Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 april 2004, 16:08   #41
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Onversneden Blokpraat. Wat is dat eigenlijk volgens jullie?

Toch zeker ietske meer als kritiek op het 'Vlaams' kartel?
Oud 12 april 2004, 18:34   #42
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel

Dat is geen kritiek meer, dat is kritiekloos meedraaien aan het propagandamolentje van het Vlaams Blok.
Orakelen over verraad, postjes en "verkocht", zonder dat er nog maar één onderhandeling is geweest waarin we überhaupt iets zouden hebben KUNNEN toegeven in ruil voor "postjes".
Dat vind ik bijzonder laag, want Geert Bourgeois had al lang en droog staatssecretaris kunnen zijn geweest als hij ten tijde van Lambermont gezwegen had. Dat hebben Schiltz en Anciaux al lang bevestigd. Wij hebben gekozen voor een onafhankelijke, Vlaamse koers omdat we
daarin geloofden. Wij hebben onze politieke toekomst op het spel gezet en dat heeft ons drie parlementsleden en onze ganse partijfinanciering gekost. We zijn blijven knokken tot de laatste nekslag, namelijk de peiling van Le Libre met zijn beruchte 2,7%...

Ons d�*n nog gaan vergelijken met Spirit doet mijn bloed en dat van velen koken. Van een Blokker en van Superstaaf kan ik dat begrijpen, maar dat jij er zo gewillig aan meedoet doet me erg veel verdriet.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2004, 18:48   #43
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Vlaamsnationalisten schieten weer op mekaar, maar de andere is begonnen.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2004, 00:49   #44
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Citaat:

Dat is geen kritiek meer, dat is kritiekloos meedraaien aan het propagandamolentje van het Vlaams Blok.
Orakelen over verraad, postjes en "verkocht", zonder dat er nog maar één onderhandeling is geweest waarin we überhaupt iets zouden hebben KUNNEN toegeven in ruil voor "postjes".
Dat vind ik bijzonder laag, want Geert Bourgeois had al lang en droog staatssecretaris kunnen zijn geweest als hij ten tijde van Lambermont gezwegen had. Dat hebben Schiltz en Anciaux al lang bevestigd. Wij hebben gekozen voor een onafhankelijke, Vlaamse koers omdat we
daarin geloofden. Wij hebben onze politieke toekomst op het spel gezet en dat heeft ons drie parlementsleden en onze ganse partijfinanciering gekost. We zijn blijven knokken tot de laatste nekslag, namelijk de peiling van Le Libre met zijn beruchte 2,7%...

Ons d�*n nog gaan vergelijken met Spirit doet mijn bloed en dat van velen koken. Van een Blokker en van Superstaaf kan ik dat begrijpen, maar dat jij er zo gewillig aan meedoet doet me erg veel verdriet.
Zorroaster, ik weet best dat jullie al het mogelijke hebben gedaan en geen uitweg meer zagen behalve dat ellendige 'Vlaams' kartel. Je zult echter moeten aanvaarden dat daar veel meer Vlaams-nationalisten dan ik, niet in geloven. Er zijn zelfs tjeven die daar geen koek van lusten.

Ik kreeg mijn klop trouwens al veel eerder. Als je goed hebt gevolgd dan heb je gezien dat dit was toen ik hoorde dat de N-VA tegen directe democratie was.
Jullie beschuldigingen dat ik 'gewillig in de Blokmolen meedraai', dat ik 'onversneden Blokpraat verkoop' omdat ik geen kartel toejuich, met een onbetrouwbare 'Vlaamse' partij bovendien die eveneens flagrant tegen direct democratie is, dat is ook niet erg aardig.
Voor mij heeft 'onversneden Blokpraat' te maken met extreme uitlatingen over vreemdelingen. Niet met het onafhankelijkheidsthema want dat hebben jullie ook. Extreme vreemdelingenstandpunten mogen jullie van mij gaan zoeken maar jullie maar willen. Mij wordt dit echter niet daarom verweten maar omdat ik jullie 'Vlaams' kartel niet zie zitten.

