou zogezegd een probleem hebben met vrouwelijke agenten in het algemeen maar toch heeft hij geen probleem met een andere vrouwelijke agente.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 18 januari 2009 om 18:31.
Oud 18 januari 2009, 18:45   #48
Serge1966
Vreemdeling

Standaard King of beggars and fleas

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
volgens mijn eigen cultuur mogen enkel mensen mij onder ede verhoren die eerst ritueel werden gereinigd en werden kaalgeschoren op de derde dag na de volle maan

bovendien moeten ze linkshandig zijn en mogen ze gans de tijd tijdens het verhoor niet naar rechts kijken

aah ja en uiteraard gedurende minstens vijftien jaar het celibaat strikt beoefenend hebben

edit

ook ik ben echter te slijmen en te charmeren en als je maar weet hoe je het juist moet aanpakken dan zal ook ik mij door gelijk wie laten verhoren

maar dan moet je natuurlijk wel weten hoe - schoenen uitdoen alleen zal niet genoeg zijn

Mmmmmmmmmmm, onthouden waard, mits enkele aanpassingen komen ze hier NOOIT meer binnen. Thx
Serge1966 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2009, 18:58   #49
Blaft
Lokaal Raadslid

Blaft's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Veel mensen vergeten trouwens dat de politie niet uw vriend is.
In hun werkbeschrijving staat immers niet dat ze uw vriend moeten worden.
De taak van de politie is om u te vinden en ervoor te zorgen dat je veroordeelt kan worden, onschuldig of niet.
Als je dit zelf gelooft en waarschijnlijk doe je dat anders zou je het niet schrijven, zegt dit veel over je kennis van de politie. De politie kan voor jou zeker niets goed doen?
Blaft is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2009, 19:21   #50
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pontifex Maximus Bekijk bericht
Als je dit zelf gelooft en waarschijnlijk doe je dat anders zou je het niet schrijven, zegt dit veel over je kennis van de politie. De politie kan voor jou zeker niets goed doen?
Al teveel onschuldigen in mijn omgeving zien beboet en bestraft worden.
Een tijdje geleden heeft mijn vader een niet kleine snelheidsboete in de bus gekregen. Hij had echter niet te snel gereden en hij wist perfect waar en waarom hij geflitst was.
Er was immers een witte camionette hem langs rechts over een strook naast de weg in volle vaart voorbijgestoken. Hij is gaan kijken naar de foto en inderdaad daar stond een witte camionette langs rechts op.
De politieagent: "Sorry meneer u rijdt het meest links op deze foto dus u reed het snelst. En die camionette stond daar waarschijnlijk geparkeerd. Goeie dag meneer."
Zulke dingen zeggen genoeg.

Oud 18 januari 2009, 20:04   #51
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ook vrienden met een iets getaande huid krijgen meestal een "voorkeursbehandeling" (in negatieve zin dus) van de politie.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 18 januari 2009 om 20:05.
Oud 18 januari 2009, 20:23   #52
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Grappig dat je de tegenstellingen in je post niet zelf ziet. Hij zou zogezegd een probleem hebben met vrouwelijke agenten in het algemeen maar toch heeft hij geen probleem met een andere vrouwelijke agente.

Jij wil het echt niet snappen hé.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Oud 18 januari 2009, 20:52   #53
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Als er bij mij ingebroken is, en ik roep de polies om daarvoor de nodige dinges te doen, dan verwacht ik van mijn Turkse buur die links van mij woont, en evenzeer van de Vlaamse buur die rechts van mij woont, dat die binnen de kortste keren antwoordt aan de eventuele vrouwelijke flik die komt aanbellen met de vraag of hij/zij eventuele verdachte figuren/auto's ... opgemerkt heeft in of rond mijn oprit/tuin ....

Gene zever met schoenen aan of uit, gene zever met man/vrouw sekse van agent enz.

En, Gevallen Engeltje, ik verwacht dat ook van jou. Knoop dat maar goed in uw oren.

Ook mag ik veronderstellen dat jij, als je in de spoed van een ziekenhuis terecht komt, je onmiddellijk de beste zorgen krijgt van de m/v dokter ter plaatse; en niet moet wachten op een mannelijke dokteur die ze moeten oproepen, want de aanwezige vrouwelijke dokteur is voorbehouden voor de allah-vriendin die kan opdagen misschien.

En als ge wilt zeveren over "de polisie uw vriend" dan zal ik graag meedoen, maar wel on topik in een draad met dat onderwerp.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2009, 22:03   #54
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En, Gevallen Engeltje, ik verwacht dat ook van jou. Knoop dat maar goed in uw oren.
Kan zijn. Hangt van de flik en de situatie af of dat ik "mijn naam is haas ik weet van niets" speel ja of nee.
Maar ik denk niet dat de politie veel geholpen gaat zijn met het feit of dat je iets gehoord of gezien hebt om een inbreker te vatten. Een raam inslaan en in het zwart gekleed gaan is nu niet meteen gedetailleerde profilering van een dader. Het overgrote merendeel van de inbraken wordt dan ook nooit opgehelderd.

En mijn standpunt omtrent inbrekers zul je al wel kennen denk ik.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 18 januari 2009 om 22:15.
Oud 18 januari 2009, 22:14   #55
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Jij wil het echt niet snappen hé.

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Dat is jouw vervormde interpretatie. Ik beperk mij tot wat er werkelijk geschreven staat.

Oud 18 januari 2009, 23:03   #56
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is jouw vervormde interpretatie. Ik beperk mij tot wat er werkelijk geschreven staat.

Citaat:
Van De Keere: 'Dat is zo. Een Turkse man die niet door een vrouwelijke agent wou verhoord worden.
Hier is het allemaal mee begonnen Fallen Angel.
Oud 19 januari 2009, 00:35   #57
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hier is het allemaal mee begonnen Fallen Angel.
En je laat gemakshalve de rest van het verhaal weg. Waarschijnlijk omdat het niet in je kraam te pas komt.

Oud 19 januari 2009, 00:51   #58
heilige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
idd en dus na een primitief onderwerpingsritueel.

als er morgen een vrouwelijke agent is die mij wil verhoren zal ik op hetzelfde ritueel staan - tenslotte is iedereen gelijk - als het voor die turk gedaan wordt dan vanaf nu voor mij ook
Ik zal haar eerder pogen wijsmaken dat in mijn geloof vrouwen hun slipje moeten uitdoen als ze mij te woord willen staan. En als ze helemaal op mijn " respect " willlen rekenen, moeten ze ook nog eens vooroverbuigen, en 10 minuutjes wachten tot ik hen " begroet " heb . Respect voor mijn geloof, mevrouw ! Ik heb daar recht op !
heilige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2009, 00:57   #59
heilige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Wat is dat nu weer voor een belachelijke en racistische uitleg?!
De wet ijvert voor GELIJKE kansen, dus iedereen gelijk voor de wet
Blank of zwart, rood of groen, iedereen gelijk
Iedereen zijn schoenen uit . Bata is al failliet, wie volgt ?
Oud 19 januari 2009, 00:58   #60
heilige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Ik ben van Turkse origine. Mijn directe overste is een vrouw. Zij hoeft echt niet iedere keer haar schoenen uit te doen als ze mij een opdracht geeft.
Jij schaamt je natuurlijk dood daarvoor ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be