![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#42 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dat systeem is destijds onder de CD&V knoet ineen geknutseld. Nu dat het algemeen geweten is, zou het dan niet meer mogen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het moet wel ongelofelijk hard lukken dat dit gezeik over lichte vracht gestart is op het moment we onzelf een spotgoedkoop oud deukendoosje gekocht hebben.
![]() Ik zie het nog gebeuren dat we dit mogen gaan betalen aan een nieuwe categorie. voorbeeld "lichte vrachtwagen,voor particulier gebruik, extra belast om de oneerlijke concurentie met de transportfirma's en courierbedrijven te bestrijden"
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe komt het dan dat wij er een hebben? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een verzekeringsbon als belegging waarop geen belansting op moet worden betaald, is volgens u dan ook "fraude" die "wettelijk georganiseerd" wordt. Of niet? Een huis met verlaagde registratierechten is dat dan ook... Hoe durven de mensen immers kiezen voor een huis met lage registratierechten! Hoe durven ze! Fraude! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Meer verbruik, meer vervuiling. Dat is logisch. Vervuiling heeft niet alleen met uitstoot te maken, ook met het opbruiken van natuurlijke stoffen, in dit geval diesel of naft...
![]() |
![]() |
#48 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
vuile fraudeur! ![]() ![]() ![]() ![]()
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() [size=1]Grapje hé[/size]
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mie katoen 79 geeft van haar gat
Citaat:
Die truk met de luxe wagens als "goedkope" lichte vrachtwagen is door de wetgevende macht in het verleden gecreeerd.Niks aan te doen.Ook omdat de wagens sneller veranderen dan wat politici in kunnen schatten. 20 jaar geleden wou je niet gezien worden in een mazoutstoof, nu is het trendy met een of andere Turbodiesel de blitz te maken. 15 jaar geleden waren monovolumers bestelwagens met een duur interieur.Nu zijn het een klasse op zichzelf. Volgend jaar , wie weet, een F1 op brandstofstofcellen?
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook Maddox rijdt 'lichte vracht'
![]() ![]() ![]() ![]()
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Wat ik wel vind, is dat ze die wetgeving moeten veranderen. Ze proberen zoveel maatregelen in te voeren zodat men milieuvriendelijkere wagens koopt (geen taxen enz.). En hier heeft men duidelijk een vergissing gemaakt. Deze auto's worden meestal niet gekocht voor handelsdoeleinden (ik heb gehoord dat om deze reden eerst een belastingreductie was ingevoerd.), en verbruiken zeer veel. Als men dus een goed signaal wil geven inzake milieubeleid, moeten ze consequent zijn.
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Waar en wanneer werd dit gesteld? En waarom zou men bij de aankoop van iets zich niet mogen laten leiden door het belastingsvoordeel? Is het kopen van een huis met verlaagde registratierechten al laakbaar? Is het investeren in een verzekeringsbon laakbaar? Is naar de Aldi gaan laakbaar? Is witten producten kopen laakbaar? Is tanken in Luxemburg laakbaar? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lichte vracht wil zeggen dat de wagen aan een aantal kenmerken beantwoordt, kenmerken die door de overheid zelf worden bepaald. Verbruiken zeer veel? Weet u wel wat het verbruik van een Volkswagen Touareg (10 l)? Ooit gedacht dat dit verbruik ook beantwoordt aan een aantal prestaties van de wagen? En ooit eraan gedacht dat heel veel oudere wagens evenveel, zoniet misschien zelfs meer verbruiken? Als men consequent zou zijn, dan zou men rijden met koud geperste koolzaakolie bevorderen. Ik kom tamelijk veel in Duitsland en daar wordt dat bevorderd: ombouw volledig belastingsvrij (kleine ingreep bij nieuwe wagens), in bepaalde Länder wordt de ombouw zelfs integraal terugbetaald, goedkope koolzaadolie, enzovoort. Dat is pas milieuvriendelijk. Hier hinkt men echter de feiten achterna: in Duitsland heeft men biodiesel al lang de rug toegekeerd omdat biodiesel, in tegenstelling tot het woord doet vermoeden, helemaal niet zo "biologisch" is. Integendeel, biodiesel is in hoge mate giftig. Heel zuur en brandend trouwens ook. Wie met biodiesel wil rijden, moet de bestaande leidingen laten vervangen anders zijn die na enkele weken al doorgerroest. Maar de regering-Verhofstadt pakt u met het plan om biodiesel aan te moedigen. Ongelooflijk! In Duitsland heeft men vele jaren geleden die politiek ook gevoerd, maar de zaak vlug stopgezet toen bleek dat er meer negatieve kanten waren aan de zaak dan positieve. Hier in België gaat men het introduceren!!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Even ter zake: Momenteel is het inderdaad geen fraude, maar gewoon een wet die dit toelaat. De vraag is echter of die wet rechtvaardig is en of die niet moet worden bijgestuurd? Ik denk eerlijk gezegd dat het de schuld van die autoconstructeur zelf is dat er nu plots zo'n aandacht op wordt gevestigd. "Voor de fiscus is dit een lichte vracht", en dan zie je zo'n tientonner 4x4 staan... Enfin, als bedrijven alle soorten voertuigen als bedrijfsvoertuig in kunnen schrijven zie ik niet in waarom lichte vracht nog zou een apart statuut moeten hebben? Of is dat voor die zwartwerkers die die ruimte nodig hebben om hun klusjes te gaan doen en geen bedrijf op kunnen richten?
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De inschrijving in lichte vracht is niet onderhevig aan dezelfde belastingsschalen omdat het geen personenauto is. Bij mijn weten geldt in alle Europese landen een dergelijk onderscheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
niet elk bestelwagentje heeft als achtergrond dat de eigenaar een zwartwerker is. In mijn geval is het simpel. Geen kinderen, wel veel zwaar spul te transporteren voor de hobby En de enige reden waarom ik zo'n oud milieuonvriendelijk benzineverbruikertje heb gekocht.Het is goedkoop op alle vlakken behalve verbruik. 8L op 100 km.
![]() |