Zie het onder ogen. Bourgeois is geen Anciaux maar jullie zitten nu alsnog in een gelijkaardige boot. Mij heb je nergens zien 'orakelen' dat Bourgeois het om een postje deed. Anciaux wel. Ik zeg wél dat jullie allebei voor een belgicistische partij hebben gekozen. En ik geloof niet dat dit een leugen is.

Wel, ik stem niet voor belgicisten. Nu niet en nooit. Door jullie radicale afwijzing van directe democratie waren jullie mij echter toch al kwijt.
Ik vind het zelf ook erg dat uitgerekend de partij die ondemocratisch wordt genoemd, wél open lijkt te staan voor meer directe democratie. Dat het ook nog de enige overblijvende, onafhankelijke Vlaams-nationalistische partij is, maakt mijn keuze alleen maar gemakkelijker.

De vreemdelingenstandpunten van het Vlaams Blok zijn mij nog altijd wat te extreem maar ik moet ze er wel bijnemen. Geen enkele partij beantwoordt nu eenmaal volledig aan de verwachtingen. Daarvoor is er juist meer directe democratie nodig.
Hoe extreem jullie echter die vreemdelingenstandpunten ook blijven vinden, het schrikt steeds meer mensen steeds minder af om desondanks op het Vlaams Blok te stemmen. En ze komen er steeds meer openlijk voor uit ook. Trek daar liever jullie conclusies uit. De bom barst toch op 13 juni.
Oud 13 april 2004, 01:05   #45
zorroaster
Europees Commissaris

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Citaat:

Zorroaster, ik weet best dat jullie al het mogelijke hebben gedaan en geen uitweg meer zagen behalve dat ellendige 'Vlaams' kartel. Je zult echter moeten aanvaarden dat daar veel meer Vlaams-nationalisten dan ik, niet in geloven. Er zijn zelfs tjeven die daar geen koek van lusten.

Ik kreeg mijn klop trouwens al veel eerder. Als je goed hebt gevolgd dan heb je gezien dat dit was toen ik hoorde dat de N-VA tegen directe democratie was.
Jullie beschuldigingen dat ik 'gewillig in de Blokmolen meedraai', dat ik 'onversneden Blokpraat verkoop' omdat ik geen kartel toejuich, met een onbetrouwbare 'Vlaamse' partij bovendien die eveneens flagrant tegen direct democratie is, dat is ook niet erg aardig.
Voor mij heeft 'onversneden Blokpraat' te maken met extreme uitlatingen over vreemdelingen. Niet met het onafhankelijkheidsthema want dat hebben jullie ook. Extreme vreemdelingenstandpunten mogen jullie van mij gaan zoeken maar jullie maar willen. Mij wordt dit echter niet daarom verweten maar omdat ik jullie 'Vlaams' kartel niet zie zitten.

Zie het onder ogen. Bourgeois is geen Anciaux maar jullie zitten nu alsnog in een gelijkaardige boot. Mij heb je nergens zien 'orakelen' dat Bourgeois het om een postje deed. Anciaux wel. Ik zeg wél dat jullie allebei voor een belgicistische partij hebben gekozen. En ik geloof niet dat dit een leugen is.

Wel, ik stem niet voor belgicisten. Nu niet en nooit. Door jullie radicale afwijzing van directe democratie waren jullie mij echter toch al kwijt.
Ik vind het zelf ook erg dat uitgerekend de partij die ondemocratisch wordt genoemd, wél open lijkt te staan voor meer directe democratie. Dat het ook nog de enige overblijvende, onafhankelijke Vlaams-nationalistische partij is, maakt mijn keuze alleen maar gemakkelijker.

De vreemdelingenstandpunten van het Vlaams Blok zijn mij nog altijd wat te extreem maar ik moet ze er wel bijnemen. Geen enkele partij beantwoordt nu eenmaal volledig aan de verwachtingen. Daarvoor is er juist meer directe democratie nodig.
Hoe extreem jullie echter die vreemdelingenstandpunten ook blijven vinden, het schrikt steeds meer mensen steeds minder af om desondanks op het Vlaams Blok te stemmen. En ze komen er steeds meer openlijk voor uit ook. Trek daar liever jullie conclusies uit. De bom barst toch op 13 juni.
Met "onversneden Blokpraat" bedoelde ik je voortdurende suggesties op het feit dat de N-VA zich "verkocht" zou hebben, dat de postjes voor ons het belangrijkste waren en we onze ideologie gewillig verkocht hebben voor wat mandaten.
Dat doet mij pijn, want daar doe ik het alvast niet om. Van onze 13.000 N-VA'ers kunnen we maar een minimale fractie ooit een mandaat bezorgen, maar toch blijven ze erin geloven. Zonder dat ze daarvoor een post in het vooruitzicht nodig hebben. Denk je dat wij de ene dag Vlaams-nationalist kunnen zijn en de dag erna een belgicistische kar mee kunnen trekken? Dan ben je ofwel een walgelijke opportunist, ofwel een complete nitwit. Ik hoop dat ik geen van beiden ben...

Als je dan zelf toegeeft dat we geen andere kans hadden, vind ik die verwijten die je ons blijft toesturen vreemd.
Hadden we moeten kiezen voor het Vlaams Blok? Blijkbaar vond een meerderheid van de door de leden verkozen partijraad van niet. Blijkbaar koos die voor de CD&V, omdat die beter bij ons paste wat betrof haar invulling van het Vlaanderen van de 21e eeuw. Wij blijven vasthouden aan het onafhankelijke Vlaanderen, maar we kiezen een andere weg om dat te bereiken.

P.S: Ja, die directe democratie, daarover verschillen we van mening. Als je daarvoor je niet meer thuisvoelde in de N-VA kan ik dat perfect begrijpen.
Oud 13 april 2004, 07:30   #46
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Met "onversneden Blokpraat" bedoelde ik je voortdurende suggesties op het feit dat de N-VA zich "verkocht" zou hebben, dat de postjes voor ons het belangrijkste waren en we onze ideologie gewillig verkocht hebben voor wat mandaten.
Dat doet mij pijn, want daar doe ik het alvast niet om. Van onze 13.000 N-VA'ers kunnen we maar een minimale fractie ooit een mandaat bezorgen, maar toch blijven ze erin geloven. Zonder dat ze daarvoor een post in het vooruitzicht nodig hebben. Denk je dat wij de ene dag Vlaams-nationalist kunnen zijn en de dag erna een belgicistische kar mee kunnen trekken? Dan ben je ofwel een walgelijke opportunist, ofwel een complete nitwit. Ik hoop dat ik geen van beiden ben...

Als je dan zelf toegeeft dat we geen andere kans hadden, vind ik die verwijten die je ons blijft toesturen vreemd.
Hadden we moeten kiezen voor het Vlaams Blok? Blijkbaar vond een meerderheid van de door de leden verkozen partijraad van niet. Blijkbaar koos die voor de CD&V, omdat die beter bij ons paste wat betrof haar invulling van het Vlaanderen van de 21e eeuw. Wij blijven vasthouden aan het onafhankelijke Vlaanderen, maar we kiezen een andere weg om dat te bereiken.

P.S: Ja, die directe democratie, daarover verschillen we van mening. Als je daarvoor je niet meer thuisvoelde in de N-VA kan ik dat perfect begrijpen.
Ik dacht toch dat de basis op hun congres tegen elke vorm van kartel waren?
Maar er waren, en bleven gesprekken bestaan achter de rug van de BASIS.
Onnodig te vertellen dat dit NIET de wil was, van de LEDEN om een kartel te vormen.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2004, 08:16   #47
Westvlaming
Vreemdeling

Standaard

Blok moet de juiste "vijand" leren kiezen
Westvlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2004, 10:19   #48
luc broes

Standaard

Citaat:
Het VB-standpunt ivm vreemdelingen wordt gedeeld door de overgrote meerderheid van de Vlamingen en is niet extreem:
* Criminele en illegale vreemdelingen terug naar eigen land
* asiel enkel voor politieke vluchtelingen
* stemrecht enkel voor staatsburgers verkrijgbaar na strikte inburgering
* iedereen gelijk voor de wet, geen voorrang voor vreemdelingen

Naar mijn mening moet meer nadruk gelegd worden op 'hulp in eigen land', daar wordt aan gewerkt.

De zogenaamde extreme VB-standpunten zijn uitvindingen van de politiek correcten met valse beschuldigingen zoals: alle vreemdelingen zijn criminelen en ze moeten allemaal buiten, alleen blond haar en blauwe ogen zijn toegelaten. Als men steeds met dergelijke nonsens afkomt wil dat alleen maar zeggen dat men tegen het VB geen eerlijke argumenten heeft.
Oud 13 april 2004, 10:24   #49
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Westvlaming
Blok moet de juiste "vijand" leren kiezen
Dat is juist. De juiste vijand is het Belgisch regime dat een goed bestuur in de weg staat. De vijand is niet de vreemdeling en zeker niet NVA.
Het VB-kader weet dat maar al te goed, voor de VB-kiezer is dat niet altijd zo duidelijk.
Oud 13 april 2004, 11:13   #50
brusselaar
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Citaat:
Het VB-standpunt ivm vreemdelingen wordt gedeeld door de overgrote meerderheid van de Vlamingen en is niet extreem:

Naar mijn mening moet meer nadruk gelegd worden op 'hulp in eigen land', daar wordt aan gewerkt.

De zogenaamde extreme VB-standpunten zijn uitvindingen van de politiek correcten met valse beschuldigingen zoals: alle vreemdelingen zijn criminelen en ze moeten allemaal buiten, alleen blond haar en blauwe ogen zijn toegelaten. Als men steeds met dergelijke nonsens afkomt wil dat alleen maar zeggen dat men tegen het VB geen eerlijke argumenten heeft.

Wat een onzin! Het 70-punten-programma was op verschillende punten racistisch, dat geven de "betere" blokkers onder vier ogen trouwens grif toe. De versofting van de teksten is niet geloofwaardig zolang die ook niet daadwerkelijk wordt beleefd in het Blok. "alle ali baba's buiten", "opkrassen", "sociaal profitariaat door allochtonen". Het Blok blijft een platte anti-vreemdelingenpartij. Mij niet gelaten, alleen spijtig dat ze zich Vlaams noemen en dat er naïevelingen -verblind door de macht van het getal- menen dat alle Vlaamsgezinden daarom met hen zouden moeten samenwerken.
brusselaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2004, 11:32   #51
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brusselaar
Citaat:
Wat een onzin! Het 70-punten-programma was op verschillende punten racistisch, dat geven de "betere" blokkers onder vier ogen trouwens grif toe. De versofting van de teksten is niet geloofwaardig zolang die ook niet daadwerkelijk wordt beleefd in het Blok. "alle ali baba's buiten", "opkrassen", "sociaal profitariaat door allochtonen". Het Blok blijft een platte anti-vreemdelingenpartij. Mij niet gelaten, alleen spijtig dat ze zich Vlaams noemen en dat er naïevelingen -verblind door de macht van het getal- menen dat alle Vlaamsgezinden daarom met hen zouden moeten samenwerken.
Brusselaar illustreert wat ik juist zei bv ivm 70 punten van 10 jaar geleden, dat trouwens gedeeltelijk door regeringen van België en omliggende landen werd uitgevoerd
Oud 13 april 2004, 13:07   #52
brusselaar
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Brusselaar illustreert wat ik juist zei bv ivm 70 punten van 10 jaar geleden, dat trouwens gedeeltelijk door regeringen van België en omliggende landen werd uitgevoerd
Naar goede gewoonte reageert u weer totaal naast de kwestie. Het blok is niet wezenlijk veranderd, dat merkt iedereen die er een congres van bijwoont: het is een pure anti-vreemdelingenpartij. De veronderstelling dat alle Vlaamsgezinden moeten samenwerken met het Blok -omdat het veel stemmen haalt- is hopeloos fout. Mensen die dat promoten zijn naïef of kwaadwillig. Voor sommigen kan je alleen nog een goede Vlaams-nationalist zijn als gemene zaak maakt met het Blok. Wie dat niet wil, wordt begraven onder het verwijt tweedracht te zaaien en ruzie te maken onder "vrienden". Mijn oproep aan verstandige Vlaamsgezinden: laat u niet vangen aan die sirenenzang
brusselaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2004, 13:23   #53
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Citaat:

Onnodig te vertellen dat dit NIET de wil was, van de LEDEN om een kartel te vormen.
Zever in pakskes, hoe kunt u weten of de leden geen kartel wensten? Ik ben ook lid van die "basis" en het enige congres waar we een hypothetisch kartel verworpen hebben was dat in Leuven in 2002. Toen was de situatie natuurlijk anders dan nu.

Een democratisch samengestelde partijraad (door de leden aangeduid) heeft de beslissing genomen met een bijzonder grote meerderheid. Wat wil je nog meer?
Als Blokker moet u trouwens zwijgen. De "basis" mag daar applaudisseren op de verkiezingsmeetings en moet voor de rest zijn bakkes houden. Een triumviraat houdt de touwtjes stevig in handen en voor de rest zwijgt iedereen.
Oud 13 april 2004, 13:58   #54
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henry
Vandaag (zaterdag 10 april) in het Nieuwsblad:

Louis Michel wil koste wat het kost CD&V uit de regering weren omdat ze "arrogant" zijn geworden. Waar haalt Michel de arrogantie vandaan om zélf te beslissen welke regering er gevormd wordt nog voor er verkiezingen geweest zijn? Is dit gewoontevorming? In '99 heeft hij samen met Di Rupo beslist welke regering het zou worden en in 2003 hadden hij en Di Rupo ook de touwtjes in handen. Blijkbaar heeft hem dat zodanig "arrogant" gemaakt dat hij het nu al in het openbaar doet.

Een kwalijk staaltje van de man die massamoordenaar Leopold II een "visionair" noemt. Net zoals Kagame een visionair is waarschijnlijk.
Hehe, geweldig toch!!

Betere reclame voor het 'Vlaams kartel' kan je je toch niet inbeelden: een nerveuze Michel!
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2004, 14:06   #55
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!

Tja, met nationale partijen hadt ge hem kunnen afstraffen. Eigen schuld, dikke bult.
Eigen schuld? Ik heb nooit onderhandeld met de frankiljons.

Je vergeet weer eens, heel toevallig natuurlijk, dat dit Belgische gedrocht alles is behalve wat de niet-verbelgischte Vlaming heeft gewild.
Men zegt Franstalig, Knuppel.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2004, 14:41   #56
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Uiteraard vreest Michel de CD&V. Als zij de grootste wordt in Vlaanderen (terwijl de PS uiteraard het grootst is in Wallonië) dan is dat mogelijk het einde van de deelname aan de macht van de liberalen.
Misschien goed om de VLD wat Vlaamser te krijgen: als ze de SP.A kan laten vallen omdat men geen rekening hoeft te houden met de PS, is de VLD veeeeel zekerder van constant in het bestuur te zitten. CD&V moet nu al het Vlaams spelen, want de cdH is niets meer waard, als de VLD nu in de tang tussen PS en CD&V komt, is dat goed nieuws...
Oud 13 april 2004, 14:45   #57
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Naar goede gewoonte reageert u weer totaal naast de kwestie. Het blok is niet wezenlijk veranderd, dat merkt iedereen die er een congres van bijwoont: het is een pure anti-vreemdelingenpartij. De veronderstelling dat alle Vlaamsgezinden moeten samenwerken met het Blok -omdat het veel stemmen haalt- is hopeloos fout. Mensen die dat promoten zijn naïef of kwaadwillig. Voor sommigen kan je alleen nog een goede Vlaams-nationalist zijn als gemene zaak maakt met het Blok. Wie dat niet wil, wordt begraven onder het verwijt tweedracht te zaaien en ruzie te maken onder "vrienden". Mijn oproep aan verstandige Vlaamsgezinden: laat u niet vangen aan die sirenenzang
Dus stem Vlaams BLOK. Ze zijn de meerderheid der Vlamingen!
Oud 13 april 2004, 14:52   #58
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Zever in pakskes, hoe kunt u weten of de leden geen kartel wensten? Ik ben ook lid van die "basis" en het enige congres waar we een hypothetisch kartel verworpen hebben was dat in Leuven in 2002. Toen was de situatie natuurlijk anders dan nu.

Een democratisch samengestelde partijraad (door de leden aangeduid) heeft de beslissing genomen met een bijzonder grote meerderheid. Wat wil je nog meer?
Als Blokker moet u trouwens zwijgen. De "basis" mag daar applaudisseren op de verkiezingsmeetings en moet voor de rest zijn bakkes houden. Een triumviraat houdt de touwtjes stevig in handen en voor de rest zwijgt iedereen.
Terug weet ge van toeten of blazen.
Elk Vlaams Blok lid krijgt de uitnodiging voor deel te nemen aan een werkgroep.
De werkgroep steld het te volgen beleid op. En op het CONGRES worden deze beleids nota; welke zijn uitgewerkt door de diverse werkgroepen, aan de congresgangersvoorgesteld.
Dat is al heel wat democratischer dan Uw beperkt en select clubke van 4.
Elk Vlaams BLOK lid kan deelnemen, zijn mening verkondigen, en proberen een sterke meerderheid achter zijn voorstel te krijgen.
Dat is democratisch.
ELK LID WORDT UITGENODIGT OM DE CONGRESTEKSTEN te helpen opbouwen.
De achterban van NVA was tegen een kartel. Hebben we allen klaar en duidelijk kunnen zien op TV. In de achterkamertjes heeft de heer Bourgois zijn partujzetelke veroverd, met het veraden van de basis.
Wanneer hij naar de verkiezingen was gegaan alleen. Dan hadden we dat nog eens een ferme vent gevonden. Een vent uit een stuk.
Maar nu is hij in veler ogen een in stukkskens gevallen vent.
We zullen zien op 13 juni.
Oud 13 april 2004, 15:08   #59
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zorroaster schreef:

Citaat:

Opzoeken en quoten, de 'suggesties' die je mij hier in de schoenen schuift, Zorroaster!

Citaat:
Nogmaals waar zie je de 'verwijten' die ik je toestuurde?
Ik heb wél gezegd dat jullie geen andere keuze ZAGEN.

Citaat:
Hadden we moeten kiezen voor het Vlaams Blok?
Die keuze ZAGEN jullie dus niet. Jammer. Nochtans was ze stukken logischer geweest dan de keuze voor een belgicistische partij. Wat betreft het onafhankelijheidsthema zitten jullie immers op dezelfde golflengte als Het Vlaams Blok. Net evenmin als jullie alle standpunten van de CD&V zullen overnemen, hoefden jullie alle standpunten van het Vlaams Blok over te nemen.
De angst voor represailles voor het doorbreken van het cordon zit jullie echter te diep.
Swat, ooit gebeurt het toch maar tegen die tijd zijn jullie voor altijd verbrand aan jullie avontuur met de CD&V.
Hadden jullie een kartel met het Vlaams Blok aangegaan, jullie zouden het Belziekske nogal eens hebben zien daveren op zijn grondvesten! Wat denk je! Alle Vlaams-nationalisten samen die een miljoen Vlaamse stemmen halen, plus nog een heleboel andere stemmen die zouden voortspruiten uit het wegvallen van de Belgische vloek die 'cordon sanitaire' heet. Het Vlaams Blok gaat ook macht krijgen in Brussel. Antwerpen zal volgen.
Maar neen, België lacht in zijn vuistje. De N-VA, die toch met de mond het het cordon saitaire verwierp, voegt de daad niet bij het woord maar gaat liever proberen te overleven bij de CD&V. De kans die jullie hadden om het tij eindelijk GRONDIG te keren hebben jullie niet aangegrepen door jullie angst om in de bruine hoek gezet te worden bij het Vlaams Blok. 'So what!' is echter mijn reactie daarop. Als jullie samen de grootste partij worden kiezen JULLIE er immers zélf voor of die bruine hoek nog langer mag blijven bestaan of niet. Leterme gaf intussen alweer op voorhand alle Vlaamse wapens uit handen. De getverdemmese stoemerik Waarom dreigde die vent verdorie niet zelf met een kartel met het Vlaams Blok om de Vlaamse verlangens, die hij tegenover JULLIE beweert te willen inlossen, eindelijk te kunnen doordouwen???

Citaat:
Blijkbaar vond een meerderheid van de door de leden verkozen partijraad van niet.
Dus staan de leden 'blijkbaar' eveneens achter deze beslissing, bedoel je?
Als ik zie wie zich allemaal richting Vlaams Blok begeeft heb ik daar toch grote twijfels bij, hoor.

Citaat:
Blijkbaar koos die voor de CD&V, omdat die beter bij ons paste wat betrof haar invulling van het Vlaanderen van de 21e eeuw.
Naïeve partijraad die denkt dat belgicisten Vlaanderen zullen invullen zoals Vlaams-nationalisten dat zouden willen.

Citaat:
Wij blijven vasthouden aan het onafhankelijke Vlaanderen, maar we kiezen een andere weg om dat te bereiken.
Jullie kozen voor de CD&V dus kiezen jullie voor een confederaal België. Als daarin geslaagd wordt mogen we ons onafhankelijke Vlaanderen voor de rest van ons leven en dat van onze kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen vergeten.

Citaat:
Je deelt op dit punt tenminste volledig de mening van je kartelpartner.
Dubbele reden voor mij dus om voor een partij te kiezen die een democratischer standpunt inneemt op dit uiterst belangrijke onderwerp.
Ik las nogal wat liever wat Gerolf Annemans terzake te vertellen had dan jullie halstarrig vasthouden aan de parlementaire alleenheerschappij die beter in het België van de 20ste eeuw past dan in het Vlaanderen van de 21ste.
Oud 13 april 2004, 15:11   #60
luc broes

Standaard

Citaat:
Citaat:
1*Het blok is niet wezenlijk veranderd, dat merkt iedereen die er een congres van bijwoont: het is een pure anti-vreemdelingenpartij.
2*De veronderstelling dat alle Vlaamsgezinden moeten samenwerken met het Blok -omdat het veel stemmen haalt- is hopeloos fout.
1* Ik heb het laatste congres bijgewoond ingeleid door 5 studiegroepen waarvan slechts één handelde over vreemdelingen.
Al lachend praten over "de ali babas" is niet mijn stijl, maar geef toe dat de hatelijke verwijzing naar "mestkevers" nog heel wat anders is.
2* Samenwerking van ALLE Vlaamse partijen om gemeenschappelijke standpunten te verwezenlijken is noodzakelijk en de evidentie zelf. De Franstalige partijen geven het voorbeeld.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be